Można było puścić ED74 na trasę Bydgoszcz - Warszawa - Lublin / Białystok i może wtedy byłoby ok. No i teraz nie ma dobrych skomunikowań z 2 TLK Kraków - Łódź - Poznań w Kutnie na Toruń, Bydgoszcz, podobnie z powrotem.
Olsztyn straci (przywrócone w grudniu) połączenie z Zakopanem - kierunek Zakopane wydaje się teraz dość okrojony - z 2 pociągów (TLK i Regio) jadących z Krakowa ok. 18 nie zostaje żaden. Pewnie w czerwcu Intercity szumnie ogłosi, że na wakacje uruchamia nowe sezonowe połączenie z Olsztyna przez Warszawę do Zakopanego, bo przecież na wakacje muszą jakieś pociągi więcej do Zakopca pojechać.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie pisz bzdur! Zarówno biznesmeni jeżdżą TLK, jak im tylko to czasowo i trasowo pasuję, jak i studenci - zwłaszcza od wprowad
Zawsze ktoś tam pojedzie.
Ja za czasów weekendowego za 99zł dużo jeździłem..
Co do frekwencji to nie ma rewelacji...Austriacy często łączą swoje RailJety po dwa czyli jeżdżą składami 16 wagonowymi
w UK pociągi 9 wagonowego co pół godziny na magistralach, we Francji podwójne TGV duplex łącznie 1090 miejsc! pełne.
Fakt, że tam się jeździ szybciej ale mimo wszystko u ans nawet najlepsze EIC wyglądają na pełne bo są krótkie.
Czasem niektóre - śmiesznie krótkie.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2011, 15:31
EIC krótkie ? Ktore niby ? Te ktore widzę maja 6-7 wagonów, podczas gdy TLKi mają 3-4
maciej30
Zostanie 8 pociągów do Warszawy, dla porównania w 2005 roku było 16 pociągów do Warszawy, i masowe ciecia rozpoczęły się w 2008 roku. Jeżeli chodzi o TLK 19:00, to źle napisałem, chodziło mi, że NIE KURSUJE w wakacje. Pięć minut w rozkładzie jazdy w praktyce to 8 minut, może mało ale jednak różnica jest. Niektóre są w ostateczności logiczne, lecz nadal życzę PKP IC "splajty" za likwidację Sztygara i przyszłą likwidację Szczecinianina, później likwidacja Gałczyńskiego i itd.
PiotrG Myśle ze przesadzasz przeciez PIC prowadzi codzienny pociąg TLK do Katowic właściwie do Wrocławia przez Katowice, to ze nie dojezdza do Bielska to chyba nie jest to aż taki problem, pociągów na odcinku katowice - bielsko nie brakuje. Nie ma drugiej pary Lublin - Katowice tak jak było za czasów PRów, ale moim zdaniem tragicznie nie jest. Co do PICu to jednak wolałbym żeby nie plajtował ale lepiej byłoby gdyby wszystkie TLKi wrociły do PRów.
EIC krótkie ? Ktore niby ? Te ktore widzę maja 6-7 wagonów, podczas gdy TLKi mają 3-4
dobrze by były by wszystkie EIC miały zawsze te 6-7 wagonów a do tego nie jechały pustawe.
Do tego jak zauważono zazwyczaj(zawsze?) jeden z nich to barowy. Zostaje 5-6 wagonów.
Co to jest? Nic.
To tylko Polska norma, że 5-6 wagonów to już dużo...Niech taki pociąg ma nawet 360 miejsc...to nie jest dużo.
W Anglii przy 9 wagonach(też nie wiele) na magistralach pociągi jadą co jakieś 30 minut (Czasem nawet częściej). W danej relacji - jedna magistrala obsługuje kilka relacji + ruch bardziej regionalny.
We Francji wsiadałem do podwójnego piętrowego TGV - 1090 miejsc i ciężko było znaleźć wolne miejsce (dopłatę kupowałem w pociągu - ostatecznie trzeba było jechać w części barowej). To nie były nawet jakieś godziny szczególnego szczytu...pociąg wyjeżdżający rano z Paryża.
3 wagonowe TLKi to już w ogóle przykład upadku kolei w Polsce...
"Heweliusz" rzeczywiście wbrew zapowiedziom przestaje istnieć od 1 marca. Mający jeździć na jego miejsce EIC "Maria Skłodowska-Curie" na razie jest odwołany w okresie 1.III-30.IV. Ale moim zdaniem w ogóle nie powinna spółka tego pociągu uruchamiać. Do Krakowa EIC nie brakuje, a już na pewno w biały dzień ten pociag nigdy się nie sprawdzi, tym bardziej że godzinę potem jedzie też przez CMK TLK Olsztyn-Kraków. EIC "Sawa" to kolejny poroniony pomysł spółki. Nie ma go rzeczywiście w tabelarycznym rozkładzie, który ukazał się na stronie IC 14 lutego, natomiast nie ma go też w tabeli z listą pociągów wycofanych, także w końcu nie wiem. Ale tego pociągu też nigdy nie będę żałował. I "Heweliusza" i "Sawę" sam sugerowałem w jednym z postów, że powinny zostać zlilkwidowane od 1 marca. Lepiej te wagony niech pójdą na inne pociągi, a tę lukę niech PLK wykorzysta na szybsze i sprawniejsze przeprowadzenie remontu na CMK. Jak na krakowskiej linii znikną dwa EIC, których od groma tam jeździło to na pewno świat się nie zawali.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-02-2011, 11:59
Ale akurat 12:00 była bardzo popularną porą odjazdu z Krakowa- na Małopolske czekało 100-120 osób w tygodniu, w piatki ok. 150 osób mam nadzieje ze ci ludzie przejdą do EICów wczesniej- 10:00, lub pozniej- 14:00.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum