Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ambitne plany kolejowej Lubelszczyzny
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-03-2011, 00:02   Ambitne plany kolejowej Lubelszczyzny Odpowiedz z cytatem

Ambitne plany kolejowej Lubelszczyzny

Nowe przystanki kolejowe, modernizacja linii do Lubartowa i Parczewa – to tylko początek planów, realizowanych przez PKP PLK we współpracy z samorządem.

Korzystając z dofinansowaniu z lubelskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, uda się PKP Polskim Liniom Kolejowym nie tylko zrealizować projekt, które usprawni przewozy lokalne i regionalne. Jest duża szansa, że dzięki m.in. modernizacji linii do Lubartowa powstanie też kolej aglomeracyjna.

Nie tylko przystanki

Przebudowa przystanków to jeden z etapów remontu linii kolejowej z Lublina przez Lubartów do Parczewa i dostosowania jej do prędkości 120 km/h. Celem realizacji projektu jest przywrócenie ruchu pasażerskiego, który zawieszony został na tej trasie 11 lat temu.
– Nowe przystanki to konieczność, by inwestycja mogła przynieść konkretne efekty, także finansowe. To większa liczba pasażerów, a przez to opłacalność inwestycji – informuje Andrzej Matysiewicz, kierownik kontraktu w oddziale PKP PLK w Lublinie.

Obecnie trwa przetarg na realizację inwestycji. Zgodnie z formułą „projektuj i buduj”, firma, która go wygra, oprócz opracowania dokumentacji projektowej przeprowadzi roboty budowlane związanych z modernizacją linii. Koszt inwestycji wyniesie ok. 40 mln zł, z czego 85 proc. pokryje dotacja z RPO województwa lubelskiego.

Oprócz budowy przystanków na linii Lublin – Parczew planowana jest także modernizacja przejazdów kolejowych z podwyższeniem ich kategorii, dostosowanie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz dostosowanie istniejących obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów – do zwiększonej nośności.
– Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu, roboty budowlane rozpoczną się w trzecim kwartale tego roku – zapewnia Matysiewicz.

Z wiatami, ale bez kas

Przy remontowanej linii kolejowej wybudowane zostaną też nowe przystanki: Niemce i dwa w Lublinie: Zadębie i Ponikwoda. Ten ostatni znajdzie się nieopodal rozbudowywanego osiedla w dzielnicy Kalinowszczyzna. Z kolei przystanek osobowy w Wandzinie zostanie przesunięty o ok. 500 metrów, tak aby znalazł się bliżej zabudowań. Na wszystkich przystankach będą zbudowane wiaty, ale nie pojawią się na nich – przynajmniej początkowo – kasy biletowe.

– Trudno dziś przewidzieć potrzebę budowania kas, zresztą ta decyzja nie należy do Polskich Linii Kolejowych – tłumaczy Andrzej Matysiewicz.
Po zakończeniu prac na linii będą kursowały szynobusy, których właścicielem jest lubelski urząd marszałkowski.

Początek kolei aglomeracyjnej?

Projekt modernizacji linii i budowy nowych przystanków to prawdopodobnie zalążek kolejnego przedsięwzięcia – stworzenia kolei aglomeracyjnej. Nie wystarczą tu już dwa przystanki na Zadębiu i Ponikwodzie – trzeba będzie wybudować kolejne, m.in. przy osiedlu Czuby (na trasie do Warszawy).

– Ale do tego potrzebna jest współpraca PKP PLK z naszymi partnerami, tj. lubelskim urzędem marszałkowskim i Urzędem Miasta w Lublinie jako beneficjentami projektu – mówi Andrzej Matysiewicz.

Kolej aglomeracyjna docelowo mogłaby brać początek w Nałęczowie lub Motyczu (kilkanaście kilometrów od Lublina w kierunku Warszawy), łączyć osiedle Czuby (przystanek Rury), dworzec Lublin Główny, Lublin Północny, osiedle Tatary (przystanek przy hipermarketach Makro i Carrefour) ze Świdnikiem, a być może także z nowym lotniskiem w Świdniku.

Innym kierunkiem kolei aglomeracyjnej byłaby linia kolejowa do Niedrzwicy przez Lublin Zalew i Lublin Zemborzyce. Lokalizacje nowych przystanków kolei aglomeracyjnej oraz główne ciągi pasażerskie zostaną wskazane we wstępnej koncepcji oraz w studium wykonalności.
Jest szansa, że niezbędne dofinansowanie – przynajmniej na wstępny etap przygotowania przedsięwzięcia – uda się jeszcze uzyskać w ramach PRO Lubelszczyzny na lata 2007-2013.

Magdalena Pokrzycka-Walczak

źródło: KOW

_________________
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 25-03-2011, 17:40    Odpowiedz z cytatem

A kiedy ten remont miałby sie skończyć?
Czy wyrobią sie przed wprowadzeniem RJ2011/12?
Przydałoby się w Parczewie lekko przedłużyć linię, by była bliżej centrum- taką 1-2 kilometrową bocznice, bo i tak do Łukowa nie ma planów reaktywacji.
Co do kosztów to w temacie o LHSie pisali, że budowa "surowego" kilometra torów to koszt 1mln-1,5mln, a te 3 miliony nie zrobiłyby większej różnicy przy 40mln za remont.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 26-03-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

To było już przerabiane dawno temu, gdzieś koło 2004/5 roku. No ale kibicuję i trzymam kciuki. Przydałby się jeszcze taki przystanek w okolicach ul. Mełgiewskiej, ale tam dalej już przy wylocie na Świdnik.
lubelak195, według tego co było pisane na RK swego czasu i TUTAJ to wychodzio by, że koło kwietnia wystartują a zakończą na grudzień i z nowym rozkładem pojedzie cosik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: 27-03-2011, 00:12    Odpowiedz z cytatem

No to się instytut z Parczewa zdziwi... Język

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 27-03-2011, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź, Ten parczewski instytut jest nieszkodliwy i w zasadzie służy do podśmiewania się z jego twórcy. Więcej szkód robi IRiPK, z Poznania chyba teraz, co możemy zobaczyc zarówno przy każdym rozkładzie od sezonu 2003/2004 i przy każdej korekcie. Owszem trafią im się jakieś dobre relacje i godziny, ale to są wyjątki potwierdzające regułę.
Ja rozumiem, ze marszałek dopłacając do PRów, chce to zrobić jak najmniejszym kosztem, ale... to temat rzeka i nie jest to miejsce na jego poruszanie.
BTW: Można by się było przy okazji pokusić o bocznicę do FŁT i razem z Kraśnikiem stworzyć coś. Potencjał by też jakiś był, trochę kasy na przystosowanie trzeba by było wyłożyć i zamiast z Niedrzwicy część - już niemówię że wszystkie - pociągów mogła by startować z Fabrycznego.
Tak się jakoś rozmarzyłem... Rolling Eyes Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 27-03-2011, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na realizację linii numer 30 został już ogłoszony.

[ Dodano: 2011-03-27, 3:12 pm ]
Cytat:
A kiedy ten remont miałby sie skończyć?
Czy wyrobią sie przed wprowadzeniem RJ2011/12?


Odpowiedź jest w SIWZie:
Cytat:
Zakończenie zamówienia - w ciągu 22 m-cy od dnia zawarcia umowy nie później jednak, niż do dnia 31.03.2013 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 23-05-2012, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze w tym roku zakończą się istotne inwestycje kolejowe prowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Wśród nich znalazła się modernizacja fragmentu linii kolejowej nr 30, przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie dworca Lublin i modernizacja części linii kolejowej nr 7.

W województwie lubelskim realizowane są trzy duże inwestycje, których koszt zostanie sfinansowany z kasy Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Pierwszą z nich jest modernizacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku między tym ostatnim a Lubartowem. Wartość projektu wynosi blisko 40,4 mln zł.

Będzie szybciej
- Ta inwestycja ma na celu przywrócenie zawieszonych w 2000 roku przewozów pasażerskich na wspomnianym odcinku. Dodatkowo jej realizacja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów do 120 km/h oraz podwyższenie nośności obiektów inżynieryjnych do 221kN – informuje Małgorzata Kwiatkowska z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Oddział w Lublinie.

Przewidziane są także prace przy realizacji przebudowy układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin. Ich głównym celem jest poprawa stanu technicznego istniejącego wiaduktu kolejowego oraz usprawnienie obsługi pasażerów korzystającego z tunelu i peronów na wspomnianej stacji. Wartość zaplanowanych prac zamknie się w kwocie 24,3 mln zł.

Wreszcie linia kolejowa nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk doczeka się częściowej modernizacji infrastruktury technicznej.

Lepsza komunikacja
- Chodzi o wykonanie prac w obrębie przystanku osobowego Lublin Północny oraz stacji Świdnik, konsekwencją których będzie lepsze i sprawniejsze skomunikowanie aglomeracji lubelskiej. Pozwoli to na poprawę stanu infrastruktury i dostosowanie jej do obowiązujących obecnie standardów. W grę wchodzi więc przebudowa peronów i przejść tunelowych z dostosowaniem ich do obsługi osób niepełnosprawnych oraz budowa i przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym – dodaje Kwiatkowska.

Wartość tego ostatniego projektu to nieco ponad 18,1 mln zł. Wszystkie wymienione inwestycje powinny zostać zakończone jeszcze w bieżącym roku.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 24-05-2012, 01:03    Odpowiedz z cytatem

Trzymam kciuki żeby te wszystkie projekty się udały. Smile

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
11388015

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 11-12-2013, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie odkłada środki na własnego przewoźnika.

W upublicznionym projekcie budżetu województwa lubelskiego na zbliżający się rok zaplanowano wyższe wsparcie na obsługę połączeń regionalnych. Zarezerwowano także środki na spłatę pozyskanego taboru oraz ewentualne utworzenie własnego przewoźnika kolejowego.
Na kolej największą pozycję w budżecie zajmuje dotacja dla przewoźnika kolejowego realizującego przewozy pasażerskie. Na ten cel w 2014 r. przewidziano kwotę 62 mln zł. Jest ona wyższa o 3,75 mln zł względem mijającego roku.
- Zwiększenie kwoty na organizację przewozów związane jest ze wzrostem stawki rekompensaty dla operatora oraz wzrostem pracy eksploatacyjnej zaplanowanej na 2014 r. - informuje Beata Górka, rzecznik Marszałka Województwa Lubelskiego.
Wzrost pracy przewozowej wynika np. z całorocznej obsługi odcinka Parczew – Lubartów – Lublin linii nr 30. Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy na tej trasie będzie kursowało 6 par pociągów Lublin – Lubartów, z czego 3 pary obsłużą odcinek do Parczewa.
W budżecie województwa znalazły się środki na zakup taboru kolejowego. Zostaną one przeznaczone na spłatę rat leasingowych za 5 pozyskanych zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL. Przewidziano także wydatki na powołanie własnego przewoźnika kolejowego, który miałby świadczyć usługi w regionie. Na objęcie udziałów nowoutworzonej spółki z o.o. Zarezerwowano kwotę 300 tys. zł. Jak wyjaśnia Beata Górka, utworzenie nowego przewoźnika nie jest pewne.
- Samorząd województwa nie podejmował decyzji w tym zakresie. Na obecnym etapie kwotę tę należy traktować jako rezerwę w przypadku zaistnienia konieczności tego typu decyzji – wyjaśnia rozmówczyni „Rynku Kolejowego”.
Większość funduszy przeznaczonych na kolej to środki własne samorządu wojewódzkiego. Z Funduszu Kolejowego samorząd uzyskał wsparcie w wysokości 6,25 mln zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49785/lubelskie_odklada_srodki_na_wlasnego_przewoznika.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Chełm-Poznań

PostWysłany: 11-12-2013, 16:49    Odpowiedz z cytatem

najrozsądniej byłoby wpuścić koleje mazowieckie i po wszystkim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl