Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Pociągiem z Jeleniej Góry do Krakowa i Lublina na wakacje ?
Autor Wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 05-03-2011, 08:45    Odpowiedz z cytatem

No zależąy też jakim kibelkiem bo sporadycznie trafiają sie w miare wygodne Smile , ale to niestety loteria, bo faktycznie w fullplastiku to długo sie nie wytrzyma Twisted Evil

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 10:47    Odpowiedz z cytatem

No nie plastiki na "Galicji" i "Bolku" z Jeleniej Góry (a także w każdym innym IR) nie powinny wogóle wchodzić w grę. Jeśli te linie obsługiwałyby EZT to jedynie ED72 lub EN57 z wygodnymi materiałowymi siedzeniami. W sytuacjach awaryjnych ostatecznie może być skaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 05-03-2011, 11:13    Odpowiedz z cytatem

empek napisał/a:
Jeżeli Bolko miałby pojechać do Jeleniej, nie może być obsługiwany - tak jak dotychczas - taborem EN57. Być może - ktoś ma psychiczne i fizyczne predyspozycje do tego, by ponad 8 godzinną podróż spędzić w bezprzedziałowym i trzeszczącej jednostce. Jednakże - 12 godzin to stanowczo za dużo i nawet świętego mogliby tym rozwścieczyć.

A jakiż to odsetek pasażerów pokona całą trasę od Lublina do Jeleniej Góry? To będą pojedyncze osoby, jeśli w ogóle ktoś taki się trafi.

Trochę śmieszy mnie ten lobbing jeleniogórskich mikoli, którzy jak mantrę powtarzają, że Jelenia Góra musi mieć bezpośrednie połączenie z Lublinem? Dlaczego musi? Bo kiedyś taki pociąg był? To żaden argument. Kiedyś było wiele pociągów i w różnych relacjach, których już nie ma. Zgorzelec też miał bezpośrednie połączenie z Lublinem. I co z tego? Nic.

Jeśli jakiś mikol mieszka w JG, a ma w Lublinie rodzinę lub jakieś interesy, nie oznacza, że zarządy spółek kolejowych mają pokornie spełniać jego żądania. Oburzamy się, gdy kolejarze robią pod siebie pociągi, ale to samo robią mikole. Jeden z takich mikoli pracuje w UMWD (nazwisko zachowam dla siebie), gdzie odpowiada za transport. Dziwnym trafem IR "Prosna" zatrzymuje się w Teresinie, jego rodzinnej miejscowości.

A teraz poproszę o logiczne uzasadnienie, dlaczego Jelenia Góra ma mieć pociąg do Lublina. A dlaczego np. nie do Olsztyna?

Dla chłopaków z JG i okolic, którzy tak aktywnie walczą o pociągi (za co im chwała) mam sugestię, żeby zajęli się połączeniami regionalnymi. W UMWD wykluł się pomysł, żeby całkowicie zlikwidować pociągi REGIO relacji Wrocław - JG. Pociągi dojadą tylko do Wałbrzycha, gdzie będą przesiadki na szynobusy KD z Kłodzka do JG. Ten rozkładowy absurd ma obowiązywać od grudnia. Na PW służę informacjami, czyj konkretnie jest to pomysł. Być może to wasi koledzy, bo obaj gówniarze znani są z mikolstwa (jednego z nich nawet zbanowałam za oszołomstwo, dlatego przy każdej okazji ujada na nasze forum). Ci sami mikole z UMWD pod niebiosa wychwalają Genowefę Ładniak, prezeskę KD, która jest chyba największą betoniarą z PKP PR, która przez wiele lat dobijała kolej regionalną na Dolnym Śląsku. Teraz mikole traktują ją jak bożka. Czy aby nie dlatego, że wielu z nich dostało pracę w KD i UMWD? Sprzedawczyki!

Mikole wiele już napsuli w naszym regionie (vide IRiPK) i nadal psują!

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Noema niestety nie masz racji, bo pociąg na trasie JG - LBN zatrzymywałby się na kilku, kilkunastu innych stacjach. Sam odcinek JG - Wro ma w zasięgu 600 tys. mieszkańców (nie licząc aglomeracji Wrocławia). Do tego dochodzą turyści i kuracjusze. Ponadto jeśli wycofamy pociągi dalekobieżne z linii 274, to raczej nie mamy co liczyć na jej gruntowny remont.


Ostatnio zmieniony przez EN dnia 05-03-2011, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 13:32    Odpowiedz z cytatem

mam pytanie dotyczące Bonanzy czy Jelenia Góra lub Wrocław dysponuje wagonami na stacjonowanie dla JG

Cytat:
Lublin 10:15
Wrocław Główny 18:44 / 18:58
Jelenia Góra 22:10

(Są dwa plusy takich pór: byłoby to ostatnie połączenie na linii Wrocław - JG, a poza tym - zachowana jest synchronizacja z trzema autobusami MZK, liniami: 4,9 i 10)


4 z PKP 22:17
9 z PKP 22:32 a co jak się spóźni +/- 20 minut
10 z PKP 22:30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 17:12    Odpowiedz z cytatem

MZK i tak ma ponoć zmieniać rozkłady, więc tym bym się raczej nie sugerował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 05-03-2011, 17:28    Odpowiedz z cytatem

@Noema:
Bardzo dużo ludzi jedzie z Jeleniej do Lublina z przesiadką we Wrocławiu. Potwierdzają to chociażby kasjerki, które nieustannie nabijają połączenie:
Jelenia Góra 07:34 (R66230)
Wrocław Gł 10:45 / 11:00 (TLK 26102)
Lublin 19:05


Masa ludzi wciąż pyta o to połączenie. Podobno PKS Wschód jest zainteresowane nocnym kursem do Szklarskiej Poręby. Więc ta linia ma potencjał. Poza tym - tak jak już wspomnieli koledzy - na Jeleniej Górze świat się nie kończy, po drodze mamy równie ważne ośrodki, tj: Wałbrzych, Jaworzyna Śląska. I jeszcze jedno: ja nie walczę o pociąg "dla siebie". Prawda jest taka, że ja sobie poradzę. Z pomocą kolei, PKSu czy busów - naprawdę. Walka ma pomóc tym, dla których podróż z przesiadką jest uciążliwa, przynajmniej z dwóch powodów:
1) różni przewoźnicy (PR i PKP IC, co przekłada się na cenę biiletu)
2) stres, czy zdążę, czy nie zdążę + nerwowa latanina z bagażami

Myślę, że wciąż żywe zainteresowanie połączeniem w tamtym kierunku, pomimo braku bezpośredniego połączenia od ponad 3 lat, jest najlepszą odpowiedzią na pytanie, dlaczego walczymy o JG-Lublin, a nie o JG-Olsztyn. Gdybyśmy nawet zaczęli postulować o Olsztyn (co jest niemożliwe), naraziłoby to nas na śmieszność, albowiem wyglądałoby to tak, że żądamy połączenia w każdy rejon Polski. Tak nie jest. Nie potrzeba nam Olsztyna, Elbląga, czy nawet Przemyśla (wystarczy Rzeszów lub Kraków). Nikt nie rości pretensji o brak połączeń do Torunia czy Zakopanego. Dalej wymieniać nie będę, bo szkoda na to czasu. Zasada naszego działania jest bardzo prosta - zabiegamy o podstawowy pakiet połączeń. A Lublin do takich należał. Poza tym - założę się, że gdyby wytrasowali Sztygara przez Legnicę i Bolesławiec, nie miałabyś nic przeciwko.

Niestety, nie czuję się kompetentny, aby skomentować ruch, potoki i zapotrzebowanie na lokalny, osobowy pociąg Jelenia Góra - Wrocław. Wiem jedno - nasze rejony, w tym Szklarska Poręba - bez dalekobieżnych połączeń praktycznie nie istnieją. Jeżeli ktoś chce przejechać z Jeleniej do Wrocławia, to nie będzie się tarabanił 3,5 godziny kiblem. Zaś dla tych, którzy jadą dalej, liczy się bezpośrednia podróż, czas przejazdu jest drugorzędny.

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 05-03-2011, 18:13    Odpowiedz z cytatem

empek, ja to wszystko rozumiem, ale dziwię się, że uwagę skupiacie wyłącznie na 2 pociągach dalekobieżnych, podczas gdy mikole z UMWD doprowadzają do degradacji przewozy regionalne w regionie jeleniogórskim.

Przypomnę, od grudnia Jelenia Góra straci bezpośrednie połączenia z Wrocławiem, zarówno przez Wałbrzych jak i przez Legnicę. Mikolstwo postanowiło zrobić dobrze swojej ulubienicy z zarządu KD i pasażerowie będą zmuszeni przesiadać się w Wałbrzychu i Lubaniu z ezetów PR do szynobusów KD. Czyli będzie tak jak na linii zgorzeleckiej, choć przesiadki w Węglińcu można wytłumaczyć brakiem trakcji elektr. do Zgorzelca.

Zacznijcie coś z tym robić, albo Gienka w końcu zrealizuje swój plan uwalania kolei w naszym regionie! Weźcie za dupę swoich kolesi z UMWD, bo to oni tak u nas mącą. Albo ja się za nich wezmę!

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 05-03-2011, 18:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Jest jeszcze jedna opcja. Od 1 marca przestał kursować dzienny pociąg dzienny pociąg z Wrocławia do Lublina przez Warzszawę. Jeśli już PIC nie chce wydłużać "Sztygara" do Jeleniej Góry, to niech wydłuży "Karkonosze" do Lublina, PR niech połączą relację IR "Galicja" z Regio Wrocław-Jelenia Góra.

Tak jak wspomniałem wcześniej "Galicja" wtedy mogłaby być obsługiwana ED72, a wagony które obecnie kursują na "Galicji" mogłyby przejść na IR "Łużyce" i relacja tego pociągu mogłaby być wtedy wydłużona do Zgorzelca (i tu ukłon w stronę @Noemy Smile )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 05-03-2011, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Czyli to oznacza ,że odcinek Wałbrzych-JG przejmują KD?

_________________
kolej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
8114512

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
empek mikole z UMWD doprowadzają do degradacji przewozy regionalne w regionie jeleniogórskim.
Przypomnę, od grudnia Jelenia Góra straci bezpośrednie połączenia z Wrocławiem, zarówno przez Wałbrzych jak i przez Legnicę


Po pierwsze to nie są mikole tylko pseudo mikole. Po drugie właśnie o to chodzi żeby Jelenia Góra nie straciła bezpośrednich połączeń z Wrocławiem i resztą świata, dlatego jestem zwolennikiem łączenia relacji IR-Regio. Wtedy, nie dość że zostaną utrzymane przewozy regionalne Wrocław-Jelenia Góra, to jeszcze zwiększy się atrakcyjność takich pociągów, bo tak jak wspomniał @empek wielu osobom nie zależy na czasie przejazdu tylko na uniknięciu uciążliwych przesiadek.
To nie tylko tyczy się Jeleniej Góry ale także Zakopanego, Krynicy, Kłodzka, Wisły i innych górskich miejscowości o których kolej zaczyna zapominać.
Ja pisałem maile do centrali PRów w tej sprawie, ale niestety nawet nie raczyli mi odpisać, ale się nie poddam i ich zacznę zasypywać swoimi propozycjami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 06-03-2011, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Z tym szynobusiarstwem z Wałbrzycha do JG to istna paranoja. Już teraz mało kto tam jeździ, bo słaba prędkość, a jak się trzeba będzie przesiadać, to frekwencja będzie dążyć do zera = uwalenie relacji. I to nie jest mikolstwo, tylko KD-kolstwo. Ta spółka do szczypty miodu (Trzebnica) dodała nam beczkę dziegciu - to jest dosłownie zabawa kolejką i to nieelektryczną.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 07-03-2011, 08:35    Odpowiedz z cytatem

Szynobusy KD z Kłodzka mogły by być, ale wyłącznie jako uzupełnienie oferty PR ze strony Wrocławia która w chwili obecnej jest bardzo słaba. Gdyby to jeszcze były bezpośrednie relacje typu Kłodzko-Jelenia Góra-Lwówek, Szklarska Poręba, czy Zgorzelec to nie byłoby to wcale takie głupie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 07-03-2011, 08:41    Odpowiedz z cytatem

Nie no, pewnie że mógłby, w takich relacjach jak piszesz. Do tego właśnie w zamyśle miały służyć szynobusy - obsługi takich połączeń z niedużymi potokami. I tak powinny być wykorzystywane, a nie w zastępstwie EZT generując dodatkową przesiadkę.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 07-03-2011, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Tak jak pisałem w poprzednich postach pociągi PRów powinny mieć połączone relacje. Jelenia Góra-Wrocław jako Regio, a od Wrocławia jako IR dalej w Polskę. Wtedy ta oferta byłaby bogatsza bez uruchamiania zupełnie nowych pociągów. Natomiast szynobusy KD z Kłodzka mogłyby być skomunikowywane z pociągami Regio z Wrocław-Wałbrzych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl