Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 38, 39, 40  Następny
Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice
Autor Wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 26-07-2011, 15:13    Odpowiedz z cytatem

@ Tomasz K

A wcale że nie jest 30 km/h - od km 16.3 jednostki przyspieszają aż do nastawni "Lbc" (km 18.2). Najgorszy odcinek to wyżej wymieniony fragment zaraz za Rusinowicami (km 13.5 - km 16.3), w okolicy ścieżki polno-leśnej i niestrzeżonego przejazdu, gdzie składy jeżdżą ledwo 20 na godzinę. Zresztą EZT potrafi jechać i 15 minut te 5,8 km. Takie są fakty, a w rozkładach to różne bajki są napisane...

Swoją drogą uwielbiam stwierdzenia, że "zawsze może być gorzej"; tak samo przez lata PKP podchodziły do sprawy, że "jakoś to będzie", "że jest źle, ale zawsze może być jeszcze gorzej"... Efekty mamy dzisiaj takie, że rząd, samorząd i pasażer ma podróżowanie pociągiem w du*ie. Więc rzucaj dalej takie hasła...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 26-07-2011, 15:22    Odpowiedz z cytatem

Jakoś ja jeżdżę to składy do Lublińca przyjeżdżają punktualnie. A mówiąc "Może być gorzej" miałem na myśli to, że dziwie się przy takiej szlakowej jeszcze pasażery kursują ( wcale nie mam na myśli wycofania pasażerów z tej linii ) Bo na remont tej linii się nie zanosi, PLK teraz myśli jedynie o CMK, Łódź-Warszaw, i innych liniach prowadzących do/ze stolicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 15:32   

Będzie remont linii z Pyskowic do Lublińca przez Paczynę. Nie zdziwiłbym się, gdyby część pociągów REGIO z Katowic do Lublińca/Kluczborka skierowano na ten odcinek (przez Gliwice), a część skrócono do Tarnowskich Gór (TG - Lubliniec/Kluczbork). Pozostałyby tylko "Wielunie" i może jakieś dalekobieżne. Tak wiem, jest to czarny scenariusz, ale nie powinniśmy takiego wykluczyć...!
Powrót do góry

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 26-07-2011, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Damian nie wiem jak Ty, ale nie widzę pchania pociągów REGIO Katowice-Lubliniec przez Pyskowice zwłaszcza, że miedzy Pyskowicami a Lublińcem by się nie zatrzymywały. Zresztą temat ten był już wałkowany : Smile
Cytat:
Będzie remont linii z Pyskowic do Lublińca przez Paczynę.

Nie wiem czy to jest ten remont, ale w okolicach nastawni Czarków ( Czerwiec) były nowe podkłady, oraz tłuczeń. Linia na tej "wysokości" przynajmniej wizualnie prezentowała się całkiem ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-07-2011, 15:43    Odpowiedz z cytatem

A ja myślę, że czarny scenariusz tj. pociągi jadące z Lublińca do Katowic przez Gliwice, jest coraz bardziej realny. Po co planują remont, żeby tamtędy puszczać składy, a do Tarnowskich Gór pewnie wytną większość regio z Lublińca, tłumacząc się, stanem torów. Jak pisał Damian, pozostaną "Wielunie", może jakieś regio Krzepice - Katowice lub jeśli stanie cud, powrócą połączenia Zduńska W - Katowice.
Nie wiem, czy koszt modernizacji odcinka Lubliniec - Tarnowskie Góry jest aż tak wysoki, że lepiej i taniej zrobić odcinek Lubliniec - Gliwice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 15:46   

Tomku, jestem ostatnią osobą, która chciałaby, aby obecne rogówki z Katowic w kierunku Lublińca zostały przetrasowane na Gliwice i dalej Paczynę. Ale fakty są następujące (i w PR Katowice też mają świadomość tych faktów!):

- remont linii Pyskowice - Paczyna - Lubliniec = skrócenie czasu przejazdu między Gliwicami, a Lublińcem; w konsekwencji łączny czas przejazdu z Katowic do Lublińca przez Gliwice i Paczynę będzie o wiele krótszy, aniżeli przez Bytom, Tarnowskie Góry
- obecna linia Katowice - Tarnowskie Góry - Lubliniec (głównie kierunek południowy) jest w totalnej rozsypce, czas przejazdu masakrycznie długi w porównaniu z linią przez Pyskowice, a po remoncie linii pyskowickiej to już w ogóle high speed tam będzie
- Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze i Gliwice odpowiednio zapełnią pociąg w kierunku Lublińca
- większa ilość pociągów między Katowicami, a Gliwicami, czyt.: zagęszczenie taktu
- skrócimy część pociągów Katowice - Lubliniec/Kluczbork na odcinku Katowice - TG, bo jednak z Tarnowskich Gór ktoś jeździ, w konsekwencji poszkodowane będą tylko Chorzów (częściowo, bo z Batorego będzie dało się dostać do Lublińca), Bytom i Radzionków, ale czy rzeczywiście będą poszkodowane? Poza jednym, może dwoma lepszymi kursami na tych stacjach wsiada od 1 do 5 osób, więc wielkiej straty nie będzie
- zostawimy "Wielunie", bo z Gliwic nie bardzo dałoby się je wytrasować na Herby

Takimi argumentami mogą się kierować rozkładowcy w PR Katowice. I w tych argumentach nie ma żadnego kłamstwa, ani wyolbrzymiania sprawy, to są suche fakty, a ja wolę być przygotowany na wszystko. Nic mnie już nie zdziwi!
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-07-2011, 16:04    Odpowiedz z cytatem

A niech tam puszczają Lubliniec/Kluczbork przez Gliwice, jakoś to przeżyjemy, może w zamian pojadą pociągi Katowice - Herby - Chorzew Siemk - Zduńska Wola, może oferta do Wielunia zwiększy lub powrócą relacje do Kępna. Przecież likwidacja połączeń TG - Lubliniec, nie oznacza, że będzie gorzej i mogą byc inne relacje, np. tylko Tarn. Góry - Katowice, niech dadzą jeszcze lepsze oferty biletów strefowych i przynajmniej na tym odcinku pojedzie więcej pasażerów. Przydały się bilety strefowe 4 i 6h, co by poprawiło ofertę dla osób jadących szybko coś załatwić i wrócić w miarę szybko i tanio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 16:09   

@sebek, nie fantazjuj. O biletach 4 i 6-godzinnych na razie zapomnij. Podobnie jak o relacji typu Tarnowskie Góry - Katowice. Obecne Lubliniec - Katowice jeżdżą na tym odcinku puste, a Ty chcesz uruchamiać jeszcze krótsze relacje!? O pociągach do Kępna też na razie nie myśl, niby kursuje z TG, a jednak od dwóch lat problem jest z wydłużeniem go do Katowic. Na Zduńską Wolę też bym nie liczył.

Jeżeli bytomsko-tarnogórskie pociągi zaczną być przetrasowywane na Gliwice, to będzie to powolny i ostateczny upadek kolei w Bytomiu i po części w Tarnowskich Górach. Bo za pociągami osobowymi równie dobrze będą mogły pójść pociągi dalekobieżne, wszak po remoncie linii pyskowickiej czas przejazdu będzie krótszy, a Ty w dalszym ciągu będziesz się tłuc 20 km/h przez Radzionków i Chorzów.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-07-2011, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Jeśli KŚ przejmą linię Bytom - Gliwice, może zrobią remont na tej trasie i pojedziemy np. do Gliwic w kilka minut a potem przesiadki na regio Katowice - Gliwice - Lubliniec, lub jakieś połączenia Bytom - Gliwice - Lubliniec bezpośrednio? Przecież nie można wykluczyć takiej sytuacji, wydaje się realne że składy z Bytomia do Gliwic, będą ewentualnie skomunikowane w Gliwicach z tymi do Lublińca. To są całkiem mozliwe sytuacje za jakiś czas, ruch na odcinku Bytom - Tarn. Góry ograniczony do minimum, tory dla ruchu towarowego, a wszystkie regio z ominięciem TG. Czarne scenariusze, realne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 26-07-2011, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Nawet jak pociągi Katowice-Lubliniec/Kluczbork zostaną przetrasowane na Paczynę ( czego jestem przeciwnikiem) to mimo wszystko powinno zostać kilka par na odcinku Lubliniec-Chorzów Batory przez TG, Bytom. Nie wiem jak Wy, ale ja zauważyłem ze te pociągi wożą najwięcej ludzi między TG a Lublińcem ( dowozy do pracy, szkół itd.) Tak więc pociągi te muszą zostać !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 16:32   

Toteż napisaliśmy, że między Tarnowskimi Górami, a Lublińcem ruch będzie utrzymany, tyle, że w relacji Tarnowskie Góry - Lubliniec/Kluczbork. Między Katowicami, a Lublińcem również, ale przez Chorzów Batory, Zabrze i Gliwice. Straci częściowo Chorzów, w którym i tak mało kto wsiada do pociągów, a także Bytom, w którym od dobrych 10 lat trwa skuteczna polityka wygaszania popytu.

Generalnie czarny scenariusz może wyglądać tak:

- 8-9 par Katowice - Lubliniec/Kluczbork przez Zabrze i Gliwice
- 2 pary Katowice - Lubliniec/Kluczbork przez Bytom - Tarnowskie Góry
- 4-6 par TG - Lubliniec/Kluczbork + 2 pary z Katowic
- 2 pary Katowice - Wieluń
- 3 pary TG - Wieluń + 2 pary z Katowic

A to byłby już dramat dla linii bytomskiej. Chociaż, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Może zmusiłoby to ZLK w Tarnowskich Górach do rewitalizacji linii Katowice - TG?
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-07-2011, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że remont całej węglówki jest ratunkiem dla Bytomia, Tarn. Gór. Zabawy w modernizacje pojedyńczych odcinków są bez przyszłości. Jak by zrobili tory zarówno w stronę Lublińca jak i Zduńskiej Woli, ruch znów się ożywi, wrócą składy dalekobieżne. Dziś gdyby np. wyremontowali kawałek Chorzów Miasto - Stary, to niewiele by zmieniło, pozostanie mnóstwo podobnych fatalnych odcinków. Jak remont to od początku do końca, od Chorzowa Batorego po Inowrocław, od Tarn Gór po Kluczbork.
Dziwne, że magistrala węglowa, tak ważna dla całego kraju, popada w ruinę, ale z drugiej strony ile jest takich tras ważnych i zaniedbanych, przykłady E65, przejazdy przez Nasielsk, Modlin. Tam na szczęście modernizują a węglówka kiedy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 16:55   

Moim zdaniem remont linii z Tarnowskich Gór do Katowic dużo by zmienił, gdyż czas przejazdu na tej trasie znacząco by się poprawił, a co za tym idzie, ludzie po przyjeździe pociągiem do TG nie przesiadaliby się w dalszą drogę do autobusów linii 820. A do tego nie potrzeba modernizacji aż całej węglówki, która de facto ma być zrewitalizowana. Kiedy? Nie wiem.

Powtarzam raz jeszcze, najpilniejszą potrzebą jest remont linii Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice wraz z remontem/likwidacją/budową przystanków kolejowych. Tylko wtedy na tej trasie ludzie zaczną korzystać z pociągów. Jak widzę niektóre kursy w Bytomiu czy w Nakle, które wożą powietrze to zastanawiam się czy rzeczywiście nie lepiej byłoby, aby przez pół roku/rok jeździły przez Gliwice, albo zostały zawieszone, a kasę, którą trzeba na te kursy przeznaczyć w formie dotacji przeznaczyć na remont tejże linii.
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 26-07-2011, 19:31    Odpowiedz z cytatem

sebek, skład na pociąg Regio Katowice-Kluczbork odj. 17:41 jest z pociągu Lubliniec-Katowice przyj. 16:37 i nie jest czyszczony w Katowicach.

[ Dodano: 26-07-2011, 19:37 ]
mk1992, remont linii Katowice-T.G wydaje się że musi być, zresztą odcinek Chorzów Miasto - Chorzów Stary jak nie będzie remontowany w trybie pilnym to po prostu się rozsypie zresztą 1 tor już się rozsypał.

Cytat:
albo zostały zawieszone

co zrobisz z pasażerami ?

Cytat:
likwidacją/budową przystanków kolejowych

jakie ty przystanki na tej trasie chcesz zlikwidować ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2011, 19:51   

Patryk180 napisał/a:
jakie ty przystanki na tej trasie chcesz zlikwidować ?


Bytom Północny. W zamian należy wybudować zupełnie nowy przystanek: Bytom Stroszek (okolice wiaduktu nad DK 11 i linią tramwajową).

Patryk180 napisał/a:
co zrobisz z pasażerami ?


Fakt, co zrobić, aby 5 osób mogło sobie dojechać EN57 z Tarnowskich Gór do Katowic... Są autobusy linii 820, więc na czas potencjalnego remontu śmiało można skrócić 3/4 albo nawet i wszystkie połączenia na odcinku Katowice - Tarnowskie Góry do relacji rozpoczynających bieg w TG (TG - Lubliniec/Kluczbork/Wieluń).

Zresztą tory w niektórych miejscach są już tak wyeksploatowane, że PLK-a prędzej czy później powie STOP dla pociągów pasażerskich na tej linii, aby nie zarzynać szlaku i będzie problem. Chociaż problem już jest z powodu zamknięcia jednego toru na CS - CM.

Patryk, naucz się, że zdania rozpoczynamy z dużej litery. Ja tych postów nie będę poprawiał, w końcu zacznę je kasować; chociażby z szacunku do osób czytających zachowałbyś minimum schludności w swoich wiadomościach.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 23 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl