Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 38, 39, 40  Następny
Linia Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice
Autor Wiadomość

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 05-05-2011, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Do końca się z Tobą NIE ZGODZĘ!
Linia od Katowic do Tarnowskich Gór jest całkiem całkiem (pomijając JEDYNIE - w porównaniu do kierunku przeciwnego - dwa zwolnienia: CM - CS i jednotorówka w BP, ale to tylko do czasu).

Czas przejazdu:
PR: Katowice - Tarnowskie Góry, rozkładowo 57 minut
KZK GOP (820): Katowice - Tarnowskie Góry, rozkładowo 57 minut


Gorzej jest oczywiście - i tu się zgodzę - w drogę powrotną, gdzie pociąg ma rozkładowo czas jazdy 1 godzina 13 minut.

Nie ukrywajmy jednak, że w Przewozach Regionalnych, zatrudnieni są... no może nie będę nikogo obrażał, a w miejsce kropek sami sobie wstawcie odpowiednie słowo! Od grudnia 2010 (z tego co pamiętam) kosmetycznie lub oficjalnie rozkład jazdy korygowano już trzykrotnie! Dlaczego (po poprawieniu przez PLK częściowo torowiska na odcinku TG - NS oraz RK - BP) nie skorygowano godzin odjazdu ze stacji: NS, RK, BP?? Tylkow każdej z tych stacji pociąg odczekuje swoje od 3 do nawet 7 minut?? Takim to sposobem mielibyśmy także skróconą jazdę od TG do KO.

I jeszcze jedno: Co ma powiedzieć na Twój plan ktoś, kto mieszka np. w Bytomiu, Siemianowicach Śląskich czy Rudzie Śląskiej i chciałby dojechać do rodziny do Kalet, Koszęcina, Rusinowic czy Herb Nowych? (i odwrotnie, ktoś kto mieszka w tych małych miejscowościach ma rodzinę w centrum Śląska?)

Fundujesz mu niezłą "wycieczkę": dojazd do Bytomia na dworzec PKP, "wycieczka krajoznawcza" przez Gliwice do Lublińca i przesiadka na pociąg w kierunku Tarnowskich Gór (Rusinowice, Koszęcin, Kalety). Gorzej się mają ci co chcieliby dojechać do Strzebinia czy Boronowa!

- Bytom -> Gliwice, czas jazdy: 28 min
- Gliwice -> Lubliniec, czas jazdy obecnie IR: 68 min
- Lubliniec -> Kalety, czas jazdy 28 min
- Kalety -> Boronów, czas jazdy 18 min

Co daje nam podróż: do Kalet (Koszęcina) ok. 124 min (2 godz. 4 min) a do Boronowa jeszcze więcej.
Więc jak się wybierasz na te konsultacje do PR, to wnioskuj jeszcze o dobre połączenia, bo inaczej nasza podróż to potrwa do 3 - 3,5 godz. GRATULUJĘ dennego pomysłu!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 05-05-2011, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem rozsądnym rozwiązaniem byłoby ułożenie takiego rozkładu , aby pociągi na odcinku TG-Bytom poruszały się szybszym torem. Co do pociągów Lubliniec-Katowice przez Paczynę to szczerze mówiąc nie widzę sensu ich istnienia (między Lublińcem a Pyskowicami brak postoju, co nie znaczy że Lubliniec nie jest w stanie wygenerować odpowiednich potoków). Natomiast na linii Gliwice-Lubliniec widziałbym tak jak obecnie Barbakana, Mickiewicza, a także jakieś dalekobieżne REGIO np. przetrasowany "Koziołek" relacji Katowice-Poznań
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 12:45   

bula napisał/a:
Linia od Katowic do Tarnowskich Gór jest całkiem całkiem


Nie neguję tego, zresztą sam zawsze podkreślałem, że o ile z Katowic do Tarnowskich Gór jest całkiem przyzwoity czas przejazdu (aczkolwiek przejazd przez Chorzów, a dokładnie CM - CS i od Bytomia do Bytomia Północnego to prawdziwa katorga, ale pozostałymi odcinkami jedzie się w miarę szybko; Chorzów Stary - Bytom, Bytom Północny - Tarnowskie Góry). Tyle tylko, że nie rekompensuje to tragicznego czasu jazdy z TG do Bytomia i dalej w kierunku Katowic. Co z tego, że w jedną stronę jest w miarę szybko, skoro z powrotem jest lipa?

bula napisał/a:
Od grudnia 2010 (z tego co pamiętam) kosmetycznie lub oficjalnie rozkład jazdy korygowano już trzykrotnie! Dlaczego (po poprawieniu przez PLK częściowo torowiska na odcinku TG - NS oraz RK - BP) nie skorygowano godzin odjazdu ze stacji: NS, RK, BP?? Tylkow każdej z tych stacji pociąg odczekuje swoje od 3 do nawet 7 minut?


Też mnie to zastanawia zwłaszcza, że w zeszłym roku nasz użytkownik z Tarnowskich Gór (@adas) niejednokrotnie zwracał uwagę na fakt, że między TG, a Nakłem trwa wymiana szyn. Inna kwestia - 2 tygodnie temu TLK ze Szczecina przyjechał do Bytomia... z 10 minutowym przyśpieszeniem! Czyli jednak da się uruchamiać pociągi między TG, a Bytomiem torem niewłaściwym, czyli w tym wypadku z V max wynoszącą 100 km/h? Da się! To jest kolejna rzecz, o której wiele razy wspominałem; uruchamiać pociągi wahadłowo. Nie oszukujmy się, między Katowicami, a TG i z powrotem nie ma takiego dużego ruchu pasażerskiego, żeby było to niewykonalne. Towary niech jeżdżą do Radzionkowa torem numer 2, a od Radzionkowa do wyboru jest jeszcze jeden rozwalony tor. Gdyby komuś w IZ Tarnowskie Góry (dobrze mówię?) chciało się przysiąść i nieco pomyśleć nad tym, jak ustawić ruch na odcinku Bytom - TG, to bez problemu wprowadziłby rozwiązanie z wahadełkiem. Widocznie są ku temu jakieś przeszkody, że TLK-i się da, a rogówek się nie da.

bula napisał/a:
I jeszcze jedno: Co ma powiedzieć na Twój plan ktoś, kto mieszka np. w Bytomiu, Siemianowicach Śląskich czy Rudzie Śląskiej i chciałby dojechać do rodziny do Kalet, Koszęcina, Rusinowic czy Herb Nowych? (i odwrotnie, ktoś kto mieszka w tych małych miejscowościach ma rodzinę w centrum Śląska?)


Widzę, ile ludzi korzysta w Bytomiu z pociągów w stronę Tarnowskich Gór. Jak jest 7 osób, to można ogłosić sukces.

bula napisał/a:
Fundujesz mu niezłą "wycieczkę": dojazd do Bytomia na dworzec PKP, "wycieczka krajoznawcza" przez Gliwice do Lublińca i przesiadka na pociąg w kierunku Tarnowskich Gór (Rusinowice, Koszęcin, Kalety). Gorzej się mają ci co chcieliby dojechać do Strzebinia czy Boronowa!


Toteż napisałem, że ciachamy odcinek Bytom - TG, ale w zamian puszczamy pociągi z TG do Lublińca. Wtedy ktoś z Bytomia czy Piekar Śląskich chcąc dojechać do Kalet wsiada w 820, jedzie na TG i tam wsiada do pociągu. Również nie podoba mi się to rozwiązanie, gdyż z całego serca popieram nawet zwiększenie liczby połączeń między TG, a Bytomiem i Katowicami, gdyż jest to jedna z linii w województwie, która może generować największe potoki pasażerskie (spójrzmy, jak wyglądają w godzinach szczytu autobusy 820, a z Bytomia dodatkowo 830 i tramwaje w kierunku Chorzowa, wszystko napchane do granic możliwości, a pociągi puste!), ale z obecnym czasem przejazdu choćbyśmy nie wiadomo jak dobry rozkład ułożyli, to ludzie nie będą jeździć. W zeszłym roku w tabeli 180 mieliśmy na prawdę dobry rozkład, wszystko w takcie godzinnym (jedynie wieczorem była dziura w odjazdach z Katowic do TG, od 19 do 22 bodajże), a pociągi na tym odcinku i tak świeciły pustkami.

Jeśli o mnie chodzi, to na pierwszym miejscu optuję za kapitalnym remontem trasy. A jeśli jest to w najbliższym czasie niewykonalne, to rozwiązanie z wahadłem na Bytom - TG. A jeśli to też jest niewykonalne, to opcja przez Gliwice.
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 13:33   

mk1992, Trochę przesadzasz bo linia Wałbrzych - Jelenia Góra to zdecydowanie większa agonia niż Tarnowskie Góry - Katowice.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 15:06   

kryniczanin napisał/a:
Trochę przesadzasz


Z tym, że linia nadaje się do pilnego remontu?
Powrót do góry

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 05-05-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Inna kwestia - 2 tygodnie temu TLK ze Szczecina przyjechał do Bytomia... z 10 minutowym przyśpieszeniem! Czyli jednak da się uruchamiać pociągi między TG, a Bytomiem torem niewłaściwym, czyli w tym wypadku z V max wynoszącą 100 km/h? Da się!


Uwierz mi, że on nie jechał żadnym szybkim torem, a normalnie! Tylko to co jest rozkładowe, i osobówka musi odstać na danej stacji (pisałem o tym wyżej np. NS, 6 min, RK 3 min, BP 3min), pośpiech wyrównuje na swojej najbliższej stacji z postojem. A taka najbliższa od Tarnowskich Gór jest Bytom!

Dlatego apelowałem o to, aby zmienić rozkład jazdy i przystosować go warunków torowych. Sami widzicie, na przykładzie pośpiecha ile osobowe tracą na wyrównanie czasu rozkładowego!! !!

Poza tym, na proponowane jazdy (torem jak to nazwałeś szybszym) od TG do NS, i NS do RK na razie nie ma możliwości z prostej przyczyny! Nie ma tam blokady liniowej! Potrzebna by była typu EAP dwukierunkowa, a tam jest jednokierunkowa po danym torze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 16:18   

mk1992, Że jest aż tak żle. Zawsze może być gorzej pamiętaj np. Katowice - Bytom 40 min po 1 torze a tak bywało.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 16:58   

@bula, racja, co do wyrównania czasu tej TLK-i w Bytomiu to się zgodzę. Czyli wychodzi na to, że osobówki z TG do Bytomia śmiało mogą jechać ok. 7-8 minut szybciej, a w tym przypadku to już jest pewien krok do przodu. Ciekawe, czyja to jest wina, że pociągi stoją, zamiast jechać dalej - PR-ów, które nie chcą się tym zainteresować, czy PLK-i, w której czegoś "sienieda"?

@kryniczanin, oczywiście. Niemniej jednak to, że kiedyś było źle nie oznacza, że teraz mamy siedzieć cicho i nie zwracać uwagi na pewne patologiczne sytuacje na kolei. Autobus 820 poza godzinami szczytu potrafi się wyrobić z TG do Bytomia nawet w 25 minut, a pociąg wlecze się 40 minut. Powód do radości to to na pewno nie jest. Poza tym... Kiedyś ludzi nie było tak stać na kupno samochodu jak dzisiaj, więc cieszyli się z tego, co było. Obecnie transport kolejowy, żeby móc zaistnieć w świadomości pasażerów, musi się czymś wyróżniać. O ile w przypadku pociągów z TG do Bytomia czy Katowic zarówno cena, jak i niewątpliwie komfort podróży w porównaniu z autobusami (zwłaszcza szczytowymi, tydzień temu widziałem solarisa urbino 15 na 820, gdzie zwykle jeździ "jamnik" Shocked) jest konkurencyjny, o tyle czasowo przegrywa z wyżej wymienionymi.
Powrót do góry

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 05-05-2011, 17:12    Odpowiedz z cytatem

Modernizacja szlaku pewnie kiedyś nastąpi, cała linia od Tczewa do Pszczyny miała być modernizowana ze względu na charakter miedzynarodowy. W 2010r. miało być gotowe studium wykonalności mamy 2011 i nic nie słychać. Co jest najciekawsze na stronie PLK widnieje nadal data 2010r Exclamation Śmiech

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 22:51   

mk1992 napisał/a:
Toteż napisałem, że ciachamy odcinek Bytom - TG, ale w zamian puszczamy pociągi z TG do Lublińca. Wtedy ktoś z Bytomia czy Piekar Śląskich chcąc dojechać do Kalet wsiada w 820, jedzie na TG i tam wsiada do pociągu.

Jak miałbym jadąc do Bytomia przesiadać się w TG w autobus miejski to raczej pojechałbym na Śląsk swoim samochodem albo PKS-em.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 22:53   

Ale niestety dużo osób tak właśnie robi. Sam @gkal dużo o tym pisał (np. pasażerowie z porannego "Wielunia" do Katowic wysiadają w TG i idą na 820-kę).
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 22:56   

mk1992 napisał/a:

Czas przejazdu z TG do Bytomia jest już tak długi, że na tym odcinku mało kto jeździ pociągiem (większość pasażerów wysiada w TG i przesiada się do 820).

Jeżdżę na tej trasie i nie jest aż tak źle z tą frekwencją jak na tą prędkość. To, że w Bytomiu wsiada mało osób nie znaczy, że jest mało pasażerów bo najwięcej osób wsiada w Katowicach. Wywalenie pociągów pomiędzy TG a Bytomiem zniechęci resztę pasażerów do podróży pociągiem i zaczną jeździć własnymi samochodami czy busami.
A co do przesiadki w autobus 820 to może wcześniejsza godzina jazdy pociągu pozwoliłaby zdążyć do pracy czy szkoły pasażerom i nie musieliby wsiadać w szybciej dojeżdżający autobus. Skoro pociąg jedzie wolniej to puśćmy go wcześniej żeby każdy mógł zdążyć dojechać na czas.


Ostatnio zmieniony przez railman93 dnia 05-05-2011, 23:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 23:04   

Jeśli udałoby się skrócić czas przejazdu pociągów między TG, a Bytomiem likwidując te durnowate postoje w NŚ, RR i RK, to jak najbardziej jestem przeciwny przetrasowaniom pociągów na Gliwice. To była propozycja alternatywna, do wprowadzenia tylko wtedy, kiedy nie będzie się dało skrócić przejazdu do Bytomia. Ale kolega @bula mnie przekonał i... Nabrałem nadziei, że da się, tylko nie wiem, do kogo z tym uderzyć - do PR-ów, aby zrobili korektę, czy do PLK-i, czy "się da"?


Ostatnio zmieniony przez railman93 dnia 06-05-2011, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

bula Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011

PostWysłany: 05-05-2011, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Jak już coś to "bula", a nie bulek. Dziękuję!

A jeżeli chodzi o pismo, to moim zdaniem tylko do PR,bo PLK-a zrobiła swoje (jakoś stan toru poprawiła na tyle, że przyjeżdżają one wcześniej i do NS, RK i BP) i nic więcej ich to nie obchodzi. Planiści (dyspozytorzy) czy jak się ich tam zwie od PR-ów winni nanieść poprawki! I to prędko, bo stanie na tych stacjach to BEZNADZIEJA!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:12   

mk1992, Polecą te postoje ale dopiero z chwilą wprowadzenia opłaty dworcowej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl