Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Kolej okrężna w Euroregionie NYSA
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2011, 16:25   Kolej okrężna w Euroregionie NYSA Odpowiedz z cytatem

Szynobusem wokół Gór Izerskich

Dlaczego nie. Jeżeli przedsięwzięcie się uda – będziemy świadkami przełomu na rynku lokalnych, międzynarodowych przewozów kolejowych.

Urzędnicy powiatu lubańskiego przygotowują projekt połączeń z Lubania przez Zawidów do czeskiej części Gór Izerskich, a przez Harrachov i Szklarską Porębę z powrotem do Lubania. Chcą również uruchomić osobowe połączenie kolejowe z Leśną.

Pociągiem w góry i do Leśnej

Szynobus wyjeżdżałby z Lubania do Zawidowa i Frýdlantu w Czechach, by potem dotrzeć do Liberca, a następnie przez Tanvald, Harrachov, Szklarską Porębę i Jelenią Górę wrócić do Lubania. Jeżeli projekt "wypali" to Powiat Lubański stworzy ciekawy produkt, na którym zyska cały region. Przy okazji starostwo chce uruchomić również połączenie do Leśnej, dokąd jeszcze w latach 80. XX w. przyjeżdżało kilka pociągów dziennie. Sprawa jest mało skomplikowana. Linia Lubań-Leśna jest w pełni drożna. Przejeżdżają nią pociągi towarowe wożące urobek z kopalni bazaltu w Grabiszycach. Potrzebny jest tylko szynobus.

W projekcie będzie uczestniczyć czeska spółka kolejowa Viamont, której przedstawiciele 27 stycznia br. rozmawiali z urzędnikami lubańskiego starostwa. Delegacji przewodniczył František Kozel, członek zarządu firmy.

Czeski szynobus na polskich torach

Viamont jest liczącą się na czeskim rynku firmą transportową. Obsługuje połączenia towarowe i osobowe, zarówno kolejowe jak i samochodowe.
– Było to pierwsze spotkanie w tej sprawie z przedstawicielami czeskiej spółki Viamont, która jest zainteresowana współpracą z nami w kwestii uruchomienia połączeń kolejowych między powiatem lubańskim a krajem libereckim. Jednak przed nami dużo pracy, dużo rozmów i starań nad pozyskaniem środków na ten program – mówi Wicestarosta Lubański Konrad Rowiński.

Tak wytyczona trasa nie miałaby sobie równych w całym Euroregionie "Nysa". Mimo że kilka miesięcy temu, po 65 latach wróciły pociągi na niezwykle malowniczą trasę ze Szklarskiej Poręby do Kořenova, to zapewne nie mogłaby konkurować z połączeniem spinającym niemal całość Gór Izerskich.
– Połączenia będą obsługiwane taborem firmy Viamont. Spółka dysponuje ekonomicznymi autobusami szynowymi, które doskonale sprawdzają się na górskich szlakach kolejowych. W przedsięwzięcie musimy zaangażować marszałka województwa dolnośląskiego oraz jego odpowiednika w libereckim kraju. Musimy również na ten cel pozyskać środki unijne. Będą również potrzebne odpowiednie homologacje dla czeskiego taboru, który będzie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów, jechał po szlakach których właścicielem jest PKP. Nikt nie mówi że będzie łatwo, ale myślę że sobie poradzimy – przekonuje do projektu Artur Zych, Naczelnik Wydziału Edukacji, Spraw Społecznych i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Lubaniu.

Udało się w Lwówku, uda się w Lubaniu

Zych wie co mówi. Kilka lat temu starał się o połączenie kolejowe Lwówka Śląskiego z Jelenią Górą i Bolesławcem, na którym PKP dawno postawiły krzyżyk. Udało się i mieszkańcy Lwówka jeżdżą teraz szynobusem do Jeleniej Góry oraz do Bolesławca i Legnicy przez Nowogrodziec.

Artur Zych uważa że projekt lubański na pewno się powiedzie, a połączenia przyciągną wielu turystów. Połączenie zostanie ujęte w programie ZVON, co oznacza że za 20 złotych pokonamy prawie 200-kilometrową trasę Polskę i Czechy.

Linią z Lubania do Zawidowa pociągi kursowały do końca lat 90. XX w.. Niestety, połączenie które biegło między innymi malowniczymi brzegami Jeziora Witka, PKP zawiesiły. Teraz odbywa się tym szlakiem, okazjonalnie ruch towarowy. W lata 80. i 90. ubiegłego wieku pojawiały się plany uruchomienia pociągów z Jeleniej Góry do Pragi przez Zawidów i Liberec ale oczywiście nic z tego nie wyszło. Czechom wówczas nie zależało. Natomiast polska strona w związku z brakiem zainteresowania południowych sąsiadów nie nalegała. Teraz to się zmieniło. Obie strony wiedząc o ogromnym potencjale turystycznym, który zaczyna się budzić po obu stronach Gór Izerskich muszą rozpocząć od rozwiązań komunikacyjnych.

Sławomir Piguła

źródło: goryizerskie.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.


Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 21-06-2011, 00:54, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-04-2011, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli powrót tego pociągu (atrakcyjnego, nie powiem) ma być zorganizowany przez 311, to koniecznie w górach musi być więcej mijanek. Trudno wyobrazić sobie sytuację, że pociąg sterczy w Piechowicach albo Szklarskiej Górnej tylko przez to, że na szlaku coś jedzie... Jedna mijanka na odcinku Piechowice- Kořénov to śmiech na sali.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 19-04-2011, 01:06    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Piechowice- Korenov, czas przejazdu okolo 85 minut, jedna mijanka, mniej więcej po 40 minutach jazdy, to faktycznie mało, ale za bardzo nie ma gdzie wcisnąć jeszcze jednej mijanki, chyba, że przy przystanku Jakuszyce. Miejsca trochę jest i można by zrobić peron wyspowy po środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 19-04-2011, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Przecież można ruszyć Szklarską Dolną. Rozjazdy są sprawne, wisi też drut, tylko tor trzeba przykręcić (chyba że wymaga naprawy). Jakuszyce jak najbardziej wykonalne, tym bardziej że tor mijankowy tam jest. Tyle że sterowanie obu trzeba by zrobić ze Szklarskiej Górnej albo zrobić rozjazdy sprężynowe i semafory samoczynne. Nie mówimy o takich cudach jak reaktywacja mijanek Nowy Świat czy Zalesie (czy jak się ta mijanka za Górzyńcem nazywała).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 19-04-2011, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś się orientuje, kiedy dokładnie linia do Szklarskiej ma zostać zamknięta na czas remontu? Słyszałem, że w tym roku, a jeśli tak, to z kolejowej "pętli izerskiej" nici (no, chyba że po wakacjach - wtedy pociągi pojeżdżą trzy, cztery miesiące...).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 19-04-2011, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Też słyszałem, że to ma być jakoś w tym roku, tylko chrom wie kiedy. A ciekaw jestem, czy ta pętla będzie tylko w jedną, czy w dwie strony?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 20-04-2011, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Dla jasności. 30 marca w Lubiniu spotkali się wiceprezes POL MIEDŹ TRANS Dariusz Liszewski ( w spotkaniu bał też udział Zbigniew Łuszczyk) i Franciszek Kozel -prezes Viamont-u gdzie ustalano szczegóły uruchomienia pociągów w relacjach Lubań- Liberec, Lubań- Leśna i Zgorzelec- Jelenia Góra. Ustalono trasę pociągu Lubań- Liberec (przez Mikułowę, Sulików, Zawidów i Frydlant) i rozkład jazdy ( na razie nie dotarł do Starostwa Powiatowego w Lubaniu jak tylko dotrze wrzucę na forum). Ustalono też , że trasę będzie obsługiwać szynobus typ 801 (czeski). Dodatkowo wystosowano pismo do PLK Wałbrzych o przywrócenie rozjazdów w Mikułowej. Pociągi najprawdopodobniej ruszą w sierpniu.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-04-2011, 17:08    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, biorąc pod uwagę nieudolny i zbetoniały ZLK w Wałbrzychu nie liczyłbym na sierpień. No, może 2012 roku...

Nie jestem pewny, czy relacja Lubań - Liberec zda egzamin. Pociągi będą woziły powietrze. Ja bym to zrobił inaczej, tzn. pociąg Zgorzelec - Liberec (w Zgorzelcu skomunikowanie z pociągami z/do Węglińca).

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 20-04-2011, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z tobą też mi się wydaje , że pociągi będą jeździć puste. Szczerze to szkoda , że nie pomyślano o relacji ze Zgorzelca. Najlepiej gdyby pociąg jechał na trasie Gorlitz- Liberec wtedy pociągi miały by szanse na sukces.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 21-04-2011, 00:48    Odpowiedz z cytatem

panowie,troche rozglosu i pociagi nie beda wozic powietrza!a tym bardziej podziekujmy tez nowemu burmistrzowi p.Słowińskiemu ze robi wkład!ja jestem za tymi polaczeniami.tym bardziej ze lubań sie stara!

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 21-04-2011, 05:59    Odpowiedz z cytatem

Ja również jestem za ich uruchomieniem i sądzę że będą frekwencyjne. Kiedy latem 2008 uruchomiono pociąg Lwówek Śląski - Trutnov też były obawy czy Lwówek wygeneruje potoki. Pasażerów było sporo. Ja sam korzystałem wielokrotnie z tego pociągu. Nawet ludzie z wiosek często wybierali się do naszego południowego sąsiada, niestety mankamentem naszego kraju jest wycinanie tego z czego korzystają ludzie, więc i Trutnov ze Lwówka Śl też został wycięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 21-04-2011, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Tak hurtowo:

W tym roku dopiero rozstrzygnięcie przetarg NA DOKUMENTACJĘ TECHNICZNĄ (przetarg na podstawie zakończonego Studium Wykonalności) - co oznacza że wszelkie prace rozpoczną się NAJWCZEŚNIEJ za ROK (a zapewne półtora /przetarg/).

Motoraki 801 - wiem, ze to zabytek -ale czy coś się zmieniło i UTK dopuści jakikolwiek Motoraka do kursowania po torach w Polsce? (Do tej pory ze względu na lżejszą (słabszą) ramę niż PN przewidują nigdzie motoraki zgody na wjazd do PL poza stację graniczną nie dostawały).

O Mijankach dodatkowych gdziekolwiek można najwyżej pomarzyć - PLK nie przewiduje uruchamiania posterunków -a wręcz przeciwnie -tam gdzie się da je się obcina lub ogranicza służbę do pory dziennej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 21-04-2011, 23:43    Odpowiedz z cytatem

No to może być tak, że ze względu na fatalne godziny pociąg może stracić pasażerów. Poza tym, niech pociąg z góry będzie miał w plecy... I co? Niepotrzebny postój pociągu jadącego z Jeleniej w Piechowicach przez ponad 40 minut. To jest właśnie Polska- likwiduje się infrastrukturę, a potem się mówi, że liczba pasażerów spada... Naprawdę, starczą właściwie bezobsługowe rozjazdy sprężynowe...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 22-04-2011, 08:31    Odpowiedz z cytatem

Panowie, gwoli scislosci rozmawiamy na temat motorakow serii 810 (nie mylic z seria 801, tzn. dawna M131.1). Dopuszczenie tego typu do ruchu na terytorium Polski jest dla spolki VIAMONT Regio a.s. sprawa priorytetowa ze wzgledu na jego wykorzystanie w ramach obslugi pociagow sezonowych na nr 311.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 22-04-2011, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Panowie, gwoli scislosci rozmawiamy na temat motorakow serii 810 (nie mylic z seria 801, tzn. dawna M131.1). Dopuszczenie tego typu do ruchu na terytorium Polski jest dla spolki VIAMONT Regio a.s. sprawa priorytetowa ze wzgledu na jego wykorzystanie w ramach obslugi pociagow sezonowych na nr 311.


Widać jakaś osoba piszącą wcześniej musiała pomylić 801 z 810.

Wracając do dopuszczenia - mógłbym prosić jakiś link. Gdyż w śród listy dopuszczonych w Polsce przez UTK pojazdów i urządzeń kolejowych nie mogłem się doszukać ani 801 ani 810.
http://www.utk.gov.pl/download.php?s=1&id=1372
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl