Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Rząd zabiera kolejom. Będzie ratował drogi
Autor Wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-01-2011, 14:04   

Henryk napisał/a:

Zapraszam codziennie rano do Warszawa-Łódź, skoro tu tak dobrze.

Przejedź się z Katowic do Krakowa albo z Tarnowskich Gór do Bytomia to zobaczysz, że nie powinieneś narzekać na prędkość Łódź-Wawa
Przejdź na dół

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 22-01-2011, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Darek, otóż to Smile masz browara u mnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 22-01-2011, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Całkiem niedawno jeszcze wisiały billboardy (może jeszcze są) na których widniał m.in. taki slogan:
Nie róbmy polityki. Budujmy drogi.

Widać Tusk i spółka za wszelką cenę, po trupach, chcą realizować wyborcze obietnice.
A że kosztem kolei, to co z tego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-01-2011, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Prześluga kiedyś narzekał, że rząd przeznacza na drogi 94%, a na kolej zaledwie 6 %, podczas gdy w krajach zachodnich jest 60:40...

xzielak, Racja, Odrzanka jest ważną magistralą towarową, ale zrozum - jeśli wszystkie pośpiechy da się na Odrzankę, to w najbliższej korekcie zostaną uwalone. Poznań generuje większość potoków podróżnych, a zabranie tych TLKek z Poznania będzie kolejnym krokiem ku upadkowi PKP.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-01-2011, 16:32   

Nikt nie mówi, żeby na Odrzankę przetrasowywać wszystkie pociągi z Poznania. Niemniej jednak uważam, że na tej linii powinny kursować przynajmniej nocne rzeźnie, dla których nie jest aż tak bardzo ważny czas przejazdu, zwłaszcza gdy w składzie większość to wagony sypialne/kuszetki. Zobaczymy, jak się spisze w wakacje sezonowiec Bielsko Biała - Kołobrzeg właśnie przez Zieloną Górę, Szczecin.
Powrót do góry

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-01-2011, 18:15    Odpowiedz z cytatem

@OPi Zauważ że potencjał odrzanki nie ogranicza się do tranzytu Wrocław-Szczecin. Szczecin wbrew pozorom jest tylko małej wielkości miastem wojewódzkim, nie produkującym ogromnego potencjału poza sezonem wakacyjnym. Dlatego nie pisz o korytarzu CE59 w świetle samego Szczecina, który nie jest pępkiem świata, do którego wszyscy zmierzają (oczywiście przez Poznań). Odrzanka natomiast, w odróżnieniu od 351 jest także naturalnym połączeniem całego południa Polski z Berlinem. Gdyby nie katastrofalny stan techniczny tej linii (oraz alternatywnych) zapewne byśmy mieli pełno EC/IC z Krakowa do Berlina i północnych Niemiec, coś na kształt BWE na E20. Zauważ że w latach świetności Wrocław miał kilka połączeń z Berlinem, z czego większość szła właśnie odrzanką. Szlak CE59+E30 jest także doskonałą alternatywą dla tranzytu Berlin - Kijów. A jesteśmy w Unii Europejskiej, w strefie Shengen. Właśnie jest otwierany rynek pracy w Niemczech dla Polaków (spójrz na zapełnienie BWE, a Zielona Góra, Wrocław, Opole, Śląsk i Kraków to znacznie więcej mieszkańców jak Warszawa i Poznań). To tym bardziej potęguje potencjał, który w chwili obecnej wykorzystują PKS-y i całe mnóstwo linii lotniczych. Doliczmy do tego kilka par Wrocław-Szczecin, spotęgowany ruch w sezonie, ruch (Gorzów Wlkp) - Zielona Góra - Wrocław / Legnica - południe Polski, tworzące się kolejki aglomeracyjne we Wrocławiu i Zielonej Górze, które będą potrzebowały dużej przepustowości linii, aby upchnąć je z rzeszą towarów, dla których już teraz mamy zbyt niską przepustowość. Czy dalej podawać powody dla których odrzance należy się solidny remont na całej długości do 120 km/h i więcej ? No ale lepiej żeby nadzór budowlany zamknął tę linię w okolicy 2015 roku, bo po co. Przez Poznań się da ! Hurra ! Hurra !

Nie żebym od razu negował modernizację E59 Poznań-Szczecin na wieki wieków, ale spójrz na stan techniczny odnogi E59 do Wrocławia, stan techniczny innych linii w Polsce i porównaj to z 100-120 km/h na Poznań-Szczecin. Teraz wiesz dlaczego w chwili obecnej, z takim niesmakiem przyjmuję wiadomość o modernizacji tej linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-01-2011, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Bartuś
1. Szczecin NIE JEST małym miastem, tylko miastem portowym nie wiele mniejszym od Poznania!
2. Nie dopowiadaj sobie czegoś, czego nie mówiłem!!!! Nie mówiłem że Szczecin jest pępkiem, tylko że Poznań bez którego wszystko upadnie!
3. Nie mówiłem nic przeciwko pociągom międzynarodowym, ani samej modernizacji, ale że nie możliwe jest by pociągi krakowskie jechały przez nadodrzankę, bo wszystkie stacje na niej ŁĄCZNIE z Brzegiem Dolnym nie wygenerują takich potoków jak sam Poznań!

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-01-2011, 20:01    Odpowiedz z cytatem

@Opi Weź się tak nie bulwersuj bo Ci żyłka pęknie Very Happy
Nie mieszaj ruchu do Berlina z Poznaniem. Tym bardziej z Brzegiem Dolnym (w którym TLK-i do/ze Szczecina i tak nie stają, także tym bardziej nie mam interesu w bezpośrednich składach Kraków-Berlin, które też na 99% nie będą stawać w 14-tysięcznych mieścinach). Piszę o modernizacji odrzanki nie ze względu na ruch Wrocław-Szczecin, a raczej Wrocław-Berlin. Modernizacja szlaku Poznań-Szczecin raczej nie poprawi jakości na trasie (Kraków)-Wrocław-Berlin. Odcinkowi Kostrzyn-Szczecin wystarczy nawet porządny remont. Piszesz że Poznań jest ogromnym generatorem podróżnych, więc trzeba zmodernizować 351. Bzdury. Poznań też nie ma zbytniego interesu z tych 160 km/h do Szczecina. Poznaniacy raczej oczekują modernizacji E59 do Wrocławia, jako drogi wylotowej na południe Polski. Do Szczecina z Poznania i tak jedziesz 100-120 km/h więc dość szybko jak na polskie warunki. Czego więc chcesz ? - modernizacji, która skróci czas jazdy o 5-10 minut, jak na Warszawa-Łódź czy Zgorzelec-Wrocław-Opole ? Szczeciniakowi korona z głowy nie spadnie, jak też będzie jechał 120 km/h, tyle że nie wsiądzie na peronie z różową kostką a od czasu do czasu zatelepie na rozjeździe. Dla kontrastu na odrzance już przy porządnym remoncie do 100-120 km/h (bo także uważam że modernizacja nadodrzanki do 160 km/h to niepotrzebna i czysta utopia) czas przejazdu skróciłby się o kilka godzin ! Uważam że na Poznań-Szczecin jest potrzebny solidniejszy remont, ażeby przez kilkanaście najbliższych lat utrzymać Poznań-Szczecin w wymiernie dobrym stanie.
Jak zakończy się modernizacja Wrocaw-Poznań, Opole-Przemyśl, Katowice-Gdynia i Wrocław-Rzepin/Kostrzyn to można myślec o podniesieniu szlakowej na Poznań-Szczecin do 160 km/h Teraz szlak jest zwyczajnie w zbyt dobrym stanie. Nie mówię tego wszystkiego do Ciebie, ale dla wszystkich, który uważają iż odrzanka to ogromne zagrożenie dla Poznania i jak ją zmodernizują to nagle Poznań straci cały ruch.

Dlatego z usatysfakcjonowaniem przyjąłem wstrzymanie takiego inwestowania w błoto. Szczeciniacy i tak nie tracą. W końcu dokończą budowę północnego kawałka S-3. Dla mnie to też zmiana na in+, bo odkąd bezczelnie ukatrupiono postój TLK do Kołobrzegu i Świnoujścia w Brzegu Dolnym, będę mógł normalnie przemierzyć trasę nad morze. SAMOCHODEM.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 22-01-2011, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 22-01-2011, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przejedź się z Katowic do Krakowa albo z Tarnowskich Gór do Bytomia to zobaczysz, że nie powinieneś narzekać na prędkość Łódź-Wawa


Ja nie narzekam na prędkość, ja narzekam na warunki podróży.

[ Dodano: 22-01-2011, 20:15 ]
Cytat:
modernizacji, która skróci czas jazdy o 5-10 minut, jak na Warszawa-Łódź


To akurat będzie ok. 30 minut Cool Cool Cool Cool Cool

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-01-2011, 20:17    Odpowiedz z cytatem

To sobie jedź hulajnogą jak pociąg się nie podoba. Ja także stoję jak wracam ze szkoły w kiblu, w potrójnym rządku. Korona mi z głowy nie spada, jak te 40 minut postoję. Ale to chyba jest temat o przeniesieniu funduszy z kolei na drogi.

Skrócenie czasu o 30 min ? - chyba dla EIC Chrobry bo zamiast 120 pojechałby 160. Dla rzeszy TLK na siódemkach to nie ma większego znaczenia.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 22-01-2011, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 22-01-2011, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Henryk, tak oczywiście, może od razu godzina Smile Po rewitalizacji Odrzanki miałem jechać szybciej o 66 minut do Wrocławia, a jadę dłużej o 5 minut.

OPi, nikt nie odważył się porównać Szczecina do Poznania i maja rację. Szczecin ok. 400 tyś. ludzi, a Poznań 550 tyś. To nawet nie jest podobne, tylko kolosalna różnica. Jakby Szczecinowi brakowało Zielonej Góry, czy Gorzowa Wlkp.

Ponadto widziałbym produkt DB/PKP IC na Odrzance Berlin - Kraków Express oddzielany/łączony w Rzepinie i przez Odrzankę, postoje w Zielonej Górze oraz w Głogowie. Oczywiście to dalekie plany - po modernizacji.

Dla przypomnienia, były połączenia Wrocław - Berlin i Kraków - Berlin Odrzanką.

Dobra koniec koniec dyskusji o 351 i 273: Lecimy dalej z tematem.

Znalazłem coś ciekawego.

Liczby dnia

3,5 mld złotych

to dotychczasowy poziom wykorzystania dotacji unijnych przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Na lata 2007-2013 PKP PLK przyznano 20 mld zł unijnych dotacji na infrastrukturę kolejową, ale duża część z tej kwoty może pozostać niewykorzystana.

Kolej cierpi z powodu złego zarządzania, nieefektywnych wydatków i wykorzystania majątku oraz przerostu kadr. Barierą są również niekompetencje urzędników i problemy ze sporządzaniem wniosków o dotacje unijne. Opóźnienia występują również w obecnie realizowanych inwestycjach kolejowych.

Źródło: dlugpubliczny.org.pl

i się dziwimy Smile jeszcze Donek zaklęcie broni Grabarza?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-01-2011, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, To ma być moderma do 200 a nie do 160. Poza tym wrocławskie odcinki są już skończone.

I nie przeinaczaj moich słów. NIE mówiłem nic typu że dlatego że poznan jest generatorem potrzebna i że właśnie Z TEGO POWODU jest moderna do Szczecina, tylko że nawet po modernie nadodrzanki wszystko pojedzie przez Poznań!

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<


Ostatnio zmieniony przez OPi dnia 22-01-2011, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-01-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

Artykuł 296 Kodeksu Karnego (Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.)
§ 1.
Kto, będąc obowiązany na podstawie przepisu ustawy, decyzji właściwego organu lub umowy do zajmowania się sprawami majątkowymi lub działalnością gospodarczą osoby fizycznej, prawnej albo jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez nadużycie udzielonych mu uprawnień lub niedopełnienie ciążącego na nim obowiązku, wyrządza jej znaczną szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 2.
Jeżeli sprawca przestępstwa określonego w § 1 działa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 3.
Jeżeli sprawca przestępstwa określonego w § 1 lub 2 wyrządza szkodę majątkową w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 4.
Jeżeli sprawca przestępstwa określonego w § 1 lub 3 działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 5.
Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego dobrowolnie naprawił w całości wyrządzoną szkodę.


Czy ma ktoś jeszcze wątpliwości, gdzie powinien pan Grabarek, Engelardt, Wach i pół rady nadzorczej PLK się znaleźć ?

Opi Co według Ciebie jest ważniejsze. Remont z 40 do 120 km/h czy modernizacja ze 120 do 200 km/h dla jednego EIC, który pojedzie 160 km/h bo husarzów jest 10 ? A ruch Kraków-Katowice-Wrocław-Berlin to też niby przez Poznań ?. Ruch Kraków-Katowice-Wroclaw-Zielona Góra to też niby przez Poznań ? Kolejki aglomeracyjne Wrocławia i Zielonej Góry to też niby przez Poznań ? Ruch Jelenia Góra - Zielona Góra - Szczecin to też niby przez Poznań ? Zresztą kilka TLK do Szczecina też by jechało odrzanką, już o to to Ty się nie boj. Ja nie chcę niewiadomo jakiej modernizajcji do 250 km/h. Mnie wystarczyłby remont do 120, żeby się nie turlać 40 km/h.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 22-01-2011, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-01-2011, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, Umiesz liczyć? W Szczecinie są 2. Poza tym ta inwestycja jest prowadzona tylko i wyłącznie z zamierzeniem o KDP i jak moderma się skończy, to składów będzie więcej.

[ Dodano: 22-01-2011, 21:08 ]
Poznań już ma wystarczająco połączeń do Berlina i Wawel nie musi tamtędy jechać. Wink

Ja myślę że maksymalnie nadodrzanką pojedzie nocna rzeźnia Kołobrzeg - Bb i Świnoujście - kraków i jakiś dzienny "Czcibór" i to wszystko.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-01-2011, 21:09    Odpowiedz z cytatem

OPi Masz na myśli Bolka Prusa ? - moje niedopatrzenie. Faktycznie, EIC do Szczecina jest 2 razy więcej. A tak apropoz skoro łapiesz tak mnie za słówka to pisałeś że odcinek wrocławski jest "ukończony" Owszem, ukończone zostało 10 km szlaku. Na pozostałym kawałku Wrocław-Poznań pociąg turla się 50-100 km/h. I na ich modernizację się nie zapowiada.

A co do KDP. Znając PLK, to zanim wybudują KDP, to zmodernizowana linia 351 się dawno posypie do 30 km/h. Więc może lepiej że do modernizacji dojdzie później bo może jak skończą później to nie zdąży się posypać do budowy mitycznego KDP.

I ile razy musze Ci mówić że priorytetem nie powinien być jakiś Szczecin tylko BERLIN. W normalnym kraju powinno być przynajmniej po kilka par EC Kijów/Rzeszów/Kraków-Hamburg/Hannover/Bremmen/Amsterdam i kilka RE Wrocław-ZG-Berlin. RE Szczecin-Kostrzyń-Gorzów. TLK-i do Szczecina byłyby tylko marnym uzupełnieniem.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 22-01-2011, 21:15, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl