Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Kolejny falstart Kolei Śląskich?
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-03-2011, 20:41   

Docelowo mają obsługiwać niby większość linii w województwie, ale musiałbym być naiwny, żeby uwierzyć, że UWMŚ będzie chciało dopłacać jeszcze do PR-ów. Jeśli KŚ się rozkręcą, to kwestia 3/4 lat i może uda im się przejąć cały śląski rynek przewozów pasażerskich (regionalnych). Nie wiem tylko, jak marszałek rozwiąże problem taboru, a to mnie w tym wszystkim najbardziej intryguje i martwi jednocześnie.
Przejdź na dół

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 30-03-2011, 16:29    Odpowiedz z cytatem

Tylko co się stanie z takimi liniami jak Oświęcim - Czechowice za te .... 3-4 lata .
Przecież Kraków nie pozwoli żeby pociągi jeździły do nich (oczywiście pociągi KŚ)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 31-03-2011, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Urząd Marszałkowski będzie namawiać PR, by wzajemnie honorować swoje bilety.


No tak, jeszcze tego brakowało... Za trasę Dańdówka-Gliwice dam góra 176 zł/ miesięcznie (choć i tak czuję, że to za dużo...). A na tramwaj mógłby się przesiąść jak za tyle będzie metropolitalny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 31-03-2011, 05:57    Odpowiedz z cytatem

Wzajemne honorowanie biletów to możliwość jazdy z biletem KŚ pociągami PR i odwrotnie. Jest to z punktu widzenie pasażera bardzo dobry pomysł. Nie bardzo rozumiem czemu jesteś przeciwny- ale ostatnio coraz mniej rozumiem.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 01-04-2011, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi o to, że rozważa się możliwość niehonorowania biletów, dzięki czemu musiałbym albo płacić dwa razy albo definitywnie zmienić codzienny środek transportu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 01-02-2013, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Start Kolei Śląskich: co zawiodło?

Główną przyczyną grudniowych problemów Kolei Śląskich był brak taboru. Rozkład jazdy był prawidłowy. To główne wnioski Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, który opracował „Analizę przyczyn występowania problemów z realizacją rozkładu jazdy 2012/2013 w KŚ".

Eksperci skoncentrowali się na przebiegu wydarzeń, jakie miały miejsce w dniach 9-14 grudnia 2012 roku, kiedy spółka borykała się z największymi problemami przy realizacji nowego rozkładu jazdy.

Zbytni pośpiech.

Zdaniem autorów analizy decyzja o utworzeniu Kolei Śląskich oraz przekazaniu im realizacji przewozów w całym województwie była prawidłowa. Popełniono jednak istotne błędy w przygotowaniu spółki do realizacji działalności na tak dużą skalę. „Zabrakło czasu, aby wszystkie elementy właściwie zaplanować, przetestować i zgrać" - argumentują przedstawiciele zespołu TOR.

Analizując rozkład jazdy, eksperci wskazują na jego mocne strony jak częstotliwość, czasy odjazdu i przyjazdu pociągów do istotnych stacji dla systemu transportowego w województwie. Nowy rozkład oznaczał wprowadzenie cyklicznych kursów oraz zwiększenie liczby pociągów w porównaniu z obowiązującym do początku grudnia zeszłego roku starym rozkładem jazdy.

„W podstawowym schemacie został on skonstruowany prawidłowo i sam w sobie nie mógł być przyczyną problemów, pod warunkiem zaangażowania w ten proces właściwych zasobów ludzkich i taborowych" - czytamy w analizie. Słabą stroną rozkładu jazdy było zaplanowanie w niektórych obiegach zbyt krótkich czasów obrotu składów, co czyniło go bardzo napiętym a wielu przypadkach uniemożliwiało realizację zaplanowanych godzin przyjazdu i wyjazdu.

Kłopoty z taborem.

Na skalę grudniowych problemów miał także wpływ brak odpowiedniego taboru oraz jego wysoka awaryjność. Przyczyny tkwią w błędach popełnionych na etapie nabywania taboru. Umowy z kontrahentami były zawierane zbyt późno, bez gwarancji natychmiastowego dopuszczenia taboru do eksploatacji. Kompletowano różnorodne typy pojazdów o zbyt niskiej jakości technicznej.

Według danych opublikowanych w analizie Koleje Śląskie dysponowały od grudnia do połowy stycznia ok. 60-70 pojazdami trakcyjnymi. Średnia wyłączeń z ruchu z powodu awarii wynosiła ok. 35 proc. taboru na dobę. Krytyka objęła także organizację utrzymania i obsługę serwisową, która okazała się nieprzygotowana do sprawnej interwencji w przypadku często występujących awarii.

Autorzy analizy odnieśli się krytycznie do stopnia przygotowania obsługi pociągów, w szczególności maszynistów oraz kierowników. Koleje Śląskie w niezadawalającym stopniu zadbały o uzyskanie uprawnień do prowadzenia różnego typu taboru. Nie zorganizowano jazd testowych dla osób mających prowadzić pociągi po nowej trasie. W rezultacie znaczna część maszynistów nie miała znajomości szlaku i musiała jeździć z prędkością maksymalną 40 km/h.

„Powodowało to zakłócenia w realizacji rozkładu jazdy i trudności te narastały każdego dnia w miarę upływu czasu od wyruszenia pierwszych danego dnia pociągów - konkludują autorzy.

Braki kadrowe.

Analiza wskazuje także na niewystarczającą liczbę pracowników. Obejmując wszystkie połączenia, Koleje Śląskie miały do dyspozycji 141 maszynistów. Tymczasem zdaniem zespołu TOR minimalna liczba wykwalifikowanego personelu powinna była wynosić 203 osoby.
Obecnie Koleje Śląskie realizują przewozy na ok. 450 połączeniach w dni robocze oraz ok. 300 w weekendy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12363/Start-Kolei-Slaskich-co-zawiodlo.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 01-02-2013, 14:32    Odpowiedz z cytatem

Pogłoski mówią ze KS długo się nie utrzymają , szastają pieniędzmi , brak logiki w ich działaniu, zróbcie sobie zdjęcia przy Elfach - zawsze to jakaś pamiątka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

erwin1960 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2012

PostWysłany: 01-02-2013, 15:00    Odpowiedz z cytatem

pogloski mowia o ekspansji KS, calkowitym upadku PR i horrorze tam gdzie nie ma innych spolek. Zrob sobie zdjecie przy ELFie jako wzor nastepcy PR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 01-02-2013, 15:12    Odpowiedz z cytatem

PR też zaczynają kupować Elfy ,oraz mają już pierwszego w Polsce Linka , który to jest lepszy jakościowo od Elfa , a te KS-kie Elfy jak tak dalej będą przejadać kasę, pójdą na przetarg za długi i czar pryśnie Shocked

[ Dodano: 01-02-2013, 15:17 ]
PR jeśli upadną to dlatego że poprzednie rządy nie zapłaciły swoich zobowiązań i wymyśliły upadłość , nie dotrzymały warunków przekazania PR pod samorządy , a podstawowym było oddłużenie - od taki ukryty prezent dla marszałków. Swoją drogą pomimo tych czarnych wizji , marszałkowie zamawiają nowoczesny tabor dla PR-ów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 01-02-2013, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Zamawiają ten tabor dla siebie a nie dla PR, zawsze mogą go przekazać w użytkowanie innej spółce i wtedy ta inna spółka będzie miała ułatwiony start.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 01-02-2013, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Tak to prawda , szkoda tylko że na śląsku marszałek nie myślał podobnie. Teraz to od marszałków zależy jak wygląda tabor w danym regionie, zwał jak zwał czy to będzie PR czy inne cudo , można powoli i z głową zmieniać obliczę kolei. A nie bezmyślnie , a potem klapa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 01-02-2013, 23:42    Odpowiedz z cytatem

andrej, podobno najwięcej przy tej klapie KŚ kosztuje "pomoc" PIC, Cargo i PR...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 02-02-2013, 07:51    Odpowiedz z cytatem

To akurat mnie nie dziwi , podział kolei na spółki spowodował, że jak jest okazja to jedna drugą naciąga jak może, stawki te są bardzo zawyżone. Dlatego teraz np : jak zepsuje się lokomotywa np PR , to nie wynajmuje on lokomotywy która jest na miejscu - bo należy ona do np: IC. Koszty są tak duże że dana spółka woli 100 km ściągnąć swoją lokomotywę. KS nie miały wyjścia , a bratnie koleje to wykorzystały .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 02-02-2013, 19:35    Odpowiedz z cytatem

To śmieszne, ale nie zdziwię się, jeśli okaże się, że KŚ wiedziały co robią wynajmując Traxxy. Może się okazać, że za byka płacą więcej Evil or Very Mad

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 02-02-2013, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Jackii za 15 Traxxów KŚ płaci 61 mln zł rocznie.
Za wagony CD 20 160 000 zł rocznie
Za wagony Heros Railrent 17 sztuk 6 984 000 zł
Jeżeli rzeczywiście za te 8 lokomotyw Cargo KŚ płaciłyby tyle co za Traxxy to byłoby to 32 500 000 zł.
Jeżeli za 14 sztuk wagonów Intercity KŚ płaciłoby tyle co za Herosy to byłoby to 5 700 000 zł.
Podsumujmy wszystko to daje ponad 126 mln zł rocznie. Za to można kupić 11 AKŚów z Newagu, a biorąc pod uwagę, że AKŚie są w leasingu 3 letnim to aż 33!!!
Za vt614, których de facto nie ma KŚ płaci Sigmie ponad 15 mln zł rocznie.
Za DH1 i DH2 9,6 mln zł rocznie.
Za 2 sztuki 14 WE 10 332 000 zł rok (po roku wykup)
Za 6 ELFÓW 27 WEb ponad 73 mln zł rocznie
Za leasing 2 EN71 ponad 4 mln zł rocznie.
Za leasing 5 EN57AKŚ ponad 7 mln zł rocznie
Łącznie 244 932 000 zł rocznie. Jeżeli coś źle policzyłem popraw mnie Jackii.
To już wiadomo skąd się wziął dług KŚ o którym mówili dzisiaj na TVS.
Licząc jeszcze kary na rzecz innych przewoźników za opóźnienia ich pociągów, niewykorzystane sloty, czasowe dzierżawy od Intercity wagonów, kary na rzecz UTK i PLK, wynajęcie 2 EN57 od PR, utratę części dotacji po przekazaniu PR styków wyjdzie ponad 300 mln jak nie więcej, czarno to widzę oj czarno,
a tu materiał TVS w którym prezes KŚ chce by województwo przekazało aportem tabor do spółki celu ratowania finansów spółki http://www.tvs.pl/43072,druzgocacy_raport_dotyczacy_kolei_slaskich_ocena_niedostateczna.html


Ostatnio zmieniony przez leslaw dnia 02-02-2013, 20:49, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl