Rozumiem, że to przepis, ale czy ma jakieś praktyczne podstawy? Jednym słowem: co przeszkadza w zmianie kierunku na podg?
Przeszkadza w tym widzimisie PLK. Chodzi im o to że na posterunkach odgałęźnych właściwie zmieniałoby się kierunek na szlaku, że na podg nie prowadzi się manewrów. Gdyby się uprzeć to jest to fizycznie możliwe, wyjazd na sygnał zastępczy na szlak, pisanie rozkazów itd. Sprawa jest zagmatwana. Z doświadczenia wiem że PLK w 90% przypadków nie zgadza się na zmianę kierunku na posterunkach odgałęźnych pomimo wszelkich starań organizatorów przejazdu.
Już dużo prościej można załatwić wjazdy do zakładów przemysłowych, bo wystarczy pójść porozmawiać, odpowiednie pisemko i często się zgadzają. Dlatego wjazd na przykład na KWK Budryk jest realny.
To nie jest widzimisię PLK, ale Instrukcja Ir-1, która jest konsekwencją Ustawy o transporcie kolejowym oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.
Teoretycznie można dla takiej jednorazowej jazdy specjalnie opracować tymczasowy regulamin techniczny. Trzeba by tam określić miejsce podania sygnałów zastępczych, rozkazów, ewentualnie które tory trzeba zamknąć itd.
Sprawa jest skomplikowana, wymaga wiele zachodu i uważam, że nie jest warta świeczki.
Jako, że koledzy mk1992 i nynuś się jeszcze nie wypowiedzieli w sprawie wynajęcia składu i dziesiejszego spotkania z panem Gardoniem - dyrektorem zakładu PR w Katowicach, śpieszę z informacją:
Więc dziś ja Exsimus wraz z mk1992 i nynusiem dowiedziliśmy pana Gardonia przekazując sprawę wynajęcia składu wraz z projektem trasy przejazdu.
Pan dyrektor stwierdził, że przyszlismy do niego odpowiednio wcześniej i, że z wynajęciem kibelka na taką imprezę nie pownni być problemu. Podaliśmy także nazwiska obsługi pociągu (maszynista, kierownik)
Co do ceny wynajęcia jednostki jeszcze nic nie wiadomo. Z toku rozmowy można było wywnioskować, że jest to cena ruchoma, którą można negocjować, ale jak będzie na razie trudno mowić.
Dyrektor obiecał nam, że do końca TEGO TYGODNIA poda mk 1992 wstepne decyzje co do przejazdu. Na razie cały plan został przekazany do sekcji eksploatacji taboru PR Katowice.
Tak jak mówię o kosztach przejazdu powiemy dopiero wtedy kiedy dyrektor da nam wstępne informacje na ten temat oraz cenę za wynajęcie kibelka, plus opłaty dla PLK Wtedy podzielimy wszystko przez wstęopną listę uczestników przejazdu.
Jednak z całą pewnością mogę powiedzieć, że jeżeli PLK nie będzie robiła problemów przejazd jest jak najbardziej możlwy. Bynajmniej Przewozy Regionalne są na TAK.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-04-2011, 23:59
W końcu mam neta. @Eximus widzę mnie uprzedził, od siebie dodam tylko tyle, że wszystko jest już "w toku" rozpatrywania, kwestia 2-3 dni i będziemy mogli mówić o szczegółach. Niemniej jednak po dzisiejszej rozmowie z dyrektorem Gardoniem (i tutaj mój wielki ukłon z podziękowaniami w stronę @Eximusa i @nynusia, bez których raczej bym sobie nie dał rady, dzięki Panowie ) czuję po kościach, że ta impreza po prostu nam wypali. Tak czy inaczej - możecie już odkładać pieniądze na bilet i rezerwować sobie czas na 11 czerwca.
Potwierdzam słowa moich przedmówców Dyrektor Gardoń daje zielone światło Czy da je także IZ Sosnowiec? Przed świętami się okaże. Pragnę dodać że może być to ostatnia możliwość obejrzenia podczas przejazdu dawnego układu i stacji Murcki. Zgodnie z informacją jaką udzielili dyżurni ruchu , przyszły regulaminy tymczasowe na okres od 1 czerwca do 31 grudnia które informują o okresowych zamknięciach szlaku podg Staszic - Katowice Kostuchna z uwagi na modernizację i przesunięcie toru szlakowego w stacji Murcki , wymontowanie rozjazdu 25 w pobliżu dawnej nastawni wykonawczej KMi-1 oraz demontaż peronów stacji Katowice Murcki.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Czy już wiadomo coś o większych szczegółach w sprawie wynajmu i trasy potwierdzonej?
_________________ 2010-2013 na razie 100 178km
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-04-2011, 19:28
Jeszcze nie. Na razie wszystko jest w fazie ustaleń między PR, PLK-ą i Energetyką. PR-y jutro mają się odezwać w celu spotkania, na którym zostanie omówiony dokładny plan imprezy. Myślę, że do końca tygodnia wszystko się wyjaśni, będziemy znali dokładny kosztorys imprezy, natomiast w przyszłym tygodniu chciałbym już ostro ruszyć z reklamą.
Rozmawiałem dzisiaj z Renatą Rogowską z PR Katowice (czas rozmowy 27 minut na mój koszt , ale o to co się dowiedziałem.
- Co do trasy pociągu nie ma większych zastrzeżeń poza Mizerowem. Tam PR musi jeszcze sytuację przeanalizować.
- Termin jest niemalże w 100% pewny i kiebelek pojedzie tego dnia w swą trasę.
- Co do kosztów wszystko wskazuje na to, że koszt jednostkowy za uczestnika zamknie się prawdopodobnie w 100 złotych, ale wszystko wyjedzie na dniach, może być ciut mniej, ale na pewno nie więcej niż 100 złotych. Cena zawiera wszystko tj dostęp do infrastuktury, wynajęcia kibela, obsługę trakcyjną, a rakże POSTOJE HANDLOWE. Każdy Foto - Stop traktowany jest przez PR jako postój hadlowy stąd też duże koszty, ale mam nadzieję, że za cały dzień jeżdżenia po regionie to nie jest aż tak wiele
mk1992 i nynuś za parę dni podadzą dokładnie co do grosza jednostkowy koszt przejazdu. Oczywiście każdy z uczestników otrzyma pamiątkowy bilet na przejazd. Co do trasy przedstawimy ją po spotkaniu z panem Przemysławem Gardoniem i Renatą Rogowską tj po 11 maja 2011. Jednak nie powinno być żadnych problemów z trasą, która podana została parę postów temu, czyli taka jak założył mk1992
Przewidzieliśmy w czasie przejazdu pewne atrakcje ale musimy wszystko załatwić na drodze przyspieszonej kolejowej procedury administracyjnej.
Wszystkie pozostałe informacje podał kolega Exsimus
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Już teraz zapadały decyzje na górze.
Platak z promujący przejazd pojawi się na dniach do wglądu z ceną za osobę tj 99 zł do 31 maja, jeżeli ktoś będzie chciał jechać i będzie chciał opłacić przejazd od 1 do 10 czerwca niestety cena wyniesie w tym momencie 149 zł. Nie będzie zapisów na przejazd w dniu odjazdu pociągu. Wszczcy na dworcu w Katowicach otrzymają kopertę z biletem i potwierdzą jej odbiór tak aby nie znalazła się osobam która nie zapłaciła, a jednak pojechała.
Co do kosztów wszystko wskazuje na to, że koszt jednostkowy za uczestnika zamknie się prawdopodobnie w 100 złotych, ale wszystko wyjedzie na dniach, może być ciut mniej, ale na pewno nie więcej niż 100 złotych.
Cena jest zależna od liczby uczestników? Jak wyliczono koszt jednostkowy skoro jeszcze nie wiadomo ilu będzie chętnych?
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum