Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Następny
Nie będzie Przewozów Regionalnych na Śląsku?
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-03-2011, 09:57   

Klrzysiek napisał/a:
pasażer jest dla maszynisty, kierownika i konduktora ???


A kim by był maszynista, kierownik czy konduktor, gdyby nie było pasażerów? Dobrze myślisz, bezrobotnym.
Przejdź na dół

coffeman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2010

PostWysłany: 07-03-2011, 13:15    Odpowiedz z cytatem

gkal napisał/a:
DB [REGIO] w woj. śląskim na razie nikt nie chce. Może poza pasażerami... Reszta to plotka.


Cóż ja wiem swoje i wiem że ŚZPR nie chce DB Regio na Śląsku, ale już przeciwna strona barykady ma inne zdanie. Nie jest to żadna plotka, plotki to sieje beton z ŚZPR i straszy ludzi cięciami etatów.

gkal napisał/a:
Ograniczenia od 21.03.2011, jeśli wejdą, splatają się z dwóch wątków. Pierwszy jest, jaki każdy widzi, a drugim jest sprawa połączeń do Wisły, która została utopiona w tą okazję.


Wejdą ograniczenia na 101% szczególnie po dzisiejszej konferencji prasowej marszałka woj. Śląskiego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 07-03-2011, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Ma ktoś listę pociągów "wyeliminowanych" z RJ po 21 marca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 07-03-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś zauważył pewną bardzo ważną rzecz w tym sporze, bo odnoszę niewątpliwie wrażenie, że w całym sporze między UM, a PR nie liczy się PASAŻER!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-03-2011, 15:02   

Pasażer to zakładnik i sponsor całego tego bajzlu. Ja nie mogę się doczekać pewnego pięknego dnia kiedy ten mit o kolei narodowej runie jak domek z kart.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 07-03-2011, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
A czy ktoś zauważył pewną bardzo ważną rzecz w tym sporze, bo odnoszę niewątpliwie wrażenie, że w całym sporze między UM, a PR nie liczy się PASAŻER!


Myślę, że nie tylko ja odnoszę wrażenie, że pasażer to się od lat już nie liczy Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-03-2011, 18:42   

Marszałek: Nie dam Przewozom Regionalnym ani grosza więcej

Marszałek województwa proponuje Przewozom Regionalnym, by przekazały należącym do władz regionu Kolejom Śląskim połowę swoich połączeń i zadowoliły się 80 mln zł rocznie.


Marszałek Adam Matusiewicz przesłał taką propozycję Przewozom Regionalnym w poniedziałek rano. To jego odpowiedź na czwartkowe ostrzeżenie, że Śląski Zakład Przewozów Regionalnych zawiesi 30 proc. wszystkich połączeń na terenie województwa. Przewoźnik oczekuje bowiem od województwa dodatkowych 50 mln zł na finansowanie deficytowych połączeń. - Już teraz płacimy co rok 110 mln zł. Na więcej nas nie stać - powtarzał od początku Matusiewicz.

Przewozy zdążyły już ogłosić, że zawiesi ponad 70 połączeń od 21 marca. Na niektórych trasach, np. z Katowic do Wisły Głębce, Rybnika do Chałupek i z Bytomia do Gliwic pociągi nie będą kursowały w ogóle. Pracę może stracić 600 kolejarzy.

Matusiewicz powiedział w poniedziałek dziennikarzom, że stanowiska nie zmienił. Zapowiedział jednak, że w środę podczas zgromadzenia akcjonariuszy PR (województwo jest jednym z jego 16 udziałowców) będzie przekonywał, by podjęto uchwałę zakazującą spółce likwidację jakichkolwiek połączeń w regionie do czasu negocjacji w tej sprawie. - Mamy ofertę dla PR, właśnie ją wysłaliśmy - przyznaje marszałek.

Wyjaśnia, że chce być PR przekazały spółce Koleje Śląskie połowę obsługiwanych przez siebie połączeń. - Wcześniej była mowa tylko o przejęciu przez nas linii Gliwice - Katowice - Częstochowa, ale sądzimy, że nasza spółka da sobie radę także z większą liczbą połączeń - mówi Matusiewicz.

W zamian województwo proponuje PR dotację w wysokości 80 mln zł. - Koleje Śląskie mają już wszystkie niezbędne pozwolenia, spółka zacznie wozić pasażerów od 1 czerwca - mówi. Problemem jest jednak tabor. Województwo śląskie ma dziś tylko cztery flirty (jeden jest uszkodzony po zeszłorocznym wykolejeniu). Dwa lata temu województwo zamówiło też w bydgoskiej Pesie osiem maszyn typu elf, a pierwsze z nich mają dotrzeć do nas najpóźniej do czerwca.

Marszałek planuje też w tym roku kupno co najmniej jednego szynobusu. - By obsłużyć przejęte połączenia chcemy też wydzierżawić od Przewozów Regionalnych około 20 pociągów - zapowiada Matusiewicz.

Źródło: Katowice.Gazeta.pl

Robi się coraz ciekawiej na Śląsku...
Powrót do góry

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 07-03-2011, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Coffeman, widzę, że masz dobre rozpoznanie tematu. Zapewne wiesz też, że nowy marszałek do pewnego momentu był odcięty od spraw kolejowych, co na szczęście udało się przełamać, chociaż przełom w pełni tego słowa znaczeniu to jeszcze nie jest.
Do marszałka śląskiego musi jeszcze dotrzeć, że jego (a właściwie nie jego, bo jest od niej odcięty) spółka kolejowa jest spółką prawa handlowego a nie urzędem. Popracuje się i nad tym.

Generalnie zapowiedziane ograniczenia pokrywają się idealnie z oczekiwaniami PLK.
Zwłaszcza Wisłę PLK chciała udupić, co kupił UMWŚ, w zamian pompować wszystko w Zwardoń, z kolei po myśli pana L. i zarazem panów z PLK - wszyscy dostali wszystko jednym pociągnięciem. Także PR zleżało na uwaleniu Wisły, tym bardziej, jeśli schedę miałby przejąć PKS Bielsko-Biała.
Z Chałupkami jest troszkę inaczej: raz, uderzenie w czuły punkt kolejarsko-socjalny (dowozówki do pracy - najlepszy szantaż), dwa, skuteczne odseparowanie się od Bogumina/Ostrawy, na co ostatnio naciskała strona społeczna, szczęśliwie dla tercetu UMWŚ+PR+PLK zignorowana w tej kwestii.
Pszczyna-Żory, chociaż miała być fragmentem modernizowanej CE65, też leci, bo trzeba zmienić ślad, przez Chybie, żeby zagwarantować robotę dla cargowców z Czarnolesia. Stąd śmieszą mnie gorliwi obrońcy teorii, że Przewozy Regionalne już nie są PKP-Przewozy Regionalne. Są, jeszcze długo będą, przynajmniej dopóki nie wyjdą z porozumienia o ulgach kolejarskich.
Zabawa w różne centrale i interregio kosztuje, ktoś to musi finansować. Na razie ten model (finansowania przez śląskie IR pod Kutnem czy Przemyślem) lekko pęknął. Zobaczymy co dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 07-03-2011, 21:17    Odpowiedz z cytatem

KM też są w porozumieniu o ulgach i nigdy PKP nie były więc nie gadaj bzdur o ulgach bo piernik do wiatraka nic nie ma.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 07-03-2011, 23:15    Odpowiedz z cytatem

nynuś,
KM były. Popatrz na strukturę akcjonariatu w dniu otwarcia. 49% PKP PR! PKP

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kleksograf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Cze 2007

PostWysłany: 08-03-2011, 08:28    Odpowiedz z cytatem

Erwin napisał/a:
Exsimus napisał/a:
A czy ktoś zauważył pewną bardzo ważną rzecz w tym sporze, bo odnoszę niewątpliwie wrażenie, że w całym sporze między UM, a PR nie liczy się PASAŻER!


Myślę, że nie tylko ja odnoszę wrażenie, że pasażer to się od lat już nie liczy Twisted Evil
Nie przesadzajcie. Tu chodzi o sprawy finansowe, a pasażera guzik to obchodzi. Dopiero w efekcie na tym cierpi, ale spór ma się nijak (bezpośrednio) do pasażerów. UM ma gdzieś PR bo chce wprowadzić własnego przewoźnika: czysta gra rynkowa; bez kryzysu się nie obejdzie. Żaden urzędnik nie jest uzdrowicielem żeby od kopa skombinować 50 mln zł, dla dobra społeczeństwa.

Osobiście nawet uważam, że właśnie w całej tej grze liczy się pasażer bo tu docelowo chodzi o poprawienie jakości usług, z którym to celem PR (marginesem po-PR-owskie jednostki w IC też), często sobie nie radzą ze względu choćby na jakąś cholerną mentalność. Jak tu koledzy bardziej doinformowani (np. Pirat) twierdzą, w ŚZPR jest sytuacja wyjątkowa. Ja im wierzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-03-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Śląscy kolejarze mają dość chaosu w przewozach pasażerskich

Na stronie Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich pojawił się ciekawy artykuł dotyczący obecnego sporu pomiędzy Śląskim Urzędem Marszałkowski a spółką Przewozy Regionalne odnośnie wysokości dotacji za realizację przez przewoźnika zaakceptowanego jeszcze w listopadzie ubiegłego roku przez marszałka rozkładu jazdy w regionie. Jak pisze autorka tekstu, Lidia Ziaja, obecnie panuje permanentny chaos a pracownicy PR Katowice żyją w strachu o swoje miejsca pracy.

„Urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego, Marszałek, dyrektor ŚZPR, no i oczywiście szefowie Solidarności przerzucają się argumentami a szary pracownik pogubił się już w domysłach, po czyjej stronie jest racja. I najważniejsze pytanie – czy ktokolwiek z nich, pomimo szumnych deklaracji, w ogóle ma na względzie dobro społeczne, nie mówiąc już o zatrudnionych w naszym zakładzie?” -czytamy w tekście.

Jak pisze dalej autorka artykułu, przed wyborami samorządowymi większość pracowników otrzymało maila od zakładowej „Solidarności”, w którym apelowano o oddanie głosu na kandydata o nazwisku Adam Matusiewicz. „Człowiek ten miał być gwarantem istnienia i rozwoju zakładu. Minęło jednak kilka miesięcy i sytuacja jest gorsza, niż za poprzedniego marszałka, Bogusława Śmigielskiego. Trwa wojna podjazdowa a Solidarność zamierza przeprowadzić strajk w obronie miejsc pracy.” – pisze Ziaja, nie szczędząc słów krytyki działaczom „Solidarności”.

„Ich dominacja w ŚZPR trwała chyba od początku istnienia. Powoływali i odwoływali naczelników, dyrektorów, członków Zarządu Spółki i Prezesów. Wszystkie chwyty były dozwolone. Inne związki zawodowe przyglądały się temu i akceptowały taki stan rzeczy. Nikt nie protestował, by nie dostać boleśnie po łapkach. Niestety (dla Solidarności) i na szczęście (dla innych związków), ten okres już minął. Nadszedł czas, gdy o awansie decyduje nie przynależność związkowa, ale kompetencja i kreatywność.” – możemy przeczytać w artykule na stronie ZZKŚ.

Zdaniem autorki, obecna sytuacja to wynik źle przeprowadzonego usamorządowienia Przewozów Regionalnych oraz braku pieniędzy w systemie. Jak przekonuje, ratunek dla PR Katowice to zmiany organizacyjne, współpraca z Kolejami Śląskimi i dialog z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Zaznacza również, że centrala Przewozów Regionalnych, dążąc do redukcji zatrudnienia w PR Katowice, powinna najpierw zacząć od siebie.

Więcej...

źródło: Związek Zawodowy Kolejarzy Śląskich / RK

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 08-03-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Zależy z jakiej perspektywy patrzeć. Może ten cały cyrk poprawi jakość usług na liniach Częstochowa - Gliwice i Katowice - Bielsko. Ale tutaj ktoś zapomina, że są jeszcze linie na Lubliniec, Rybnik, Wieluń, Strzelce Opolskie, Racibórz - już nie wspominając o Wiśle, Chorzewie Siemkowicach, Chałupkach itd.

Dla niektórych linii obcięcie 2 pociągów oznacza redukcję o 5%, dla niektórych o 50% lub 100%.

Jakość i częstotliwość połączeń w moim regionie (płn-zach część województwa) jest po prostu lipna. Na Kluczbork słabo, na Wieluń jeszcze słabiej, do Opola tragedia, do Siemkowic - śmierć kliniczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-03-2011, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Bliski koniec Przewozów Regionalnych na Śląsku:

http://inforail.pl/text.php?from=main&id=38635

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 08-03-2011, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj o tym głośno mówili w telewizji w Fakcie i w Wiadomościach.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl