Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Modernizacja linii kolejowych
Autor Wiadomość

adamec21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010

PostWysłany: 18-02-2011, 13:29   Modernizacja linii kolejowych Odpowiedz z cytatem

Witam, wczoraj usłyszałem podczas rozmowy pracowników PKP, że "... szyny są już zamówione i w pierwszej kolejności będą modernizować niezelektryfikowane linie..." ale nie dosłyszałem o jaka trasę chodzi. Może ktoś coś wie na ten temat?

_________________
Przejechane koleją:
2012 r. 748 km (!!!)
2011 r. 15 635 km
2010 r. 8 272 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 18-02-2011, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Jest wszystko napisane w tym dziale, wystarczy poszukać.
Modernizacja linii 356 i 357, w temacie Remont linii Poznań-Wągrowiec.

Modów proszę o usunięcie tematu, tam możemy przecież kontynuować gdzie jest już na to miejsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamec21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010

PostWysłany: 18-02-2011, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Ja miałem nadzieję na linię 360.

_________________
Przejechane koleją:
2012 r. 748 km (!!!)
2011 r. 15 635 km
2010 r. 8 272 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-06-2012, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolska: 36 mln zł na przebudowę linii.

Dwa projekty modernizacji linii kolejowych w województwie wielkopolskim otrzymały dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Przebudowane zostaną odcinki Poznań Wschód – Gołańcz oraz Wolsztyn – Luboń.

Pierwsze zadanie dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz. Prace są częścią większego zadania inwestycyjnego mającego duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracja poznańską. Roboty będą się odbywać na linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec od km 0,488 do km 52,370.

Projekt obejmuje m.in. wymianę nawierzchni torowej na bezstykową (na części trasy), naprawę istniejącej nawierzchni torowej w torach głównych dodatkowych stacji Wągrowiec, wymianę rozjazdów na torze głównym zasadniczym na stacji Wągrowiec, budowę kilku peronów, modernizację tunelu na stacji Wągrowiec oraz montaż samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) na kilku przejazdach kolejowych na modernizowanym odcinku.

Realizacja powyższych zadań zapewni poprawę bezpieczeństwa zarówno użytkowników transportu kolejowego jak również podróżujących samochodami. Poza tym znacząco zwiększy się komfort podróży poprzez budowę dodatkowych przystanków oraz peronów na stacji Wągrowiec. Zwiększy się również dostępność do transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych.

Drugie zadanie również stanowi część większej inwestycji. Cel jest taki sam jak w przypadku poprzedniego projektu: poprawa połączeń małych miejscowości ze stolicą Wielkopolski. Prace prowadzone będą na odcinku Wolsztyn – Luboń na linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń i będą polegać na regulacji niwelety torów, wymianie nawierzchni torowej na bezstykową (na części trasy), robotach ziemnych i odwodnieniowych (na wybranym odcinku trasy) oraz modernizacji układu torowego na stacji Rakoniewice. Ponadto zmodernizowane zostaną wybrane przystanki osobowe, wyremontowane lub zlikwidowane zostanie 15 przejazdów a jeden most i jeden wiadukt przejdą remonty. Wybrane przystanki osobowe zyskają też oświetlenie na peronach oraz specjalne podjazdy dla osób niepełnosprawnych.

Oba projekty realizowane przez poznański oddział PKP Polskich Linii Kolejowych opiewają na kwotę 57, 8 mln zł. Dofinansowanie przyznane zostało w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, priorytet II „Infrastruktura komunikacyjna”, działanie 2.3 „Modernizacja regionalnego układu kolejowego” i wyniesie 36,1mln zł.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-05-2014, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Będzie modernizacja linii Poznań – Szczecin.

Przy współudziale finansowym Unii Europejskiej, ma zostać zmodernizowana linia kolejowa łącząca Poznań ze Szczecinem. Prędkość na niej zostanie podniesiona do 160 km/godz.
Odcinek ten jest fragmentem międzynarodowej magistrali Malmoe/Ystad – Wiedeń/Budapeszt/Praga, w Polsce przebiegającego w relacji Świnoujście – Chałupki. Bogusław Liberadzki, europoseł SLD i były minister transportu i gospodarki morskiej, potwierdził (w rozmowie z Radiem Szczecin), że trasa pomiędzy Poznaniem i Szczecinem będzie modernizowana przy współudziale unijnych pieniędzy.

– 80% kosztów modernizacji trasy Poznań-Szczecin zostanie pokryte z UE. Bruksela wyraziła na to zgodę, teraz wystarczy przygotować projekt, ogłosić przetargi i robić – powiedział Liberadzki.

Były minister dodał, że mimo realizacji zarówno tej inwestycji, jak i spodziewanej w najbliższych latach modernizacji trasy łączącej Szczecin z Berlinem, stolica woj. zachodniopomorskiego wciąż jest bardzo słabo połączona z innymi regionami, co skazuje ja na marginalizację. – Szczecin, pomimo iż znajduje się blisko granicy z Niemcami, czyli prawie przy samej „starej” Unii Europejskiej, a także przecież niedaleko Szwecji i Danii, nie jest dobrze połączony z żadnym z tych państw. Nie jest też zresztą, mówiąc w przenośni, dobrze połączony z Polską: z Poznaniem, Warszawą czy też Wrocławiem – ocenił Liberadzki.

Europoseł zauważył, że po ubiegłorocznym wyjazdowym posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego (w ramach którego zorganizowano m.in. przejazd pociągiem ze Szczecina do Berlina) „padła konkluzja, że trzeba zwiększyć dostępność Szczecina”, właśnie m.in. poprzez podniesienie do 160 km/godz. prędkości na trasie do Poznania. Dodał też, że rząd polski miał nie być szczególnie zainteresowany tą inwestycją, a zgoda Brukseli na dofinansowanie tego działania jest efektem m.in. determinacji europosłów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52057/bedzie_modernizacja_linii_poznan_szczecin.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 26-06-2014, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Czy mógłby ktoś podpowiedzieć, gdzie poczytam o stacji Gorzów Wlkp.? Zaciekawiła mnie ta stacja, a zwłaszcza jej przebudowa/modernizacja z lat 90. Wpierw były dwa tory na estakadzie, teraz jeden i nie wiadomo czy w ogóle coś zostanie. Część północna i południowa i inne wątki. Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 26-06-2014, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Może coś z tego Ciebie zainteresuje:

http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=143&okno=galeria

Ale wydaje mi się, że z leksza nie ten temat a już tym bardziej działRazz
Powinieneś pytać się w odpowiednim województwie, czyli Lubuskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 28-06-2014, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście mój błąd. Weekend spędziłem w Wielkopolsce i dlatego tutaj "szperałem" i błędnie zamieściłem post. Przeglądnę więc i lubuskie. Ciekawy opis Gorzowa Wlkp. znalazłem na stronie "pod semaforkiem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 21-09-2014, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Kolejne podkłady zjeżdżają do Wronek...czyżby kolejny etap rewitalizacji linii Poznań-Szczecin?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 21-09-2014, 20:12    Odpowiedz z cytatem

A jakie ? Drewno czy beton ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 21-09-2014, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 21-09-2014, 23:32    Odpowiedz z cytatem

Szamotuły - Pęckowo - "dwójka" już chyba zamknięta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 23-09-2014, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Jak "beton" to ciągła wymiana podkładów w torze nr 2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 24-09-2014, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Taka ona "ciągła", jak stosunek przerywany - ciekawe, czy gdyby rządził Towarzysz Stalin, odważyliby się pomijać stacje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

calsberg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 09-10-2014, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Podbijam....podkłady już leżą podejrzewać że lada w moment tor nr 2 będzie czynny. Czy planowane są dalsze prace od Wronek w kierunku Krzyża? Czy skrócony czas jazdy od Poznania do Wronek zostanie zniwelowany obniżeniem prędkości od Wronek do Krzyża? Smile efekt taki że jadąc do Szczecina będę jechał tyle samo, albo i dłużej......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl