Bez paktu gwarancji pracowniczych nie może być mowy o prywatyzacji - powiedział „Wolnej Drodze” Marek Podskalny, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA:
W TK Massel i inni zapewniali, że nie będzie prywatyzacji bez Paktu Gwarancji...I co mamy dziś? G...o!
Związkowe nieroby, zwane negocjatorami nie robią nic, tylko rączki rozkładają, jacy ci urzędnicy niedobrzy są. Chore ambicje i wiara we własną głupotę to znak negocjatorów związkowych. A pracownicy...udają, że coś robią, bo po co mają robić coś "ponadto" w sytuacji wielkiej niewiadomej. W Tk jest 2 przedstawicieli związków, czy nie czas ich odwołać, po co oni i za co biorą wypłaty?
W PKP Cargo okaże się, jak w TK, że Pakt to pomoc społeczna, a to znaczy, że związkowcy sobie załatwiają fuchy w nowym tworze.
Pozdrawiam was...
Karnowski: Koleje Rosyjskie złożyły zaniżoną ofertę na zakup PKP Cargo
Jakub Karnowski w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” ujawnia, że Koleje Rosyjskie (RŻD) złożyły ofertę na zakup spółki PKP Cargo. Dodał jednak, że kwota jaką zaproponowali Rosjanie nie odpowiadała rzeczywistej wartości drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w Europie.
- Będziemy gotowi do debiutu giełdowego w IV kwartale tego roku – informuje Łukasz Boroń, nowy prezes PKP Cargo. – Jest to oczywiście zależne od warunków rynkowych, ale formalnie jesteśmy do tego przygotowani.
Jak informuje Łukasz Boroń, wybrano już doradców bankierów i doradców prawnych, a pod koniec kwietnia PKP Cargo będzie dysponować sprawozdaniem finansowym zgodnym z międzynarodowymi standardami rachunkowości finansowej.
- Było to dla nas ogromne wyzwanie: 65 tys. wagonów, ponad 2,5 tys. lokomotyw, musieliśmy je wszystkie wycenić, zweryfikować ich wartość – wyjaśnia powołany wczoraj nowy prezes PKP Cargo. - Sam proces sprzedaży przez giełdę jest obwarowany innymi regulacjami, ale na te potrzeby mamy tu wybranych i zatrudnianych przez właściciela renomowanych doradców z pierwszej ligi. Natomiast sam proces przygotowania jest bardzo podobny jak przy pozyskaniu inwestora strategicznego.
Gotowość spółki do debiutu w IV kwartale 2013 roku potwierdza również Maria Wasiak.
- Mamy już bardzo szczegółowy harmonogram, z którego wynika, że data gotowości firmy do debiutu, łącznie z przygotowaniem prospektu, jest wyznaczona – mówi członek zarządu PKP S.A. – Natomiast decyzję podejmiemy w momencie, kiedy rynek będzie na to gotowy.
PKP Cargo podtrzymuje chęć zadebiutowania na GPW w IV kw. 2013 r., zgodnie ze strategią prywatyzacyjną PKP SA. Spółka prowadzi obecnie działania przygotowawcze, które są związane z tym procesem - poinformował ISBnews prezes spółki, Łukasz Boroń. Prezes podkreśla, że ostateczna decyzja dotycząca oferty publicznej spółki zależy m.in. od koniunktury na rynkach finansowych.
PKP S.A. chcą przeznaczyć możliwie dużą część emisji PKP Cargo dla EBOiR - poinformował prezes PKP S.A. Jakub Karnowski.
Dodał, że PKP S.A. są w trakcie przygotowywania prospektu emisyjnego PKP Cargo i że widzi duże zainteresowanie inwestorów.
- Chcielibyśmy przeznaczyć jak najwięcej akcji w pakiecie dla EBOiR, ale standardowo bank ten angażuje się poniżej 10 proc. kapitału powiedział Karnowski.
Prezes PKP S.A. potwierdził, że debiut PKP Cargo jest planowany na IV kwartał 2013 roku.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju powstał w 1991 roku w Londynie. To międzynarodowa instytucja finansowa, skupiająca 63 członków (61 państw, Europejski Bank Inwestycyjny i Unia Europejska).
Do głównych zadań EBOiR należy promocja rozwoju sektora prywatnego w Państwach Europy Środkowej i Wschodniej poprzez udzielanie kredytów, gwarancji czy inwestycji kapitałowych.
Koleje Czeskie przyjrzą się prywatyzacji PKP Cargo
Koleje Czeskie przyjrzą się procesowi prywatyzacji PKP Cargo - poinformował dziennikarzy prezes spółki Ceske Drahy Petr Zaluda. Dodał, że udział w ofercie publicznej firma uzależnia od warunków finansowych i prawnych.
"Tu może Pana zaskoczę, bo akurat z finansowego punktu widzenia dla inwestorów bardzo ważne będzie, że PKP Cargo pozostanie częścią Grupy PKP w tym sensie, że PKP SA cały czas będzie posiadało ponad 50 proc. udziałów. Będzie to bowiem pewnego rodzaju gwarancja, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą nadmiernie podnosić kosztów dostępu do infrastruktury. Gdyż nawet jeżeli nie będziemy mogli kontrolować tego procesu bezpośrednio, to przynajmniej w PKP SA będzie grupa ludzi, którzy będą kontrolować działania PKP PLK i wymagać szczegółowego uzasadnienia decyzji w tym zakresie."
Chwieje się proces prywatyzacji PKP Cargo. Zgodnie z planem PKP SA przewoźnik miał trafić na giełdę w czwartym kwartale tego roku, ale zarząd spółki nie może znaleźć porozumienia ze związkami zawodowymi w sprawie paktu gwarancji pracowniczych. Związkowcy twierdzą wręcz, że zostali przez władze PKP SA i PKP Cargo oszukani.
Według nieoficjalnych informacji już w przyszłym tygodniu do Komisji Nadzoru Finansowego ma trafić prospekt emisyjny PKP Cargo. Tymczasem proces prywatyzacji narodowego przewoźnika napotyka na coraz większe trudności. Płyną one zarówno ze strony związków zawodowych, które grożą strajkiem, jak i rynku, który popada w recesję.
PKP Cargo złożyły w czwartek prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. To kolejny krok na drodze ku wejściu spółki na giełdę. Jeśli cały proces zakończy się sukcesem, na warszawskim parkiecie zadebiutuje pierwsza spółka z Grupy PKP.
Debiut giełdowy PKP Cargo planowany jest na IV kwartał tego roku. Sprzedane ma być między 25 proc. a 50 proc. akcji spółki minus jedna. Pakiet kontrolny zostanie na razie w rękach PKP SA.
PKP Cargo zamierza do końca tego roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Nie oznacza to jednak całkowitej prywatyzacji spółki, bo, zgodnie z obecnymi założeniami i strategią akcjonariusza spółki, kontrolny pakiet jej akcji ma zostać zachowany przez PKP S.A. Do Komisji Nadzoru Finansowego trafił już prospekt emisyjny przewoźnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum