Wszystkie polaczania Jeleniej Gory z nadmorska polnoca poprzez Wroclaw, mozna o kant d.... potluc. Nie rozumiem z czego tu sie cieszyc, ze pociag bedzie jechal o wiele dluzej, zamiast najkrotsza trasa przez Wegliniec i Zielona Gore? I jednoczesnie bilet bedzie drozszy? Rozumiem ze MiKole sie uciesza, jak zobacza na tablicy w Jeleniej "Swinoujscie". Ale to nie ma nic wspolnego z zaspokajaniem potrzeb pasazerow, bo nikt zdrowo myslacy na taka podroz z Jelonki sie nie wybierze. Taniej i szybciej autem.
Konkurowac pociag moze jedynie przetrasowujac go na krotsza trase, gdzie szybciej dotrze na miejsce i za mniejsza cene. A ci co sie ciesza z takiego polaczenia, ktore "wywalczyli", dadza argumenty PICowi, zeby na przyszlosc pociag uwalic, bo frekwencja bedzie bezlitosna dla MiKoli.
PKP IC gratuluje idiotycznego podejscia do przewozow pasazerskich. Tylko ze wzgledu na braki taborowe (brak spalinowego loka) puszcza pociag naokolo, bo wiadomo - jak pasazerowi bedzie zalezalo to i tak pojedzie i wiecej zaplaci... A jak nie to bedzie powod, by na przyszlosc takich polaczen nie tworzyc. InterBeton juz zaciera rece...
PS Przepraszam za brak pl-fontow, ale mam niemiecka winde i uklad klawiatury...
Wszystkie polaczania Jeleniej Gory z nadmorska polnoca poprzez Wroclaw, mozna o kant d.... potluc. Nie rozumiem z czego tu sie cieszyc, ze pociag bedzie jechal o wiele dluzej, zamiast najkrotsza trasa przez Wegliniec i Zielona Gore? I jednoczesnie bilet bedzie drozszy? Rozumiem ze MiKole sie uciesza, jak zobacza na tablicy w Jeleniej "Swinoujscie". Ale to nie ma nic wspolnego z zaspokajaniem potrzeb pasazerow, bo nikt zdrowo myslacy na taka podroz z Jelonki sie nie wybierze. Taniej i szybciej autem.
To się jeszcze okaże, zobaczysz, że pociąg ten w wakacje będzie miał dobrą frekwencje...
Skrócenie "Lajkonika" to już naprawdę cios dla pasażerów z północy i południa. "Lajkonik" - kiedyś był prestiżowym pociągiem, zestawiony z samych wagonów klimatyzowanych Z2B, Z21, 139A-Op itp. Jeśli do tego dojdzie to naprawdę już czarno widzę rozkład 2011/2012. Czy, "Jantar" też jest planowany do "uwalenia"? To co będzie miało Trójmiasto i okolice? W wakacje zostanie dwie pary pociągów EIC nad morze i jeden nocny TLK...? Tragedia!
Co do pociągów z/do Jeleniej Góry - zgodzę się z kolegą sZakOOu, , że większość wybiera prywatną komunikację czyli albo własne auto albo bus. Byłem świadkiem we Wrocławiu na dworcu PKP przy kasie, jak wiele kasjerek doradzało pasażerom zamiast pociągu do Wałbrzycha, Jeleniej Góry - to prywatny bus "szybciej i taniej", byłem szczerze w szoku... No, ale.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Przykre, ale prawdziwe. Jak wsiadałem do pociągu na Wrocławiu Zachodnim i prosiłem o bilet do Jeleniej Góry, to konduktorka zrobiła oczy jak 5 złotych... Chyba była zaskoczona, że ktoś tam jeszcze chce jeździć pociągiem... To się powtórzyło dwa razy. A co do trasy przez Węgliniec w kierunku Pomorza Zachodniego, to już wykazałem, że znacznie krócej tamtędy. Ale na to trzeba by czegoś w stylu VT642.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Poczekamy zobaczymy. My na pewno postaramy się jak tylko możemy, aby frekwencja była zadowalająca. Nieoficjalnie mogę ogłosić że 25 czerwca zorgaizowany zostanie mini festy na dworcu w Jeleniej Górze, na który zostaną zaproszeni wszyscy . Na razie nie mogę nic więcej powiedzieć.
Szakou
Pociągi do Świnoujścia i Rzeszowa będą realizowane przez Przewozy Regionalne a nie PKP IC. W czasach, kiedy WIKING jeździł przez Wrocław, też miał duże obłożenie.
Hmmm... wszystko wskazuje jednak na to, że TLK 14103/41102 Białystok-Katowice od 1 czerwca pojedzie jednak do Rybnika, ale podobno przez... Tychy z pominięciem Mikołowa!
Ma też jednak jeździć dawne "Skrzyczne" do Wisły
A co do trasy przez Węgliniec w kierunku Pomorza Zachodniego, to już wykazałem, że znacznie krócej tamtędy.
Zgodzę się z tym że to jest najlepsze rozwiązanie, ale niestety brak druta na odcinku Węgliniec - Zielona Góra wszystko blokuje, gdyż jak wszystkim wiadomo przewoźnicy niehętnie uruchamiają połączenia dalekobieżne na liniach niezelektryfikowanych.
Co do połączeń Jelenia Góra - Szczecin przez Wrocław to takie połaczenie miało by sens, ale jedynie jako nocne TLK, najlepiej w postaci grupy wagonów do TLK Jelenia Góra - Gdynia dzielonych w Poznaniu. Myślę że mimo remontu dworca Poznań Główny byłaby możliwość na tej stacji wykonać manewry łączenia/dzielenia składu, gdyż w nocy jest mniejszy ruch pociągów.
My na pewno postaramy się jak tylko możemy, aby frekwencja była zadowalająca.
Słuszne i ze wszech miar chwalebne bo łatwiejszym jest uruchomić połączenie przez przewoźnika a trudniejszym zachęcenie i rozpropagowanie wśród mieszkańców.
Przykładem jest tu północna część Podkarpackiego.
Wtedy mniej będzie niepewności co do losów poc. przy korektach r. j.
Hmmm... wszystko wskazuje jednak na to, że TLK 14103/41102 Białystok-Katowice od 1 czerwca pojedzie jednak do Rybnika, ale podobno przez... Tychy z pominięciem Mikołowa!
Ma też jednak jeździć dawne "Skrzyczne" do Wisły
O Białystok - Rybnik - Białystok p.Tychy Orzeszcze obiło mi się o uszy, że ma pojechać w takim olanie, ale o dawnym Skrzycznym miło usłyszeć, bo tego się nie spodziewałem.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-04-2011, 15:10
Skoro PKP IC nie posiada zaplecza technicznego w Rybniku, a pomimo tego będzie tam uruchamiać swoje pociągi, to może niech w końcu zaczną wydłużać TLK-i rozpoczynające bieg w Katowicach do Gliwic? Takich pociągów jest całkiem sporo, do Warszawy, do Olsztyna, do Bydgoszczy, do Gdyni. Przez Chorzów i Bytom jak znalazł - linia nie jest aż tak obciążona jak przez Zabrze, a przynajmniej więcej miast miałoby jakieś sensowne połączenia z Polską.
No cóż,uwalenie "Lajkonika" i jeszcze kilku innych pociągów na trasie Gdynia-Warszawa spowoduje,że rozkład jazdy wróci do czasów głębokiej komuny,gdy był jeden expres rano drugi po południu i na okrasę jeden pociąg nocny i coś ok 14.00.Przewożnicy autobusowi mogą już szykować się do żniw.Ciekaw jestem,czy za te dwa lata,gdy remont tej linii ma się zakończyć,pociągi będą kursować tak jak pierwotnie planowano w takcie jedno,dwugodzinnym.Obawiam się,że to tylko mrzonki i marzenia...
Przez wiele lat jeździłem "Lajkonikiem" na odcinku Kraków-Gdańsk, czasami Gdynia-Warszawa. "Lajkonik" zawsze miał wysoką frekwencję szczególnie w weekendy w drodze do Krakowa. Wielki błąd co odnośnie do cięcia "Lajkonika" bardzo mi szkoda Północy. Przedtem "uwalili" legendarną "Słupię", potem "Sawę", "Szkunera" teraz "Lajkonika" a potem? Co zostanie może tylko jeden słynny "Kaszub" i jakiś nocny TLK tylko w sezonie?
Skrócenie "Lajkonika" to już naprawdę cios dla pasażerów z północy i południa. "Lajkonik" - kiedyś był prestiżowym pociągiem, zestawiony z samych wagonów klimatyzowanych Z2B, Z21, 139A-Op itp. Jeśli do tego dojdzie to naprawdę już czarno widzę rozkład 2011/2012. Czy, "Jantar" też jest planowany do "uwalenia"? To co będzie miało Trójmiasto i okolice? W wakacje zostanie dwie pary pociągów EIC nad morze i jeden nocny TLK...? Tragedia!
,,Lajkonik'' jest uwalony z powodu robót - oprócz zamknięć na linii 9 będzie jeszcze zamknięcie na CMK. Mści się, w tym wypadku długa relacja pociągu. Dzięki temu łapie się na dwa duże zamknięcia
Tak jak pisałem ten pociąg będzie wyjeżdżał z Krakowa o 7 rano na Wschodnim będzie dopiero o 10:27.
Poza tym - na razie jest to propozycja ze strony PLK - jak będzie trzeba jeszcze poczekać. Coby nie mówić o IC wątpię żeby oddali ,,Lajkonika''/,,Szkunera'' bez walki akurat w sezonie.
Poc 15411 - to chyba ,,Jantar'' będzie jeździł do Władysławowa tylko przez Toruń - taka jest propozycja
Panowie, pomarzyć można. Obecnie przepustowość 9. jest zaniżana przez remonty.
Średnica (podmiejska) zawalona na maxa (pociągi trzeba wręcz "upychać").
Zamknięcia na łódzkiej, objazdy przez Sochaczew. E20 też ma ograniczoną przepustowość. Do tego remonty na CMK, grzebanie przy 8.
Na większe zmiany (pozytywne) w rozkładach nie ma co liczyć.
Swoją drogą, nie zazdroszczę rozkładowcom.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Zapomniałeś dodać że planowane jest tez zamknięcie Łowicz - Kutno. Będą robić oba tory - naprzemiennie. Do tego jeszcze nie wiadomo co z zamknięciem na linii 1- póki co wiadomo że nawet do Radziwiłowa nie doszli - skończyli na granicy IZ Łódź. Podobno IZ W-wa nic nie przygotował- żadnej dokumentacji, przetargów itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum