Dziś na odcinku Chorzów Stary - Chorzów Miasto, na nieczynnym od dawna torze, jakieś ekipy robiły pomiary i zdjęcia przez kilka godzin. Może to przygotowanie do remontu tego najgorszego odcinka, gdzie jeden tor zamknięty a drugi ledwo daje rade. Widok ludzi w pomarańczowych kombinezonach z urządzeniami pomiarowymi, zawsze daje nadzieję, że wkrótce ktoś zajmie tym szlakiem na najbardziej zniszczonych odcinkach. Powrót pasażerów do niemal pustych regio na odcinku Katowice - Tarnowskie Góry, można jedynie wiązać z powrotem normalnych prędkości pociągów. Jazda 20-30km/h skutecznie odstrasza ludzi, nawet przy niskich cenach i promocjach typu bilet strefowy. A dzisiejsza frekwencja w dwóch regio którymi jechałem do/z Katowic, to 20 i 25 osób. Słaba, ale bywało czasem jeszcze gorzej!
Dziś wyczytałem ,że pociąg EX ,trasę Katowice -Zawiercie (44 km) ,pokonuje w 34 min (IR 41 min, KŚ 49min.) , a my tu musimy z Katowic do Tarnowskich G.(34 km) jechać aż 70 min. Serce się kraje.
Już drugi tydzień trwają prace pomiarowe na wyłączonym z ruchu torze Chorzów Miasto - Stary. Dodatkowo w Bytomiu na dworcu pojawiły różne maszyny i urządzenia, być może z przeznaczeniem na remont torów na szlaku Bytom - Chorzów Miasto?
Poza tymi rozjazdami, kilku pracowników coś tam grzebie przy torach, ale bliżej stacji Chorzów Stary. Nie ma na razie, żadnego demontażu starych torów, tylko jakies prace pomiarowe. Na stacji Bytom, stoi kilka pojazdów PKP które często spotykałem przy róznych remontach. Być może to przygotowania pod remont odcinka Chorzów Stary - Miasto, ale nawet konduktorzy z regio nic nie wiedzą, pewnie na forum szybciej dowiemy o remoncie. Mam nadzieję, że do końca tego roku zrobią jakiś remont na tych najgorszych odcinkach.
cidra, pod tym szlakiem nie ma szkód górniczych ze względu na elektrownie (wiec pod elektrownią nie kopią) poza tym do Bytomia tez jest wszystko przez górników podkopane a jest rozkładowo 100 km/h.
Podkłady są z odzysku, ale szyny są nowe. Tak jak w stacji Chorzów Stary wyremontowali tor 5. Podobnie... podkłady betonowe z odzysku, szyny nowe bezstykowe na całym odcinku stacyjnym!
Każda prędkość będzie lepsza od obecnej.
Trzeba sie cieszyć, że coś robią, bo już szlak trafiał i te tory i pasażerów. Napewno rewolucji tam nie będzie, ale chyba te 60 - 70 da rade wyciągnąc po remoncie. Też mi sie wydawało, że tory są nowe, a może z radości że remont, mam już przewidzenia Byle do zimy coś tam zrobili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum