Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Powrót pociągów na Roztocze
Autor Wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 12-07-2011, 08:01    Odpowiedz z cytatem

Po mojej niedzielnej wyprawie doszedłem do wniosku, że skoro marszałek chce wysyłać pociągi na Roztocze - a powinien, bo zainteresowanie jest bardzo duże, kilka osób nie zmieściło się do Kasztelana i zostało na peronie w Zawadzie czekając na następny - powinien zaopatrzyć przewoźnika naszego w trójczłony. Zdecydowanie lepsza opcja niż łączenie SA134. No i myślę, że relacje Hrubieszów - SWR - Hrubieszów mogły by być niezłym rozwiązaniem. Nie mówię, że dobrym ale coś może z tego wyjść. Na pewno w sezonie i okolicach weekendów. Tylko, że nie będzie wtedy już w ogóle rezerwy taborowej, no chyba, że coś zostanie jeszcze dokupione.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 12-07-2011, 08:58    Odpowiedz z cytatem

ibonek, a ja nie wiem czy SA134 nie mogą przypadkiem ciągnąć wagonika. Wówczas tanim kosztem mamy trójczłon. PR musiałoby tylko zrobić rewizje paru swoim wagonom z Lublina.
A co do połączeń Hrubieszów - StWR to dobry pomysł. Potrzebna byłaby tylko zgoda marszałka podkarpacia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-07-2011, 11:57    Odpowiedz z cytatem

O pociągach do Zamościa i Bełżca

Wraz z nadejściem wakacji rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów REGIO do Zamościa i Bełżca. Mimo dość krótkiego okresu kursowania składy cieszą się niezłą, z tygodnia na tydzień rosnącą frekwencją – dowiedział się „Rynek Kolejowy” w Lubelskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Oferta

22 czerwca rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów do Zamościa i Bełżca. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, organizator przewozów, założył kursowanie 5 par pociągów – 4 pary na trasie Lublin-Zamość, 2 pary Lublin-Bełżec oraz parę Chełm-Zamość. W takiej konfiguracji rozkład jazdy utrzyma się do końca wakacji – z dniem 1 września pociągi Kasztelan i Kanclerz nie dojadą do już Bełżca, Suśca i Zwierzyńca. 4 tygodnie dłużej pojedzie skład Chełm – Zamość – Chełm. Zatem od 29 września do końca obowiązywania tej edycji rozkładu jazdy pozostają wyłącznie pociągi na trasie Lublin- Zamość- Lublin, których w ciągu doby będzie od 6 do 8.

Warto nadmienić, że pociąg Podkomorzy rel. Chełm – Zamość – Chełm został dogodnie skomunikowany na stacji Rejowiec ze składami z/do Lublina, tym samym pasażerowie chcący udać się z Lublina do Zamościa (i z powrotem) zyskali dodatkowe dogodne połączenie. Z części pociągów z/do Zamościa i Bełżca można dogodnie przesiąść się w Lublinie na składy TLK, w szczególności typowym „łącznikiem” jest pociąg Kasztelan. Natomiast gorzej wygląda skomunikowanie pociągów z/do Zamościa i Bełżca w kierunku Chełma, zwłaszcza w dni wolne od pracy.

Marketing

Wraz z powrotem składów pasażerskich na Zamojszczyznę podjęto działania promocyjne. W ramach oferty „Połączenie w dobrej cenie” wprowadzono specjalną taryfę na przejazdy w relacjach Lublin-Zamość i Lublin-Bełżec. Jako ciekawostkę można podać, że dzięki tej pierwszej zyskali nawet mieszkańcy Rejowca położonego w połowie trasy Lublin-Zamość i pasażerowie wsiadający/wysiadający na innych przystankach między Żulinem a Zawadą. Ponadto przed reaktywacją połączenia wydrukowano folder z rozkładem jazdy, który w tysiącach sztuk dostarczono do miejscowości położonych przy linii kolejowej nr 69. Za punkty dystrybucyjne służyły sklepy, urzędy, a nawet... kościoły.

W LZPR „mówi się”, że już same pojazdy są swoistą promocją połączenia. Zwłaszcza mieszkańcy Bełżca przychodzili tłumnie obejrzeć pojazdy jakby „z innej epoki”.

Frekwencja

Wraz z uruchomieniem omawianych pociągów pracownicy LZPR stale monitorują liczbę pasażerów. Wyniki badań potoków podróżnych są optymistyczne. - Frekwencja na trasie Lublin/Chełm-Zamość/Bełżec systematycznie rośnie i jest uzależniona od dnia tygodnia oraz pogody – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR. Jak informuje Zofia Dziewulska największym uznaniem pasażerów cieszy się pociąg nr 235/2233 Kanclerz relacji Lublin-Zamość/Bełżec odjeżdżający ze stacji Lublin o godzinie 16.36. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 89% (zajętych miejsc siedzących) a maksymalne 147%.

Drugi w kolejności, to skład nr 231/2231 Kasztelan jadący tą samą trasą, odjeżdżający ze stolicy regionu o godzinie 9.53. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 61% a maksymalne 142%. Na drugim biegunie frekwencji znajduje się pociąg Podkomorzy w obu kierunkach. Średnie zapełnienie w tym pociągu to tylko niespełna 9%. W pozostałych pociągach średnie zapełnienie zamyka się w przedziale 30-60%.

Wyniki badań Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR komentuje następująco: - Z naszej analizy wynika, że większym zainteresowaniem cieszy się połączenie Lublina z Roztoczem. Być może wynika to z tego, że mamy w tej chwili wakacje i większa liczba naszych klientów ma ochotę odpocząć na łonie natury. Przemawia za tym także zwiększona liczba podróżnych w czasie słonecznych i ciepłych weekendów – mówi Zofia Dziewulska.

Dla pełnego obrazu sytuacji należy dodać, że wszystkie pociągi na Ziemię Zamojską obsługują najobszerniejsze z lubelskich szynobusów, czyli pojazdy serii SA134, a pociągi Kanclerz i Kasztelan są zestawione z dwóch sprzężonych ze sobą spalinowych zespołów trakcyjnych. Dzieli się je na stacji Zawada. Z tego miejsca jeden skład udaje się do Zamościa, a drugi do Bełżca. Ponadto cześć pasażerów wysiada na przystankach położonych na odcinku Lublin-Rejowiec linii nr 7. Tutaj szynobusy stanowią uzupełnienie oferty składów kursujących między Chełmem a Lublinem. A z uwagi na brak postojów na części przystanków szynobusem najszybciej można dotrzeć do nie tylko to Trawnik czy Kaniego, ale nawet i do Chełma przy wyborze połączenia Magnatem i Podkomorzy. Doliczając czas na przesiadkę do „niedźwiedziego grodu” z Lublina można dotrzeć o 5 minut szybciej niż EZT-em.

Istniały obawy, że zastosowane pojazdy mogą być niewystarczające, zwłaszcza w sytuacji, kiedy z jednego składu zechce skorzystać większa liczba rowerzystów. Jednak dotychczas do przewoźnika nie wpłynęła żadna skarga dotycząca (mówiąc ogólnie) komfortu podróży. Zatem stosowany tabor jest wystarczający do obsługi trasy „roztoczańskiej”.

źródło: Rafał Jasiński, Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-07-2011, 12:26    Odpowiedz z cytatem

To bardzo dobrze, że rośnie liczba osób zainteresowanych korzystaniem z pociągów w czasie wyprawy na całe Roztocze i Zamojszczyznę. To co wielokrotnie było już powtarzane na forach kolejowych: rozsądnie ułożony rozkład jazdy zapewniający skomunikowanie na dużych stacjach z pociągami dalekobieżnymi + rozsądna cena, jakieś promocje, taryfy specjalne etc. zawsze będą podstawą sukcesu danej relacji. I na to nie ma mocnych. Przecież logiczne, że każdy jak będzie miał taką możliwość wybierze dobrej jakości szynobus, klimatyzowany a nie ciasny bus jeszcze biorąc pod uwagę nasze polskie drogi.Tak trzymaćSmile, a marszałkowi Województwa Lubelskiego tylko pogratulować, że wreszcie podjął walkę z busiarskim lobby, które tamte tereny opanowało już do nieprzyzwoitych granic.
Pociągi do Hrubieszowa przydałyby się jak najbardziej, i to nie tylko do Stalowej Woli ale przede wszystkim do/z Lublina.

[ Dodano: 12-08-2011, 14:16 ]
Jak wynika z rozkładu zarówno na sitkolu jak i stronie przewozów regionalnych popołudniowym "Kasztalenam" nie dojedziemy już bezpośrednio z Bełżca do Lublina. Czy ktoś się orientuję czy to pomyłka w rozkładzie, czy rzeczywiście Regio 2232 z Bełżca odjeżdżający o 15:44 dojeżdża tylko do Zawady i tam trzeba się przesiąść na Regio 234 Zamość-Lublin? Czyżby jakaś awaria szynobusu, czy już zmiana stała do końca sierpnia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-03-2013, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Jest nadzieja dla zamojskiej kolei?

Na początku marca w Zamościu odbyła się konferencja, na której przedstawiono wstępną koncepcję połączenia z Warszawy do Lwowa m.in. przez Lublin i przejście graniczne Hrebenne-Rawa Ruska. „Radio Lublin” opublikowało wypowiedź, że jest szansa na zachowanie ruchu kolejowego na trasach: Zamość-Hrubieszów i Zwierzyniec-Hrebenne.
Na konferencji zorganizowanej przez europosła Arkadiusza Bratkowskiego szeroko informowały lokalne media. W Zamościu spotkali się m.in. samorządowcy i kolejarze z obu stron polsko-ukraińskiej granicy, którzy debatowali na temat możliwości uruchomienia połączenia Warszawa-Lwów m.in. przez Zamojszczyznę. Wskazano, że w przyszłym budżecie unijnym przewidziano sporo środków na inwestycję kolejowe. Modernizacja infrastruktury kolejowej po obu stronach granicy jest niezbędna, aby połączenie miało akceptowalny czas przejazdu. Szacunkowo realizacja zadania, włączając w to zakup taboru do obsługi połączenia, wyniosłaby nawet 200 mln euro. Gdyby udało się pozyskać niezbędne środki to inwestycja trwałaby kilka lat – podała „Kronika Tygodnia”.
„Radio Lublin” zainteresowało się „wyłączeniem z eksploatacji” odcinków linii kolejowych na terenie Zamojszczyzny. Jak dowiedziała się regionalna rozgłośnia, jest szansa na utrzymanie tych tras. W tym celu Zakład Linii Kolejowych w Lublinie przeprowadzi zmiany organizacyjne, które pozwolą na „zejście z kosztów”. Kolejarze oczekują również deklaracji ze strony przedsiębiorców korzystających z usług przewoźników kolejowych, co do ilości nadawanych ładunków w przyszłości. Jeśli dochody z zagrożonych odcinków będą bilansować się z kosztami ich utrzymania to jest szansa na utrzymanie ruchu kolejowego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/41878/_Jest_nadzieja_dla_zamojskiej_kolei_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kleksograf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Cze 2007

PostWysłany: 26-11-2013, 09:02    Odpowiedz z cytatem

Cześć. Orientujecie się może jak będzie wyglądała sytuacja rozkładowa połączeń na trasie Przeworsk - Zamość p. Hrebenne po 15.12.2013 r.?
PS: Jaki tabor tam dzisiaj kursuje? Szynobusy czy SM+wagon(y)? Pytam w celach turystycznych. Bardzo dawno nie jechałem, a uwielbiam tą trasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 26-11-2013, 11:49    Odpowiedz z cytatem

Trzeba poczekać!
Na tej trasie kursuje od 1-4 V 2014 i od 28 VI-31 VIII 2014.
Będą trzy połączenia: 2 do Jarosławia i jedno do Rzeszowa.
Oczywiście - szynobusy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 29-01-2014, 23:09    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/50605/w_marcu_wielkie_ciecia_polaczen_pkp_intercity.html
TLK "Hetman" Rzeszów-Poznań Główny..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl