Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Następny
Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice
Autor Wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 04:25   

Czyli kolejny rok upadku kolei na Śląsku z wyjątkiem linii średnicowej. Przecież nie trzeba cudów żeby rozkład był lepszy.
Przejdź na dół

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 12:57   

@kryniczanin, racja, ale są takie linie, gdzie choćbyś uruchomił pociągi co 30 minut, to i tak będą jeździły puste ze względu na tragiczny czas przejazdu. Takie linie to np. Lubliniec - Katowice czy Katowice - (Jaworzno Szczakowa) - Kraków. Dlatego też poniekąd cieszę się, że na linii Katowice - Kluczbork/Wieluń, a głównie na odcinku Katowice - TG nie będzie żadnej rewolucji. Przynajmniej pociągi nie będą jeździły puste, a dotacja nie będzie się marnować. Lepiej te pieniądze przeznaczyć np. na rewitalizację wspomnianego odcinka.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 31-07-2011, 13:26    Odpowiedz z cytatem

@mk1992, tzn. że ilość połączeń Katowice - Tarnowskie Góry(Kluczbork,Wieluń), zostanie zachowa w nowym rozkładzie? Na dzień dzisiejszy mogliby jedynie skorygować odjazd tego regio o 15.22 z Katowic na jakieś 10-20min póżniej, ewentualnie zlikwidować przedpołudniową przerwę z TG do Katowic 9.30-12.30, brakuje w tym czasie połączenia z Katowicami. Może nowy rozkład wniesie jakieś korekty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 13:29   

Nie wiem, bo nie było mnie na konsultacjach. Od osoby, która tam była (@EP07-135) wiem, że na tej linii nie ma być żadnej rewolucji, co nie oznacza, że jednej pary nie dodadzą, albo nie utną. Ale czego by nie zrobili i tak niewiele to zmieni, dopóki linia z Tarnowskich Gór do Katowic i nazad nie zostanie wyremontowana, żaden rozkład jazdy nie przyciągnie z powrotem ludzi do tych pociągów. Teraz niech się PKP PLK wykaże!
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 31-07-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Pewnie PLK zajmie wkrótce modernizacją Zawiercie - Gliwice, gdzieś tam już pisali o tym, najważniejsza linia dla GOPu jak wielokrotnie czytałem w prasie śląskiej, kasa pójdzie na ten remont a reszta na Katowice - Kraków i chyba zapomnijmy na razie o węglówce, no chyba, że dojdzie do jakiejś katastrofy w Chorzowie Starym czy okolicach, to może wtedy znajdą pieniądze.
No ale na razie miejmy nadzieję, że nowy rozkład nie będzie gorszy od obecnego i pojawią nowe połączenia np. Bytom - Gliwice, a to już byłoby coś na plus, z przesiadkami ale możliwość dojazdu do Opola, Kędzierzyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 13:43   

Bytom - Gliwice też powinni zawiesić całkowicie, albo przywrócić z powrotem 21 par pociągów. Ta linia w takiej formie jak obecnie nie ma najmniejszego sensu. Autobusy jeżdżą co godzinę, w roku szkolnym nawet częściej, a pociągów ile masz? 4 pary... Nawet jak dorzucą jeden czy dwa pociągi, to i tak nikt tego nie odczuje. Na tej linii póki co są tylko dwa rozwiązania:

- zlikwidować to co jest obecnie i poczekać na KŚ, w międzyczasie prowadzić rozmowy w sprawie budowy nowych przystanków (kasę może dołożyć UMWŚ w zamian za to, że nie będzie pociągów przez jakiś czas, a co za tym idzie, mamy niewykorzystaną dotację)
- przywrócić rozkład jazdy z 2008 roku i niektóre połączenia ponownie się zapełnią, z porannych kursów do Gliwic korzystało nawet po 100-120 osób!
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 14:25   

mk1992, Ja wiem że nie pozyska się nowych pasażerów ale powiem tak rozkład nie powinien być badziewiem - chodzi o to żeby choć utrzymać stan obecny.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 31-07-2011, 14:25    Odpowiedz z cytatem

A np.połączenia Tarnowskie Góry - Gliwice, w Bytomiu zmiana czoła Smile
Może to nie głupi pomysł, tymbardziej, że wielu pasażerów przesiadało kiedyś w Bytomiu na Gliwice, gdyby skład był bezpośredni, więcej pasażerów mogłoby jechać do Gliwic. Z niektórych regio Lubliniec - Katowice, wysiadało ponad 50% pasażerów i przesiadki, albo nawet 70%. Czy nie można zrobić relacji bezpośednich?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 15:28   

@sebek, zejdź na ziemię, bo niektóre Twoje pomysły nawet mnie przerażają. TG - Bytom 35 minut + zmiana czoła + próba hamulca (5-7 minut postoju w Bytomiu) + Bytom - Gliwice 28 minut daje nam łączny czas przejazdu 70 minut. Autem dojedziesz w 30 minut! Skomunikowania w Bytomiu w zupełności wystarczały i tak powinno pozostać. W przyszłości natomiast można spróbować TG - Gliwice z pominięciem Bytomia łącznicą Karb-Bobrek, ale to dopiero wtedy, kiedy uporamy się z problemami na ważniejszych taktach komunikacyjnych, no i jak powstanie wspólny bilet.


Ostatnio zmieniony przez sebek dnia 31-07-2011, 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 15:35   

mk1992, Tarnowskie Góry - Gliwice na czymś w roadzaju EN81 i po remoncie z wjazdem do Bytomia i zmianą czoła w 3 minuty może mieć w przyszłości sens. Czas przejazdu około 45 min po remoncie choć ja bym poszedł dalej bo jechałbym czymś takim z Częstochowy.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 16:00   

Swego czasu proponowałem na forum, ba! Nawet pisałem do PR Katowice w tej sprawie, żeby pójść za ciosem i uruchomić kilka par pociągów w relacji Częstochowa - Gliwice, przez Tarnowskie Góry, Herby Stare, Częstochowę Stradom. Gdyby pociąg jechał z pominięciem Bytomia i Herbów Nowych (zjazd łącznicą do HS) to czas przejazdu między Gliwicami, a Częstochową byłby nieporównywalnie krótszy, aniżeli zwiedzanie całego Śląska i Zagłębia. Takie coś miałoby sens nawet dzisiaj, ale bądźmy realistami, PR Katowice nie jest skore do jakichkolwiek zmian na lepsze w obecnej siatce połączeń regionalnych, a gdzie tam jeszcze nowe relacje i to takie, których nigdy w SRJP nawet nie było!

Co do jazdy przez Bytom - pozostaję przy swoim. Jeśli już to tylko jazda łącznicą, daje nam to oszczędność czasu ok. 15 minut, a to jest dużo. W Bytomiu zadowolimy się sensownym rozkładem z sensownym czasem przejazdu na osi TG - Katowice i Gliwice - Bytom - Katowice. Nie trzeba będzie do tego mieszać relacji TG - Bytom - Gliwice.
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 16:37   

A jak wyglądają połączenia autobusowe Bytom - Częstochowa czy jest jakaś alternatywa dla omijania Bytomia?
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 16:45   

Jest kilka PKS-ów z Katowic/Bytomia właśnie do Częstochowy i jeżdżą one puste. A relacja Gliwice - TG - Częstochowa byłaby dobra z tego powodu, że:

- lepsze to niż tworzenie ogryzków Gliwice - TG, TG - Herby Stare
- jeśli ktoś będzie chciał się dostać z centrum Gliwic do centrum Częstochowy, to wybierze pociąg jadący przez TG, bez zwiedzania Zabrza, Rudy, Świętochłowic, Chorzowa, Katowic, Sosnowca, Będzina, DG, Łaz, Zawiercia i Myszkowa (obecnie jest tak, że w Katowicach ma miejsce całkowita roszada podróżnych w pociągach relacji Gliwice - Częstochowa, to co przyjedzie z Gliwic wysiada, zostają dosłownie nieliczni, natomiast w Katowicach dosiadają się nowi pasażerowie), byłaby to niezła alternatywa dla częstochowian w celu dostania się np. na polibudę do Gliwic w bardzo krótkim czasie
- mieszkańcy Tarnowskich Gór zyskaliby atrakcyjne połączenie kolejowe z Gliwicami
- mieszkańcy Herbów, ale przede wszystkim Strzebinia i Boronowa otrzymaliby za jednym zamachem pociągi do Częstochowy, Gliwic, ale przede wszystkim dodatkowe połączenia w kierunku Tarnowskich Gór, gdzie dostać się nawet PKS-ami jest ciężko, a poranne "Wielunie" do TG są niezbitym dowodem na to, że ludzie z tych niewielkich miejscowości licznie korzystają z usług kolei, bo tylko pociągi są ich "oknem na świat", a przede wszystkim alternatywą w dostaniu się codziennie do pracy czy szkoły w TG


Ostatnio zmieniony przez sebek dnia 31-07-2011, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 16:54   

Może i to pominięcie nie jest takie głupie ale myślisz o jakimś skomunikowaniu w TG z Katowice - Lubliniec / Wieluń np. Gliwice - Częstochowa jadące 10 min po Katowice - Lubliniec ale ten drugi czeka a ten pierwszy od Bobrka jedzie jako przyspieszony.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 16:59   

Oczywiście, w Tarnowskich Górach należy zadbać o skomunikowania z pociągami od strony Bytomia. Mogłyby to być nawet 15 minutowe skomunikowania, wtedy nie trzeba się bawić w pociągi przyśpieszone, tylko mielibyśmy takt 15-minutowy na odcinku Radzionków Rojca - Kalety, ale da się przeżyć. Pociągi i tak byłyby dedykowane dla różnych grup pasażerskich, więc te 15 min. (zwłaszcza po remoncie, bo przynajmniej jeśli o mnie chodzi, to ja te propozycje rozważam pod kątem przeprowadzonego remontu torów między TG, a Katowicami) to nie będzie nic złego.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 25 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl