Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Następny
Stan linii Września - Jarocin
Autor Wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 31-10-2013, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:
kolejfan jeśliby znów pojawiłyby się jakieś dwie trzy pary Regio oraz jedna lub dwie TLK to ludzie z biegiem czasu by się przyzwyczaili . Klienta łatwo przegonić , ciężej odzyskać . Po drugie pamiętam ile było osób w łączniku do Mieszka, który 13 lat temu od Gniezna jeździł przez Wrześnię Jarocin do Jeleniej Góry. Można na niego lub z niego było przesiadać się na pociąg Lwówka Śląskiego oraz na busy do Karpacza i innych podsudeckich miejscowości . Komu to wadziło nie wiem.Miałem okazje jechać kilkanaście razy tym składem i mimo ,ze się wlókł pusty nie jeździł, Po prostu komuś zależało lub zależy by wygasić popyt na lk 281 ,ale także wielu innych liniach i je uwalić i takich ludzi jak szkodników trzeba tępić. Zniszczyć coś jest łatwo,a odbudować trudno.W przypadku pociągów regio przez kilka lat nawet to tak fajnie funkcjonowało ,że jak jechał pociąg to o tej godzinie nie kursował autobus PKS( z wyjątkiem tych ,które wjeżdżały do wioch oddalonych od linii kolejowej) i na odwrót ,ale lepiej co dobre rozwalić pod pozorem pseudo oszczędności by cudzym kosztem nachapać premii za .Ludzie wykiwani częściowo od transportu publicznego odeszli.


Masz rację, tylko czy w dzisiejszych czasach, kiedy ludzie przyzwyczaili się do wygód (czytaj samochód), da się w ogóle ożywić przewozy pasażerskie na tej linii? Może trzebaby iść w stronę łączników, tylko trzeba wiedzieć jakie są kierunki pasażerów na danych liniach. Czy Września, Jarocin, Krotoszyn wygenerowałyby dostateczne potoki dla połączenia Wrocław-Gdynia, czy by były konkurencyjne dla Rawicza, Leszna i Poznania?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 31-10-2013, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Sorry miało być Miłosław a wyszło Miłostowo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-11-2013, 10:45   

Cytat:
Czy Września, Jarocin, Krotoszyn wygenerowałyby dostateczne potoki dla połączenia Wrocław-Gdynia, czy by były konkurencyjne dla Rawicza, Leszna i Poznania?

Na pewno. Konieczne jest tylko przywrócenie Vmax 80-100 km/h i ułożenie sensownej oferty osobowej a także pospiesznej (jedna para nocna Wrocław-Gdynia) oraz jednej pary dziennej w kierunku północnym - Wrocław - Gdynia lub Wrocław - Olsztyn z pominięciem Poznania Głównego. Sensowne jest także ewentualne przetrasowanie niektórych TLK bądź IR z ciągu Warszawa-Wrocław na Krotoszyn Milicz, bo te miasta nie mają połączenia dalekobieżnego bo wszystko jedzie p. Międzybórz, Odolanów.
Powrót do góry

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 01-11-2013, 21:42    Odpowiedz z cytatem

To polecam przejechać się "nocnikiem" ROZEWIE i zobaczyć jakie ptoki generuje Jarocin , Ostrów czy Krotoszyn. A potem pisać "na pewno"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2013, 10:31   

Bo jedzie w godzinach nieatrakcyjnych dla pasażerów. O wiele lepszą frekwę miał pociąg sezonowiec 65503/56502 jadący w godzinach między 1 a 2 w nocy z Jarocina przez Miłosław, Wrześnię. Rozkład 2009/2010
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-11-2013, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Ja to bym widział InteRegio Szklarska Poręba Górna-Gdynia na tej trasie, który pomiędzy Miliczem a Gnieznem (w obie strony pomiędzy 14.00 a 17.00) zatrzymywałby się na większości stacji i przystanków w tym regionie Wielkopolski. Z resztą podobny pociąg przydałby się na "węglówce". Toruń Gł.-Zwardoń (?) z analogicznymi zatrzymaniami (kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, łódzkie) pomiędzy Inowrocławiem a Tarnowskimi Górami. Marzenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 02-11-2013, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Nieatrakcyjnych godzinach ? Pociąg na godz. 7 do Wrocka i nie atrakcyjne godziny ? W drugą stronę ok. północy z Wrocławia i również nieatrakcyjne godziny ? To jakie wg Ciebie są ATRAKCYJNE godziny dla pociągu nocnego ?
A latem to każdy "sezon" ma obłożenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-11-2013, 11:01    Odpowiedz z cytatem

[quote="Virakocha" (...)Od 15 grudnia nie będzie jeździł pociąg kursujący na trasie Wrocław–Krotoszyn–Wrocław, który zatrzymuje się między innymi na stacjach w Krośnicach, Miliczu i Cieszkowie. – Będziemy walczyć o utrzymanie pociągu – zapowiada starosta Piotr Lech.
(... )Oznacza to, iż zlikwidowany zostanie jeden poranny kurs z Krotoszyna do Wrocławia.
(...) Wraz z końcem roku zlikwidowane zostaną także dwa popołudniowe kursy z Wrocławia do Krotoszyna. Nie będzie zatem kursującego od poniedziałku do soboty pociągu
– Władze lokalne powinny walczyć o połączenia dla swoich gmin, bo jeszcze trochę to nic już nie będzie kursować. Ludzie nie będą mieli czym dojechać do pracy czy też do szkół – apeluje nasz czytelnik.
(...) W ciągu ostatnich kilku lat, z powodu pogarszającej się infrastruktury, wydłużeniu uległ czas konieczny do pokonania dystansu łączącego Krotoszyn z Wrocławiem. W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągi pokonują 98-kilometrową trasę w czasie około 2 godzin i 50 minut. W nowym rozkładzie jazdy zajęłoby to ponad 3 godziny. Wobec powyższych zmian negatywnie wpływających na atrakcyjność przedmiotowych połączeń, zauważalny jest systematyczny spadek podróżnych w pociągach kursujących do i z Krotoszyna – mówi A. Zakęś.
Starosta Piotr Lech poinformował nas, iż przed 15 sierpnia w Miliczu odbędzie się spotkanie na temat planowanej likwidacji połączenia kolejowego na trasie Wrocław–Krotoszyn–Wrocław.
(... )absolutnie nie ma zgody ze strony włodarzy powiatów znajdujących się na trasie Krotoszyn – Wrocław. Będziemy walczyć o utrzymanie pociągu – zapowiada starosta Piotr Lech[/quote]



Przyszedł więc czas by pomału zacząć przyzwyczajać się do nowej, mającej od grudnia obowiązywać rzeczywistości bez pociągów:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16805/Komunikacja-zastepcza-na-trasie-Wroclaw-Krotoszyn.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 30-12-2013, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Od 2 stycznia do 5 lutego 2014 r. potrwają konsultacje społeczne projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.).

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17623/Konsultacje-listy-inwestycji-kolejowych-do-2020-r.html

Gdy wspojrzymy na numer 55, zobaczymy, że w projekt jest wpisana linia 281. Jednakże wchodząc bardziej w dokument, można zauważyć, że prace mają się zacząć w 2018 roku.

Inną ciekawostką, jest fakt elektryfikacji linii Leszno-Głogów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rakosport Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Gru 2013

PostWysłany: 04-01-2014, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Jakieś drobne działania trwają na odcinku Gniezno - Września już od lata. Przypomina to jednak raczej "pudrowanie starej damy", a nie faktyczną modernizację. Wymienione zostały pojedyncze spróchniałe podkłady, kilkunastometrowe odcinki zasypano tłuczniem. Kilkanaście dni temu na stacji Gębąrzewo (km 153) pojawiły się nawet nowe słupy oświetleniowe na peronie i zamontowano głośnik. Myślałem, że może były to przygotowania do reaktywowania ruchu pasażerskiego na tej linii. Niestety, w obowiązującym od stycznia nowym rozkładzie nie pojawiły się pociągi na trasie Gniezno - Jarocin Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 04-01-2014, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli dają nowe słupy i głośniki, tzn że nie zamierzają całkowicie rezygnować z ruchu pasażerskiego. Być może zreaktywują po rezygnacji z obsługi parowozów, znajdą się dodatkowe pieniądze.

Albo po prostu coś innego się szykuje;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 24-01-2014, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Oto świeżynka czyli maila z centrali PLK która musiała się ustosunkować do mojego maila z 27.12 2013 na polecenie ministerstwa infrastruktury .
Niech ludzie klikają na tego linka podanego tam tym piśmie. Być może mecząc kolejarzy czyli szefów spółki PKP PLK i minister infrastruktury Ewę Bieńkowską udało mi się wstępnie skołować termin remontu linii Gniezno - Września - Jarocin – Krotoszyn na lata 2017-2020 ,ale uwierzę jak zobaczę maszyny torowe i ludzi .Jednak jest ryzyko ,ze ten projekt ulokowany jest na liście dość daleko i może go ktoś z zawiści lub z powodu jakiś kombinacji uwalić. Sami wiecie ,że linii do remontu i chętnych na kasę unijną jest sporo .Rokowania ma ostrożne ,ale szansa na ożywienie tego szlaku jest tym bardziej że remont E59 się wlecze ,a i linia nr 14 też wymaga remontu, bo się rozłazi , więc musi być dla obu szlaków jakaś alternatywa. Smile

[ Dodano: 28-02-2014, 22:01 ]
Oto kolejny artykuł z dzisiejszego wydania Wiadomości Wrzesińskich , dotyczący walki o poprawę stanu lk 281. Temat jest na czasie , bo jest spora szansa na to ,że być może w pobliżu Wrześni, przy linii kolejowej nr 281 oraz w pobliżu DK nr 15 oraz drogi wojewódzkiej nr 432 powstanie fabryka Volkswagena zatrudniająca około 3 tysięcy osób . Teraz nagle wszyscy sobie uświadomili ,ze infrastruktura kolejowa i drogowa na naszym terenie leży i kwiczy.Po drugie stan lk 281 po interwencjach w UTK powoli się poprawia i niedługo Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ,a może też dolnośląskiego i kujawsko -pomorskiego oraz zwolennicy jej zaorania stracą argumenty do wycinania oraz ograniczania na niej ruchu. :)Remont mostu na Warcie w Orzechowie , likwidacja ograniczeń prędkości do 30-40km/h i podniesienie jej do 80 ,a odcinkowo do 100-120km/h oraz budowa wyżej wspomnianej fabryki w okolicy Wrzęsni spowodowałaby by jej ożywienie oraz wzrost rentowności , dała by tej linii solidnego kopa w górę . Smile

[ Dodano: 28-02-2014, 22:03 ]
Oto kolejny artykuł z dzisiejszego wydania Wiadomości Wrzesińskich , dotyczący walki o poprawę stanu lk 281. Temat jest na czasie , bo jest spora szansa na to ,że być może w pobliżu Wrześni, przy linii kolejowej nr 281 oraz w pobliżu DK nr 15 oraz drogi wojewódzkiej nr 432 powstanie fabryka Volkswagena zatrudniająca około 3 tysięcy osób . Teraz nagle wszyscy sobie uświadomili ,ze infrastruktura kolejowa i drogowa na naszym terenie leży i kwiczy.Po drugie stan lk 281 po interwencjach w UTK powoli się poprawia i niedługo Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ,a może też dolnośląskiego i kujawsko -pomorskiego oraz zwolennicy jej zaorania stracą argumenty do wycinania oraz ograniczania na niej ruchu. :)Remont mostu na Warcie w Orzechowie , likwidacja ograniczeń prędkości do 30-40km/h i podniesienie jej do 80 ,a odcinkowo do 100-120km/h oraz budowa wyżej wspomnianej fabryki w okolicy Wrzęsni spowodowałaby by jej ożywienie oraz wzrost rentowności , dała by tej linii solidnego kopa w górę. Smile

img265.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 149.95 KB

img265.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 149.95 KB

Pismo z centrali PLK.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 97.89 KB

img260.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 48.91 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 16-03-2014, 01:08    Odpowiedz z cytatem

W gnieźnieńskiej gazecie pojawiła się informacja o tym, że we Wrześni powstanie jednak fabryka VW.

Zatem przypuszczam, że mieszkańcy Gniezna i Jarocina (jak i ci pomiędzy) będą zatrudniani w tej fabryce, a co za tym idzie, pracownicy będą musieli jakoś dojechać do pracy, więc sądzę, że w tym można pokładać nadzieję, na reaktywację przewozów na Gniezno-Września-Jarocin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 16-03-2014, 11:49    Odpowiedz z cytatem

Ja bym poobserwował ilu pracowników i czym dojeżdża do Antoninka do VW. Przy po P. Antoninek "dziki" parking i multum samochodów z różnymi rejestracjami ( powiaty wrzesiński, słupecki, koniński ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-03-2014, 17:36   

@rail user z torów plk
Było przekształcać stację w przystanek osobowy? Widać panowie z PLK nie pomyśleli o tym, że na Antoninku będą dzikie tłumy, skoro trzeci zelektryfikowany tor jest ślepy i nie ma przy nim peronu.
Co do fabryki we Wrześni, jeśli powstanie to siłą rzeczy powinien powstać przy niej przystanek oraz w końcu remont tego dziadostwa od Wrześni do Książna z podniesieniem Vmax chociaż do 70 km/h.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl