Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 38, 39, 40  Następny
Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice
Autor Wiadomość

MajerSY Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 06 Kwi 2011
Skąd: Bytom

PostWysłany: 19-04-2011, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Czy w związku z tragicznym stanem infrastruktury w Chorzowie pociąg z Kluczborka do Katowic łapie jakieś duże opóźnienie na tym odcinku? Pytam, bo z Bytomia do Katowic planowo powinien jechać 28 minut, a przesiadka na kibel do Krakowa 3 minuty później. Dużej rezerwy czasowej nie ma.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 19-04-2011, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Co do tego ograniczenia to chyba pociągi w rzeczywistości jadą 30km/h bo nie zauważyłem żeby od ostatniego czasu jechały wolniej np. dzisiaj wyjechałem z Bytomia o 06:14 a w Katowicach byłem o 06:43 czyli czas przejazdu 29min.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 19-04-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z Bytomia w kierunku CS (tor 2 przy peronie 3) pociągi też odjeżdżają na sygnale zastępczym. Niezależnie od tego, czy są to pociągi osobowe, które wjeżdżają na ten peron/tor wyjątkowo, czy TLK-a, która przecież ma wpisane w rozkład planowy postój przy tym peronie. Nie rozumiem, czym jest to spowodowane w Bt.?


WSZYSTKIE POCIĄGI Z BYTOMIA, Siemianowic Śląskich czy Chorzowa Miasta w kierunku Chorzowa Starego wyjeżdżają też na "Sz". Ponieważ w każdym z tych kierunków jest blokada liniowa Eap, a urządzenia w Chorzowie Starym nie pozwalają na jej obsługę, zatem bez wzbudzenia blokady w kierunku Chorzowa Starego, nie można wyświetlić semafora na "Wolna droga". Także, usterka w Starym daje się we znaki także w około Smile

[ Dodano: 20-04-2011, 11:32 ]
A to apropo poprzedniego wpisu...

Pasażerowie są "bogato" informowani o zmianach. Jedyna taka kartka na całym peronie 1 w Bytomiu... poprostu musi wystarczyć! No i zapowiedzi megafonowe Smile

190420112122_zmniejszacz-pl_959139.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 59.69 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 21-04-2011, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Polecam

http://kontakt24.tvn.pl/artykul,-quot-kolej-quot-na-euro-2012,96089.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-04-2011, 12:36   

Połączyłem tematy "Stacja Chorzów Stary zagrożeniem dla ruchu" i "Kolejowe problemy Bytomia" w jeden temat, "Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice". Uważam, że stan tej linii jest tak zły, że warto prowadzić na ten temat dyskusje w jednym wątku. Pozwolę sobie wkleić mój komentarz z rynku-kolejowego pod artykułem dotyczącym przeniesienia automatów biletowych PR z Gliwic i Zawiercia:

"O ile kasą można nazwać dziuplę mieszczącą się w byłym kiosku Ruchu... W poniedziałek czekałem na pociąg do Katowic (pomijam fakt, że pociągi do Katowic odjeżdżają teraz z peronu 3, bo zwrotnica na torze 5-tym po wschodniej stronie głowicy rozjazdowej się rozsypuje - jakiś problem z iglicą) czekało wraz ze mną kilku pasażerów, w tym starszy mężczyzna. Dziwił się, jak to możliwe, żeby w takim dużym mieście jak Bytom, dworcowe toalety były nieczynne, kasa mieściła się w jakiejś małej skrytce, a co gorsza, rozkład jazdy pociągów wydrukowany był na małej kartce papieru formatu A4... Bo kwestie typu zasrany, obszczany, śmierdzący, przeciekający wodą, słabo oświetlony, 2 lata temu odmalowany, ale z powrotem pomalowany przez miłośników sprejów tunel pod peronami wypada już chyba tylko skomentować milczeniem. O wyglądzie holu kasowego nawet nie wspomnę. O zamkniętym barze dworcowym też chyba nie warto wspominać...

Ogólnie rzecz biorąc linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice rozsypuje się na naszych oczach. Między TG, a Radzionkowem magiczna prędkość wynosząca 20 km/h i czas przejazdu z TG do Bytomia 40 minut (autobus wyrabia się nawet w 25 min.), szlak Bytom Północny - Bytom Karb w totalnej rozsypce, rozwalające się rozjazdy i zwrotnice w Bytomiu, zepsuty system sterowania ruchem w Chorzowie Starym, wprowadzenie ograniczenia prędkości na torze numer 1 między Chorzowem Starym, a Chorzowem Miastem (tor numer 2 został zamknięty, w zeszłym tygodniu wykoleiła się na nim lokomotywa, bo szyny najzwyczajniej w świecie rozjechały się w obie strony :O), efekt tego jest taki, że mamy ograniczoną do granic możliwości przepustowość wyżej wymienionego szlaku, gdzie cały ruch prowadzony jest jednym torem, co dodatkowo pogarsza jego stan, o rozsypujących się stacjach i przystankach nie muszę chyba wspominać? Zapraszam do Bytomia Północnego, do Karbia, do Głównego, Chorzów Stary i Miasto też są warte obejrzenia. W Batorym zaczyna się cywilizacja, bo i prędkość przyzwoita (co z tego, że rzuca na wszystkie strony), perony w miarę zadbane, budynek dworca nie najgorszy, a i tablica z rozkładem jazdy jest nawet..."
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-04-2011, 22:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pasażerowie są "bogato" informowani o zmianach. Jedyna taka kartka na całym peronie 1 w Bytomiu... poprostu musi wystarczyć! No i zapowiedzi megafonowe

a po co więcej ? cały dworzec ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-04-2011, 19:14   

MajerSY napisał/a:
Czy w związku z tragicznym stanem infrastruktury w Chorzowie pociąg z Kluczborka do Katowic łapie jakieś duże opóźnienie na tym odcinku? Pytam, bo z Bytomia do Katowic planowo powinien jechać 28 minut, a przesiadka na kibel do Krakowa 3 minuty później. Dużej rezerwy czasowej nie ma.


Proponowałbym zrobić "przeszpiegi" na katowickim dworcu i zorientować się, które składy od strony Tarnowskich Gór tuż po przyjeździe odjeżdżają dalej w kierunku Krakowa. Na pewno taki obieg jest na popołudniowym "Kluczborku" do Katowic, odj. z Bytomia 13:09, planowy przyj. do Katowic o godzinie 13:37, przechodzi na REGIO do Krakowa o 13:40. W związku z masakrycznym stanem odcinka Chorzów Stary - Chorzów Miasto, "rogówki" łapią w plecy 3-4 minuty opóźnienia i tak REGIO do Krakowa zanim wyjedzie z Katowic, jest już opóźniony. Ale przynajmniej wiem, że z Bytomia mam minimum dwa bezpośrednie klopy na Kraków, przy czym ten jeden taki trochę... ukryty.
Powrót do góry

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 25-04-2011, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Mały filmik z przejazdu Chorzów Stary - Chorzów Miasto


_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 26-04-2011, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Z leksza ten filmik jest NIEAKTUALNY, tzn. trochę nie pasuje do tych postów które są, bo jak wszystkim wiadomo z Chorzowa Starego, żaden pociąg nie wyjedzie w żadnym kierunku na sygnał "wolna droga" na semaforze, tor stacyjny 2 w Chorzowie Starym jest nieużywany, a szlak nr 2 między Chorzowem Starym a Chorzowem Miasto jest zamknięty z powodu złego stanu (poszerzenie toru).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-04-2011, 13:41   

Wie ktoś może, czy PKP PLK-a (bodaj IZ Tarnowskie Góry?) rozważa rewitalizację szlaku Chorzów Stary - Chorzów Miasto w najbliższym czasie?
Powrót do góry

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 01-05-2011, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Kto był na debacie ten wie. Zdaniem obecnego szefa PLK, Tarnowskich Gór nie będzie, ale w zamian będzie Olkusz. Lobby (zjednoczenie) wolbromsko-tunelsko-libiąskie zwyciężyło w tej sprawie i co do zasady nie można mieć pretensji, bo było silniejsze, i to o dużo. Można przeprowadzić się do Olkusza, wszak i CMK tamtędy będzie planowana.

Szansą dla Tarnowskich Gór wciąż pozostaje linia na lotnisko, co zostało jasno powiedziane na wspomnianej debacie. Wszystko zależy, czy strona śląska spręży się na tyle, by pokonać wariant zagłębiowski. Na razie ten drugi, poprzez pewne zamieszanie, napotkał silny opór gmin Bobrowniki i Ożarowice. To daje nadzieję na wariant przez Żyglin, sprawa będzie wkrótce rozstrzygana ostatecznie, także do dzieła, samo się nie załatwi.

Przy okazji: środowisko naukowe, którego zdania nikt nie jest odważny zakwestionować, bardzo silnie prze na sam fakt skomunikowania koleją Katowic z lotniskiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 03-05-2011, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Wariant zagłębiowski można połączyć przecież ze śląskim i tak byłoby chyba najlepiej dla regionu. Mielibyśmy połączenia okólne w jedną i drugą stronę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-05-2011, 14:10   

Temat dotyczący Kolei do Pyrzowic znajduje się tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5659&start=75 Nie róbcie OT.
Powrót do góry

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 04-05-2011, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Z tym że temat kolei do Pyrzowic nieoczekiwanie powiązał się ściśle z tematem wątku, czyli "Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice". W oparciu o informacje wyniesione z debaty wygląda to chronologicznie tak:
1. Koleżeństwo koleżeństwem, kibelek kibelkiem, ale w starciu finansowym hanysi przegrali z gorolami. Była pula, dedykowana wstępnie na remont Chorzów Batory-Tarnowskie Góry (być może włącznie z wyrugowaniem kolei z Chorzowa Miasta - któż to może wiedzieć), którą jednak wytargali "wolbromiacy". I nie można "im" tego zazdrościć, bo potrafili wykazać zjednoczenie i siłę w tej sprawie, choć - tu fakt - z wykorzystaniem pewnego poparcia środowisk decyzyjnych, do których niejednemu marzy się dotrzeć.
2. Szef PLK przytoczył historię kolei do Pyrzowic w wariancie zagłębiowskim. W skrócie dwie niezależne ekipy konsultantów wybrały się w teren, i tak zmąciły ludziom w głowach, że powstał mur oporu przeciw jakiejkolwiek kolei w gminach Bobrowniki i Ożarowice. Ponieważ nacisk na skomunikowanie lotniska z sercem aglomeracji jest wielki, PLK wymyśliła sobie, że w takim razie linia do Pyrzowic pójdzie starym śladem, tj. przez Tarnowskie Góry. Jednocześnie zamknie się pętlę do Zawiercia.
3. W tej sytuacji nawiązką za wygraną "wolbromiaków" byłaby budowa linii do Pyrzowic przez Bytom i Tarnowskie Góry, w istocie oznaczająca remont od Chorzowa Batorego do TGE, i dalej odbudowa do lotniska.
4. Realnie patrząc może okazać się, że i w tym boju strona zagłębiowska przezwycięży swoją awersję do kolei, czyli w rozliczeniu końcowym to jednak "stroną wschodnią" pojedzie pociąg na lotnisko. Bytom i Tarnowskie Góry stracą po raz drugi, aczkolwiek do trzech razy sztuka.
5. Tylko że ten trzeci raz może nieprędko nastąpić. Minie euforia Euro 2012, miną inwestycje. Ale skoro ważniejsze jest pojednanie narodowościowe śląsko-małopolskie w imię orła piastowskiego - cóż, samemu muru się nie rozbije. Zatem "niech się święci 20 km/h pomiędzy TG a ChB!"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 11:43   

Coraz poważniej zastanawiam się nad sensem przetrasowania obecnych pociągów relacji Lubliniec - TG - Bytom - Katowice na Lubliniec - Gliwice - Bytom - Katowice.

Czas przejazdu z TG do Bytomia jest już tak długi, że na tym odcinku mało kto jeździ pociągiem (większość pasażerów wysiada w TG i przesiada się do 820). Jedynym ratunkiem dla poprawy frekwencji między TG, a Bytomiem i Katowicami jest gruntowna modernizacja całego tego odcinka, a z tego co pisze @gkal, szanse na to spadają na łeb, na szyję.

Bezpośrednie pociągi z Lublińca do Katowic, przez Gliwice i Bytom miałyby sens, gdyż:

- zapewniłyby bezpośredni dojazd mieszkańcom Lublińca do Gliwic
- zapewniłyby szybszy dojazd do centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic, aniżeli przez TG
- rozwiązałyby problem połączeń Gliwice - Bytom, z którymi nie wiadomo co zrobić (najsensowniejsze wydaje się wydłużenie ich do Katowic)

Przez TG kursowałyby pociągi do Wielunia i dalekobieżne. Może wtedy ktoś w końcu dostrzegłby, że to nie są żarty i pilny remont TG - Katowice - TG jest po prostu nieunikniony. Ktoś zapyta, a jak będą dojeżdżać mieszkańcy Lublińca do Tarnowskich Gór? To proste - relacja Lubliniec - TG. I wtedy jedynym poszkodowanym jest Radzionków, w którym i tak mało kto korzysta z kolei.

A jak Wy się na to zapatrujecie? Przypominam, że w przyszłym tygodniu są konsultacje rozkładowe w PR Katowice.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl