Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny
Autor Wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 18:41   Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny Odpowiedz z cytatem

Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny

- Siemens na bieżąco monitoruje i rozwiązuje zgłaszane problemy eksploatacyjne. Trzeba wyraźnie wskazać, iż przyczyny wielu z nich nie są związane z awaryjnością lokomotyw, a dotyczą napraw powypadkowych, wynikają z nieprawidłowej obsługi lub eksploatacji lokomotyw, działań siły wyższej etc. Tutaj nasze stanowisko różni się w sposób istotny od ostatnio przedstawionych w mediach wypowiedzi przedstawicieli PKP IC - pisze w oświadczeniu Siemens na temat doniesień o awariach Husarzy.

Lokomotywy typu ES64U4-D „Husarz” dostarczone dla PKP Intercity należą do najnowszych konstrukcji wśród lokomotyw wielosystemowych na świecie. Ten typ pojazdów z powodzeniem jest użytkowany w Austrii i Słowenii. Lokomotywy wyprodukowane przez Siemensa zostały dostarczone zgodnie z podpisaną umową z PKP Intercity. Właśnie zakończyliśmy okres eksploatacji nadzorowanej lokomotyw, który służył kompleksowej analizie niezbędnych poprawek i ewentualnych korekt. Lokomotywy w najbliższym czasie otrzymają bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji.

Warunki zimowe w naturalny sposób wymuszają zwiększony nakład prac utrzymaniowych dla całej infrastruktury transportowej. Siemens na bieżąco monitoruje i rozwiązuje zgłaszane problemy eksploatacyjne. Trzeba wyraźnie wskazać, iż przyczyny wielu z nich nie są związane z awaryjnością lokomotyw, a dotyczą napraw powypadkowych, wynikają z nieprawidłowej obsługi lub eksploatacji lokomotyw, działań siły wyższej etc. Tutaj nasze stanowisko różni się w sposób istotny od ostatnio przedstawionych w mediach wypowiedzi przedstawicieli PKP Intercity. Kapitalne znaczenie ma na przykład właściwe utrzymanie infrastruktury torowej. Oczywiście działania te są trudniejsze w okresie zimowym. Lokomotywa pasażerska jadąca z prędkością ponad 120 km/h nie powinna pełnić funkcji pługu śnieżnego. Jedną z niezbędnych poprawek, która została wdrożona już w poprzednim okresie zimowym z inicjatywy i na koszt Siemensa, była wymiana pługów śnieżnych we wszystkich dziesięciu „Husarzach” na pługi o mocniejszej konstrukcji. Od tego momentu zanotowaliśmy jedynie sporadyczne przypadki uszkodzenia pługów. Ważne jest też odpowiednie zaplecze serwisowe oraz dostępna pula części zapasowych – eksploatacyjnych i powypadkowych, niezbędnych do przeprowadzania szybkich napraw. Nie można prowadzić efektywnej eksploatacji lokomotyw bez takiego magazynu, za stworzenie którego odpowiada ich właściciel. Ofertę na magazyn takich części przekazaliśmy do PKP Intercity. Od dłuższego czasu czekamy na odpowiedź naszego klienta. Magazyn ten pozwoliłby nam na dalsze skrócenie czasu napraw, a przez to zwiększyłby dostępność floty lokomotyw. Kupując najnowocześniejsze lokomotywy na świecie za kwotę 44.5 mln Euro nie można zapomnieć o zapewnieniu środków na niezbędne części zamienne oraz stworzeniu właściwego zaplecza technicznego, w szczególności infrastruktury serwisowej. Nowoczesny tabor kolejowy wymaga odpowiednich warunków do serwisowania. Trudno jest dokonywać czynności serwisowych przy ujemnych temperaturach w halach naprawczych.

Pragniemy podkreślić, że eksploatacja wszystkich 10 lokomotyw rozpoczęła się w czerwcu 2010 r. Zebrane do tej pory doświadczenia potwierdzają prawidłowość konstrukcji dostarczonych lokomotyw. Ujawnione problemy eksploatacyjne staramy się rozwiązywać z PKP Intercity na bieżąco i wypracować optymalny wieloletni model współpracy - pisze Siemens w oświadczeniu.


Źródło: RK

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2011, 18:45   

Hi hi w Alpach jakoś jeżdzą ale tam się odśnieża szlaki pługiem Mr. Green
Powrót do góry

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 25-01-2011, 22:57    Odpowiedz z cytatem

No dobra, ale niepotrzebnie chwalą się wymianą pługów na własny koszt.. to tak jakby sami się przyznali, że były słabe.
No i nie wyjaśniają np problemów przy zmianie napięcia PL/D, a takowe też bywały i bywało cienko z pociągami.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2011, 00:54   

Jak Siemens jest taki mądry, to niech ujawni szczegóły poszczególnych usterek.
przewoz napisał/a:
No i nie wyjaśniają np problemów przy zmianie napięcia PL/D, a takowe też bywały i bywało cienko z pociągami.
Otóż to. Konstruktorzy nie przewidzieli, że podczas jazdy przez Polskę pantograf na niemiecki system może się oblodzić? Takich błędów jest kilka.
Powrót do góry

mess Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Dębica/Sztokholm

PostWysłany: 26-01-2011, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, że za granicą stosują ogrzewane pantografy? Co by lód się na nich nie robił? Uważacie, ze temperatury poniżej zera która powoduje zamarzanie wody i zamianę jej w lód to wina Siemensa?
Nieumiejętna obsługa zapewne też. W końcu przecież to cholerni Niemcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2011, 12:15   

Jak więc wytłumaczysz ten fak, że po przyjeździe z Warszawy na st. Most Odrzański (Oderbrücke) Husarz nie może zmienić systemu, bo pantograf niemiecki jest oblodzony? To wina obsługi?

W ilu krajach Hurarze jeżdżą na napięciu 3000V?
Powrót do góry

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Ogrzewany pantograf to by było dobre wyjście, tylko czy technicznie wykonalne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Mariusz W. napisał/a:
Konstruktorzy nie przewidzieli, że podczas jazdy przez Polskę pantograf na niemiecki system może się oblodzić?


Mariusz W. napisał/a:
po przyjeździe z Warszawy na st. Most Odrzański (Oderbrücke) Husarz nie może zmienić systemu, bo pantograf niemiecki jest oblodzony?


A przy jeździe w drugą stronę nic się nie obladza i można zmieniać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2011, 13:50   

psim: Nie, w jedną i w drugą stronę były takie przypadki.
Powrót do góry

mess Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Dębica/Sztokholm

PostWysłany: 26-01-2011, 14:35    Odpowiedz z cytatem

A co ma napięcie/prad do oblodzenia? W Alpach jakoś dają rade.
W Czechach jeżdżą na 3kV
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 26-01-2011, 15:50    Odpowiedz z cytatem

W sumie to pewnie chodzi o to że u nas ani nie odśnieża się torów w sposób właściwy jak pewnie w Alpach,ani też nie stosuje się usuwania oblodzenia sieci trakcyjnej czy to elektrycznego czy mechanicznego (nie ślizgaczem pantografu)).Po prostu podnieś drugi patyk i jakoś to będzie - zresztą radź sobie sam maszynisto .....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mess Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Dębica/Sztokholm

PostWysłany: 26-01-2011, 16:27    Odpowiedz z cytatem

No ba, przecież śnieg, mróz, lód, fatalna infrastruktura to przecież wina Niemców (od siebie dodam jeszcze efekt cieplarniany i dziurę ozonową).

Poza tym ten cytowany artykuł na początku to do wiarygodnych nie należy.

Ostatnio obserwuje tendencje, że wszystko co nowe na kolei to beee bo psuje się itd.
TRAXX-y dziadostwo. Taurus dziadostwo chociaż jakiś czas temu było same ohh/ahhhy, zachwyty i pochwały dla PKP IC za zakup. U mnie w Szwecji też jeżdżą TRAXX-y i tutaj zimy są gorsze, ale jakoś nie ma z nimi takich problemów jak w PL. Wina prądu czy Niemców? Jakoś się nie obladzają. Mieszkam przy głównej magistrali w Szwecji i podczas mrozów pantografy niemalże palą się przy styku z siecią(swoją drogą efektowne widowisko) i co? I nic, pociągi jadą dalej swoje 200km/h. Wróćmy do starego dobrego rozruchu oporowego i Bip. Albo parowozów one nie potrzebują prądu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2011, 19:20   

Orion napisał/a:
W sumie to pewnie chodzi o to że u nas ani nie odśnieża się torów w sposób właściwy jak pewnie w Alpach,ani też nie stosuje się usuwania oblodzenia sieci trakcyjnej czy to elektrycznego czy mechanicznego (nie ślizgaczem pantografu)).
Tu chodzi o obladzanie się pantografów, które w czasie jazdy na polskim napięciu są nieużywane i są opuszczone. Very Happy
Powrót do góry

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Mogłyby być albo osłony na pantografy, albo jakiś system podgrzewania chociażby do +5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 26-01-2011, 19:48    Odpowiedz z cytatem

mess napisał/a:
U mnie w Szwecji też jeżdżą TRAXX-y i tutaj zimy są gorsze, ale jakoś nie ma z nimi takich problemów jak w PL. Wina prądu czy Niemców?


Prądu. W Szwecji w drucie płynie prąd zmienny, który lepiej sobie radzi w warunkach zimowych.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl