A tak na marginesie, jakby "Ondraszek" stał się TLK to mieszkańcy Śląska i Bielska Białej tylko by zyskali. Przecież obecnie to ostatnie miasto nie ma żadnego pociągu w taryfie TLK.
Ma ich dwie pary, po zmianach przybędzie jeszcze kilka wraz z expresem.
Od czerwca PKP Intercity szykuje pasażerom zmianę. Większość pociągów typu Express Intercity (EIC) zmieni nazwę - w ich miejsce będą jeździć po prostu "ekspresy". Dotyczy to m.in. połączeń z Poznania do Warszawy i Wrocławia. To o tyle zaskakujące, że zaledwie nieco ponad rok temu - w grudniu 2009 r. - zrobiono dokładnie odwrotną zmianę. Wprowadzono markę EIC, która zastąpiła ówczesne... ekspresy.
Teraz większość najdroższych pociągów ma wrócić do poprzedniej nazwy. - Jest to podyktowane brakiem taboru odpowiedniej jakości - przypuszcza Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - W najdroższych połączeniach zaczęło brakować wagonów klimatyzowanych, z sześcioma miejscami w przedziałach. I stąd ta zmiana nazwy. Pasażerowie muszą przygotować się na gorszy komfort podróży.
Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity: - Nie chcę komentować tych spekulacji.
Przewoźnik nie zdradza też, ile będziemy płacić za podróż ekspresami i czy będą one tańsze od dotychczasowych połączeń EIC. Niewykluczone, że PKP Intercity - mimo zmiany nazw pociągów - nie obniży cen biletów lub obniży nieznacznie. - To byłoby nie fair w stosunku do klienta. Nie dość, że jedzie w mniej komfortowych warunkach i do tego dłużej z powodu remontów, to jeszcze ma płacić tyle samo? To może spowodować dalszy odpływ podróżnych od kolei - ostrzega Furgalski.
Przedstawiciele PKP Intercity zapowiadają, że o szczegółach zmian poinformują pod koniec kwietnia. Wtedy dowiemy się też, na jakich trasach pozostaną najdroższe pociągi EIC, a na których powrócą ekspresy.
audrin, ulgi ustawowe na pewno będą i w EIC i w EX. Ministerstwo Infrastruktury nie dopuści do tego, żeby ich ukochana prestiżowa spółeczka ucierpiała finansowo.
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
@audrin, zgodnie z ustawą ulgi ustawowe muszą być również w EIC bo mają w nazwie "Express", a w ustawie możemy poczytać o obowiązywaniu ulg ustawowych w pociągach rangi osobowej, pospiesznej i ekspresowej.
@Scotty,
EIC zostają po staremu - 9 par, z czego na 100%: Chrobry, Lech, Krakus, Kaszub, Fredro. Z tego co wiem to bardzo możliwe pozostałe: Kościuszko, Górnik, Korfanty i Prus.
Ślęża, Panorama, Odra, Klimczok, Ondraszek, Małopolska, Modrzejewska, Neptun, Beskidy na 100% będą EX.
Niewiadome: Lajkonik, Norwid, Tatry a z drugiej maniury Korfanty i Prus. Tu mogą być rotacje tylko.
Będzie 9 par EIC i 12 par EX.
Ustawa o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego z dnia 20 czerwca 1992 r. (Dz.U. Nr 54, poz. 254), tekst jednolity z dnia 9 października 2002 r. (Dz.U. Nr 175, poz. 1440) z późniejszymi zmianami.
Pewność co do tych pięciu - przeciek z PKP IC, ale nie mam na to żadnego pisma czy czegoś, rozmawiałem z drużynami, a poza tym - te pociągi mają najlepsze składy.
Co do pozostałych czterech - to już bardziej moje insynuacje chociaż osoby z którymi rozmawiałem mówiły, że właśnie to jest najbardziej możliwa wersja. Spoglądając na składy, właśnie te cztery mają wagony restauracyjne których pozostałe nie mają (w EIC to powinien być obowiązek), i najlepsze składy.
Co do Panoramy, Ślęży i Odry o degradacji do EX mają decydować składy i w przypadku tego pierwszego pociągu czas przejazdu podobnie jak Neptuna. Małopolska - postoje i skład jak EX, zresztą to był EX wcześniej. Do tego 3 "bielsko-bialskie" raczej pewne ze względu na składy i czasy przejazdu od Katowic.
Właśnie raczej nie zostanie, przy tym składzie i czasie przejazdu (jako Panorama). To Panorama ciągnie ten obieg w dół głównie czasem przejazdu, a że są lepsze pociągi zestawieniowo niż Odra/Panorama - będzie EX. No ale to nasze dywagacje. Zobaczymy w maju jak ujawnią.
Raczej wątpię, by to się sprawdziło, żeby miejscówka była tak droga. Na moje to zmiany jakie by mogli zrobić to:
-RF w TLK zamiast 10 zł -> 5 zł
-EX: taryfa E + miejscówka 5 zł
-EIC: taryfa E + miejscówka 20 zł
Są to zmiany realne jakie proponuję, bo raczej zniesienia taryfy E dla EX po PKP IC nie można się spodziewać. Prędzej KDP wybudują w Polsce niż taki ruch IC zrobi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum