calsberg Tylko że Nicea jest na południowym wschodzie Francji. To jest lazurowe wybrzeże, leży nad morzem śródziemnym, dlatego pociąg jedzie z warszawy przez Katowice i dalej czechy, austrie itd, bo tedy jest krócej a Paryż to jest centralna Francja, więc trudno, żeby jechał przez Katowice skoro najkrótsza trasa prowadzi z Warszawy przez Berlin i Hanover a skoro przez Berlin to i przez Poznań. Jakbyś spojrzał na mapę to nie zadawałbyś takich pytań.
Z czasów późnej komuny pamiętam przypadki, kiedy część radzieckich pociągów jadących na zachód omijała Poznań Główny i jechały one przez Franowo, Starołękę i dalej przez Górczyn
Od nowego rozkładu jazdy rosyjskie koleje RŻD mają uruchomić stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż. Czy polscy pasażerowie skorzystają z bezpośredniego połączenia z wielkimi metropoliami?
Postojów handlowych w Polsce nie ma przywrócone w ubiegłym roku połączenie RŻD z Moskwy do Nicei. Dzieje się tak mimo tego, że na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu dołączane są dwa wagony barowe PKP Intercity, a pociąg obsługiwany jest na terenie Polski lokomotywą tejże spółki. Czy tak samo będzie w przypadku połączenia Moskwa - Paryż?
Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o ewentualnym dostępie do sprzedaży w naszym kraju - odpowiada rzeczniczka Intercity Małgorzata Sitkowska. - W najbliższych miesiącach będziemy spotykać się ze stroną rosyjską i dopiero w wyniku tych spotkań zostanie doprecyzowana ewentualna współpraca - dodaje.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
EN 452 (Moskwa - Paryż) na terenie UE (czyli też Polski) tylko wysiadanie dla podróżnych jadących z Rosji
EN 453 (Paryż Moskwa) na terenie UE tylko wsiadanie w kierunku Moskwy
Znając życie, to pewnie w Poznaniu wydrukują ten pociąg na plakatowych rozkładach i będą wrzucać na pragatrony i potem będą ludzie przychodzić do kas po bilety do Berlina, Paryża itd. aby usłyszeć, że do tego pociągu się nie wsiada
W sprzedaży są już dostępne bilety na pociąg relacji Moskwa - Paryż, który rozpocznie kursowanie od nowego rozkładu jazdy. Na razie pociąg nie ma postojów handlowych w Polsce, ale PKP Intercity i FPC będą prowadzić rozmowy na ten temat.
Już wiadomo, że polski przewoźnik zapewni wagon restauracyjny typu RIC na odcinku Warszawa - Paryż wraz z obsługą znającą język rosyjski i angielski. Prowadzi też rozmowy z rosyjskim przewoźnikiem odnośnie postojów handlowych nowego pociągu - PKP Intercity jest jak najbardziej zainteresowane, aby ten pociąg miał postoje handlowe na terenie Polski. Spotkanie pomiędzy stroną polską a rosyjską w tej sprawie odbędzie się w pierwszej połowie listopada - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska.
Pociąg będzie obsługiwany przez First Passenger Company - spółkę-córkę Kolei Rosyjskich RŻD. Podróż ze stacji Moskva Belorusskaja do Paris Est będzie trwała 37 godzin 31 minut. Podróż powrotna będzie krótsza o godzinę. Po drodze pociąg przekroczy dwie strefy czasowe, w związku z czym, według czasów lokalnych, po odjeździe o 8 rano z Moskwy w Paryżu będzie o 20:31, a podróż powrotna rozpoczęta o 8:28 czasu środkowoeuropejskiego zakończy się o 23:58 czasu moskiewskiego. Odjazdy z Moskwy w poniedziałki i czwartki (pierwszy 12 grudnia), a z Paryża - w środy i soboty (pierwszy 14 grudnia)
W pociągu będą dostępne przedziały w trzech klasach - wyłącznie sypialne. Wagony klasy drugiej będą złożone z jedenastu trzyosobowych przedziałów. Wagony pierwszej klasy będą miały 10 przedziałów dwuosobowych. W obu klasach będą rozkładane fotele w przedziale oraz umywalka. Wagony klasy luxury będą składały się z przedziałów dwuosobowych, z dolnym łóżkiem rozkładanym na dwuosobowe, wyposażonych we własną toaletę i prysznic, krzesło, telewizor i barek.
Bilety na pociąg, które można znaleźć w portalu Rail Europe są w następujących cenach (za podróż w jedną stronę): 491 dolarów za miejsce w klasie drugiej, 684 dolarów za miejsce w klasie pierwszej i 1561 dolarów za miejsce w klasie luxury w dwuosobowym przedziale. Miejsce w przedziale jednoosobowym kosztuje w klasie luxury to dodatkowe 223 dolary. W cenie dopłaty otrzymamy także śniadanie, z dostawą do kabiny.
Długość trasy to 3177 kilometrów. Pociąg będzie złożony z wagonów przystosowanych do prędkości 200 kilometrów na godzinę.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Tylko zastanawiam się czy gra jest warta świeczki, skoro samolotem do Paryża z Warszawy jest i taniej 10 razy szybciej. Przecież kolejek z Warszawy do Paryża na ten pociąg nie będzie, nie reklamuje tu oczywiście komunikacji lotniczej, ale zwyczajnie moim zdaniem nie warto aż tak walczyć o to aby ten pociąg był dostępny na terenie Polski, bo sprzedaż biletów nie byłaby duża. Dziennie z Warszawy do Paryża jest 7 lotów, 3X LOT i 4X Air France, bilety w dwie strony można już kupić za 500-600 złotych, do tego dochodzą jeszcze tanie linie lotnicze Wizz Air które z warszawy latają na podparyskie lotnisko Beavius chyba raz dziennie, myśle, że bilet za przejazd tym składem byłby jednak droższy niż bilet lotniczy, czasy się zmieniają to nie PRL, że takie pociągi miały branie.
Ostatnio zmieniony przez maciej30 dnia 04-11-2011, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
z Moskwy do Paryża w Moskwie Expres jeździ jeden wagon do Paryża jak miałem na nim liczenie, komplet pasażerów był do Paryża a obowiązywał tam bilet na kl.1
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum