Dolnośląskie nie ma odpowiednich wagonów na takie połączenie (jeżeli jakiekolwiek jeszcze ma). A komfort jazdy wagonem 120A jest porównywalny do EN57 ze skajem. Choć na takim pociągu widziałbym mimo wszystko chociaż EN71. Nie wiem, skąd te opinie protestacyjne, ja jeździłem z Wrocławia do Krakowa kiblem i to w silnikowym, jakoś mi to nie przeszkadzało... Ale ok, nie każdy musi mieć takie zdanie.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ale kible to nie są składy na dalekobieżne połączenia w tym rzecz,do Wrocka nie ma sprawy ale dłużej to mowy nie ma stąd moje zdanie ,że to nie trasa dla takich jednostek.
Jeżeli Krakowianie podrzucą na dolny śląsk specjalnie na ten pociąg ED72, to kibel nie będzie jeździł. A jeżeli już koniecznie musi być ten kibel, to niech będzie to egzemplarz 1166- jedyny jakiego się dopatrzyłem na dolnym śląsku kibel z "jedynką". Bo tak to oprócz jednostek są już tylko wagony 120A, które do połączeń dalekobieżnych nadają się tak samo jak EN57 (choć jeżdżą na Kamieńczyku).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
O ile dobrze wiem to ten kibel jeździ w relacji do Usti nad Orlici, także tą jednostkę nie można zabrać. Poza tym jest już całkiem nieźle oznakowana w czeskie informacje w środku i jako tako się sprawdza. Niech lepiej tam zostanie.
Żeby tylko nie dopuścić na to połączenie dolnośląskich jednostek o numerach: 815, 1501, 1751, 1774, 1782, 1937, 1938, 1940. Przyczyna- wymienione wozy to full plastiki.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
P.S. I jedna mała uwaga tak się składa że na Dolnym Sląsku jestem bardzo często i osoba z którą mieszkam i jest mi najbardziej bliska posiada tutaj nieruchomość okolicach Środy Śląskiej w więc i płaci tutaj podatki - skoro ja nie jestem stąd fakt ale ta bliska mi osoba ma prawo wiedzieć na co idą jej podatki.
kryniczanin Z tym to już poleciałeś! Ja mam w Krynicy pół rodziny bo moja mam pochodzi właśnie z Krynicy. Jeśli nie wierzysz mogę Ci podać adresy to sobie sprawdzisz. Oni też płacą podatki - za krynickie muchowozy. Dobrze wiesz że nie ma tam rewelacyjnych potoków bo każdy człowiek, który orientuje się w terenie najdalej w Nowym Sączu wysiada z pociągu i idzie na przystanek PKS pod dworzec kolejowy, z którego odjeżdżają autobusy wożące do Krynicy przez Łabowę gdzie czas jazdy jest o 2/3 krótszy niż pociągiem, bilet jest tańszy a i przystanki w samej Krynicy rozlokowane co 500 m dają możliwość szybkiej wysiadki w zasadzie pod każdym większym bardziej lub mniej znanym hotelem / sanatorium itd. Wiesz też że dworzec PKP nie stwarza takich możliwości ze względu na dość dalekie oddalenie od "Zdroju"
Dyskusja zatem jałowa nic sensownego nie wnosi! Przestańcie się handryczyć bo więcej z tego szkody niż pożytku. Każdy wie że pociąg z Jeleniej Góry do Krakowa był od zawsze i że został wycięty z RJ nieprzemyślaną decyzją jakiegoś Głąba. Jeżeli zatem teraz ma on być przywrócony to dajcie temu spokój niech sobie jedzie na tym ET 22 bo to tylko jeden kurs w tygodniu. Wiadomo też że Jelenia Góra jest furtką Karkonoszy otwierającą drogę do Szklarskiej Poręby,Cieplic, Karpacza i Świeradowa Zdr. głównych uzdrowisk Sudetów Zachodnich i że zwłaszcza w sezonie letnim i zimowym miasto przeżywa oblężenie. Uważam zatem że wskazane jest wypuszczenie w tym okresie składu wagonowego bo to będzie miało sens! Uważam nawet że we wspomnianym okresie pociąg powinien jeździć codziennie. Czymś innym jest wypuszczenie tego składu poza sezonem gdzie należało by najpierw na próbę wypuścić go np na SPOCIE w weekendy. Ale jeszcze raz podkreślę LATO i ZIMA to te okresy kiedy bez łaski powinny jeździć składy wagonowe bo stwarzają większe możliwości i nawet w przypadku zapełnienia inaczej w nich się podróżuje niż w rozklekotanym i rozgrzanym do czerwoności EN.
Co do Świnoujścia to prawdopodobnie pojedzie do Szklarskiej.
Być może narażę się teraz komuś na forum, ale uważam, że to było by bez sensu. Od lutego codziennie jestem w Jeleniej Górze i codziennie z niej wracam pociągiem do Wrocławia z godziny 17.15 na który przesiada się często sporo osób z pociągu ze Szklarskiej Poręby (przyjazd do JG 16:54). I nikt nie widzi problemu w przesiadce. Dlatego uważam że pociągi dalekobieżne powinny kończyć bieg w Jeleniej Górze a powinny funkcjonować przesiadki na Szklarską Porębę. Co do pociągów IR na "kiblach" jestem zdania, że tak, ale nie dla pociągów , które jadą dłużej niż 5 godzin. Np. Wrocław- Kraków tak, ale już nie Jelenia Góra- Świnoujście.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-03-2011, 16:19
Bonifas,
Myślisz że ci nie wierzę? Ja doskonale wiem że powiat Nowy Sącz i Gorlice jeśli chodzi o skoligacenia jest bardzo powiązany z Dolnym Śląskiem. Sam mam praktycznie całą rodzinę w Środzie Śląskiej i okolicach. Oczywiście że płacą ja temu nie zaprzeczam i też mają prawo mówić o naszych muchowozach. Ale z tym czasem o 2/3 krótszym to nie przesadzaj bo pociąg jedzie 1,5h autobus zwykły przez Łabową 1h a bus około 40 min więc 1,5h do 1h nie jest 2/3 a 1/3 chyba że liczysz busa wtedy wyjdzie szybciej o mniej więcej 2/3. Ja nie życie mi miłe jest!
Wiecie co kończę pisać w tym temacie znikam. I mam nadzieję życzę sobie obym się mylił. Dla dobra połączenia do Jeleniej Góry.
Ale skoro podjęto rozmowy z PR, to by znaczyło, że PIC albo nie może, albo nie chce zrobić takiego połączenia. A czemu z Jeleniej w soboty EN57, to już wyjaśniłem- dolnośląskie NIE MA ODPOWIEDNICH WAGONÓW, o ile ma jakiekolwiek. Bo jak ten pociąg jedzie w relacji do Wrocławia, to wystarczy jeden skład. Z Jeleniej nie ma takiej opcji. A wagony 120A to taki sam komfort jak EN57.
[ Dodano: 29-03-2011, 16:49 ]
Przepraszam, że już co najmniej trzeci raz wspomniałem o tym braku wagonów (te z Wrocławia Górnośląskiego, które by się nadawały, już zniknęły), ale po prostu widzę, że do co niektórych nie docierają realia Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
EOT
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
@Ilmater, dzięki za głos poparcia.Widzę że nie jestem osamotniony w rozsądnych apelach i walce o jak największą ilość IRów na wagonach a nie na kiblach.
Desiro, sam bym wolał Galicję na wagonach w obie strony. Jednak to jest nie do zrobienia. Wagony z nieba nie spadają. Lokomotywy też nie. Galicję do Wrocławia da się zrobić na jednym składzie- przyjedzie do Wrocławia, stoi godzinę i wraca. W relacji do Jeleniej Góry nie ma takiej opcji, muszą być dwa składy. Ten drugi musi dać województwo dolnośląskie. Nie będę się więcej powtarzał, czemu na EN57.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Robikon, dzięki za rozwianie wszelkich wątpliwości. Desiro, zanim zaczniesz następnym razem marudzić, czemu na kiblu, zorientuj się wpierw, jaka jest sytuacja taborowa Zakładu PR, który ma wystawić skład na dany kurs.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
W moim osobistym odczuciu i nie tylko, cieszmy się z tego co zostało zaakceptowane przez Spółkę PR
Tak jak pisze "Światowid" - petycje, prośby zostały uwzględnione .
Jednocześnie należy się także podziękowanie Marszałkowi, Departamentowi Infrastruktury UMWD za poparcie tych propozycji .
Panie Marszałku duża część mieszkańców Dolnego Śląska wierzy, że nadal będzie rozwijała się współpraca Pomiędzy Spółką PR, a UMWD przy dużej pomocy parlamentarzystów, związków zawodowych oraz stowarzyszeń.
[ Dodano: 29-03-2011, 23:20 ]
Tak oto inne fora internetowe piszą o pociągach IR na Dolnym Śląsku
Z całego serca dziękujemy wszystkim osobom, organizacjom i samorządom za pomoc i wsparcie w uruchomieniu wakacyjnych, dalekobieżnych połączeń kolejowych z Jeleniej Góry do Świnoujścia i Rzeszowa. Szczególne podziękowania kierujemy w stronę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego a w szczególności Pana Marszałka Rafała Jurkowlańca, spółki Przewozy Regionalne, MOZ ZZ "Kontra" oraz Pani Poseł Ziemi Jeleniogórskiej Marzeny Machałek. Dzięki powyższym organom władzy znowu będzie możliwość dojazdu do tak dużych aglomeracji miejskich jak Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Ostrów Wlkp., Jarocin, Poznań, Krzyż Wlkp., Szczecin, Międzyzdroje, Świnoujście. Wierzymy w atrakcyjność przywróconych na wakacje połączeń,oraz pragniemy wyrazić szersze zaangażowanie we współpracy z powyższymi instytucjami w celu przywrócenia świetności kolejowej na terenie Dolnego Śląska.
Z wyrazami szacunku Koordynator i członkowie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych oraz mieszkańcy regionu jeleniogórskiego i wałbrzyskiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum