Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zwrot biletu na pociąg InterRegio z powodu niewykorzystania
Autor Wiadomość

franekswoboda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2010

PostWysłany: 20-04-2011, 15:01   Zwrot biletu na pociąg InterRegio z powodu niewykorzystania Odpowiedz z cytatem

Witajcie,
Jak zapewne większość z Was wie, biletu na pociąg PR zakupionego przez internet nie można zwrócić w tym samym dniu za pomocą internetowego systemu, dzięki któremu dokonało się zakupu (nawet wiele minut przed odjazdem ze stacji początkowej widniejącej na bilecie)... Wiadomo też, że w takim wypadku można zwrócić bilet w drodze pisemnej reklamacji, która obejmuje dwa przypadki:
1. bilet zostanie poświadczony w dowolnej stacji miejscowości wyjazdu (ale tylko w dniu wyjazdu i oczywiście przed upływem terminu ważności biletu, czyli jak mniemam do końca dnia) albo w pociągu (w razie rezygnacji z dojazdu do stacji przeznaczenia wskazanej na bilecie);
2. jeżeli powyższe jest niemożliwe - pozostaje udokumentowanie niemożliwości wykorzystania biletu z przyczyn całkowicie niezależnych.

Chciałbym zapytać jak wygląda sytuacja podróżnego w przypadku opisanym tu w punkcie drugim, a dokładniej - jakie uzasadnienie trzeba by przedstawić w liście do PR, aby uwzględniono żądanie zwrotu należności za bilet.

Kilka dni temu zakupiłem bilet na pociąg dalekobieżny (InterRegio). Trasa ponad 500km, a stacja początkowa znajduje się poza miejscowością mojego zamieszkania. Chciałem więc (jak zwykle) dojechać busem. Niestety pech chciał, że tego dnia bus 'wystartował' z ponad trzydziestominutowym opóźnieniem (oczywiście brak jakiejkolwiek wzmianki na przystanku itp.) i do miejscowości, w której miałem zacząć podróż dotarł 6 minut po odjeździe 'mojego' pociągu. Czy da się to jakoś udokumentować? Czy PR jest w stanie sprawdzić, że bilet o danym numerze, z kodem kreskowym nie był skanowany w pociągu? Czy sam bilet elektroniczny (tj. wydruk pliku PDF) nie powinien wystarczyć do skutecznej reklamacji? Tylko proszę nie używać argumentów w stylu 'mogłeś jechać wcześniejszym busem', ponieważ prowadzą one do absurdalnego przekonania, że najlepiej jest stawić się dzień wcześniej na stacji początkowej...

O ile bardzo lubię PR za ich podejście do klienta (liczne promocje i oferty ulgowe), o tyle sposób sprzedaży biletów internetowych wydaje mi się niedopracowany, choćby ze względu na opisaną przeze mnie niemożność zwrotu biletu w dniu, w którym się go kupiło, nawet przed odjazdem pociągu wymienionego w bilecie...

_________________
2010: 15631 km | Stargard - Pyrzyce (- Lipiany) http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=158528
2011: 9939 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl