Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Następny
Wracają Expressy!
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 09-04-2011, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A tak na marginesie, jakby "Ondraszek" stał się TLK to mieszkańcy Śląska i Bielska Białej tylko by zyskali. Przecież obecnie to ostatnie miasto nie ma żadnego pociągu w taryfie TLK.
Śmiech


Ma ich dwie pary, po zmianach przybędzie jeszcze kilka wraz z expresem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 09-04-2011, 20:28    Odpowiedz z cytatem

czy są już przecinki jak mógłby lub ma wyglądać czerwcowa korekta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-04-2011, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Od czerwca PKP Intercity szykuje pasażerom zmianę. Większość pociągów typu Express Intercity (EIC) zmieni nazwę - w ich miejsce będą jeździć po prostu "ekspresy". Dotyczy to m.in. połączeń z Poznania do Warszawy i Wrocławia. To o tyle zaskakujące, że zaledwie nieco ponad rok temu - w grudniu 2009 r. - zrobiono dokładnie odwrotną zmianę. Wprowadzono markę EIC, która zastąpiła ówczesne... ekspresy.

Teraz większość najdroższych pociągów ma wrócić do poprzedniej nazwy. - Jest to podyktowane brakiem taboru odpowiedniej jakości - przypuszcza Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - W najdroższych połączeniach zaczęło brakować wagonów klimatyzowanych, z sześcioma miejscami w przedziałach. I stąd ta zmiana nazwy. Pasażerowie muszą przygotować się na gorszy komfort podróży.

Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity: - Nie chcę komentować tych spekulacji.

Przewoźnik nie zdradza też, ile będziemy płacić za podróż ekspresami i czy będą one tańsze od dotychczasowych połączeń EIC. Niewykluczone, że PKP Intercity - mimo zmiany nazw pociągów - nie obniży cen biletów lub obniży nieznacznie. - To byłoby nie fair w stosunku do klienta. Nie dość, że jedzie w mniej komfortowych warunkach i do tego dłużej z powodu remontów, to jeszcze ma płacić tyle samo? To może spowodować dalszy odpływ podróżnych od kolei - ostrzega Furgalski.

Przedstawiciele PKP Intercity zapowiadają, że o szczegółach zmian poinformują pod koniec kwietnia. Wtedy dowiemy się też, na jakich trasach pozostaną najdroższe pociągi EIC, a na których powrócą ekspresy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pasażerowie muszą przygotować się na gorszy komfort podróży.

To będzie jeszcze gorzej niż jest - super, a liczyłem że zacznie się poprawiać sytuacja, zima się skończyła, śnieg stopniał a syf dalej pozostaje.

Cytat:
Przewoźnik nie zdradza też, ile będziemy płacić za podróż ekspresami i czy będą one tańsze od dotychczasowych połączeń EIC.


nowa marka w spółce PKP Intercity - Expressy będą obsługiwały obecne TLK, wyniesione do rangi "wyższego standardu podróży"

Cytat:
Niewykluczone, że PKP Intercity - mimo zmiany nazw pociągów - nie obniży cen biletów lub obniży nieznacznie...

miejscówka 80zł+bilet na TLK, lub miejscówka za 10zł+ bilet na EIC

To ma być ten prestiż za który bulimy tyle co za samolot. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Ja się nawet nie łudzę, że na EXach będzie obowiązywała jakaś korzystna taryfa. No wybaczcie, ale nie z tą spółką.

Czy jest możliwe, że zniżki ustawowe będą tylko w EXach, a w EIC już nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-04-2011, 17:51    Odpowiedz z cytatem

audrin, ulgi ustawowe na pewno będą i w EIC i w EX. Ministerstwo Infrastruktury nie dopuści do tego, żeby ich ukochana prestiżowa spółeczka ucierpiała finansowo.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 20:53    Odpowiedz z cytatem

@audrin, zgodnie z ustawą ulgi ustawowe muszą być również w EIC bo mają w nazwie "Express", a w ustawie możemy poczytać o obowiązywaniu ulg ustawowych w pociągach rangi osobowej, pospiesznej i ekspresowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 21:26    Odpowiedz z cytatem

sasho33, podaj DZ.U.

Czy EIC zostają po staremu czy wrócą do IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

@Scotty,
EIC zostają po staremu - 9 par, z czego na 100%: Chrobry, Lech, Krakus, Kaszub, Fredro. Z tego co wiem to bardzo możliwe pozostałe: Kościuszko, Górnik, Korfanty i Prus.
Ślęża, Panorama, Odra, Klimczok, Ondraszek, Małopolska, Modrzejewska, Neptun, Beskidy na 100% będą EX.
Niewiadome: Lajkonik, Norwid, Tatry a z drugiej maniury Korfanty i Prus. Tu mogą być rotacje tylko.

Będzie 9 par EIC i 12 par EX.

Ustawa o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego z dnia 20 czerwca 1992 r. (Dz.U. Nr 54, poz. 254), tekst jednolity z dnia 9 października 2002 r. (Dz.U. Nr 175, poz. 1440) z późniejszymi zmianami.

Swoją drogą, zobaczcie to: +945 min
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-04-2011, 23:43    Odpowiedz z cytatem

a skąd masz tą pewność? jakieś przecieki masz czy to Twoje insynuacje ?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 23:51    Odpowiedz z cytatem

Pewność co do tych pięciu - przeciek z PKP IC, ale nie mam na to żadnego pisma czy czegoś, rozmawiałem z drużynami, a poza tym - te pociągi mają najlepsze składy.

Co do pozostałych czterech - to już bardziej moje insynuacje chociaż osoby z którymi rozmawiałem mówiły, że właśnie to jest najbardziej możliwa wersja. Spoglądając na składy, właśnie te cztery mają wagony restauracyjne których pozostałe nie mają (w EIC to powinien być obowiązek), i najlepsze składy.

Co do Panoramy, Ślęży i Odry o degradacji do EX mają decydować składy i w przypadku tego pierwszego pociągu czas przejazdu podobnie jak Neptuna. Małopolska - postoje i skład jak EX, zresztą to był EX wcześniej. Do tego 3 "bielsko-bialskie" raczej pewne ze względu na składy i czasy przejazdu od Katowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-04-2011, 23:53    Odpowiedz z cytatem

a mi się wydaje że Odra/Panorama zostanie jako EIC[IC]

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-04-2011, 23:59    Odpowiedz z cytatem

Właśnie raczej nie zostanie, przy tym składzie i czasie przejazdu (jako Panorama). To Panorama ciągnie ten obieg w dół głównie czasem przejazdu, a że są lepsze pociągi zestawieniowo niż Odra/Panorama - będzie EX. No ale to nasze dywagacje. Zobaczymy w maju jak ujawnią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EICKaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 12-04-2011, 23:59    Odpowiedz z cytatem

Trójmiasto tylko z jednym EIC ? A zresztą nie wiadomo jak to będzie wyglądać to sam nie wiem czy to dobrze czy źle Very Happy

A co myślicie , żeby Ex był w taryfie D + obowiązkowa miejscówka za 18 złotych ?

_________________
Bojkotuję forum z powodu uprawiania tam polityki oraz przez faworyzowanie danej opcji politycznej . Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 13-04-2011, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Raczej wątpię, by to się sprawdziło, żeby miejscówka była tak droga. Na moje to zmiany jakie by mogli zrobić to:
-RF w TLK zamiast 10 zł -> 5 zł
-EX: taryfa E + miejscówka 5 zł
-EIC: taryfa E + miejscówka 20 zł

Są to zmiany realne jakie proponuję, bo raczej zniesienia taryfy E dla EX po PKP IC nie można się spodziewać. Prędzej KDP wybudują w Polsce niż taki ruch IC zrobi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl