Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Parada Parowozów Wolsztyn 2011
Autor Wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-05-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Bonanzy był rok temu. Mimo że ludzie stali, weszli wszyscy.
Hmmm... Ciekawie musiał wyglądać ten tłum podczas jazdy, zwłaszcza gdy złom wpadł w znane mu turbulencje.
I tak dobrze że jechał SA108. Na tym kursie do Leszna jeździ zawsze SA105.
Ponadto ździwiła mnie sytuacja z R-70428. Pociąg ten przyjeżdża ze Zbąszynka do Wolsztyna o 12:30. Normalnie prowadzi go parowóz, więc w tym dniu skład prowadził SU45-245. W związku z tym, normalnie to ten parowóz jedzie na obrotnice, po wodę itp. Regio wyrusza w dalszą drogę po godzienie (rozkładowo). W sobotę pojechał odrazu po przyjeździe ze Zbąszynka czyli o 12:30. Co na to mieskzańcy wiosek położonych na Leszno-Wolsztyn?
Ja byłem na każdej paradzie i mimo że z roku na rok jest coraz gorzej, to to co było teraz to poprostu porażka, uwieńczenie wieloletnich zaniedbań.
Nie żebym to niewiadomo jak przyżywał tylko poprostu jest mi przykro że ta znana tradycja organizowania tej imprezy staje się coraz bardziej denna.
Na pochwałę zasługuje w zasadzie jedynie piątkowe widowisko "Światło, dźwięk, para". Pokazy laserowe były bardzo widowistkowe, lepsze niż rok temu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 02-05-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Emillex, Cegielskim było to że Helena pojechała do Rakoniewic to podczepili którąś OLkę.Bez popychu to do Leszna zrobiła +20, a już do poznania dotarła +40. Przez to część znajomych musiała ewakuować się na Wrocław niż z Poznania przez Jarocin na Katowice.

Co do dojścia do górki to nie chcąc wędrować znów 30 minut przez jakieś uliczki wybrałem się w tym roku wcześnie aby bez blokady SOK udać się w stronę górki i byłem ok 7 20. Pofociłem parowozownie i udałem się w stronę górki wzdłuż torów mijając wrak Ty1-76 wraz z małym żurawikiem. Na miejscu krótka drzemka po niezapomnianym tłoku w TLK.

Jechałem lecz puszką sardynek, gdzie ledwo udało się mnie i kolegą wsiąść jako ostatni. Wkurzyło mnie to ze pojawili się ludzi z rowerami, gdzie na siłę wepchali się i zajmowali przynajmniej te miejsca gdzie mogło stać 10 innych osób. Tak samo przy mijance widziany skład SU45 + dwu-sekcyjna bipa prawie pusta. Jakbym dopadł do kierpocia to bym żądał zamiany składów.

W ogóle PR ani IC nie przygotowane do weekendu. Nie dziwi mnie to. Ale denerwują mnie ludzie chamy, którzy potrafią narzekać na wszystko, tak samo chcący wtargnąć do przedziałów zarezerwowanych gdzie to miało miejsce w TLK 38510.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-05-2011, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jakbym dopadł do kierpocia to bym żądał zamiany składów.

Bo to naprawdę kierpocia wina.
Śmiesznie wyglądało to jak z okienka kabiny maszynisty wystawała mu tylko głowa-tak właśnie podał sygnał dojazdu Wink
A co z tą SM42 co jechała na popychu na Cegielskim? Przecież dojechała z Leszna do Wolsztyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-05-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

18 – tka Parady Parowozów w Wolsztynie

Kilka tysięcy miłośników kolei wzięło udział w święcie zabytkowych parowozów na terenie ostatniej na świecie, czynnej Parowozowni.

Siedem zabytkowych parowozów zaprezentowało się podczas tegorocznej, osiemnastej Parady Parowozów w Wolsztynie k. Poznania. W sobotę 30 kwietnia, od wczesnych godzin porannych majestatyczne lokomotywy były przygotowywane do tytułowej Parady Parowozów. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się czeska lokomotywa, wyróżniająca się swym niebieskim kolorem. Z polskiej parowozowni w Chabówce przyjechała lokomotywa Ol12, która w przyszłym roku skończy 100 lat oraz parowóz Ty2. Wśród gospodyń pikniku pojawiła się „Piękna Helena” (po generalnym remoncie zachwyca swymi gabarytami, znana jest z najwyższych kół o średnicy 2 metrów i możliwości osiągnięcia prędkości nawet do 140 km/h) oraz trzy inne przedstawicielki Wolsztyna – Ol49-7, Ol49-59 i Pt47-65. Wymienione lokomotywy trakcji parowej zaprezentowały się tysiącom zebranych widzów indywidualnie, w parach, by na koniec pokazu połączyć się w jeden, długi skład. Nie tylko kolejowe machiny pokazały swoją moc – o miano najsilniejszego walczyli Strongmani w zawodach przeciągania… oczywiście parowozu.

Zabawę zacząć czas

Kolejowa machina atrakcji ruszyła już w piątkowy wieczór. Na początku, dzięki laserowej animacji, uczestnicy zobaczyli w zupełnie nowej odsłonie ponad stuletnią fasadę Parowozowni. Następnie do akcji wkroczyli akrobaci i cyrkowcy z wrocławskiej grupy Fly Cube, która pokazała swoje możliwości artystyczne w programie „Mam talent”, oraz tancerze z ogniem. Kulminacyjnym punktem wieczoru była wyjątkowa forma spektaklu - „Światło, para dźwięk” z udziałem buchających parą lokomotyw
w muzycznej aranżacji i świetlnej oprawie.

W trakcie całej imprezy uczestnicy mogli wziąć udział w konkursach, obejrzeć pokazy mistrzów akrobatyki, zwiedzić parowozownię i zobaczyć pokaz obrządzania parowozów oraz zapoznać się ze sprzętem ratownictwa technicznego. Impreza była także świetną okazją, by wspomóc akcję ratowania tych pięknych i unikatowych maszyn. Było to możliwe poprzez przekazanie datku w ramach dorocznej zbiórki publicznej organizowanej przez Fundację Era Parowozów lub poprzez zakup okolicznościowych pamiątek na stoiskach Fundacji.

Tegoroczna Parada Parowozów była osiemnastą edycją popularnej imprezy. W 2011 roku okrągły jubileusz obchodzi także jeden z organizatorów Parady – PKP Cargo.

Patronat medialny nad przedsięwzięciem objął Kurier Kolejowy.

W weekend podziwialiśmy w Wolsztynie zabytkowe lokomotywy, a dziś, jak co dzień, wyruszają stąd planowe pociągi pasażerskie na trasie Wolsztyn – Poznań.

PKP Cargo, Fundacja Era Parowozów (red.)

źródło: KOW

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 02-05-2011, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Ja się wypowiem na temat jazdy "Cegielskim", bo jechałem w dwie strony.
No więc w Poznaniu mieliśmy na wyjeździe +30, bo Helena z Wolsztyna do Poznania dotarła dopiero o 8:50 czyli na 5 min przed planowym odjazdem. W Lesznie nie było obrotu parowozu tylko oblot i w mędzyczasie podczepienie bonanzy i SU42. Wyjeżdżamy z peronów, ja nagrywam, wszystko gites nagle nagłe i skład stoi; wszyscy myślą: "Co się stało do jasnej cholery?!"; z 5-10 minut postaliśmy i jedziemy dalej. W Boszkowie stajemy najpierw przed peronem, a później po środku. Do Wolsztyna później jakoś poszło bez zarzutu.
(W Lesznie zaraz za stacją staneliśmy, bo ponoć jakiś facet zapomnial, że dziecko zostało na peronie(!!!!!!), natomiast jeśli chodzi o hamowania w Boszkowie, to wg tego co się dowiedziałem od mechów to ten facet z popychu im psuł to zatrzymywanie).
Na powrocie jedzie Ol49-59, tyle, że już do Leszna jedziemy z +10 i bez żadnych problemów. W Lesznie odczepili jedną bonanzę która została wcześniej przyczepiona, OLcia pojechała na obrotnicę. Po obróceniu podczepiła się i mieliśmy jechać, była 19:38, za 8 minut ma odjechać Regio do Poznania ale nie wiedzieć czemu staliśmy aż do 19:55(!!!)... W końcu odjazd, już bez popychu, Ol49 dawała sobie radę znakomicie Wink W Kościanie postój(miał być tylko minutę, a było 5min(!!!!) i jadziem dalej; teraz Ol49-59 pokazała, że nawet z takim ciężkim składem może pojechać bardzo szybko(wg mnie było 100km/h, a inny gość z innego forum mówił, że z jego obliczeń wychodziło około 85km/h). Od Dębca jechaliśmy wolno. W Poznaniu Głównym zameldowaliśmy się dopiero o 21:25!!! Czyli z +45...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 02-05-2011, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Emillex,
chodziło o to ze z Leszna nie pojechała spaliniak na popychu. W ogóle to jak tu pisze kruk17 to rozkład Cegielskiego był ustawiany w ciemno.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-05-2011, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W Kościanie postój(miał być tylko minutę, a było 5min(!!!!) i jadziem dalej; teraz Ol49-59 pokazała, że nawet z takim ciężkim składem może pojechać bardzo szybko(wg mnie było 100km/h,


Od Leszna po Poznań nie ma miejsca na trasie w którym można jechać więcej niż 80km/h.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl