Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Następny
Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice
Autor Wiadomość

st.zawiadowca Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: śląsk

PostWysłany: 13-02-2011, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Tak, z tego co się orientuję czasami manewry też dochodzą nocą. Ale znacznie więcej ich tam mają za dnia...
A ruch to faktycznie taki jest, to nie przelewki...

_________________
RATUJMY KOLEJ!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasbank1993 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 13-02-2011, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Ruch nocny jest tak jak wyżej zostało napisane, 50-60 pociągów na 12 godzin a w tym co najmniej kilka pociągów przewożących TWR'y. Obsługa EC Chorzów powinna odbywać się do godz. 22:00, jednak teraz z powodu pojedynczej obsady na nastawni CS, jest to niemożliwe. Więc ruch manewrowy ogranicza się od strony CS do przestawiania lokomotyw na gotowe składy towarowe do odjazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

st.zawiadowca Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: śląsk

PostWysłany: 13-02-2011, 22:46    Odpowiedz z cytatem

I teraz wyobraź sobie... siedzisz 12 h przy radiotelefonie, dyktując te same rubryki i rozkazy.... można wpaść w nawyk. Nie mówiąc o zmęczeniu psychicznym! Nie wspominając już o tym, że nie masz podglądu WOGÓLE na sytuację ruchową na stacji!! !! !! Nie wiesz (a raczej możesz się zapomnieć) który tor jest wolny, a który nie, czy dany pociąg już wyjechał (opuścił tor) czy nie ect. ect. To jak ślepemu kazać przejść przez wielkie miasto z punktu A do B... przejdzie..... ale zajmie mu to więcej czasu niż człowiekowi widzącemu. Stąd są opóźnienia... bo Stacja Chorzów Stary jest "ślepa"

_________________
RATUJMY KOLEJ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-02-2011, 22:49   

@st.zawiadowca, a czy z nastawni dysponującej w CS dyżurni komunikują się z maszynistami i dyżurnymi ruchu z CM i Bt w celu potwierdzenia, czy pociąg wjechał już na stacje?
Powrót do góry

st.zawiadowca Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: śląsk

PostWysłany: 13-02-2011, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Nie ma takiej potrzeby, bo zgodnie z przepisami przyjazd pociągu do sąsiedniej stacji powinien potwierdzić telefonicznie podając godzinę dyżurny ruchu danej stacji. Dlatego z maszynistami nie ma się po co kontaktować...

Warto tu wspomnieć jeszcze jedno utrudnienie w ruchu w Chorzowie Starym, tym bardziej przy tych urządzeniach.... Od Chorzowa St. do Siemianowic Śl. jest czynny tylko jeden tor, dlatego w Chorzowie Starym trzeba (ręcznie na CS lub mechanicznie na CS 1) krzyżować pociągi które równocześnie wyjadą od Bytomia i Siemianowic Śląskich.

_________________
RATUJMY KOLEJ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasbank1993 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 13-02-2011, 23:00    Odpowiedz z cytatem

przedstawiam kolegom filmik ukazujący przejazd przez Chorzów Stary na rozkaz pisemny S ( trwa to od 01.12.10)
Przejazd przez stację Chorzów Stary
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

st.zawiadowca Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Skąd: śląsk

PostWysłany: 13-02-2011, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Super filmik! Całość trwa 5:55 min.... a jak się zaczął to pociąg już stał pod semaforem. Więc widzimy że przejazd przez Chorzów St. to strata 7-8 min, a nawet czasami do 10-12 min (w razie sprzecznego przebiegu)! A planowo pociąg ma 0:30 min postoju... ;/

_________________
RATUJMY KOLEJ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 15-02-2011, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zagrożeniem dla podróżnych jest przede wszystkim zmęczenie pracowników, takim stanem rzeczy:
przez 12 h dyżurny dyktuje ustnie średnio 120 rozkazów przez radiotelefon (stąd biorą się opóźnienia pociągów osobowych)
dyżurny prowadzi ruch pociągów z sąsiednimi stacjami TYLKO telefonicznie (bez obsługi blokady liniowej, co w razie zapomnienia lub po prostu błędu człowieka daje możliwość wypuszczenia pociągu jednego na drugi)
aby ustawić drogę przebiegu, w celu przełożenia rozjazdu trzeba wychodzić na zewnątrz.


O k....a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 15-02-2011, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Kolega Skibiński wyżywa się na Rynku Kolejowym? Gratulacje!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-02-2011, 16:26   

Piszesz to złośliwie?
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-02-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Nie, nie napisałem tego złośliwie.
Tylko pogratulowałem o dbanie o kolej we własnym regionie, bo na przykładzie Cieszyna wiem jaka to ciężka czasami praca. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 16-02-2011, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Przed laty składy osobowe z Bytomia w kierunku Gliwic były pełne, ale wówczas większość z nich dojeżdżała do Kędzierzyna, Nysy, Kamieńca Ząb. Opola a nawet Wrocławia. Taka trasa generowała potoki pasażerów, nie było konieczności jak dziś, przesiadek, dojazdów do innych miast. Pamiętam poranne zapełnienie do Opola przez Strzelce, ale to już troche lat minęło, jednak z czasem gdy zaczęto wycofywać dalekie relacje, od razu ludzie przestali jeżdzić. Sam pociąg do Gliwic stał sie mało popularny, w czasach gdy każdy kupywał samochód, kolej likwidowała pociągi Bytom - Kędzierzyn, Bytom - Nysa itd. Jak pisze autor artykułu, zapomniano o nowych przystankach to skąd mieli brać pasażerowie na tak krótkiej trasie. Ja dziś nie widze szansy dla rozwoju połączeń Bytom - Gliwice poza przywróceniem przynajmniej niektórych połączeń do Kędzierzyna i Opola. Pasażer znajdzie się na peronie jeśli dojedzie dalej niż do Gliwic, bo kolej jest po to, żeby była jakaś siatka połączeń nie tylko w obrębie 20km gdzie są konkurencyjne autobusy MPK.
Bytom jest dużym miastem, każda nowa relacja może spotkać z zainteresowaniem pasażerów, ale muszą to być przemyślane i konkretne połączenia, a nie krótkie, bezsensownie ułożone relacje, często w fatalnych godzinach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasbank1993 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 16-02-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Przedstawiam film prezentujący natężenie ruchu na szlaku Chorzów Stary - Bytom
FILM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-03-2011, 20:12   

Główny dworzec kolejowy Bytomia położony jest przy placu Wolskiego. Obecny budynek dworca, jeden z 4 w Polsce posiadających halę peronową. Dworzec jest dzieckiem modernizmu, które trafiło w ręce patologicznych rodziców. PKP S. A. doprowadziło obiekt do stanu wykraczającego poza wszelką możliwą klasyfikację. O pięknie budynku miała stanowić jego funkcjonalność, więc budynek miał być przede wszystkim dworcem kolejowym, bez zbędnych upiększeń.

Obecnie na dworcu nie znajduje się zupełnie nic w dobrym stanie. Zniszczone jest dosłownie wszystko, zaczynając od podłogi, a kończąc na suficie. Bar dworcowy został zamknięty, kasy Przewozów Regionalnych zlikwidowane. Ostała się tylko kasa PKP Intercity przeniesiona do małej dziupli po prawej stronie dworca. Przechadzając się po tym dworcu, odnosi się wrażenie, że znajdujemy się na planie filmowym horroru. Brud na oknach skutecznie ogranicza ilość światła w środku. O upiornym efekcie końcowym decydują powybijane szyby, dzięki którym dobrze oświetlone są fragmenty zabrudzonej podłogi. Serce podchodzi do gardła kiedy schodzimy do przejścia podziemnego. Panuje tam półmrok i wszechobecny, intensywny zapach pleśni, która osadziła się na zniszczonych ścianach pokrytych marnym graffiti. W takich chwilach człowiek nie myśli o tym, czy uda mu się zdążyć na pociąg, ale aby jak najszybciej się stamtąd wydostać. Może wynająć dworzec i perony na realizację horroru? Kilka produkcji filmowych i środki finansowe jak znalazł, a dla dworca dodatkowa reklama…

Wracając do wyposażenia, w holu nie ma nawet tak podstawowej rzeczy, jak tablica z rozkładem jazdy. Nie ma nawet płyt na ścianach i sufitu. Z relacji jednego z mieszkańców Bytomia wynika, że: "W zeszłym roku Straż Pożarna nakazała PKP zdjąć materiały łatwopalne, a do takich należą płyty na ścianach i charakterystyczny "schodkowy" sufit”.
Najciekawsze jest, że na stronie "Robi się" jest informacja o remoncie dworca w Bytomiu. Tylko „robi się” to jakoś opornie, bo od roku nie widziano nikogo z ekip remontowych.
Dworzec kolejowy to jedna z najważniejszych wizytówek miasta – pierwsza rzecz, jaką ludzie widzą odwiedzając miasto i ostatnia, jaka im zostaje w pamięci, kiedy je opuszczają. Stacja „straszy” nie tylko podróżnych, ale również mieszkańców, ponieważ biegnie tamtędy pieszy szlak komunikacyjny prowadzący na drugą stronę miasta. W Zgorzelcu ruina o nazwie dworzec została zamknięta i nie można tam wchodzić. W Bytomiu, jak tak dalej pójdzie, powstanie coś na kształt domu strachów. Nie pozostanie nic innego, jak zmienić napis na głównym budynku dworca na „Pałac strachów w Bytomiu”, a do tego dodać opis: „Przejazd wagonikiem do wnętrza Pałacu, super przeżycia w spotkaniu oko w oko z upiorami”.

Artykuł wraz ze zdjęciami pod tym linkiem: http://www.srkgs.pl/NowaStrona/index.php?option=com_content&view=article&id=66:stacja-kolejowa-w-bytomiu-dla-fanow-mocnych-wrae&catid=38:artykuy

Niestety muszę przyznać, że wszystko, co zostało opisane w powyższym artykule, jest ponurą, szarą, bytomską, kolejową rzeczywistością. Dworzec popada w coraz to większą ruderę i to z dnia na dzień! Jeszcze trochę i nie będzie wiele odbiegać od dworca w Zgorzelcu. Większość pomieszczeń w budynku dworcowym jest przecież nieużywana (poza dziuplą SOK-istów, kafejki internetowej i nowo otwartego... lombardu). Wstyd, po prostu wstyd. Prezydent miasta już wielokrotnie prowadził rozmowy z PKP na temat chociażby dzierżawy dworca, ale PKP nie chce, bo nie. Nie wiem, na co te przygłupy z Nieruchomości czekają? Skoro nie są wstanie sami utrzymać w należytym porządku tego dworca, to niech to zrobi miasto, z pożytkiem dla wszystkich, zwłaszcza, że obok dworca kolejowego znajduje się dworzec autobusowy, który od dzisiaj czeka na inwestora chcącego zmienić jego oblicze:

"projekt: plus8.pl
inwestor: Gmina Bytom
rozmiar: powierzchnia placu 33200m2
miejsce: Bytom
data: 2010 – projekt koncepcyjny

STAN ISTNIEJĄCY - projektowany teren znajduję się w centrum miasta Bytom i obecnie zagospodarowany jest tylko w części przez stanowiska przystankowe autobusów miejskich oraz PKS. Od strony północnej teren sąsiaduje z placem rozładunkowym supermarketu, od strony wschodniej przebiega ul. Kolejowa, od wschodu znajduje się dworzec PKP oraz w niewielkiej odległości główny deptak Bytomia prowadzący od dworca PKP w kierunku Placu Kościuszki i dalej do rynku. Od zachodu teren graniczy z niezagospodarowanymi terenami po zdemontowanej bocznicy kolejowej, natomiast od strony południowej znajdują się tory kolejowe.
ANALIZA - w chwili obecnej stan przestrzeni Placu Wolskiego jest niezadowalający, odczuwalny brak przestrzeni obsługującej podróżnych, funkcji towarzyszących, źle zorganizowana przestrzeń parkingowa autobusów, minibusów oraz taksówek. Miejsce dworca autobusowego nie stanowi spójnej przestrzeni miejskiej, jest słabo rozpoznawalne i mało reprezentacyjne.
CEL - teren zlokalizowany w jednym z ważniejszych miejsc Bytomia musi stanowić wizytówkę miasta dla podróżujących koleją oraz komunikacją autobusową, a poprzez swoją funkcję oraz formę architektoniczną być rozpoznawalnym punktem w krajowej i międzynarodowej sieci komunikacyjnej a w skali miejskiej jednym z biegunów o dużym potencjale centrotwórczym w starej części miasta.
PROJEKT - projektuje się reprezentacyjny dworzec komunikacji zintegrowanej obsługujący w zakresie komunikacji kołowej autobusy miejskie, PKS oraz autobusy liniowe międzynarodowe, minibusy, taxi oraz komunikację tramwajową, łączący zlokalizowane po obu stronach budynki usługowe. Dodatkowo pod całością założenia projektuje się parking podziemny dla 544 samochodów osobowych o powierzchni około 13 600 m2. W centralnej części terenu znajduje się terminal dworca o powierzchni 1 150 m2, który na poziomie terenu posiada kasy biletowe, poczekalnię, wc, drobne sklepy, kioski ruchu, małą gastronomię, przechowalnię bagażu a na antresoli biura przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Wyżej znajduje się przestrzeń usługowa o funkcji gastronomicznej, łącząca budynki o funkcji komercyjnej, zlokalizowane po obu stronach terminala o łącznej powierzchni usługowej około 22 000 m2. Budynki swoją formą przestrzenną nawiązują do dynamiki miejsca oraz jego komunikacyjnej funkcji. Obiekty oglądane głównie z okien autobusów, samochodów oraz pociągów przejeżdżających przez miasto stanowią dynamiczną wizytówkę przekształcającego się miasta.

autorzy: Paulina Seemann, Rafał Seemann, Łukasz Pluta, Michał Górczyński"

Źródło: http://www.plus8.pl/pl/zagospodarowa...-w-bytomiu,139
Powrót do góry

Kuba Wie-Wiór Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011
Skąd: Katowice Ligota

PostWysłany: 05-03-2011, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie...czy pociągi IR...np Kraków-Poznań, na odcinku Gliwice-Lubliniec jadą przez Bytom i Tarnowskie Góry nie zatrzymując się na tych stacjach...??? Very Happy

_________________
...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl