Harvi, Szczecinianinem jechałeś w wakacje, a jak wiemy w wakacje jeździ zawsze najwięcej ludzi. Ja jechałem nim w lipcu i frekwencja też naprawdę była spora. Pociąg ten zostaje skrócony do Warszawy, więc nie jest jeszcze aż tak źle
Czy ktoś wie, o ile średnio wydłużył się czas jazdy pomiędzy Poznaniem a Warszawą?
Waszym zdaniem 7 pociągów Bydgoszcz-Warszawa to za mało? Według mnie tyle w zupełności wystarczy, przecież Bydgoszcz to nie np. Poznań czy Kraków.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Nie ma dziury od 7:08 do 13:07, bo w międzyczasie jest 9:05 . Co nie zmienia faktu, że w porannym szczycie gęstość połączeń była idealna, teraz będzie słabiutko przez całą dobę. Podróż autobusem na tak długiej trasie zostawiam masochistom, a podróż samolotem bogaczom i osobom, które mają czas i ochotę ślęczeć przed komputerem śledząc promocje "last minet".
Na pocieszenie, można jechać z przesiadką o 13:43 R do Torunia, tam przesiadka na IR Pomorze, wychodzi czasowo tak samo jak bezpośredni TLK a taniej niż iR Brda, bo na części trasy naturalnie w taryfie Regio . Co nie zmienia faktu, że dziura rozkładowa od 13 do 18 to zgroza i to idealny grunt na to, żeby powiedzmy w okolicach 15 jechał jakiś interREGIO, ale to zależy od chęci i możliwości spółki samorządowej. Proponuję więc działać i słać maile do PR w Bydgoszczy oraz do centrali.
Mała dygresja: w wakacje 2010 zastanawiałem się jak to się dzieje, że Bydgoszcz ma tak dobre połączenia z tak odległym miastem jak Lublin. Zastanawiałem się również kiedy IC się za to po swojemu "weźmie"...Długo czekać nie musiałem.
1 marca 2008 roku to najgorszy dzień w historii polskiej kolei. Wcześniej było dobrze teraz jest fatalnie. Żaden nowy prezes PKP IC czy minister czy ktoś inny nie przywróci tego co było. Co do korekty, TLK Solina i TLK Sztygar już w zeszłym rozkładzie zostały uwalone, teraz TLK Szczecinianin. Trzeci najlepszy lubelski pociąg. Jeszcze Gałczyński, który teraz ma nową kretyńską nazwę i pozamiatane. Nie zdziwię się jak w grudniu 2012 roku Lublin największe miasto na wschodzie Polski zostanie tylko z interREGIO i z osobowymi. W 2004 roku była IC Bystrzyca czas przejazdu poniżej 2 godzin, a teraz mamy 18 pociągów TLK i czas przejazdu do Warszawy prawie 3 godziny.
Tylko tak dalej PKP IC.
Sztygara nie uwalili, bo część krakowska jeździ normalnie, a część katowicka ma przesunięty odjazd na 8.30 i jedzie do Wrocławia, ale skrócili go (nie jedzie do Zakopanego i Bielska Białej)
Zeby jescze ta lubelszcyzna miała jakąś oferte IR..
Myślałem dotychczas, że gorzej być nie może, a jednak...
Nad polską koeleją można tylko siąść i płakać...
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
lubelak195
Sztygar to był pociąg do Krakowa i Katowic przedłużony do Zakopanego i Bielska Białej. Obecnie Sztygara już nie ma, jest tylko TLK TYLKO do Krakowa i TLK TYLKO do Wrocławia (co prawda Sztygar kiedyś jeździł właśnie do Wrocławia).
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-02-2011, 21:13
Spis został opracowany w PKP IC, natomiast nasze forum jako pierwsze go opublikowało, o czym RK najwyraźniej zapomniał poinformować. No, ale nie napisali, że sami do niego dotarli, tylko:
rynek-kolejowy napisał/a:
W sieci pojawiła się najnowsza wersja marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity.
Uważam, że jest niepotrzebne panika jeżeli chodzi o połączenia Bydgoszczy z Warszawą. Nim się coś napisze, to wypadałoby sprawdzić, że między 13 a 18 odjedzie TLK do Lublina o 16:01. Będzie to łącznik do TLK Gdynia Gł.- Lublin. Obydwa te składy będą się łączyć i rozdzielać w Toruniu. Tyle składów ile teraz będzie kursować między Bydgoszczą a Warszawą i Lublinem to jest akurat. Wcale nie jest to za mało. Moim zdaniem, to co było do tej pory, że był nawet co godzinę pociąg łączący te dwa miasta to była spora przesada. Składy te świeciły pustkami, inne pociągi przemierzające całą Polskę jeździły nabite po dach bo brakowało wagonów, a były również regiony zupełnie odcięte od świata. Bydgoszcz nie jest w końcu pępkiem świata.
No to moja wpadka, nie wiedziałem o tym łączniku o 16:01. No i jak już pisałem, do Warszawy między 13 i 16 można jeszcze jechać o 13:43 z przesiadką w Toruniu. Nie jest jednak prawdą, że pociągi relacji Bydgoszcz <-> Warszawa kursowały puste.
Czyli uważasz że dziura od 9:00-13:00 jest ok?
Składy nie jeździły puste, bo odcinek prawie 300km pokonywały w czasie 3h40min co jest rewelacyjnym czasem jak na Polskie warunki. Dla porównania PKS(ten lepszy komfortowy jedzie ponad 5godz)
Trzeba było tak polikwidować połączenia żeby pociągi jeździły np co 2 godziny.
Ale dziury od 9-13 oraz od 13-18 to jakieś nieporozumienie. Zamiast kasować pociąg o 6:11 trzeba było wykasować ten o 5:05. IR Brda by została jak jest obecnie, albo by została przesunięta na 11:00.
Bydgoszcz to nie pępek świata, to fakt, ale już Bydgoszcz, Toruń, Aleksandrów Kujawski i Włocławek to MILION potencjalnych klientów. Zostawiając dziury od 9-13 oraz 13-18 tylko zniechęca się ostatki pasażerów którzy jeszcze z usług kolei korzystali. I to jest bezdyskusyjne.
Po prostu wykasowano te pociagi które było najłatwiej wyciąć, a niekoniecznie te które miały najsłabsze obłożenie.
Wycięcie starego EX/IC Kujawiaka o 6:10 to idiotyzm. Każdy bydgoszczanin wie że jadąc w ciemno na PKP w Bydgoszczy na 6 ma pociąg do Wawy. To samo jest w Toruniu o 7.
To tak jakby wyciąć EIC Lecha Poznaniowi.
Bydgoszcz i Lublin dostały po dupie i tyle. Nie od dziś wiadomo że dla picu liczy się Wawa, Tuskowe Trójmiasto, Kraków, Wrocław i Grabarczykowa Łódź.
Aż strach pomyśleć co by się stało jakby PR odwołały wszystkie IR oraz RE od 1marca.
Oferta picu z roku na rok jest coraz biedniejsza. mam nadzieje że to już ostatnie tchnienia tej firmy.
Dobranoc
Ale teraz bzdury wypisujesz, bo około 11 jest pociąg do Lublina (jakim cudem on został to nie wiem, ale w hafasie jest po 1 marca), poza tym pociąg o 6:13 zostaje ale jako interREGIO, oczywiście w zamian po 8 nie da się dojechać do Warszawy. No i jak się okazuje dziura jest od 13 do 16, bo o 16 jest łącznik.
wiwix, z tą liczbą ludności to naprawdę przesadziłeś! Bydgoszcz, Toruń, Aleksandrów Kujawski i Włocławek to około 700 tys. mieszkańców, więc stanowczo zawyżyłeś tą liczbę.
Tak jak pisze ET40, został pociąg około godziny 11, więc połączeń do Warszawy macie jak miodu! Ktoś może mi powiedzieć ile ich łącznie jest? Bo połączenia co godzinę-półtorej z Bydgoszczy do Warszawy to stanowcza przesada!
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Dno! Dno! Dno! Rozkład dla kogo? Ministra Grabarczyka? Doprowadził kolej do dna! Na cmk jezdziło się 2.35 a teraz ponad 3 godziny? Do Krakowa? Wywalić na zbity pysk tych co się cofają do króla Cwieczka.
innocenty3, może te "nowe" czasy to urealnienie czasu przejazdu na CMK... choc już sam nie wiem...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum