Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Inwestycje w infrastrukturę tramwajową w GOP-ie
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 12:53   

Adams napisał/a:
Modernizowanie torowiska w ścisłym centrum Bytomia, Chorzowa czy Katowic to stanowczo za mało.


Tyle, że po modernizacji planowych 20 kilometrów torowisk w Katowicach praktycznie 90-100% torów w tym mieście będzie zupełnie nowych. To mnie akurat cieszy. A jeszcze bardziej cieszy mnie remont tych dwóch odcinków:

Cytat:
od Wesołego Miasteczka do pętli przy Stadionie Śląskim


Cytat:
ul. 3 Maja (od pl. Wolności do rynku)


W tym pierwszym przypadku remont dotyczy stricte linii 6/19, czyli wałkowanego przez nas "szybkiego tramwaju". Obecnie jest to jeden z najgorszych i najgłośniejszych odcinków linii tramwajowych w GOP.

Co do tego drugiego - zyska centrum Katowic. Obok powstaje przecież nowy dworzec kolejowy, więc modernizacja tej ulicy wraz z wymianą torowiska idealnie nam się nakłada z wybudowaniem dworca. Centrum Katowic może na tym sporo zyskać.
Przejdź na dół

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 13:22    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
W tym pierwszym przypadku remont dotyczy stricte linii 6/19


Ja w dalszym ciągu przystaję żeby cała trasa Bytom-Katowice miała standard szybkiego tramwaju, a dopiero po ukończeniu tej modernizacji można się zabrać za inne linie. Ale jak znam życie to będą grzebać przy wielu liniach na raz i robić je po kawałku tak jak to ma miejsce na kolei.

Coś się zmieniło w numeracji lini? Za "moich czasów" z Katowic do Bytomia jeździły #6 i #41 przez Chorzów i #7 przez Świętochłowice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 13:30   

Adams napisał/a:
Ja w dalszym ciągu przystaję żeby cała trasa Bytom-Katowice miała standard szybkiego tramwaju, a dopiero po ukończeniu tej modernizacji można się zabrać za inne linie.


I tak i nie, bo sporo linii jest w o wiele gorszym stanie, aniżeli 6/19. A wszystko rozbija się o pieniądze, których jest zbyt mało i trzeba je po prostu dzielić między wszystkie gminy będące zainteresowane remontem linii tramwajowych na swoim terenie.

Adams napisał/a:
Coś się zmieniło w numeracji lini?


Przed remontem pl. Sikorskiego w Bytomiu w marcu 2008 roku kursowała 6-tka z pl. Sikorskiego do Katowic i 41 z Politechniki Śląskiej do Katowic (nie pamiętam, która na jaką pętlę w Katowicach, ale to i tak jest bez znaczenia). Linia 19 natomiast kursowała sobie na trasie Bytom pl. Sikorskiego - Bytom Stroszek Zajezdnia. Niemniej jednak podczas remontu przeprowadzono reorganizację linii, czego efektem było zawieszenie linii 41, natomiast w zamian wydłużono 19-kę z zajezdni na Stroszku przez centrum Bytomia do Katowic. Natomiast jeśli chodzi o odcinek Bytom Politechnika Śląska - Bytom pl. Sikorskiego, obsługiwany wcześniej przez linię 41 (a do 2006 nawet przez linię 8 do Piekar Śląskich), uruchomiono tutaj 6-kę w relacji Bytom Politechnika Śląska - Katowice. No i tak zostało po dziś dzień, a po 41 nie ma śladu. Taka ukryta likwidacja linii, ale w zamian 19-tka między centrum Bytomia, a Stroszkiem jest wzmocniona przez solówkę w postaci linii 31, której przed reorganizacją w 2008 roku po prostu nie było.

Co do 7-ki, tutaj od dobrych kilku lat dzieją się nieziemskie cyrki. Na przełomie bodaj 2007 i 2008 roku zawieszono kursowanie tej linii między zajezdnią w Chorzowie Batorym, a Katowicami Załężem i dalej w kierunku centrum stolicy ze względu na remont ulicy Gliwickiej w Katowicach. Tramwaj ten więc kursował w relacji Bytom pl. Sikorskiego - Chorzów Batory Zajezdnia. W 2008 roku jak dobrze pamiętam przywrócono kursowanie tego tramwaju na odcinku Chorzów Batory Zajezdnia - Katowice Załęże - Katowice, natomiast zawieszono go między Bytomiem, a Łagiewnikami (do granicy ze Świętochłowicami). Powodem był tak tragiczny stan torów, że praktycznie nie było dnia bez wykolejenia jakiegoś wagonu na tej trasie. W zamian uruchomiono między Bytomiem, a Łagiewnikami autobus linii 607, z którego można się przesiąść na tramwaj 7 lub 17 w Łagiewnikach. W między czasie odbył się remont ulicy Łagiewnickiej/Świętochłowickiej w Bytomiu (ulica wzdłuż której biegnie 7-ka), natomiast przy okazji remontu ulicy nie wykonano modernizacji linii tramwajowej (miasto zrzuca winę na TŚ, a TŚ na miasto). Na szczęście teraz pojawiła się nadzieja na odbudowę tej linii. Szczęściem w nieszczęściu jest też fakt, że podczas modernizacji Łagiewnickiej/Świętochłowickiej przygotowano teren pod budowę nowych torów na trasie 7-ki, dlatego nic, tylko wykopać dół, kłaść podkłady, szyny i wieszać sieć trakcyjną.
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 13:53    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
I tak i nie, bo sporo linii jest w o wiele gorszym stanie, aniżeli 6/19. A wszystko rozbija się o pieniądze, których jest zbyt mało i trzeba je po prostu dzielić między wszystkie gminy będące zainteresowane remontem linii tramwajowych na swoim terenie.


No tak ale takim sposobem Śląsk się nigdy nie doczeka lini szybkiego tramwaju mimo że ma największą sieć tramwajową w Polsce. Przecież tak jak pisałem wcześniej jakieś 90% torowiska na tej sieci jest do wymiany i jak będzie to wymieniane po kawałku to co to da, skoro tramwaj przykładowe 2 km będzie jechał eleganckim wyremontowanym torowiskiem, a przy następnych 10km będzie nim bujało na wszystkie strony przy prętkości 30km/h.
Linia Katowice-Chorzów-Bytom jest chyba najważniejszą linią tramwajową na Śląsku i niech przynajmniej ona będzie wizytówką, tym bardziej że po pierwsze przebiega obok Wesołego Miasteczka, ZOO i Stadionu Śląskiego gdzie jeżdżą turyści, a po drugie Bytom i Chorzów mają marne połączenia autobusowe i kolejowe z Katowicami więc tramwaj łączący te miasta powinien być priorytetowy. Takie jest moje zdanie. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 14:09   

Adam, spójrz raz jeszcze, ile remontów w Katowicach dotyczy stricte linii 6/19: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=73424097&postcount=6225

Są to:

- centrum Katowic
- odcinek Chorzów Stadion Śląski - Katowice Wesołe Miasteczko
- odcinek między AKS w Chorzowie do przystanku Chorzów Niewidomych (problem w tym, że taki przystanek nie istnieje, a przynajmniej ja go znaleźć nie potrafię: http://www.tram-silesia.pl/rozklady/przystanki.html)
- centrum Bytomia (ulice Powstańców Warszawskich, Moniuszki i Katowicka, łącznie ok. 350/400 metrów torów)

Z centrum Chorzowa do centrum Katowic będziemy więc mieli 90% nowych torowisk. Natomiast w dalszym ciągu do remontu pozostają bytomskie fragmenty linii, które wręcz wołają o pomstę do nieba:

- ul. Katowicka między pl. Sikorskiego, a przystankiem Bytom Głęboka
- odcinek torów między przystankiem Bytom Siemianowicka, a Arki Bożka
- odcinek torów między przystankiem Łagiewniki Cmentarz, a Łagiewniki Zajezdnia (to tyle, co dotyczy stricte Bytomia).

Dlatego cały czas podkreślam fakt, że Bytom daje się wyruchać Katowicom i Sosnowcowi w kwestii ilości remontów torowisk.

Adams napisał/a:
Bytom i Chorzów mają marne połączenia autobusowe i kolejowe z Katowicami więc tramwaj łączący te miasta powinien być priorytetowy.


Tu się zgodzę, aczkolwiek priorytetem powinien być pociąg, ale to już jest temat na osobną dyskusję. Oboje wiemy, o co tu chodzi... Wink
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Dlatego ja cały czas podkreślam że linia Katowice-Bytom powinna być zmodernizowana w całości łącznie z częścią bytomską
Co do Sosnowca to z tego co wyczytałem to modernizowane ma być torowisko głównie tam gdzie jeździ #15 czyli linia do Katowic plus ul. Małachowskiego która niedawno była robiona. Uwierz mi że w Sosnowcu są torowiska w dużo gorszym stanie (kierunki Milowice, Będzin, Dańdówka) po których jeździ co najmniej 2 linie. Według tego zmodernizowene ma być jedynie wszystko to co jedzie do Katowic, a inne miasta się nie liczą.
Poza tym dodam że z Sosnowca (tak z centrum jak i z Zagórza) do centrum Katowic mało kto tramwajem jeździ bo autobus jedzie szybciej i częściej, a dodatkowo kursuje tańsza prywatna linia "D", a tramwaj jedzie okrężną trasą przez Szopienice.
Jeśli chodzi o Bytom jest sytuacja odwrotna, bo tam tramwaj powinien być podstawowym środkiem transportu i przy zmodernizowanym torowisku i priorytecie na skrzyżowaniach śmiało mógłby jechać szybciej niż "820" i "830".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 14:34   

Adams napisał/a:
Dlatego ja cały czas podkreślam że linia Katowice-Bytom powinna być zmodernizowana w całości łącznie z częścią bytomską


Dlatego też cały czas się zastanawiam, dlaczego władze Bytomia tak niewiele ugrały dla siebie w kwestii remontu torowisk? Co to jest 3,7 km. torów? To jest kropla w morzu potrzeb w Bytomiu. Mało tego, obawiam się, że przez długie lata zarówno Bytom, jak i sąsiednie gminy nie będą wykonywać dalszych prac modernizacyjnych przy infrastrukturze tramwajowej, bo zamiast tego będzie trzeba spłacać kredyt TŚ-ów.

Interesujący natomiast jest ten fragment wczorajszego artykułu:

Cytat:
- Dzięki wprowadzeniu tych inwestycji na majątek, zwiększy się wartość amortyzacji, co po zakończeniu projektu zwiększy nasze możliwości inwestycyjne i pozwoli nam na dalszą odbudowę zniszczonej infrastruktury tramwajowej - mówi Knapik.


Brzmi optymistycznie, tylko mam pytanie-co to jest ta amortyzacja?
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 10:17    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
tylko mam pytanie-co to jest ta amortyzacja?


Myślę że chodzi tu o to że jeśli tramwaje będą jeździć po wyremontowanych torowiskach to staną się mniej awaryjne, przez co automatycznie koszty amortyzacji (utrzymania) taboru staną się niższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-03-2011, 16:46   

Zakres modernizacji Tramwajów Śląskich dopięty

Od czasu ogłoszenia programu modernizacji Tramwajów Śląskich z udziałem funduszy POIiŚ minęło już trochę burzliwego czasu. Jednak niedawno oficjalnie zaprezentowano ostateczny kształt inwestycji, który przedstawiamy poniżej.

Od czasu ogłoszenia w 2008 roku listy projektów indywidualnych w ramach POIiŚ, na której znalazły się również Tramwaje Śląskie minęło już prawie 3 lata. Jednak dla spółki tramwajowej były to trzy bardzo burzliwe lata. Jeszcze tego samego roku odbyła się bezceremonialna likwidacja tramwaju linii 12, a także właścicielami spółki stały się samorządy lokalne, które od Skarbu Państwa przejęły spółkę na skraju zapaści technicznej. Jedynym wyłomem okazał się Będzin, którego prezydent nie widział sensu dla istnienia tramwajów. Ostatecznie tramwaje przetrwały a prezydent pożegnał się ze stołkiem podczas wyborów. Jednak już początkiem roku 2009 zawiało pewnym optymizmem, gdyż spółka uzyskała 15 letni kontrakt na obsługę sieci tramwajowej w regionie. Niestety radość nie trwała długo, ponieważ „ostateczną krucjatę”z tramwajami rozpoczął Zygmunt Frankiewicz - prezydent Gliwic, który ostatecznie we wrześniu tegoż roku dokonał kontrowersyjnej decyzji o likwidacji tramwajów w tym mieście. Po tych likwidacjach zapanował pewien marazm, który początkiem roku 2010 zaowocował odwołaniem prezesa spółki, którego miejsce zajął związany wcześniej z Krakowem Tadeusz Freisler. Ta zmiana wywołała dosyć dużo kontrowersji, jednak z obecnego punktu widzenia była ona konieczna. Nowy prezes miał przed sobą ciężkie zadanie doprowadzenia spółki do ładu a jednocześnie przygotowanie całego projektu modernizacji. Jak ciężkie było to zadanie możemy dostrzec dopiero rok później, natomiast w międzyczasie mieliśmy jazdy próbne i późniejszy zakup tramwajów serii Pt, które szybko zyskały przezwisko „Pieter”. Dosyć dużą nowością było również zaprezentowanie nowych barw zakładowych, które po raz pierwszy łączą nowoczesność z regionalnymi tradycjami.

Jednak najwięcej czasu nowy prezes niewątpliwie spędził na „dopinaniu”projektu modernizacji sieci. Wiele komplikacji sprawiała ogólna jego forma oraz dosyć płynne stanowiska poszczególnych miast. Oprócz tego należało rozwiązać problemy finansowe, gdzie jednym z nich były spłaty kredytów za „Karliki”, natomiast w celu pozbycia się zadłużenia konieczne było skorzystanie z leasingu zwrotnego 11 tramwajów generacji 105N. Jednak nawet uwzględniając te zmiany projekt o ogólnej wartości prawie 600 milionów złotych znacznie przekraczał obecny kapitał zakładowy spółki (wynoszący zaledwie 108 milionów złotych) i nawet przy obowiązującej do 2015 roku umowie na obsługę nie stanowiła ona wystarczającej gwarancji dla pozyskania kredytu. W efekcie tego należało podjąć któreś z rozwiązań –dokapitalizowanie spółki „odpadło w przedbiegach”, zwiększenie stawek za przewozy również zostało odrzucone, więc ostatecznie postanowiono wydłużyć obowiązywanie umowy wieloletniej do 2030 roku, natomiast ogólna wartość zakontraktowanych świadczeń w latach 2009-2030 będzie wynosiła do 6,11 miliarda złotych. Dzięki tym zapisom Tramwaje Śląskie będą mogły pozyskać stosowny kredyt.

Jedyne co przez lata nie uległo zmianie to sygnatura POIiŚ 7.3-14 pod którą kryje się zadanie pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Łączna wartość projektu to 641,22 miliona złotych, z czego 591,22 miliona złotych przypada na część tramwajową, natomiast pozostałe 50 milionów obejmuje gruntowną modernizację trolejbusów w Tychach. Program jest realizowany w ramach budżetu na lata 2009-2013, gdzie ostateczne rozliczenia mają się odbyć do 2015 roku. Połowę środków będzie stanowiło dofinansowanie, natomiast drugą połowę ma stanowić wkład własny. W ramach programu na działania infrastrukturalne w poszczególnych miastach przypada: Bytom 32,4 miliona zł, Chorzów 35,58 miliona złotych, Katowice 136,89 mln zł, Ruda Śląska 16,95 mln zł, Sosnowiec 74,11 mln zł i Zabrze 32,22 mln zł. Pozostała kwota będzie wydatkowana na zakup nowego i modernizację istniejącego. Na sfinansowanie wkładu własnego TŚ zaciągną w EBI kredyt w wysokości 285 milionów złotych, które będą spłacane wpływami z przedłużonej umowy, gdzie stawka za wozokilometr będzie odpowiednio zwiększona aby pokryć wartość zobowiązań. Oprócz tego w formie aportu finansowego i rzeczowego (w głównej mierze dokumentacja projektowa) wymienione wyżej miasta przekazały przeszło 8 milionów złotych. Większość prac studyjnych i decyzji środowiskowych już wykonano, do połowy 2011 roku ma zostać zawarta umowa z EBI, w marcu ma zostać przedstawiona opinia Jaspers, w kwietniu planowane jest złożenie do CUPT ostatecznego wniosku, natomiast na III kwartał zaplanowano podpisanie ostatecznych umów na dofinansowanie. Wówczas rozpoczną się postępowania przetargowe i już w IV kwartale 2011 mogą ruszyć pierwsze prace budowlane, których zakończenie wyznaczono na IV kwartał 2013 z awaryjnym dopuszczeniem finalizacji prac w 2014 roku. Z kolei dostawy nowego taboru zaplanowano od III kwartału 2013 do IV kwartału 2014.

Patrząc na te wydarzenia widać bardzo wyraźnie jak bardzo „pokręcone losy”spotkały TŚ w zaledwie trzy lata. Jednak obecnie wszystko wydaje się być na właściwej drodze do realizacji, natomiast szczegółowe zadania wchodzące w zakres tego projektu przedstawimy w kolejnym artykule.

Źródło: http://infotram.pl/text.php?from=main&id=38495
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 09-03-2011, 14:29    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
natomiast w międzyczasie mieliśmy jazdy próbne i późniejszy zakup tramwajów serii Pt, które szybko zyskały przezwisko „Pieter”.


Jak widać Śląsk jest kolejnym regionem (po Krakowie i Poznaniu) który skupuje używany złom tramwajowy z Zachodu. Przecież te tramwaje są o wiele starsze od naszych rodzimych 105 i nadają się jedynie do kapitalnego remontu co pociąga ogromne koszta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-03-2011, 14:42   

Adam, Śląsk, a dokładniej GOP jest zbieraniną wszelakiego zachodniego złomu nie tylko jeśli chodzi o Tramwaje Śląskie, ale głównie o autobusy. Grunt, że są niskopodłogowe, ale że ledwo zipią, na to już przewoźnicy, ani KZK GOP nie zwraca uwagi.

Co do inwestycji w infrastrukturę tramwajową:

W poprzednim artykule przedstawiliśmy ogólne meandry związane z realizacją projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, natomiast w niniejszym przedstawiamy dokładne zadania wchodzące w skład tego projektu.

Więcej...

Źródło: infotram.pl

Jak widać, jest duża szansa na to, że nowy tabor tramwajowy pojawi się również na linii 7 i 19 w Bytomiu. Cieszy mnie to. Szkoda tylko, że na linii 19 nie przewiduje się kapitalnego remontu, tylko "drobne korekty", które rzekomo pozwolą nowym tramwajom na korzystanie z infrastruktury torowej między centrum miasta, a Stroszkiem. Warto przeczytać w całości powyższy artykuł.
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 09-03-2011, 15:14    Odpowiedz z cytatem

Jeśli TŚ zdecydowały się już na zakup tramwajów dwukierunkowych, to niech będą one wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem. Mam tu na myśli sosnowiecką linię #24, gdzie końcowy przystanek Sosnowiec Okrzei nie posiada standarowej pętli tylko tzw "trójkąt" i tramwaje zmieniają kierunek cofając.

Wracając do tematu, jak widać z artykułu to nareszcie na Śląsku i Zagłębiu coś zaczyna się pozytywnego dziać w komunikacji tramwajowej. Plany są bardzo optymistyczne. Niestety, ale jeśli zakup zupełnie nowego taboru nie będzie się wiązał z jednoczesną modernizacją infrastruktury, to ten tabor podzieli los "Karlików" które zaledwie po 10 latach eksploatacji wymagają kapitalnego remontu właśnie z powodu złego stanu torowiska po którym jeżdżą.
W Krakowie jest sytuacja trochę odwrotna, ponieważ na nowowybudowaną linię tramwajową (#11 Łagiewniki-Mały Płaszów) puszcza się stare rozklekotane poniemieckie E1, którymi się znacznie gorzej podróżuje niż już dawno wycofanymi z Krakowa 102Na.
Niestety codziennie "tym czymś" dojeżdżam do pracy. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 09-03-2011, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
puszcza się stare rozklekotane poniemieckie E1

Ja mam skrzypiące GT6 na 12, więc nie narzekaj. Razz

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 10-03-2011, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bytom i Chorzów mają marne połączenia autobusowe i kolejowe z Katowicami więc tramwaj łączący te miasta powinien być priorytetowy.

Tu się zgodzę, aczkolwiek priorytetem powinien być pociąg


Tu się nie do końca zgodzę, gdyż pociągiem dotrze się jedynie z centrum Katowic do centrum Chorzowa czy Bytomia, a na trasie tramwaju jest między innymi ogromne osiedle 1000-lecia na pograniczu Katowic i Chorzowa, czy Arki Bożka w Bytomiu, gdzie pociągiem niema możliwości dojazdu, a właśnie mieszkańcy tych osiedli generują największy potok. Do tego dochodzą jeszcze turyści odwiedzający Wesołe Miasteczko, ZOO, Stadion Śląski i WPKiW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-03-2011, 19:38   

Adamie, toteż hierarchia rodzaju środków transportu w GOP-ie powinna wyglądać tak:

1-pociąg
2-tramwaj
3-autobus

Pociągi mają dowozić ludzi z centrum TG, Radzionkowa, Bytomia i Chorzowa do centrum Katowic, Sosnowca czy Gliwic w miarę szybko i komfortowo. W szczycie co 15/20 minut, poza szczytem co 30/45/60, w zależności od linii i potoków. Nie wyklucza to jednak, aby tramwaje kursowały równie często, bo one powinny służyć głównie mieszkańcom osiedli, przez które, czy w pobliżu których przejeżdżają. Jeśli o autobusy chodzi, te powinny docierać tam, gdzie nie da się dojechać tramwajem. Obecny system komunikacji jest w tej kwestii wręcz patologiczny, ponieważ autobusy nie dość, że dublują linie kolejowe (TG-Katowice, Gliwice-Sosnowiec-DG), to na dodatek dublują się z tramwajami. Do takich rzeczy nie powinno w ogóle dochodzić.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl