Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Seria 163 kolei CD na trasie Łódź - Warszawa
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 17-02-2011, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeszcze na Łodziach dadzą w dupę. Wystarczy napięcie w sieci powyżej 3600 V...


No to wystarczy, że jeżdżą po Warszawie i zahamuje jakiś Siemens elektrycznie, bo wtedy na sieci jest 3800.
Ja tam nie widzę problemu, dlaczego by miały się blokować od razu Smile

_________________
Le FleuR
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-02-2011, 15:06    Odpowiedz z cytatem

ET22 2000 też nie wytrzymują takiego napięcia-te nowe wyłączniki czy coś...A propos Siemensa,to ponoć ostatnio się w Poznaniu spalił/przypalił.szczegółów brak.Miał coś ciągnąć z Krakowa ale już była podmiana loka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-02-2011, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Nie blokować, tylko przy napięciu powyżej 3600 V działa przekaźnik nadnapięcowy. Nie ma ładowania, jazdy, nic w sumie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-02-2011, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Czy nie można tego przekaźnika wyregulować "wyżej" i co on konkretnie zabezpiecza - pytam bo nie wiem . I taka dygresja,że nam jak wzrośnie napięcie to coś nieuchronnie padnie a Francuzi podnosili napięcie zasilania z 25 kV do 31 kV żeby pobić (z sukcesem) rekord prędkości .... Taka ironia losu czy jak,pomimo że to różne systemy to jednak coś w tym jest że nam zawsze pod górkę ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 18-02-2011, 09:26    Odpowiedz z cytatem

No to bardzo źle, bo 3900 jest dopuszczalne chwilowo na sieci i dopiero powyżej nadnapięciówki powinny reagować.
Tak jak mówiłem - 3800 spokojnie spotka się tam, gdzie cokolwiek hamuje odzyskowo.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 19-02-2011, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Tak, macie rację. Ale po pierwsze nie można wyregulować wyżej bo nie nasz tabor, poza tym przeglądy robione są tylko w Bohuminie. Po drugie w Czechach jest napięcie stałe 3200. Pod pojęciem stałe rozumiem nie skaczące jak u nas. Niezależnie co jedzie napięcie oscyluje zawsze około 3200. Po trzecie przekaźnik ten zabezpiecza elektronikę na lokomotywie. Po czwarte na Czechach nie można jeździć lokami które oddają prądzik do sieci. Dlatego jak EU44 jeździły musiały mieć wyłączone ED...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-02-2011, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Bo jak się chce używać opcję oddawania do sieci to najpierw trzeba przystosować do tego sieć. U nas na to nie wpadli.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 19-02-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Niezależnie co jedzie napięcie oscyluje zawsze około 3200.


Jak pociągniesz kilka MW to choćby nie wiem co, zawsze siądzie podstacja i przejedziesz przez żabę i dostaniesz w dupę przepięciem... To czysta elektryka.
U nas jest 3,3-3,6kV na wyjściu z PT (jałowo), co na sieci oznacza zakres 3,2-3,5kV (jałowo), przy obciążeniu np bykiem może nie daje wielkiej różnicy, ale jak wjedzie coś cięższego.. To już siada. No i nie znam sztywnych podstacji.

Cytat:
Bo jak się chce używać opcję oddawania do sieci to najpierw trzeba przystosować do tego sieć. U nas na to nie wpadli.

Nie.
3900 jest napięciem dopuszczalnym nietrwale (do 2 minut) według norm. Aby w ogóle jakiś pojazd mógł coś zwrócić, to musi podnieść napięcie, niezależnie w której sieci działa. Bez tego nic nie odda. No i podnosi. Siemensy, Bombardiery (czy choćby EZT) podnoszą napięcie chwilowo do około 3800V na naszej sieci. I każdy pojazd który porusza się po sieci w PL powinien być na to gotowy. Trochę mnie dziwi, że czesi mają nisko nastawione nadnapięciówki. Nigdy nie ustawia się na styk.
Ich skody 109E też rekuperują. Ciekawe jak sobie radzą przy tym 163 i pochodne.
No, poza takimi spektakularnymi strzałami Wink to się może zdarzć każdej lokomtywie:
http://www.youtube.com/watch?v=BSG-ySwrxP8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-02-2011, 22:49    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:

Ich skody 109E też rekuperują. Ciekawe jak sobie radzą przy tym 163 i pochodne.
No, poza takimi spektakularnymi strzałami Wink to się może zdarzć każdej lokomtywie:
http://www.youtube.com/watch?v=BSG-ySwrxP8


Można prosić o krótki komentarz do filmiku?
Oraz co to było za uszkodzenie, że już nie ruszył o własnych siłach.

Czeski to piękny język, ale nie do końca znam się na tej tematyce:
No jebla topná spojka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 21-02-2011, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Też jestem ciekawy co to było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-02-2011, 15:51    Odpowiedz z cytatem

Jak coś, to na Zelpage toczy się dyskusja, co to było:
http://www.zelpage.cz/zpravy/8058

Ale nie będę tłumaczył, bo wielu rzeczy sam nie rozumiem w tym języku Smile

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 21-02-2011, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe ile IC zaoszczédzli by kasy na taurusach bo to skodka tez niczego sobie...
Oczywiscie to nie Siemens ale jednak mysle ze za tá kase milibysmy kilka lkomotyw wiécej:)
http://www.youtube.com/watch?v=ANpgRClWB30&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-02-2011, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Właśnie niekoniecznie byśmy zaoszczędzili.

CD kupiły 20 lokomotyw 109E za 2,5mld koron czeskich. W obecnym przeliczniku EUR/KC wychodzi 5mln EUR za sztukę.
Zaś nasze Taurusy kosztowały łącznie 45 mln EURo, czyli poniżej 5 mln za sztukę (kwestia brutto/netto).
W każdym razie za 10 109E raczej byśmy zapłacili conajmniej tyle samo, zaś dopuszczeń na PL jeszcze nie mają, bo w Czechach ledwo niedawno je zdobyły...

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 21-02-2011, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Ojj to szczerze mówiác bardzo mnie zaskoczyles tym faktem...no sens by to mialo jakby skoda kosztowala 5mln brutto a siemens np.4,8 netto-wtedy przy 10 sztukach 1 skoda bylyby gratis ale postawilbym znak zapytania nad sensem takiego rozwiázania skoro skoda dopiero co uzyskala certyfikat w CR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-02-2011, 07:31   

Ale zauważcie że w 2007 gdy zamawiano Taurusy kurs Euro był dużo niższy niż teraz o 2008 nie mówiąc nawet bo to był nokaut!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl