Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Modernizacja dworca Łódź Fabryczna
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-04-2011, 12:32   Modernizacja dworca Łódź Fabryczna Odpowiedz z cytatem

Znamy oferty cenowe na dworzec Łódź Fabryczna

8 kwietnia 2011 roku w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie otwarto oferty, złożone w przetargu na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna.

Postępowanie, prowadzone w trybie przetargu ograniczonego, rozpoczęto w grudniu 2009 roku opublikowaniem m.in. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej ogłoszenia o postępowaniu. Wnioski o udział w postępowaniu do dnia zakończenia tego etapu, czyli 1 kwietnia 2010 roku, złożyło 12 firm lub konsorcjów. Komisja przetargowa zbadała złożone dokumenty m.in. pod kątem posiadanych przez zgłoszone firmy odpowiednich uprawnień, zdolności finansowej, a także posiadanej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego i kadrowego, umożliwiającego wykonanie zadania. 4 listopada 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, mających otrzymać zaproszenia do składania ofert na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A.

Ostatecznie oferty na realizację tego zadania złożyło pięć konsorcjów:

Oferta nr 1:
Strabag Sp. z o.o., Pruszków,
Mostostal Warszawa S.A., Warszawa,
Acciona Infraestructuras S.A., Hiszpania,
Dywidag International GmbH, Niemcy;

na kwotę 1 906 513 000,00 zł netto; 2 345 010 990,00 zł brutto

Oferta nr 2:
Hydrobudowa Polska S.A., Przeźmierowo.
PBG S.A., Przeźmierowo
ARRIVIA S.A., Przeźmierowo
Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro Sp. z o.o., Warszawa
INFRA S.A., Przeźmierowo
ZUE S.A., Kraków

na kwotę 1 591 700 000,00 zł netto; 1 957 791 000,00 zł brutto

Oferta nr 3:
Torpol Spółka z o.o., Poznań,
Astaldi S.p.A., Włochy,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki;

na kwotę 1 430 316 627,41 zł netto; 1 759 289 451,71 zł brutto

Oferta nr 4:
Budimex S.A., Warszawa,
Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania;

na kwotę 1 813 981 107,00 zł netto; 2 231 196 761,61 zł brutto

Oferta nr 5:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Piaseczno,
Dragados S.A., Hiszpania;

na kwotę 1 253 385 820,00 zł netto; 1 541 664 558,60 zł brutto,

przy łącznej kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynoszącej 2 463 038 100,00 zł brutto.

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest do czerwca 2011 r.

Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią,
a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi. Inwestycja polega na rozbiórce istniejących obiektów i infrastruktury, wykonaniu głębokich wykopów wraz z ich zabezpieczeniem i wywiezieniem urobku ziemi oraz wzniesieniu obiektów budowlanych. Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej
i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych

Do 2014 roku w centrum miasta powstanie nowoczesne, pierwsze tego typu w Polsce multimodalne centrum transportu osobowego. W jednym miejscu będzie znajdował się dworzec autobusowy oraz kolejowy, przygotowany do obsługi kolei dużych prędkości i otoczony przestrzenią komercyjną wysokiej klasy, a wszystko to na dwóch poziomach w głąb ziemi. Dzięki temu dworzec może stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej i w znaczącym stopniu ułatwić komunikację mieszkańcom. Zamawiającymi są: PKP PLK S.A., PKP S.A. oraz Miasto Łódź.

Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu w ramach POIiŚ na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1- 24.2 - Modernizacja linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych. Przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.

źródło: Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A.

lodz_fabr.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 61.38 KB


_________________
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2011, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Nowy przetarg na budowę Łodzi Fabrycznej?

Zdaniem władz Łodzi mimo decyzji sądu o wykluczeniu jednego z oferentów w przetargu na budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna, projekt ten nie jest zagrożony. Rozważane jest rozpisanie nowego konkursu – informuje PAP.

- Jeżeli okaże się, że wyrok sądu nie rodzi żadnych negatywnych następstw, przetarg będzie dalej procedowany. Jeśli natomiast okaże się, że są inne kłopoty formalne, które powodują, iż projekt mógłby być zagrożony, to też mamy czas na to, żeby unieważnić obecny przetarg i rozpisać w zupełnie innym trybie nowy – cytuje PAP wiceprezydenta miasta Marka Cieślaka po spotkaniu z dziennikarzami w piątek.

Dodał, że nowy konkurs zostałby ogłoszony jako przetarg otwarty. Na złożenie ofert będzie 40 dni. Kolejnych 20 trzeba będzie przeznaczyć na ewentualne protesty. Najwcześniej postępowanie mogłoby się zakończyć w lipcu, a najpóźniej w sierpniu br. Zdaniem Marka Cieślaka rozpisanie nowego konkursu na takich warunkach pozwoliłoby zakończyć projekt w terminie.

PKP Polskie Linie Kolejowe wydały w piątek oświadczenie, w którym informują, że czekają na pisemne uzasadnienie wyroku sądu. Do tego czasu procedura przetargowa będzie kontynuowana.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-05-2011, 05:05    Odpowiedz z cytatem

Co dalej z Łodzią Fabryczną?

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą kontynuować postępowanie przetargowe w sprawie wyboru wykonawcy podziemnego dworca Łódź Fabryczna, mimo wykluczenia oferenta, który złożył najtańszą ofertę. – My stoimy na stanowisku, że jest to droga prawnie możliwa i prawnie prawidłowa – powiedział dziś w Łodzi Zbigniew Szafrański, prezes PLK. Wcześniej jednak chcą zapytać o zdanie Krajową Izbę Odwoławczą i prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Przypomnijmy, że 8 kwietnia otwarto oferty pięciu firm w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy przebudowy dworca Łódź Fabryczna, który zakłada m.in. zagłębienie go 16 metrów pod ziemię. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum przedsiębiorstwa robót inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna oraz firmy Dragados z Madrytu. Zaproponowały one, że wspólnie zrealizują inwestycję za 1,54 mld zł. Trzy dni później Sąd Okręgowy w Warszawie rozpoznał skargę jednej z firm, która odpadła we wcześniejszym etapie. I nakazał wykluczyć z przetargu konsorcjum Pol-Aqua i Dragados. Postawiło to pod znakiem zapytania realizację całego projektu, gdyż harmonogram projektu jest bardzo napięty, a powtórzenie procedury może oznaczać, że nie uda się go zrealizować do końca 2014 i rozliczyć w roku 2015, czyli do końca obecnej perspektywy budżetowej.

Zdaniem prezesa Polskich Linii Kolejowych nie ma przeszkód, żeby kontynuować przetarg, mimo wykluczenia przez sąd konsorcjum Pol-Aqua i Dragados. Spółka chce wybrać z ofert złożonych przez pozostałych czterech wykonawców. – My stoimy na stanowisku, że jest to droga prawnie możliwa i prawnie prawidłowa. Alternatywą jest unieważnienie postępowania i rozpoczęcie go od początku. Mimo ustawowo skróconych terminów i tak już mamy kilkumiesięczne opóźnienie. Ponieważ były takie przypadki, że wybierano czterech, formalnie przesłanki ustawy prawo zamówień publicznych zostały spełnione. Myśmy zaprosili do postępowania pięciu oferentów, czyli wymóg postępowania dwustopniowego został spełniony. To sąd nakazał wykluczenie jednego z oferentów, natomiast dołożenie kogokolwiek w sytuacji, kiedy zostały już otwarte oferty i publicznie podane ceny, nie jest możliwe dlatego że piąty oferent składałby swoją ofertę w sytuacji, kiedy znane są ceny pozostałych oferentów – powiedział Zbigniew Szafrański podczas konferencji na temat przyszłości linii kolejowych Łodzi.

Aby upewnić się, że kontynuacja procedury nie będzie zakwestionowana, Polskie Linie Kolejowe czekają na uzasadnienie wyroku sądu w tej sprawie, ale chcą uzyskać także opinie Krajowej Izby Odwoławczej oraz prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Uzasadnienie sądu mamy otrzymać dzisiaj, natomiast przyszłym tygodniu ma odbyć się posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej. Będziemy chcieli, żeby KIO wypowiedziało się nie tylko co do odrzucenia naszego protestu Warbudu, ale bezpośrednio czy pośrednio, również odnośnie kontynuacji wyboru jednej z czterech ofert. Czekamy także na odpowiedź prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – wyjaśnił.

– Według pewnych orzeczeń zespołu arbitrów były już takie przypadki – zaznaczył szef PLK-i. Natomiast chcemy uzyskać formalne potwierdzenie takiej drogi od prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, tym bardziej, że przed ostatecznym podpisaniem umowy i tak prezes dokonuje kontroli całej dokumentacji przetargowej. Jeżeli taką kontrolę wykona i potwierdzi, że postępowanie było przeprowadzone prawidłowo, wtedy w lipcu już moglibyśmy podpisać umowę – dodał.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-06-2011, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Trzy protesty na rozstrzygnięcie przetargu na Łódź Fabryczną

3 czerwca 2011 roku wpłynęły trzy protesty na rozstrzygnięcie przetargu na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. Protesty złożyły konsorcja na czele których stoją firmy: Hydrobudowa, Budimex i Pol – Aqua. Zamawiający ma obecnie 10 dni na ustosunkowanie się do złożonych zastrzeżeń.

Postępowanie rozpoczęto w grudniu 2009 roku opublikowaniem m.in. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej ogłoszenia o postępowaniu. Wnioski o udział w postępowaniu do 1 kwietnia 2010 roku, złożyło 12 firm lub konsorcjów, z pośród których 4 listopada 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, zaproszonych do złożenia ofert. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A.

Termin złożenia ofert przez wybrane konsorcja wynosił 40 dni i upływał 24 marca 2011 roku.
Na wniosek oferentów został on jednak przedłużony i 8 kwietnia br. nastąpiło otwarcie ofert złożonych przez konsorcja w składzie:

Oferta nr 1:
Strabag Sp. z o.o., Pruszków,
Mostostal Warszawa S.A., Warszawa,
Acciona Infraestructuras S.A., Hiszpania,
Dywidag International GmbH, Niemcy;
na kwotę 1 906 513 000,00 PLN netto; 2 345 010 990,00 PLN brutto

Oferta nr 2:
Hydrobudowa Polska S.A., Przeźmierowo.
PBG S.A., Przeźmierowo
ARRIVIA S.A., Przeźmierowo
Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro Sp. z o.o., Warszawa
INFRA S.A., Przeźmierowo
ZUE S.A., Kraków
na kwotę 1 591 700 000,00 PLN netto; 1 957 791 000,00 PLN brutto

Oferta nr 3:
Torpol Spółka z o.o., Poznań,
Astaldi S.p.A., Włochy,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki;
na kwotę 1 430 316 627,41 PLN netto; 1 759 289 451,71 PLN brutto

Oferta nr 4:
Budimex S.A., Warszawa,
Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania;
na kwotę 1 813 981 107,00 PLN netto; 2 231 196 761,61 PLN brutto

Oferta nr 5:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Piaseczno,
Dragados S.A., Hiszpania;
na kwotę 1 253 385 820,00 PLN netto; 1 541 664 558,60 PLN brutto,

Jednakże już trzy później Sad Okręgowy wyrokiem z 11 kwietnia 2011 roku nakazał wykluczyć z postępowania konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Dragados S.A.

Zamawiający dokonał oceny pozostałych ofert i 24 maja 2011 roku poinformował wykonawców, biorących udział w postępowaniu o wyborze oferty najkorzystniejszej, czyli oferty konsorcjum: Torpol Spółka z o.o., Poznań, Astaldi S.p.A., Włochy, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki. Na takie rozstrzygnięcie, w ostatnim dniu na wnoszenie środków ochrony prawnej, wpłynęły trzy protesty.

Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią,
a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi. Inwestycja polega na rozbiórce istniejących obiektów i infrastruktury, wykonaniu głębokich wykopów wraz z ich zabezpieczeniem i wywiezieniem urobku ziemi oraz wzniesieniu obiektów budowlanych. Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej
i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych

Do 2014 roku w centrum miasta powstanie nowoczesne, pierwsze tego typu w Polsce multimodalne centrum transportu osobowego. W jednym miejscu będzie znajdował się dworzec autobusowy oraz kolejowy, przygotowany do obsługi kolei dużych prędkości i otoczony przestrzenią komercyjną wysokiej klasy, a wszystko to na dwóch poziomach w głąb ziemi. Dzięki temu dworzec może stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej i w znaczącym stopniu ułatwić komunikację mieszkańcom. Zamawiającymi są: PKP PLK S.A., PKP S.A. oraz Miasto Łódź.

Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu w ramach POIiŚ na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1- 24.2 - Modernizacja linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych. Przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod
ul. Węglową.

źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-06-2011, 11:07    Odpowiedz z cytatem

Łódź Fabryczna - protesty oddalone

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe oddaliły protesty Pol-Aquy, Hydrobudowy i Budimeksu ws. wyboru oferty Torpolu na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna. Obecnie w ciągu 10 dni od dnia rozstrzygnięcia protestów, wykonawcy mają możliwość złożenia odwołań do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Krajowa Izba Odwoławcza rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi UZP.

Procedura wyboru wykonawcy podziemnej części stacji Łódź Fabryczna trwa od grudnia 2009 roku. Kluczowy etap nastąpił 3 listopada 2010 roku, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, zaproszonych do złożenia ofert cenowych w przetargu ograniczonym. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty Łódź" S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A. Termin złożenia ofert przez wybrane konsorcja wynosił 40 dni i upływał 24 marca 2011 roku. Jednak na wniosek oferentów został on jednak przedłużony i 8 kwietnia br. nastąpiło otwarcie ofert.

Zaledwie trzy dni później Sad Okręgowy wyrokiem z 11 kwietnia 2011 roku nakazał wykluczyć z postępowania konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" S.A., Dragados S.A.

źródło: PKP PLK / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-08-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Umowa na Łódź Fabryczną podpisana

Umowa na budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna została podpisana. Inwestycja o wartości ok. 1,76 mld zł zostanie wykonana przez konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.

Umowę podpisali prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, prezes PLK Zbigniew Szafrański i Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.

Ogromna inwestycja w samym centrum Łodzi ma zostać zrealizowana do 2014 r. Zlecenie zakłada wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

wyniku zrealizowania inwestycji powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy, stanowiący multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położony w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi.

Jak to z przetargiem było

Historia dwuetapowego przetargu ograniczonego jest długa i pogmatwana. Został on rozpisany jeszcze w grudniu 2009 r. Chęć zrealizowania inwestycji zgłosiło 12 firm lub konsorcjów, grupujących firmy zarówno z rynku krajowego, jak zagranicznych.

Na początku listopada 2010 r. PKP PLK przedstawiły listę pięciu konsorcjów, które zostały zaproszone do złożenia ofert cenowych w przetargu ograniczonym. Pierwszym z nich było konsorcjum polsko-włoskie, złożone z Torpolu, Astaldi, PUT Intercor oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. W skład drugiego konsorcjum wszedł Strabag, Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras oraz Dywidag International GmbH. Kolejne konsorcjum grupowało firmy z Polski i Hiszpanii: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua i Dragados SA. Czwarte - firmy Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Ostatni podmiot łączył firmy polskie i czeskie. W skład tego konsorcjum weszły spółki Metrostav a.s., Elektrizace Zeleznic Praha, Mosty-Łódź oraz Sudop Praha.

Wówczas jednak zaczęły się protesty. Sprawa wylądowała w Krajowej Izbie Odwoławczej. Pod koniec grudnia 2010 r. KIO zadecydowała, że z krótkiej listy należy usunąć konsorcjum złożone z Metrostav, Elektrizace, Mosty-Łódź i Sudop. Na ich miejsce poleciła umieścić firmę Hydrobudowa SA.

Początkowo ustalono, że ostateczne oferty należy składać do 24 marca 2011 r. Oferenci złożyli jednak wniosek o przedłużenie tego terminu. Otwarcie ofert przełożono na 8 kwietnia. Konsorcjum Strabag, Mostostal, Acciona i Dywidag zaproponowało wykonanie inwestycji za 1 mld 906 mln 513 tys. zł netto (2 mld 345 mln 10 tys. 990 zł brutto); konsorcjum Hydrobudowa, PBG, Aprivia, PRG Metro, Infra i ZUE – za 1 mld 591 mln 700 tys. zł netto (1 mld 957 mln 791 tys. zł brutto), konsorcjum Torpol, Astaldi, PUT Intercor i PBDiM – za 1 mld 430 mln 316 tys. 627,41 zł netto (1 mld 759 mln 289 tys. 451,71 zł brutto), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman – 1 mld 813 mln 981 tys. 107 zł netto (2 mld 231 mln 196 tys. 761,61 zł brutto) oraz konsorcjum Pol-Aqua i Dragados – 1 mld 253 mln 385 tys. 820 zł brutto (1 mld 541 mln 664 tys. 558,6 zł). Najtańsza okazała się więc ta ostatnia oferta, złożona przez konsorcjum polsko-hiszpańskie. Zamawiający planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 2 mld 463 mln 38 tys. 100 zł brutto.

Już 11 kwietnia Sąd Okręgowy, rozpatrując skargę jednej z firm, która odpadła na wcześniejszym etapie procedury, nakazał wykluczyć z postępowania konsorcjum Pol-Aqua i Dragados. To spowodowało pojawienie się obaw, iż projekt nabierze sporego opóźnienia, co z kolei pociągnie za sobą konieczność zwrotu dofinansowania unijnego inwestycji (projekt znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).

Wobec wykluczenia przez sąd oferty Pol-Aqua i Dragadosu, PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejszą ofertę w przetargu wskazały na konsorcjum Torpol, Astaldi, PUT Intercor oraz PBDiM. Wobec tego Pol-Aqua i Dragados złożyły protest w PKP PLK. Do zamawiającego wpłynęły także dwa inne protesty, złożone przez Hydrobudowę i Budimex. Zostały one oddalone. Konsorcjum Pol-Aqua i Dragados odwołało się więc do Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie. W połowie lipca tego roku ta skarga została oddalona również przez KIO, a 5 sierpnia prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę dokumentacji przetargowej PKP PLK, nie znajdując nieprawidłowości.

Pomimo tego, polsko-hiszpańskie zapowiedziało kontynuowanie batalii o uzyskanie zamówienia. „Konsorcjum Pol-Aqua/Dragados nie zaprzestanie starań w kierunku wyegzekwowania swojego prawa do uzyskania tego zamówienia, zarówno przed instytucjami polskimi jak i europejskimi. Będziemy jednocześnie podważać zgodność z prawem decyzji Zamawiającego o wyborze oferty Konsorcjum Torpol” – podkreślali przedstawiciele konsorcjum w oświadczeniu dla prasy. Czy podpisanie umowy z konsorcjum Torpolu zakończy przetargową "epopeję" związaną z Łodzią Fabryczną i będzie można rozpocząć realizację tej inwestycji?


źródło: Rynek Infrastruktury

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 18-08-2011, 16:51    Odpowiedz z cytatem

No od kiedy w końcu dworzec Łódź Fabryczny będzie zamknięty Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-12-2011, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Łódź: KDP nie będzie, a co z podziemnym dworcem?

Jak już informowaliśmy, minister Nowak ogłosił decyzję o zamrożeniu projektu budowy kolei dużych prędkości w Polsce na co najmniej 20 lat. Jakie konsekwencje może oznaczać ta decyzja dla budowy nowoczesnego podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna?

W momencie, gdy minister ogłaszał decyzję o zawieszeniu projektu kolei dużych prędkości w Polsce, do Łodzi zjechali się wykonawcy podziemnego dworca, który – jak przypomina „Wyborcza” - miał być pierwszym etapem budowy KDP. Ostatnio ogłoszono już nawet proponowane warianty przebiegu tuneli – dla KDP i dla kolei tradycyjnej.

- Dla nas najważniejsze jest wykonanie dworca zgodnie z planem. Musimy zrobić wszystko, aby inwestycja powstała w terminie i zgodnie z projektem. Gdy rząd odmrozi budowę kolei dużych prędkości, będziemy na nią przygotowani – powiedział Marcin Masłowski z biura rzecznika prasowego prezydenta Łodzi.

Dyrektor w PKP SA Grzegorz Nita zaznaczył, że dworzec Łódź Fabryczna jest przede wszystkim dla miasta, a nie dla KDP: - Oczywiście miał być on jej elementem, ale zarówno dworzec, jak i tunel średnicowy pod miastem dla zwykłych pociągów musi powstać niezależnie od rządowych planów budowy KDP.

Sprawa niepokoi łodzian. Marzenia o czasie przejazdu około 35 minut między Warszawą a Łodzią nie ziszczą się przez co najmniej 20 lat. Przeciwko odwleczeniu projektu protestuje SLD. - Projekt budowy KDP trzeba kontynuować. Nie możemy zostać w tyle. Dla Łodzi to być albo nie być - mówi poseł Dariusz Joński.

źródło: Gazeta Wyborcza, Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-03-2012, 09:08    Odpowiedz z cytatem

Na terenie budowy nowego dworca Łódź Fabryczna od 29 lutego 2012 r. trwają prace rozbiórkowe. Trwają także konsultacje związane z koncepcjami architektonicznymi przekazanymi inwestorowi. Prowadzone są również badania geologiczne i prace dokumentacyjne.

Generalny wykonawca budowy - konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM - Intercor otrzymał pozwolenia na rozbiórki części kamienic przy ulicy Składowej. Ze względu na bliskość ruchu ulicznego rozbiórki są przeprowadzane częściowo ręcznie, a częściowo mechanicznie, ciężki sprzęt jest użyty od strony dworca.

- Teren został ogrodzony i zabezpieczony. Robotnicy rozbierają budynki od środka, demontując różne elementy, segregując je na przykład na drewniane, szklane i stalowe. Zgodnie z procedurami materiały z rozbiórki są przewożone po segregacji na składowiska odpadów – informuje Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy wykonawcy.

Rozbiórka zgodnie z planem
Wykonawca oczekuje na kolejne pozwolenia na rozbiórki kamienic przy Składowej. W miarę uzyskiwania pozwoleń, a także w miarę stopniowego przejmowania kolejnych etapów placu budowy, robotnicy niezwłocznie przystępują do procesu rozbiórkowego. Prace te przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Na terenie budowy trwają także badania geologiczne, których celem jest uzyskanie dokładnych informacji na temat wody gruntowej. W tym celu została wywiercona studnia o średnicy 25 cm i głębokości około 50 m. W okolicy studni w liniach prostych odchodzących od niej, w formie litery "L" wywiercono kolejne cztery studnie piezometryczne w odległości odpowiednio: 4, 8, 16 i 32 m. Geologowie przeprowadzili test z użyciem pompy o dużej wydajności, który miał pokazać zachowanie się wody i pozwolić na określenie dokładnego planu odpompowywania wody z wykopu.

Generalny wykonawca, konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor - przekazał inwestorowi w grudniu 2011 r. projekt koncepcji architektonicznej budynku dworca i koncepcji zagospodarowania placu w okolicach dworca.

- Trwają analizy dotyczące strony wizualnej budynku, a także analizy odnośnie przyszłych kosztów związanych z jego późniejszą eksploatacją. Na cotygodniowych konsultacjach elementy tej koncepcji są uszczegóławiane na potrzeby inwestora – opowiada Katarzyna Rumowska.

Dokumentacja i badania
Prowadzone są również prace dokumentacyjne. Geolodzy opracowują dokumentację geologiczno-inżynierską, która jest nastawiona na badania wytrzymałościowe gruntów, m.in. nośność i parametry geotechniczne gruntów. Dokumentacja ta posłuży do celów obliczeniowych m.in. konstrukcji, fundamentów, ścian szczelinowych.

Geolodzy opracowują też dokumentację hydrogeologiczną, która pomoże opracować plan odwodnienia w trakcie prac budowlanych. Badania na placu budowy są prowadzone punktowo. Zrealizowano około 90 punktów pomiarowych, w których prowadzone są między innymi sondowania statyczne, wiercenia geotechniczne, badania w piezometrach.

Do 2014 roku w centrum Łodzi powstanie nowoczesne, pierwsze tego typu w Polsce, multimodalne centrum komunikacyjne. W jednym miejscu będą znajdowały się stanowiska autobusów dalekobieżnych i dworzec kolejowy, przygotowany do obsługi kolei dużych prędkości, otoczony przestrzenią komercyjną wysokiej klasy.

Wartość inwestycji to 1,8 mld zł.



źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 14-09-2012, 22:01    Odpowiedz z cytatem

W czwartek rozpoczęły się pierwsze prace ziemne związane z budową nowego Dworca Łódź Fabryczna. To początek robót, których efektem będzie nowa stacja kolejowa wybudowana 16 metrów pod ziemią oraz tunel kolejowy wybiegający w stronę stacji Łódź Widzew.

Pierwsze prace ziemne związane z wykonaniem wykopu na podziemny dworzec Łódź Fabryczna rozpoczęły się w czwartek, 13 września. Prace na tym etapie budowy nowego dworca mają charakter wstępny i polegają na zdjęciu wierzchniej warstwy ziemi z obszaru wykopu. Generalny wykonawca - konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor - PBDiM - zamierza stopniowo zwiększać zakres prac, a także liczbę maszyn i zaangażowanych pracowników. Następnie będzie można rozpocząć roboty związane z wykonaniem tunelu. Komora startowa powstaje metodą tradycyjnego wykopu. Prace w tym zakresie potrwają około roku. Jednocześnie zacznie się wykonywanie ścian szczelinowych podziemnej stacji. Będzie ona budowana tzw. odmianą podstropową metody ścian szczelinowych. To znaczy, że najpierw powstaną zagłębione na kilkadziesiąt metrów ściany obiektu. Potem zostanie zdjęta warstwa ziemi i bezpośrednio na nią będzie wylany beton, który będzie stanowił strop dworca. Wydobyta ziemia jest wywożona drogą technologiczną wybudowaną na terenach kolejowych do ul. Niciarnianej, a następnie Nowogrodzką, Widzewską w kierunku przejazdu kolejowego, Wagonową, Henrykowską i Pomorską do wyrobiska po nieczynnej żwirowni. Puste ciężarówki wracają: Henrykowską, Wagonową, Czechosłowacką i Nowogrodzką do Niciarnianej. Transport odbywa się samochodami samowyładowczymi. W pierwszym etapie przewiduje się wywiezienie ok. 400 tys. ton ziemi. W sumie, w okresie roku, będzie to blisko 1 mln 800 tys. ton urobku.

Nowa stacja Łódź Fabryczna to 4 perony, 8 torów oraz 24 przystanki autobusowe w rejonie dworca. Na dworcu będą również 3 poziomy parkingów podziemnych dla 960 samochodów. Na dworzec będą prowadziły dwa wejścia – zachodnie i wschodnie. Zachodnie – od strony ul. Kilińskiego będzie połączone z reprezentacyjnym placem miejskim, z którego będzie roztaczał się widok na park im. Stanisława Moniuszki i jedną z wizytówek Łodzi – Sobór św. Aleksandra Newskiego. Na perony wejdziemy przez przeszklone zadaszenie w kształcie fali. Wejście wschodnie, które uwieczni wizerunek dawnego dworca Łódź Fabryczna, będzie dedykowane ruchowi samochodowemu. Do nowego dworca będzie wiodła nowa linia tramwajowa na ul. Składowej, od ul. Kilińskiego do ul. POW. Koszt budowy nowego dworca, który będzie gotowy w 2015 roku, sięga 1,5 mld złotych.

Źródło: PKP PLK SA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
12844010

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2013, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Dworzec Łódź Fabryczna. Sprawdza się czarny scenariusz?

Jedna z najważniejszych łódzkich inwestycji wciąż nie została uzasadniona. Polskie Linie Kolejowe, choć miały przedstawić nowe analizy "potoków pasażerskich" do końca listopada, nadal tego nie zrobiły. Tymczasem zaczyna się sprawdzać czarny scenariusz.

Więcej TUTAJ

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 20-02-2013, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Najgorsze jest to, że od tej inwestycji zależy powodzenie setek innych - w miejscu po Fabrycznym ma powstać Nowe Centrum Łodzi. A teraz cholera wie ile się to wszystko przesunie. To jest ostra paranoja. PLK mówi, że "jeszcze nie doszly dokumenty"... no comment.

Cała te heca zaczęła się jeszcze za Grabarczyka, który rozwalał ile mógł, ale dla "swoich" (czyli dla Łodzi) wyciągał sporo. Ale tak się kończy zaufanie do mafijnej polityki - Grabarczyk odszedł, umowy podpisane, dziura wykopana, ale teraz mozna już przedłużać do woli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-04-2013, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Na wniosek inicjatywy Jaspers PKP Polskie Linie Kolejowe mają uzasadnić sens budowania podziemnego Dworca Fabrycznego w Łodzi w obecnym kształcie. W przeciwnym razie inwestycja może stracić unijne dofinansowanie - informuje „Dziennik Łódzki”.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/805964,wladze-kolei-musza-udowodnic-ze-budowa-duzego-dworca,id,t.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2013, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Tajna instrukcja dla polityków PO z Łodzi

Stanowczo zaprzeczać sugestiom, że dworzec jest niepotrzebny; zachwalać władze miejskie - między innymi takie nakazy zostały zamieszczone w tajnej instrukcji dla polityków PO w Łodzi. Do dokumentu dotarł "Super Express".

Więcej TUTAJ

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-11-2013, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Budowa najnowocześniejszego dworca w Polsce, Łodzi Fabrycznej, nakręcona z lotu ptaka.


_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl