Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Prywatyzacja PKP Cargo
Autor Wiadomość

kedar84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2009

PostWysłany: 31-03-2011, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Komisja Europejska podejrzewa niemiecką kolej Deutsche Bahn o nadużywanie dominującej pozycji na rynku na niekorzyść konkurencji. Jak poinformowała w czwartek KE, przeszukano biura koncernu w Berlinie, Frankfurcie nad Menem i Moguncji.

Według Brukseli Deutsche Bahn mogła naruszyć obowiązujące w UE zasady konkurencji, oferując należącym do niej spółkom preferencyjne taryfy za energię elektryczną wobec opłacanych przez konkurencyjnych przewoźników kolejowych, korzystających z trakcji Deutsche Bahn.

Jeśli podejrzenia KE się potwierdzą i zostanie wszczęte postępowanie, koncernowi grozić będzie wysoka grzywna w wysokości do 10 proc. rocznych obrotów - poinformowała agencja dpa.

Władze niemieckiego koncernu poinformowały, że są zaskoczone podejrzeniami KE. Członek zarządu niemieckiego koncernu Gerd Becht powiedział w czwartek, że kwestionowany przez Brukselę system taryf za energię elektryczną obowiązuje od 2002 r. i został omówiony z niemieckim Federalnym Urzędem Kartelowym. Deutche Bahn wygrała już kilka procesów w tej sprawie.

Koncern Deutsche Bahn AG powstał 1 stycznia 1994 roku z połączenia kolei dwóch dawnych państw niemieckich. Podlega mu około 80 spółek i podmiotów nadzorujących dalekobieżną komunikację kolejową, przewozy regionalne, przewozy towarów, zarządzanie infrastrukturą torową i dworcami kolejowymi oraz świadczenie innych usług.
Źródło: PAP
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Śląscy związkowcy apelują o obronę przed prywatyzacją PKP Cargo

Organizacje związkowe działające w śląskim zakładzie PKP Cargo zwróciły się z apelem do parlamentarzystów o "wsparcie działań mających na celu obronę naszej spółki przed prywatyzacją w sposób pozwalający na utratę kontroli Państwa nad spółką".

Związkowcy obawiają się, że inwestor finansowy będzie mógł w krótkim czasie sprzedać PKP Cargo inwestorowi branżowemu. Nie ma też według nich gwarancji, że środki uzyskane z prywatyzacji trafią do spółki. Utrata kontroli nad spółką odbiera według związków możliwość kształtowania polityki transportowej przez państwo.

Związkowcy powołują się na dobrze przeprowadzoną restrukturyzację i wypracowany w 2010 roku zysk. "Zupełnie niezrozumiały jest dla nas fakt prywatyzacji dobrze funkcjonującej spółki". Związkowcy pytają o przyczyny takiego sposobu prywatyzacji, o to, czy zarząd spółki może podpisać pakiet gwarancji pracowniczych, a także, czy MI przygotowało wykaz wymogów dotyczących planu rozwoju spółki przez inwestora. Związki pytają na koniec o obecną wartość PKP Cargo.

List skierowany do przewodniczących klubów parlamentarny PO, PiS, SLD, PSL i koła parlamentarnego PJN, a także do Bogusława Liberadzkiego, posła Parlamentu Europejskiego podpisali przewodniczący związków działających przy Śląskim Zakładzie PKP Cargo: Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich Jarosław Ślepaczuk, Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Grzegorz Kamyczek, MNSZZ Kolejarzy Śląskich Andrzej Gwóźdź, Międzyzakładowego Związku Zawodowego Rewidentów taboru Mirosław Brzeźniak i ZZPK "PRO TEST" Grzegorz Semek.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 23-04-2011, 04:36    Odpowiedz z cytatem

Niestety ten zysk to wynika z gospodarki rabunkowej taborem, podobnie jak IC, tylko ze na IC tabor sie skonczyl szybciej i nie zdazyli z prywatyzacja. Do tego nalezy doliczyc rozliczanie za prad i dostep do szlaku dogodne dla Cargo, a w przypadku pradu zupelnie nielogiczne. Nie zapominajmy tez o koniecznosci wynajmowania ET22 do pasazerskich przez PR.
Chca spzredac poki jakos jezdzi - tak jak ze starym samochodem. Dwa, trzy lata i skoncza jak IC w dołku, ale na towarowym transpocie samorządowcy się nie zlitują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 23-04-2011, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Patrzcie go - prorok i znawca się znalazł !
Zgłoś swoją kandydaturę na prezesa jakiś taki mądry !
Związkowcy ze śląska i pozostali powinni spojrzeć na to, jak działają ZZ z Jastrzębskiej Spółki Węglowej - może się czegoś nauczą.
"Zupełnie niezrozumiały jest dla nas fakt prywatyzacji dobrze funkcjonującej spółki".
Dla mnie właściwie też choć w podświadomości tkwi przekonanie że ja nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ( w domyśle dziurę budżetową ). Tylko dlaczego kosztem CARGO ? Nie się w końcu wezmą za cięcia w administracji, za KRUS i inne oszczędności których nasłuchaliśmy się w kampanii wyborczej. Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 24-04-2011, 02:18    Odpowiedz z cytatem

Nie ma co sie denerwowac i wysmiewac.
Ekonomistą nie jestem i obym sie mylil. Obserwujac co się stało w IC i rozmawiajac z maszynistami Cargo, to trudno wysuwac inne wnioski. W przypadku prywatyzacji (ktorej mozna sie dziwic, ale rzad ktory nie traktuje kolei z sympatia, nie zrobi przeciez nic innego) zwykli pracownicy, jak maszynisci, rewidenci itp, i tak beda potrzebni prywatnemu. Tymczasem od tego maja zwiazki zawodowe by chronily ich prawa zarowno u prywatnego jak i panstwowego.

Spojrzmy z drugiej strony - slaba kolej to dbalosc o interesy prywatnych przewoznikow samochodowych, czyli swego rodzaju juz trwajaca od lat prywatyzacja transportu.

Zadnym prezesem nigdy nie chcialbym byc i zapewne nie bede, a juz napewno nie dawnej prlowskiej firmy z zawirowaniami, bo jestem od inzynierskiej "roboty", a nie od kierowania ludzmi z dalekiego, wysokiego stolka skad juz nic nie widac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-04-2011, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Quo vadis CARGO?

http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316287

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-04-2011, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Polaczek pyta ws. prywatyzacji PKP Cargo

Poseł PiS i były minister transportu Jerzy Polaczek w swojej interpelacji zadał kilkanaście pytań dotyczących procesu prywatyzacji PKP Cargo. Jego zdaniem, największe wątpliwości budzą kwestie procedury zbywania akcji przewoźnika, a także sposobu i finansowania działalności konsorcjum doradczego z liderem McKinsey Company Poland.

Jak podaje Polaczek, od roku 2009 minister infrastruktury prowadził prace zmierzające do opracowania i przyjęcia Programu Rozwoju Transportu Kolejowego do roku 2015. W dniu 11 sierpnia 2010 r. na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury opublikowano informację o skierowaniu projektu Programu do konsultacji społecznych, które miały trwać do 15 września 2010 r. Do dnia dzisiejszego nie został opublikowany rezultat przeprowadzonych konsultacji i ostateczna wersja Programu po konsultacjach - zwraca uwagę poseł PiS. Według niego, w tej sytuacji zasadne jest pytanie o wyniki przeprowadzonych konsultacji Programu w części odnoszącej się do prywatyzacji PKP Cargo SA oraz o stanowiska przedstawione w toku konsultacji przez zainteresowane podmioty, organizacje zawodowe, organizacje pracodawców i związki zawodowe.

Tymczasem, zdaniem Polaczka, w dniu 1 marca 2011 Rada Ministrów, na wniosek Ministra Infrastruktury dokonała zmian w obowiązującej Strategii dla Transportu Kolejowego do roku 2013, wprowadzając zapisy, które mają legitymizować przygotowany wcześniej plan prywatyzacji PKP Cargo SA i zmieniając wartość spodziewanych wpływów z tej prywatyzacji, w sytuacji kiedy jeszcze nikt nie złożył oferty cenowej. Co więcej, te zmiany w najważniejszym dokumencie programowym polskiego kolejnictwa, jakim jest Strategia dla Transportu Kolejowego do roku 2013, zostały wprowadzone bez wymaganych prawem konsultacji społecznych - uważa poseł.

Wobec powyższego, Jerzy Polaczek zadał pytanie, czy akcje PKP Cargo będą zbywane przez MI, czy też może przez PKP SA lub samą prywatyzowaną spółkę? Parlamentarzysta chciał się również dowiedzieć, czy minister infrastruktury udzielał pełnomocnictw i komu dotyczących prowadzenia przygotowań do prywatyzacji PKP Cargo, obejmujących w szczególności: wybór doradców prywatyzacyjnych, wykonanie analiz przedprywatyzacyjnych i określenie strategii prywatyzacji operatora. Dla kogo pracowała oraz kto finansował działania firmy doradczej – konsorcjum firm z liderem McKinsey Company Poland Sp. z o.o.? - pytał Polaczek. Czy jest to doradca Ministra Infrastruktury? Czy jest to doradca PKP SA? Czy jest to doradca PKP Cargo? Ponadto parlamentarzysta chciał się dowiedzieć, jaki był szczegółowy zakres merytoryczny oraz wartość zleceń doradczych realizowanych przez konsorcjum firm, których liderem był McKinsey Company Poland sp. z o.o. na rzecz PKP Cargo w latach 2008 – 2010 i kto był zamawiającym dla tych prac? Dlaczego wybrano tryb zbycia akcji PKP Cargo na rzecz inwestora branżowego i/lub finansowego jeśli żaden podmiot w tej branży działający na rynku polskim nie jest większy od PKP Cargo, a wszyscy najwięksi europejscy przewoźnicy kolejowi są to nadal firmy państwowe? - pytał poseł PiS.

Były minister transportu chciał także wiedzieć, jaki jest „los” projektu Programu Rozwoju Transportu Kolejowego do 2015 roku, który przygotowywał minister infrastruktury, którego termin konsultacji społecznych minął 15 września 2010 r. w tej jego części, która dotyczy zagadnień prywatyzacji PKP Cargo SA. Polaczek zapytał także, na jakiej podstawie prawnej Rada Ministrów (w lutym 2011 r.) bez wymaganych prawem konsultacji społecznych wprowadziła w Strategii dla Transportu Kolejowego do 2013 roku (przyjętej przez Radę Ministrów 17 kwietnia 2007 r.) zapisy w zakresie większościowej sprzedaży akcji PKP Cargo w ramach planu jego prywatyzacji?

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk odpowiedział, że konsorcjum firm doradczych została sfinansowana przez PKP SA. "W zakresie pytania dotyczącego szczegółowego zakresu merytorycznego oraz wartości zleceń doradczych realizowanych przez konsorcjum spółek z liderem McKinsey & Company Poland Sp. z o.o. na rzecz PKP Cargo SA w latach 2008-2010, uprzejmie informuję, że PKP Cargo SA jest spółką prawa handlowego i zawieranie umów handlowych leży w kompetencji zarządu tej spółki. Udostępnienie szczegółowych informacji związanych z umową bez zgody spółki mogłoby spotkać się z zarzutem naruszenia przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji".

Odnosząc się do pytania odnośnie powodu wyboru takiego a nie innego trybu zbycia akcji przewoźnika, Grabarczyk odpowiedział, iż uzasadnienie obrania tej drogi "zawarte jest w strategii prywatyzacyjnej spółki, będącej dokumentem, któremu nadano klauzulę 'zastrzeżone'" - podał minister infrastruktury. Grabarczyk podkreślił także, że projekt "Programu działań dla rozwoju rynku transportu kolejowego do roku 2015" wymaga weryfikacji, "nad czym obecnie trwają prace". Jednocześnie poinformował, że zmiany wprowadzone przez Radę Ministrów do "Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013" nie wymagały bezwzględnego wymogu konsultowania jej z podmiotami społecznymi.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-05-2011, 18:25    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo gotowe na prywatyzację, ale też sam szuka podmiotów do przejęcia

- PKP Cargo spodziewa się, że wśród ponad 30 podmiotów wstępnie zainteresowanych prywatyzacją spółki może nie być inwestora branżowego, powiedział w rozmowie z agencją ISB członek zarządu ds. finansowych Janusz Lach. Natomiast spółka jest aktywna na rynku przejęć i systematycznie penetruje rynki zagraniczne w poszukiwaniu przewoźników regionalnych do akwizycji.

"Jesteśmy w procesie prywatyzacji i nasz właściciel do 12 maja oczekuje na wstępne oferty, na podstawie których podejmie dalsze kroki. My wykonujemy swoje obowiązki, czyli przygotowanie dokumentacji oraz rozpoczynające się na początku czerwca due diligence. Na razie nie poinformowano nas, kto jest na liście, ale wiemy, iż 30-kilka podmiotów pobrało memorandum informacyjne" - powiedział w rozmowie z ISB Lach podczas Parady Parowozów 2011.

Członek zarządu przypomniał, że na początku czerwca będzie opublikowana krótka lista. Jednak Lach spodziewa się głównie inwestorów finansowych.

„Sądzę, że nie ma obecnie inwestora branżowego, który pochyliłby się nad nami, szczególnie, że np. w przypadku DB Schenker byłby problem ze zbyt dużą koncentracją. Zresztą oni zaznaczyli, że nie są zainteresowani i z tego co wiem nie pobrali memorandum. Były natomiast sygnały, że są zainteresowane koleje czeskie i to na razie to wszystko" - ocenił Lach.

Członek zarządu podtrzymał natomiast plany dalszego rozwoju spółki poprzez fuzje i przejęcia. Szczególnie ciekawy dla PKP Cargo jest rynek niemiecki oraz naszych południowych sąsiadów. Niemniej obecnie trudno znaleźć tam ciekawych przewoźników.

„W tej chwili nie ma kogo przejmować. Podobno w przyszłym roku Słowacy chcą powtórzyć proces sprzedaży swojej spółki, ale my obecnie mamy trzy licencje na przewozy w Słowacji, w Czechach oraz na Niemcy i raczej rozglądamy się, by zorganizować kolejne licencje. Jeśli jednak rynek niemiecki czy słowacki będzie szedł w kierunku rozwoju, to nie wykluczamy, że gdzieś się pojawi w naszej grupie kapitałowej jakiś mniejszy przewoźnik regionalny" - zaznaczył Lach.

W jego opinii, lepiej bowiem mieć czasem małego przewoźnika w danym kraju, który raz na swojej, a raz na licencji Grupy będzie organizował przewozy. To wygodniejsze organizacyjnie oraz ułatwia funkcjonowanie na regionalnych rynkach. Tu szczególne zainteresowanie PKP Cargo budzą Niemcy.

"Penetrujemy rynek niemiecki, przeprowadzamy różne due diligence, ale nie ma obecnie jeszcze żadnej decyzji co do ewentualnej transakcji czy nawet wielkości przejmowanego podmiotu. Nie spieszymy się jednak, ponieważ musimy pamiętać o prywatyzacji oraz przyszłych decyzji nowego inwestora, który będzie dysponował większościowym udziałem w PKP Cargo"- podsumował Lach.

Lesław Kretowicz

źródło: bankier.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-05-2011, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Rohlig Suus Logistics SA zainteresowane prywatyzacją PKP Cargo

Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, operator logistyczny Rohlig Suus Logistics SA przymierza się do wzięcia udziału w procesie prywatyzacyjnym PKP Cargo. Wśród innych zainteresowanych tym przedsięwzięciem są również fundusze inwestycyjne.

21 marca 2011 PKP SA opublikowało zaproszenie do negocjacji w sprawie kupna akcji PKP Cargo - drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w Unii Europejskiej. Deutsche Bahn już poinformowała, że nie jest zainteresowana kupnem spółki, pojawiają się natomiast wiadomości na temat chęci wzięcia udziału w procesie prywatyzacyjnym przez czeskie ČD Cargo. Termin składania ofert inwestycyjnych to 12 maja 2011.

Rohlig Suus Logistics SA to jeden z najszybciej rozwijających się operatorów logistycznych w Polsce – założony w 1989 r., prowadzący działalności operacyjną od 1990 r. Realizuje procesy logistyczne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy oraz infrastrukturę magazynową. Od 2006 roku jedynym właścicielem firmy jest polski przedsiębiorca Tadeusz Chmielewski (spółka uniezależniła się wówczas kapitałowo od grupy Rohlig&Co). Jak podaje firma, w latach 2003 -2010 roczny wzrost przychodów Rohlig Suus Logistics wynosił powyżej 30%, podobnie liczba zleceń rosła w tym okresie średnio o 30-40% rok do roku.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-05-2011, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Na prośbę zarządu PKP Cargo działacze związkowi ukrywają przed załogą spółki projekt paktu gwarancji pracowniczych!

Ale ja mam przecieki. Oto propozycje zarządu PKP Cargo dotyczące paktu gwarancji pracowniczych:

1. Premia prywatyzacyjna w wysokości 1,5 (półtorej) wynagrodzenia dla każdego pracownika. Związki zamiast tego proponują stałą 13-tą pensję.

2. Wzrost wynagrodzeń uzależniony od zysku, negocjowany co roku ze stroną społeczną.

3. Gwarancje zatrudnienia - każdemu pracownikowi na 6 lat, a pracownikom o stażu 20 lub 25 (do dyskusji) lat gwarancję zatrudnienia do emerytury.

4. Zarząd PKP Cargo przedstawi wykaz spółek-córek, w których wynegocjowany pakt gwarancji będzie obowiązywał, jednak nacisk położył na spółki taborowe, do których pracownicy przeszli na podstawie artykułu 23 Kodeksu pracy.

5. Zarząd PKP Cargo sugeruje, że w przypadku prywatyzacji spółki redukcja zatrudnienia może objąć 20% załogi.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 06-05-2011, 17:44    Odpowiedz z cytatem

Nie ma zgody co do pakietu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo

Zgodnie z ustaleniami Komisji Trójstronnej, do 4 maja miały zostać zawarte porozumienia dotyczące paktu gwarancji pracowniczych w procesie prywatyzacji PKP Cargo. - Odbyły się spotkania, na których rozmawialiśmy na temat paktu gwarancji pracowniczych z PKP Cargo. Nie został ustalony i podpisany pakt – poinformował „Rynek Kolejowy” przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek.

- Były założenia Komisji Trójstronnej, żeby pakiet gwarancji pracowniczych został podpisany do 4 maja. Niestety ustalenia zespołu trójstronnego nie są wiążące, gdyż nie wszystkie związki zawodowe się na to zgodziły. Zgody odnośnie treści paktu wciąż nie ma. Jest szereg wątpliwości prawnych, pracują nad tym kancelarie prawne strony społecznej i pracodawcy – wyjaśnił Miętek.
Przewodniczący KKZZ przypomina, że może dojść do strajku w PKP Cargo. -W sprawie paktu gwarancji pracowniczych zostało przeprowadzone referendum. Jest ono wiążące, gdyż wzięło w nim udział 70 % załogi, a blisko 100% opowiedziało się za strajkiem jeśli nie będzie podpisany pakiet gwarancji pracowniczych – zaznaczył Miętek.
- Do 12 maja trwa zbieranie ofert w PKP Cargo. Później nastąpi wybór krótkiej listy chętnych do zakupu którzy będą mieli prawo badania firmy w ramach due dilligence. Natomiast związki zawodowe mówiły wyraźnie że częścią analizy due dilligence musi być pakiet gwarancji pracowniczych. Jeśli tak się nie stanie będzie to przesłanką do wykonania dyspozycji pracowników wyrażonej w referendum, czyli przeprowadzenia strajku. Podstawą ogłoszenia strajku byłoby porozumienie z ministrem z 2008 roku, w którym zapisane jest, że proces prywatyzacji przeprowadzany bez pakietu gwarancji pracowniczych dopuszcza ogłoszenie strajku przez pracowników – powiedział Leszek Miętek. Jak zaznaczył, prowadzenie negocjacji w sprawie pakietu gwarancji nie oznacza zgody związków na sposób prywatyzacji PKP Cargo. Związki wciąż stoją na stanowisku, że PKP Cargo należy prywatyzować poprzez giełdę.
- Nasze stanowisko jest takie – prywatyzacja tylko przez giełdę, z przeznaczeniem pieniędzy na rozwój spółki, a nie na spłatę długów PKP SA. Obecnie forsowany model prywatyzacji jest według nas szkodliwy nie tylko dla Spółki i jej pracowników, ale także dla Skarbu Państwa. Istnieje ryzyko, że w obecnej formie prywatyzacji spółkę kupi inwestor finansowy, który z zasady wydrenuje ją i wyjdzie. Moment na prywatyzację też nie jest dobry, gdyż relacja stawek dostępu do infrastruktury kolejowej i drogowej jest nierówna. a od tych stawek zależy rentowność i atrakcyjność przedsiębiorstwa. Jeżeli zostałyby zachowane standardy europejskie nakładów finansowych państwa w relacji 60:40 na koleje i drogi i obniżone a także ustabilizowane w dłuższym okresie czasu stawki dostępu do infrastruktury kolejowej, to przewoźnik kolejowy byłby bardziej konkurencyjny w stosunku do drogowego, a tym samym jego wartość by wzrosła. Trzeci argument jest taki, że nasza konkurencja, która mówi że chce kupić PKP Cargo, może w ramach analizy due dilligence otrzymać wrażliwe informacje o spółce praktycznie za darmo, co miałoby fatalne konsekwencje dla spółki która funkcjonuje na ostrym konkurencyjnym rynku – ostrzega Leszek Miętek.

Źródło: RK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 08-05-2011, 08:53    Odpowiedz z cytatem

No i ten trzeci argument też ma swoją wagę. Z jednej strony wprowadza się procedury bezpieczeństwa z których - zwłaszcza niektóre - są tak restrykcyjne że aż chwilami śmieszne a z drugiej strony udostępnia się byle komu tak zwane dane wrażliwe. Wychodzi więc na to, że spółka robi wiele by chronić swoje tajemnice co jednak nie ma żadnego znaczenia w obliczu politycznych nacisków. Gdzie tu sens i logika ? Ano nigdzie - jak to w polityce Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 09-05-2011, 11:09   Pół setki chętnych na PKP Cargo? Odpowiedz z cytatem

Ponad 50 firm jest zainteresowanych wycenianą nawet na 2 mld zł prywatyzacją PKP Cargo. Tyle podmiotów pobrało już memoranda. Wśród nich największe europejskie fundusze inwestycyjne i firmy - czytamy w "Rzeczpospolitej:
Kto jest faktycznie zainteresowany kupieniem drugiego europejskiego kolejowego przewoźnika europejskiego, okaże się 12 maja, kiedy mija termin składania ofert. – Potem nastąpi ocena ofert, wszyscy, którzy spełnią warunki formalne, będą dopuszczeni do due diligence – wyjaśni "Rzeczpospolitej" Łukasz Kurpiewski. Wszyscy dopuszczeni do badania kondycji finansowej spółki będą robić to równocześnie, tak by nie wydłużać procesu ze względu na dużą liczbę zainteresowanych.
Wśród nich znajdują się narodowe koleje czeskie CzD Cargo. CzD zakończyła stratą w wysokości 420 mln koron, czyli ok. 66,4 mln zł. W tym samym roku zysk PKP Cargo wyniósł 62 mln zł - przypomina "Rzczpospolita". Gazeta pisze też o zainteresowaniu Rohlig Suus Logistics, o którym w zeszłym tygodniu informował "Rynek Kolejowy".

Źródło: RK

Cały artykuł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-05-2011, 05:12    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo szansą dla Rohlig Suus w branży TSL

- Od kilku lat plasujemy się w ścisłej czołówce firm, realizujących kompleksową obsługę logistyczną przedsiębiorstw. Kolejnym naszym celem jest budowa pozycji lidera w makroregionie. Na tym tle inwestycja w PKP Cargo oznaczałaby dla Rohlig Suus Logistics zdobycie silnej pozycji we wszystkich segmentach rynku TSL - poinformował "Rynek Kolejowy" prezes Rohlig Suus Logistics, Tadeusz Chmielewski.

Rynek Kolejowy: Jakie zaangażowanie w prywatyzację PKP Cargo wchodzi w grę? Dysproporcje w rozmiarach obu spółek są wyraźne. Czy planowany jest udział podmiotu trzeciego?

Tadeusz Chmielewski, prezes Rohlig Suus Logistics: Rzeczywiście jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma podmiotami. Toczą się konkretne ustalenia. Jeśli rozmowy przebiegną pomyślnie, złożymy ofertę.

Jaki wpływ na działalność firmy może mieć ewentualny udział w prywatyzacji PKP Cargo?

Mamy bardzo dobrze rozwiniętą sieć połączeń drogowych w kraju i w Europie, współpracujemy grupą Rohlig w ramach sieci air&sea na świecie, a ostatnio znaczną cześć naszego biznesu stanowią przewozy intermodalne. Od kilku lat plasujemy się w ścisłej czołówce firm, realizujących kompleksową obsługę logistyczną przedsiębiorstw. Kolejnym naszym celem jest budowa pozycji lidera w makroregionie. Na tym tle inwestycja w PKP Cargo oznaczałaby dla Rohlig Suus Logistics zdobycie silnej pozycji we wszystkich segmentach rynku TSL. Sądzę, że taka oferta byłaby także interesująca dla PKP Cargo. Razem mamy szansę na zbudowanie silnej marki - polskiego championa na europejskim rynku TSL. To dla mnie osobiście bardzo ciekawe wyzwanie.

Jaka jest Państwa zdaniem wartość PKP Cargo?

Wydaje się że kwota, na jaką została wyceniona spółka nie jest zbyt wygórowana. Z drugiej jednak strony, dalszy rozwój z pewnością będzie wymagał znacznych nakładów i inwestycji finansowych. Bardziej precyzyjnej oceny wartości PKP Cargo będziemy mogli dokonać w kolejnym etapie, kiedy to będzie możliwa szczegółowa analiza kondycji spółki.

Jakie jest znaczenie kolei w działalności Rohlig Suus?

Aktualnie ok. 10 % przewozów w Rohlig Suus jest realizowanych koleją. W większości są to projekty intermodalne, które uważam za jeden z bardziej przyszłościowych kierunków rozwoju naszej działalności. W ostatnim czasie jako jeden z dwóch obecnych na rynku operatorów logistycznych uruchomiliśmy stałe połączenie intermodalne na trasie Śląsk - Trójmiasto. Zdecydowanie kolej to długoterminowa inwestycja, ale i bardzo perspektywiczna.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-05-2011, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Jak sprywatyzować PKP Cargo?

Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, spośród 50 podmiotów, które pobrały memorandum informacyjne PKP Cargo, ofertę złożyło już około połowy z nich. Termin upływa 12 maja. Potem mają one zostać poddane ocenie, a następnie część z tych podmiotów zostanie dopuszczona do due diligence.

Nasz pragnący zachować anonimowość rozmówca obawia się, że w przypadku PKP Cargo powtórzyć może się sytuacja z prywatyzowanym właśnie Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury Kolejowej. Wówczas padła zapowiedź, iż do due diligence zostaną dopuszczone podmioty z tzw. „krótkiej listy”. Jak utrzymuje nasz informator, w tym procesie udział wzięli wszyscy chętni do zakupu PNI.

– Wszyscy są pełni uznania dla prezesa Wojciecha Balczuna, który wydźwignął firmę z zapaści – mówi nasz rozmówca. – Tymczasem szczegóły tego osiągnięcia tkwią w dokumentach, które można poznać podczas procedury due diligence. Jeśli swe zainteresowanie prywatyzacją PKP Cargo zgłosiliby bezpośredni konkurenci przewoźnika, to w przypadku nie zastosowania tzw. krótkiej listy w ten sposób praktycznie za darmo mogliby oni poznać wrażliwe dane firmy – uważa.

Informacji o liczbie złożonych ofert nie potwierdza rzecznik prasowy PKP SA, Łukasz Kurpiewski. Jak podkreśla, oferty można składać do 12 maja, do godziny 12. - Bardzo często w takich procedurach wpływają one w ostatniej chwili - mówi. Te podmioty, które zostaną dopuszczone do due diligence, otrzymają dostęp do szczegółowych danych dotyczących PKP Cargo drogą elektroniczną - poprzez specjalną platformę internetową.

Tymczasem sceptyczne zdanie na temat sposobu i terminu prywatyzacji PKP Cargo wyrażają związkowcy. – Ministerstwo Infrastruktury potrzebuje na listopad 1 mld zł. Tych pieniędzy nie ma w budżecie państwa, stąd decyzja o szybkiej prywatyzacji PKP Cargo – uważają kolejowi związkowcy. – Rząd odczuwa potrzebę pozyskania szybkiego pieniądza. Stąd też i decyzja o zaproszeniu do Polski firm chińskich – podkreślają. Ich zdaniem to zły moment na sprzedaż PKP Cargo, które jeszcze niedawno było w kiepskiej sytuacji finansowej, a teraz przynosi zyski. Zdaniem kolejowych związków zawodowych, spółce należałoby dać czas na „rozkręcenie się”, a dopiero potem sprywatyzować ją przez giełdę.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl