Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Z mapy Dolnego Śląska znikną kolejne połączenia
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-11-2016, 12:32    Odpowiedz z cytatem

Cenię sobie komentarze kolegi bystrzak2000, za ich poziom merytoryczny, jednakże w tym momencie muszę się nie zgodzić. Stan techniczny szlaku Milicz-Wrocław wcale nie jest taki zły. Jeżeli pociąg z Milicza przetoczy się do Grabowna z prędkością 40 km/h, to dalej do samego Wrocławia obowiązują prędkości 100-120 km/h.

Z Milicza do Wrocławia Głównego Barycz jedzie w czasie 1:37, mimo postoju w każdej możliwej wsi. Autozłomy przemierzają ten odcinek w czasie 1:30 - 1:50. Zatem, zwłaszcza w godzinach szczytu potencjał jest, ze względu na czas przejazdu lepszy od transportu drogowego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 23-11-2016, 12:52    Odpowiedz z cytatem

Potencjał potencjałem, ale zarówno Barycz, jak i regio do Krotoszyna mają mizerną frekwencję. Pretensje można mieć do IZ Wrocław, które zarżnęło tę linię. Gdyby podlegała pod IZ Ostrów, to zapewne mielibyśmy tam prędkość minimum 50-60 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-11-2016, 13:14    Odpowiedz z cytatem

A jaką frekwencją ma mieć pociąg, który jeździ dwa razy w tygodniu? Ja próbuję udowodnić, że właśnie w kontekście aktualnego stanu technicznego szlaku (24 km jedziemy 40 km/h a potem 40 km jedziemy 100-120 km/h) już można tworzyć jakąś ofertę, ze względu na to że czas przejazdu pociągu z Miicza do Wrocławia jest porównywalny (a zwykle nawet krótszy) od autobusiarstwa.

Poza tym, gdyby między Miliczem a Grabownem obowiązywała prędkość 60 km/h (zamiast 40), to pociąg miałby czas przejazdu krótszy o całe 10 minut.

I nie wiem czy zauważyliście, ale od nowego RJ są likwidowane wszystkie pociągi z Wrocławia/Kłodzka wjeżdżające wgłąb Czech przez Międzylesie Shocked, teraz żeby dojechać do Usti będzie trzeba się przesiadać w Międzylesiu albo Lichkovie, dzięki czemu z Wrocławia do Pragi będziemy mieć dwie przesiadki... I pomyśleć, że bezpośredni pośpiech mógłby przejechać tą trasę w nieco ponad 4 godziny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 23-11-2016, 14:36    Odpowiedz z cytatem

Dlatego przywołałem przykład pociągów do Krotoszyna, które jeździły niestety puste. Skoro twierdzisz, że zainteresowanie by było, to pisz do UMWD, ale bez powodu tych pociągów nie uwalili. Pociągi do Czech będą, połączenia międzynarodowe nie są jeszcze w całości wprowadzone do systemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-11-2016, 14:51    Odpowiedz z cytatem

UMWD robi dużo rzeczy bez powodu. Może u Was w Wielkopolsce wygląda to inaczej, ale tutaj, jak już wspominano w rozkładzie rządzi przypadkowość. Na mojej linii zrobiono 2-godzinną dziurę po godzinie 18:00 kiedy dużo ludzi kończy pracę, tylko i wyłącznie po to żeby między 19:50 a 20:50 odjechały trzy pociągi jeden za drugim (jeden IC). Tutaj też widzisz sens? Zrobienie 2-godzinnej dziury między Bolesławcem a Legnicą po godzinie 15 (czyli w godzinie największego ruchu), kiedy przez całą resztę dnia pociągi jadą w zasadzie co godzinę też ma sens? Te paradoksy dzieją się w sytuacji, kiedy ogólnie praca eksploatacyjna w województwie wyraźnie rośnie!

Uwalenie pociągów do Usti i Pardubic to akurat pewna rzecz. Podobno poszło o to że Czesi nie chcą widzieć u siebie "drevolin" zaś PR Wrocław nie ma za bardzo jak obsługiwać czeskich składów wagonowych.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 23-11-2016, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wlodek1956
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-11-2016, 14:57   c.d.

jak by było mało tego jedyne połączenie międzynarodowe Wroclaw - Lwów tylko do 11.03.17 Shocked czyli przygotowanie do likwidacji ? Twisted Evil Płacz a może by tak IC dostosował ofertę do potrzeb a nie ciach i po kłopocie ... ręce opadają.
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-11-2016, 15:10   

audrin napisał/a:
Pociągi do Czech będą, połączenia międzynarodowe nie są jeszcze w całości wprowadzone do systemu.
To kiedy będą, za miesiąc? Mamy mniej niż 20 dni do wejścia rozkładu w życie, to co jest w rozkładzie, ma jeździć. Wszystkie pociągi już w tabelach są i wszystkie pociągi z Wrocławia lub Kłodzka do Czech kończą w Lichkovie.
Powrót do góry

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-11-2016, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Chyba jednak nie wszystkie pociągi jeszcze są wprowadzone. Brak np. pociągów Wrocław - Berlin - Wrocław (miały kursować wg. zapewnień KD do stycznia 2017).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-11-2016, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Nie ma co się spierać. Akurat uwalenie pociągów wjeżdżających wgłąb Czech (konkretniej - podział na dwie relacje) jest potwierdzony. Ba - możecie nawet wejść na czeski rozkład jazdy i tam znajdziecie to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-11-2016, 21:27   Re: c.d. Odpowiedz z cytatem

wlodek1956 napisał/a:
jak by było mało tego jedyne połączenie międzynarodowe Wroclaw - Lwów tylko do 11.03.17

A to problem jakiś jest? Polacy raczej nie jeżdżą na Ukrainę, bo i po co skoro tam antypolski banderyzm i wojna z Ruskimi o Donbas. Za to w Polsce wszędzie widzę i słyszę Ukraińców. Ponoć już dwa miliony ich u nas jest. Chcą pociągów do Polski to niech im Balczun organizuje za hrywny. Dlaczego polski podatnik ma do ukraińskiego interesu dopłacać?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-11-2016, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
Na mojej linii zrobiono 2-godzinną dziurę po godzinie 18:00 kiedy dużo ludzi kończy pracę, tylko i wyłącznie po to żeby między 19:50 a 20:50 odjechały trzy pociągi jeden za drugim (jeden IC). Tutaj też widzisz sens? Zrobienie 2-godzinnej dziury między Bolesławcem a Legnicą po godzinie 15 (czyli w godzinie największego ruchu), kiedy przez całą resztę dnia pociągi jadą w zasadzie co godzinę też ma sens?

Czym innym są takie babole w rozkładzie (na które wpływ mają raczej PLK i przewoźnicy - w tym drugim przypadku KD, którym się pewnie obiegi nie domykały i UMWD nie miał nic przeciwko), a czym innym zawieszenie ruchu na linii, gdzie zainteresowanie podróżnych jest bardzo małe. Nie bronię UMWD, ale jak widzicie takie sytuacje to piszcie do nich skargi i to najlepiej dosadnie. Sprawdzone w przypadku linii rawickiej. Wink

Bartuś napisał/a:
Uwalenie pociągów do Usti i Pardubic to akurat pewna rzecz. Podobno poszło o to że Czesi nie chcą widzieć u siebie "drevolin" zaś PR Wrocław nie ma za bardzo jak obsługiwać czeskich składów wagonowych.

Skąd masz takie info? Ja otrzymałem z UMWD informację, że pociągi do Pardubic i Usti nad Orlici zostaną utrzymane...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2016, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
Cenię sobie komentarze kolegi bystrzak2000, za ich poziom merytoryczny, jednakże w tym momencie muszę się nie zgodzić. Stan techniczny szlaku Milicz-Wrocław wcale nie jest taki zły. Jeżeli pociąg z Milicza przetoczy się do Grabowna z prędkością 40 km/h, to dalej do samego Wrocławia obowiązują prędkości 100-120 km/h.

Z Milicza do Wrocławia Głównego Barycz jedzie w czasie 1:37, mimo postoju w każdej możliwej wsi. Autozłomy przemierzają ten odcinek w czasie 1:30 - 1:50. Zatem, zwłaszcza w godzinach szczytu potencjał jest, ze względu na czas przejazdu lepszy od transportu drogowego.

Tyle, że z Wrocławia do Milicza jest 72 km i taki czas przejazdu daje średnią 44,5 km/h. Poza tym pociąg omija Oleśnicę, co ma bardzo duży wpływ na mizerną frekwencję. Milicz można by było utrzymać, ale albo trzeba by to obsługiwać mniejszym pojazdem (EN57 jest za duży, mniejszych EZT brak, a jazda SA134 wcale nie byłaby wiele tańsza), albo jechać przez Oleśnicę, co z kolei niekorzystnie wpłynie na czas przejazdu.

Zupełnie osobną kwestią jest fatalne położenie dworca w Miliczu, który w zasadzie leży już poza granicami miasta. Jeżeli autobus jest w stanie pokonać trasę z Milicza do Wrocławia w tym samym czasie co pociąg, to ze względu na położenie dworca kolejowego pociąg staje się skrajnie nieatrakcyjny. Jednak jeśli po modernizacji (ma być w 2017 r.) uda się uzyskać czas przejazdu na poziomie 1:15 h, wówczas można już powrót pociągów rozważyć, najlepiej z odpowiednio dobrą ofertą. Tylko złomiaste EN57 do tego się nie nadają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2016, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Swoją drogą, jeleniogórsko-lwóweckie mikolstwo ujada na pociągi do/z Drezna, że najlepiej zaorać linię zgorzelecką, a tu proszę... Zaorają, ale ten ich Lwówek. Koniec świata! Śmiech

W lepszym stanie jest linia Legnica - Rudna, a pociągów tam nie ma. Ale co tam 75-tysięczny Lubin, co tam Zagłębie Miedziowe. Lwówek musi być i basta! Likwidacja weekendowych muchowozów to zbrodnia na mikolach! Ciężkie czasy nadchodzą dla prezesa KD. Ujadania na niego będzie co niemiara.

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-11-2016, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Paszczak, likwidacja tych weekendowych muchowozów to zbrodnia na mikolach powiadasz? Wokół linii lwóweckiej narosło tyle mitów (najpiękniejsza linia kolejowa, najwspanialsze widoki, najwolniejsze w kraju pociągi pełne pasażerów, hordy turystów ciągnące na zaporę w Pilchowicach itp. bzdury), że nazwałabym to... obrazą uczuć religijnych mikoli. I gdybym parę razy nie przejechała się tą linią to może uwierzyłabym w te mity. Śmiech

I na tym proponuję zakończyć temat. Bo skoro nawet szynobus jadący pod górę musi hamować, żeby nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości 10 km/h to nad czym my tu w ogóle deliberujemy?!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-11-2016, 16:14   

Śmieszy mnie uruchamianie ZKA za weekendowy pociąg, który miał mieć charakter turystyczny. Jak już, to na linii lwóweckiej można uruchomić wakacyjną weekendową parę pociągów obsługiwaną no taborem zabytkowym ze skansenu w Jaworzynie, coś na wzór pociągów z Chabówki do Kasiny w Małopolsce.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl