Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
PR na Podkarpaciu to obraz nędzy i rozpaczy
Autor Wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 27-08-2011, 23:39    Odpowiedz z cytatem

DarekP"SAN" jeździł przez Rzeszów w latach 70 i 80 i potem przez Kolbuszowa, Tbg, Sandomierz do Warszawy. Właściciwie do końca lat 80 był na większości trasy prowadzony SU45 w latach 70 na całej trasie SU45 lub SU46. Rok 1991 to zamknięcie linii Rzeszów - Ocice, od tego monetu "SAN" zaczął jezdzic od Przeworska przez Nisko, Lezajsk, Rozwadów, Sandomierz z pominięciem Rzeszowa i Tbg, ten rok to także uruchomienie Ex. Małopolska zastępującego w Rzeszowie "SANA".Kursował tak do grudnia 2005 po czym przetrasowano go od Rozwadowa na Lublin z uwagi na fatalny stan torowiska z sandomierza do skarżyska, w tych latach, czyli kiedy kursował przez Sandomierz miał bardzo dobrą frekwencje, a pasazerowie z Rzeszowa którzy chcieli z niego skorzystać dojezdzali osobówką do Przeworska, następnie zniknął z polskich torów w grudniu 2010 jako bezimienny TLK. Teraz ma szanse wrócic na trase sprzed 2006 roku, czyli Przeworsk - Lezajsk - Rozwadów - Sandomierz - Skarzysko. Uwazam, że byłby to pierwszy rozsądny krok PICu w kontekście przywrócenia ruchu osobowego w sandomierzu i jednoczesnie przywrócenie bezposredniego połączenia Radomia z podkarpaciem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 28-08-2011, 00:14    Odpowiedz z cytatem

Cieszy fakt powrotu pociągu osobowego do Sandomierza, to naprawdę spory krok do przodu w tamtych okolicach...Tamta stacja aż prosi się o jakieś pociągi.

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 30-08-2011, 15:22    Odpowiedz z cytatem

maciej30 O ile dobrze pamiętam, to:
- SU46 na tej trasie się nie pojawiły, przez krótki czas za to kursowały na trasie Rzeszów-Jasło
- nie pamiętam, kiedy na trasę Sana weszły 45, ale według mnie były to SP45 z kotłem parowym
- na przełomie lat 80 i 90-tych jeździły jeszcze Pt47 ze Skarżyska, trzeba by sprawdzić, od kiedy w Sandomierzu następowała zmiana loka na elektryczny, wtedy zapewne nastąpił koniec ery parowozów
- w sezonie letnim pamiętam, że Sana ciągnęły również Gagariny.

Wracając do planów nowego połączenia - życzę mu powodzenia, ale nie wiem, czy po tak długiej przerwie będzie się w stanie zapełnić. Byli pasażerowie z konieczności już obstawili inne formy transportu, ale zobaczymy ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 30-08-2011, 15:34    Odpowiedz z cytatem

DarekP w 1987 roku dociągnięto elektryfikację juz do samego sandomierza od strony skarżyska, SP45 kursował juz wtedy tylko na odcinku sandomierz - rzeszów, a na odcinkach Warszawa Wsch - Sandomierz i rzeszów - przemyśl EU06/EU07. Od 1991 San został przetrasowany od przeworska na lezajsk i stalową wolę rozwadów i od tego roku juz jego cała trasa była pod drutem, ale to z uwagi na zamknięcie linii kolejowej Rzeszów - Ocice - Tarnobrzeg. Wtedy jak pisałem wcześniej uruchomiono też Ex. Małopolska z Przemysla do Warszawy Wsch przez Rzeszów - Kraków i CMK i ten skład zastapił Sana. Identycznie zresztą jak San kursował pospieszny Solina tylko że po południu z Przemyśla do Warszawy a z Warszawy do Przemysla rano odwrotnie niż San. Ciekawostką jest, ze posp Solina do 2001 roku w skarżysku kamiennej miał wyłączane/włączane wagony w relacji Warszawa Wsch - Busko Zdrój - Warszawa Wsch. Pamiętam, że część Soliny do Buska była bardzo mocno oblegana szczególnie w wakacje. Wracając do tematu teraz trasa przez Rzeszów - Kolbuszową i tarnobrzeg nie wypali z prostego powodu, nie ma druta, a PIC nie chce wchodzic w koszty, żeby ściągać jakąs Suke do obsługi odcinka Rzeszów - Tarnobrzeg, za dużo zachodu dwa razy trzeba byłoby zmieniac loka i w Rzeszowie i w tarnobrzegu, musieliby coś ciągnąć z Lublina bo w Rzeszowie chyba nic nie stacjonuje, dlatego to jest nierealne, dlatego też trasa od przeworska przez leżajsk wydaje sie być naturalna, gdyż skład na całej długości trasy można przeprowadzić elektrowozem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-10-2011, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Szynobusy kursujące w weekendy na trasach z Jarosławia do Horyńca Zdroju i z Horyńca Zdroju do Rzeszowa są koszmarnie przepełnione.

- Pomóżcie, bo to przechodzi ludzkie pojęcie, co się wyrabia w szynobusach – zadzwoniła do naszej redakcji zdenerwowana Czytelniczka z Lubaczowa. – W weekendy pasażerowie stoją dosłownie jeden na drugim. Ścisk jest niewyobrażalny. Są i tacy, którzy muszą zrezygnować z podróży, bo już się nie mieszczą. My naprawdę nie chcemy wiele, chcemy tylko godnie podróżować.

Sprawa dotyczy piątkowych i niedzielnych kursów szynobusów, których zarządcą jest Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych. – W tygodniu na trasie Jarosław – Horyniec Zdrój i Horyniec Zdrój – Rzeszowa jest w porządku. Jeździ mało osób i wszyscy się mieszczą. – podkreśla nasza informatorka. – Koszmar zaczyna się już w piątek (trasa Jarosław – Horyniec Zdrój), gdy uczniowie i studenci wracają z Rzeszowa do domów i trwa do niedzieli (kurs Horyniec Zdrój-Rzeszów), gdy sytuacja się odwraca i wszyscy jadą z powrotem do Rzeszowa. Na poszczególnych stacjach np. w Oleszycach, nie ma jak wejść do szynobusu. 9 października w Lubaczowie wsiadła zaledwie połowa pasażerów, bo dla pozostałych brakło miejsca. Jeden z podróżujących trzymał całą drogę torbę na głowie! To skandal.

Będą dwa szynobusy?

Zapytaliśmy o sprawę w Podkarpackim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Rzeszówie – Sprawa jest nam znana – mówi Krzysztof Pawlak z PZPR. – Mamy bardzo trudną sytuację taborową. Mogę jednak zapewnić pasażerów, że pracujemy nad tym, żeby w najbardziej oblegane dni tj. w piątki i w niedziele włączyć do ruchu bardziej pojemny autobus szynowy. Wtedy liczba miejsc z dotychczasowych 160 zwiększy się do 260.

Do tematu powrócimy.

Katarzyna Szczyrek

źródło: supernowosci.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Forumowicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2011

PostWysłany: 05-11-2011, 21:10    Odpowiedz z cytatem

@ con
Proste rozwiązanie: samolot. Rano masz z Jasionki o godz. 9.15, w Wawie jesteś o 10.05. Teraz gdy piszę ten post (patrz data obok) bilet Rzeszów-Wawa na 28 listopada (poniedziałek, czyli stosunkowo drożej niż w inne dni), ale z 4 tygodniowym wyprzedzeniem kosztuje 261,43zł. Bilet powrotny w ten sam dzień o 16.35 kosztuje tylko 141,18 zł (cena porównywalna z tak zwanym ekspresem). Czas przelotu tylko 55 minut.
Drogo? Pamiętaj, że dzięki temu podróż trwa tylko jeden dzień, nie wydajesz pieniędzy na hotel, nie jedziesz jakimś nocnym pekaesem czy busem z gratosowym bólem pleców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 06-11-2011, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Forumowicz akurat z podkarpacia przejechac się pociągiem do Warszawy przez trasę ktora ma być reaktywowana czyli sandomierz - ostrowiec - skarzysko to sama przyjemność. Dzwudziestka piątka na odcinku świętokrzyskim jest bardzo urokliwa i mam nadzieje, że w przyszłosci bo generalnym remoncie stanie się głównym szlakiem kolejowym z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Forumowicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2011

PostWysłany: 06-11-2011, 17:20    Odpowiedz z cytatem

maciej30, znam przyjemności podróżowania, con zapewne też. On chce odbyć jednodniową podróż z Przemyśla do Warszawy, a na razie z PKP Intercity jest to niemożliwe. W poprzednim poście podałem ceny biletów naszego narodowego przewoźnika lotniczego.
Dziś przeglądam internet o okazuje się, że z Rzeszowa do Wawy od 14 listopada będzie latać pewien przewoźnik prywatny, który ma promocyjne ceny, a bilet kosztuje tylko... 159 zł. Co więcej ma lepsze godziny wylotu, bo z Rzeszowa rano o 7.15, a wieczorem wylot z Wawy o 21.45. I to jest super, bo jest konkurencja między liniami, jest szybko i tanio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 06-11-2011, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
od 14 listopada będzie latać pewien przewoźnik prywatny, który ma promocyjne ceny, a bilet kosztuje tylko... 159 zł


...tyle kosztują jedynie pierwsze 10 biletów, i to tylko do 30 listopada. Ale fakt, przelecieć się (nawet w beczce, bo takie się ma wrażenie w maleństwach jakimi lata JetAir) z Rzeszowa do Gdańska za 159 zł w lekko ponad 2 godziny, to niezła frajda. Zwłaszcza jeśli ktoś lubi międzylądowania (w Katowicach-Pyrzowicach)

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 06-11-2011, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś Wetlina ze Skarżyska do Krosna jechała ok 6h. Wrócić do tego czasu - więcej nie potrzeba...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Forumowicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2011

PostWysłany: 06-11-2011, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Rumburak, ale tu piszemy o samolocie Rzeszów-Wawa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 09-11-2011, 00:32    Odpowiedz z cytatem

PODKARPACIE. Zepsuło się 5 szynobusów, ludzie tłoczą się w zastępczych autobusach.

O szynobusie kursującym na trasie Jarosław – Horyniec Zdrój i Horyniec – Rzeszów pisaliśmy dwa tygodnie temu. Wtedy pasażerowie skarżyli się na niesamowity ścisk na tym kursie, szczególnie w piątki i niedziele. Teraz sprawa skomplikowała się jeszcze bardziej, bo zepsuło się 5 szynobusów i teraz na tej trasie kursuje komunikacja zastępcza. Jeden pociąg i kilka autobusów. Pasażerowie będą jeździć autobusami jeszcze do 18 listopada.

Pasażerowie skarżyli się na tłok w szynobusach teraz są wściekli na przepełnienie autobusów i ich opóźnienia. – powodem wyłączenia z ruchu szynobusów jest awaria układu hamulcowego, zgłosiliśmy ją producentowi pojazdów. Szynobusy zagrażały bezpieczeństwu więc musieliśmy je zastąpić autobusami – wyjaśnia Krzysztof Pawlak z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Z zaskoczenia bo inaczej się nie dało

Czytelnicy, którzy się do nas zgłosili uskarżali się też, że transport zastępczy został podstawiony od 1 listopada, a ogłoszenie o tym fakcie pojawiło się dopiero 31 października około południa. – Właśnie 31 października wykryto usterkę, dlatego ogłoszenie pojawiło się jeszcze tego dnia – wyjaśnia Krzysztof Pawlak. – Tego samego dnia usterka została zauważona, zgłoszona producentowi i umieściliśmy ogłoszenie o konieczności przejścia na komunikację zastępczą.

Metoda na tłok

Na skargi pasażerów dotyczące tłoku w zastępczych autobusach jaki panuje w piątki i niedziele Przewozy Regionalne odpowiadają, że są poinformowane o sytuacji i w weekendy będą podstawiane dodatkowe autobusy. Na trasie będą jeździły po 2 a nawet 3 autobusy na kursach popołudniowych, które są szczególnie obłożone pasażerami w weekendy.

Warto dodać, że za szynobusy nie odpowiadają tylko Przewozy Regionalne, które jedynie obsługują połączenie. Same szynobusy zostały zakupione przez Urząd Marszałkowski i to on jest właścicielem pojazdów.

Czytelników prosimy o dalsze sygnały, czy przewoźnik wywiązał się ze swoich obietnic.

źródło: Super Nowości

[ Dodano: 02-12-2011, 08:04 ]
Nowy rozkład jazdy pociągów REGIO zakłada kursowanie pociągów na wszystkich dotychczas obsługiwanych liniach dotowanych przez Samorząd Województwa Podkarpackiego. Na większości linii ofertę przewozową zaplanowano na porównywalnym poziomie tak jak w rozkładzie jazdy 2010/2011, zwiększając ją na niektórych liniach np: o nowy pociąg relacji Przemyśl - Rzeszów zapewniający dowozy pracowniczo - szkolne z Przemyśla po godz. 17-tej, oraz o nowe połączenie Tarnów - Rzeszów w celu wypełnienia luki w rozkładzie jazdy w godzinach porannych do Rzeszowa na godz. 9-tą.
Po kilku latach pociągi pasażerskie powrócą na odcinek Horyniec Zdój - Zamość. Wakacyjne podróże w głąb Roztocza zapewnią nowoczesne autobusy szynowe kursujące z Zamościa do Jarosławia i Rzeszowa, a nawet z Jarosławia do Lublina. Podróże staną się łatwiejsze dzięki łączeniu relacji. Bez przesiadek będzie można dojechać m.in. z Rzeszowa do Lublina, Zagórza i Łupkowa.
W segmencie pociągów interREGIO w nowej ofercie zaplanowanych do kursowania jest 8 pociągów, do Przemyśla zostaną wydłużone pociągi interREGIO „ Reymont " z Łodzi kursujący dotąd tylko do Krakowa oraz kursujący do Rzeszowa „WOŚP" z Warszawy.
Z Przemyśla codziennie będzie także jeździła „Galicja" do Jeleniej Góry a w soboty będzie kursował pociąg interREGIO z Krakowa do Przemyśla zaś w niedziele z Przemyśla do Krakowa.
Nowy rozkład jazdy pociągów na 2012 rok, który wchodzi w życie już 11 grudnia br., zawiera optymalne rozwiązania kompromisowe pomiędzy chęcią poprawy oferty dla pasażerów a ograniczeniami wynikającymi z prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury.
Ze względu na zmiany uprzejmie prosimy, przed zaplanowaną podróżą o sprawdzenie aktualnego rozkładu jazdy pociągu, z którego zamierzamy skorzystać. Szczegóły znajdują się na tablicach odjazdów i przyjazdów, tablicach ogłoszeń lub na stronie internetowej http://www.przewozyregionalne.pl/.

Uwaga !

W dniach 10 - 12 grudnia br. Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie uruchamia całodobową telefoniczną informację kolejową - dotyczącą pociągów REGIO oraz interREGIO pod numerem tel. 782450801.


źródło: Przewozy Regionalne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-02-2013, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Poniżej artykuł na przekór tematowi wątku Smile

Podkarpackie stawia na komfort. W pociągach będą nawet skórzane podłokietniki i zagłówki.

Wczoraj informowaliśmy, że województwo podkarpackie ogłosiło przetarg na dostawę jednego nowego pociągu elektrycznego. Lektura specyfikacji zamówienia uświadamia, że będzie to chyba najbardziej komfortowy pojazd w kraju.

Maksymalna prędkość 140 km/h, dwóch maszynistów.
Pociąg będzie użytkowany przez Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie do prowadzenia pociągów o średniodobowym przebiegu w przedziale 350 - 500 km. Przy wyborze ofert brane będą pod uwagę trzy kryteria: cena (70 proc. wagi), stawka brutto za wykonanie usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej w przeliczeniu na 1 km przebiegu EZT (20 proc.) oraz okres udzielonej gwarancji na EZT (10 proc.) punktów. Utrzymanie prowadzone będzie przez producenta do poziomu P4, co ma nastąpić po przejechaniu ok. miliona kilometrów.
Napęd pojazdu mają stanowić silniki asynchroniczne prądu przemiennego, a jego prędkość konstrukcyjna ma wynosić co najmniej 140 km/h. Liczba miejsc siedzących w trzyczłonowcu ma być nie mniejsza niż 170, plus 10–15 miejsc uchylnych. W pojeździe ma się mieścić co najmniej 320 osób. Województwo nie ogranicza wykonawców, jeśli chodzi o całkowitą długość pojazdu. Nacisk na oś nie mogą przekraczać 180 kN. Sprężynowanie będzie dwustopniowe, pierwszy stopień realizowany za pomocą sprężyn śrubowych, drugi stopień pneumatyczny.

LED–y i podgrzewane stopnie.
Wysokość podłogi w strefie wejścia dla pasażerów będzie wynosić 760 (+/– 50) mm nad poziomem główki szyny. Należy zapewnić bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z i do EZT z peronów o wysokości od 300mm do 900mm. Pojazd trzeba wyposażyć w stopnie ruchome umożliwiające wejście bądź wyjście z peronów o niższej wysokości np. 300 mm. Stopnie muszą być podgrzewane i zabezpieczone od spodu przed dostępem śniegu i elementów stałych. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów musi wynosić pasażerskich min 75%. Przejścia międzyczłonowe muszą być wykonane bez stopni z podświetleniem LED, a wszystkie stopnie w pojeździe również mają zostać podświetlone diodami LED. Ta technologia ma zresztą stanowić całe oświetlenie w pojeździe.
Województwo wymaga by w każdym członie znajdowała się jedynie jedna para drzwi na stronę. W jednym z nich będzie winda dla niepełnosprawnych. Układ wnętrza będzie jednoprzestrzenny, z zastosowaniem szklanych wiatrołapów przy każdym z wejść do pojazdu oraz przejściach międzyczłonowych. W pociągu znajdzie się wydzielona powierzchnia na na duży bagaż i przewóz 4 rowerów lub 2 wózków inwalidzkich. Co ostatnio rzadziej zdarza się w polskich pociągach regionalnych, nad siedzeniami znajdą się szklane półki bagażowe a w przedsionkach – większe kosze na śmieci.

Klima, skóra…
W nowym składzie znajdzie się monitoring wewnętrzny, zewnętrzny i rejestracja obrazu z kamer. Przestrzeń pasażerska będzie w pełni klimatyzowana. Fotele będą ułożone w układzie 2+2, prawdopodobnie w kierunku jazdy EZT, po jednej (prawej) stronie, z drugiej strony w przeciwnym kierunku. Fotele mają być ergonomiczne, o grubości siedziska równej 15 centymetrów, z zagłówkiem (profilowanym otaczającym głowę z boku) wykończonym obiciem skórzanym. Podłokietniki od strony zewnętrznej oraz pomiędzy siedzeniami też będą wykończone skórą naturalną, w kolorze zagłówka.
Nie zabraknie śmietniczek (1 na 4 miejsca), i wieszaków a każda para foteli musi być wyposażona w 1 bezpieczne gniazdo (bezklapkowe) 230V do podłączenia np. notebooka lub zasilacza telefonu komórkowego. Plecy siedzeń i przestrzeń między nimi mają być wykończone ozdobnym elementem z PCV lub aluminium. W siedzeniu przed każdym pasażerem będzie składany stolik i siatka na gazety. W układzie rzędowym fotele będą rozstawiane co 83 cm, w układzie naprzeciwległym – 180 cm. W takim układzie między siedzeniami będzie stały stolik.
… i fotokomóra
W pociągu znajdzie się jedna toaleta (w środkowym członie) z elektryczną suszarką do rąk i kranem z fotokomórką oraz 2 automaty biletowe. W sześciu miejscach będzie okablowanie pod montaż kasowników. W takim pojeździe nie może również zabraknąć bezprzewodowego dostępu do internetu przez wi–fi dla pasażerów. Pojazd będzie wyposażony w system dynamicznej informacji pasażerskiej z głośnikami, monitorami LCD i wyświetlaczami LED, bazujący na danych z odbiornika GPS, rozkładu jazdy, i systemu zliczania pasażerów. System zliczania pasażerów musi pokazywać na interaktywnej mapie cyfrowej on – line bieżący stan zapełnienia pociągu w formie liczbowej i wizualnej.
Kabina maszynisty będzie wyposażona w drugi fotel dla pomocnika maszynisty oraz otwartą wnękę ubraniową z 2 wieszakami i 2 półkami. Prowadzący pojazd będą mieli do dyspozycji czajniki elektryczne bezprzewodowe. Kabina będzie klimatyzowana oddzielnym systemem niż przestrzeń pasażerska. Ponadto, pociąg będzie miał licznik zużycia energii i możliwość jazdy w trakcji ukrotnionej do 3 pociągów. Zamawiający wymaga też dodatkowego wyciszenia kabiny maszynisty i składu pociągu w miejscu umiejscowienia wózków.

http://www.rynek-kolejowy.pl/40062/_Podkarpackie_stawia_nakomfort_Wpociagach_beda_nawet_skorzane_podlokietniki_izaglowki_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-02-2013, 22:01    Odpowiedz z cytatem

No nie mogłem się powstrzymać Rolling Eyes
Z jednej strony, jak się czyta specyfikację, to widać, że ktoś przemyślał to, czego się wymaga i nie zostały popełnione błędy z ostatnich zamówień, w których brakło - szklanych wiatrołapów, półek bagażowych, cz podłokietników. Lepiej pomyślano o osobach poruszających się na wózkach, gdyż ma zostać zapewniona możliwość wjechania takiego pasażera zarówno z niskich, jak i wysokich peronów, a nawet przy awarii składu z poziomu gruntu i o nawet przy braku zasilania. Pomyślano też o komforcie, jaki oferuje praktycznie większość autobusów dalekobieżnych, czyli stoliczki, siatki na gazety, czy zasilanie i dostęp do internetu dla urządzeń komputerowych. Z drugiej strony zamawiany jest ... 1 skład, z możliwością łączenia d 3 sztuk, pytanie tylko z czym? Każde województwo opracowuje własne specyfikacje, różniące się np. napędem i okazuje się, że nawet w ramach jednego producenta, nie da się ich połączyć ze sobą. Zastanawiam się, dlaczego nie zapisano możliwości domówienia choć drugiej sztuki w opcji na np. 3 lata. Nie wierzę, aby w takiej perspektywie nie znalazło się trochę funduszy na zakup kolejnej sztuki, a byłaby duża szansa, że pojazdy byłyby ze sobą kompatybilne. Poza tym, co da się obsłużyć jednym składem, który jeszcze co jakiś czas mus przejść planowy przegląd. Najbardziej wskazany wydaje się kierunek do Krakowa, co przy współudziale małopolskiego Acatusa dałby ze dwie pary pociągów. Ale zastanawia ten przewidywany przebieg dzienny - 350-500km, to daje 1 kurs tam i z powrotem do Krakowa. To trochę mało, jak na magistralę na 160km/h. Myślę, że 6 godzin na trasę Rzeszów-Kraków-Rzeszów to będzie wystarczający czas, więc można pokusić się o drugi kurs, a nawet pół trzeciego. Zobaczymy, co będzie z zakupem w ramach PGZ, czy specyfikacja będzie zbliżona, a czas by już było ogłosić przetarg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 15-05-2013, 15:18    Odpowiedz z cytatem

jestem nieraz klijentem na PR Podkarpaciu i musze obiektywnie przyznac ze jest czysciej w pociagach, obsługa kulturalna , konduktorzy maja nowe mundury jakby wiecej szacunku maja do podróżnego , chyba jest lepiej ale to moje zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl