Desiro2,
Trochę słabo mi się robi jak czytam twoje posty. Bo choćby szynobus do Balic woził 5 osób, a jeździ na zasadach komercyjnych to według mnie i tak ma sens. Z resztą nie wyobrażam sobie, aby miasto na europesjkim poziomie, a takim jest Kraków nie miało połączenia kolejowego z portem lotnicznym.
Co do twoich dywagacji, że małopolskie szynobusy powinny jeździć na linii Chabówka - Nowy Targ czy Tarnów - Szczucin owszem jestem ZA, ALE proszę przekonaj do tego wspaniałomyślego marszałka województwa małopolskiego.
Jeżeli co do linii Chabówka - Nowy Targ kursowanie pociągów według mnie jest zasadne o tyle na Tarnów - Szczucin to dla mnie jak na razie since ficktion.
Co do tego co napisał kolega Kryniczanin to podniosę obie ręce. Gdybym ja był marszałkiem i kupił szynobus na potrzeby swojego województwa to powinien on jeździć jedynie w granicach tego województwa.
Jednyną sytuacją kiedy szynobus mógłby jechać do innego województwa jest sytuacja kiedy szynobus z tamtego wojeówdztwa wjedzie do mojego. Za przykład niech posłuży relacja Poznań - Gorzów - Poznań gdzie kursy wykonuje na zmianę SA z Poznania i Zielonej Góry.
Co do tego, że niska prędkość szlakowa jest przyczyną małej frekwy tu się nie zgodze i podam przykład ze swojego podwórka.
Cieszyn - Zebrzydowice - Cieszyn 14 pociągów przy prękości 40 km/h przewozi rocznie na tym odicnku około 75 tysięcy pasażerów. Także nie w prędkości, a w rozkładzie jazdy jest pies pogrzebany.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-04-2011, 07:16
Cytat:
tyle tylko, że od relacji typu Żywiec - Sucha Beskidzka powinno się już dawno odejść. Żywiec - Sucha - Zakopane, albo Żywiec - Sucha - Kraków to i na kiblu by się utrzymały.
Żywiec - Kraków jak najbardziej, Żywiec - Zakopane tu już wątpie chyba że Katowice - Zakopane p.Żywiec to już nie wątpie he he a wynalazki Stróże - Biecz na Kraków - Gorlice obowiązkowo z pominięciem wioski co ma łącznicę.
Cytat:
Ale i tak główną przyczyną małej frekwencji teraz jest długi czas przejazdu po najgorszych torach.
Ciekawe kto nie pomyślał aby w czasie KKA na odcinku D29-97 od Suchej do Żywca nie zrobić rewitalizacji torów do prędkości przynajmniej 60-90km/h
Na Nowy Sącz - Krynica/Plavec pomyśleli wycięto wszelkie chaszcze, wymieniono i dalej wymienia się podkłady na dniach następne zamknięcie. A Sucha - Żywiec oj wątpie.
Cytat:
Dziwi mnie dyskusja czy jedyne w naszym kraju a normalne w całej Europie połączenie kolejowe na lotnisko ma sens...oczywiscie chyba że chcecie pokazac ludziom z europy nasze śmierdzące zatloczone busiki,korki,czy przewóz osób za 100zł na lotnisko...
Swego czasu latałem samolotem co 3-4 tygodnie i nieraz widziałem zapełnienie ponad 100% w relacji na balice...
Dla mnie jest to śmieszne gadanie. Delikatnie mówiąc nie przepadam za Krakowem ale jestem dumny jako mieszkaniec województwa że choć tu jest względna Europa a nie busowy 7 świat. Jak znajoma ostatnio jechała na lotnisko i wracała to wiedziałem że może czuć się bezpiecznie.
@Eximus Pełna zgoda.
[ Dodano: 2011-04-26, 14:14 ]
Cytat:
Jak wykorzystać dany samolot, by dzięki niemu najwięcej zarobić
Taka sama rola powinna przyświecać przewożnikowi kolejowemu. Czy lepiej wykorzystać Szynobus na Balice który zrobi kilkanaście kursów czy lepiej jechać pusto z Biecza do Żywca wioząc powietrze na jednym kursie. Odpowiedz jest oczywista.
Tabor nie powinien stać i leżeć a zarabiać na siebie jeżdząc jak najwięcej. Przewożnicy lotniczy to zauważają a kolejowi nie za bardzo.
Szynobusy do Balic są bardzo popularne, pomysły z zawieszeniem ich kursów nawet na czas remontów są idiotyczne. To tak jakby ktoś pojechał popularnym krakowskim tramwajem w sobotę o 5 rano i na tej podstawie stwierdził, że linia jest nikomu niepotrzebna. Ta linia to pionierskie rozwiązanie w naszym kraju, wzór do naśladowania dla innych a tutaj na tym forum są osoby, które bez głowy, ładu i składu proponują tak muszę to napisać durne rozwiązania. Panowie zamiast pisać takie bzdury czas iść na spacer i przewietrzyć umysły.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-04-2011, 18:15
sheva17, Jedyne co mnie denerwuje to ta taryfa specjalna do Balic. Żeby jej nie było to super by było. Temu odcinkowi potrzebny jest drut i tak sobie myślę ale to odległa przyszłość związana z modernizacją Kraków - Tarnów wydłużenie części kursów na jednostce oczywiście najlepiej EN77 do Tarnowa. Prosta logika Kraków - Tarnów odcinek bez konkurencji dla kolei gdzie bije wszystko na głowę czasem przejazdu nawet klop.
Dobudować jedynie te 100 metrów wprost pod terminal i naprawde nie ma na co narzekac-
1.Cena-10zł bezkonkurencyjna
2.Czas-18 minut-bezkonkurencyjny(szczególnie w godzinach szczytu czyli w Kraku praktycznie cały dzień
Prędkość dochodząca w niektórych momentach w okolice 100-105 http://www.youtube.com/watch?v=vmOYSjavzKY jest jaknajbardziej ok nawet druta tam nie trzeba tak na gwałt bo to co jeździ daje rade,no może jak już cała małopolska będzie miała nowe torowiska:)to można zająć się Balicami:)
Balice są mniej popularne dlatego, że mają specjalną taryfę oraz pomijaja przystanek łobzów.
Co do szynobusa to naprawdę szkoda, że zamiast niego kursuje ZKA napychając kasę ościennej firmie.
Co do pociągów Zwardoń tak jak Zilina powinny jeździć codziennie podobnie Gorlice. Pociąg jednodniowy jest słabym rozwiązaniem wg mnie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Cena to bezkonkurencyjna jeśli chodzi, o drożyznę Przesada moim zdaniem - 8 zł było w sam, a tak pewna część pasażeró zrezygnowała z szynobusu.
Owszem samo w sobie jest drogie ale w porównaniu do taksy i "przewozów osób za 100zeta za kilometr" jest i tak niezle.Nie wiem autobus może ciut tańszy ale napewno nie szybszy...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-04-2011, 20:38
kns, No nie przesadzaj już może małe porównanie do Pyrzowic gdzie mamy monopol autobusów.
I tak twierdze ze 18 minut z centrum na lotnisko naprawde niezły wynik:)
[ Dodano: 26-04-2011, 22:25 ]
Może kogoś to zszokuje ale znajomi z Rzeszowa w tamtym roku nacięli się na"przewóz osób" i zapłacili z lotniska na dworzec !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!450 ZŁOTYCH!!!!!!!!!!!!!!!!!Oczywiście wezwali Policje itp.ale wobec takiego rozboju ja będe się upierał że 10zł/2,5euro to wrecz okazja!!!
[ Dodano: 26-04-2011, 22:43 ]
Dla porównania :
Dublin centrum-lotnisko -jedynie autobus-40minut-6 euro
Londyn lotnisko(poza city)do centrum(40-60minut) okolo 8-10 funtów
Frankfurt lotnisko-centrum-okolo 7-10 euro
Niech ktoś spróbuje pojechac samochedem do dworca w Krakowie na lotnisku na jednym litrze paliwa:)))))))))))Paliwko powyżej 5 zeta...
Naprawde zróbmy sobie dobrze i nienarzekajmy na cene tego połączenia-w każdej aglomeracji europejskiej ceny za kilometr na trasie dojazdu dojazdu do lotniska są nieco wyższe niż po mieście nawet na dłuższych dystansach
Ostatnio zmieniony przez Bardi78 dnia 26-04-2011, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
Exismus, nie myl Chabówka-Nowy Sącz z Nowy Targiem! wróć się do podstawówki na naukę geografii!! co do niepopularnych relacji i dywagacji o przekonaniu do tego marszałka - popatrz na warminsko-mazurskie i zobacz co tam uruchomili: Elbląg-Braniewo, oraz Szczytno-Pisz-Ełk. Mało kursów,ale są. Dało się?dało. Ale w Małopolsce się nie da bo jak wiadomo jesteśmy kolejowo do zaorania..zresztą my mamy MZPB już od dawna.
Balice powinny zostać, ale przy modernie tej linii powinno się dołożyć przystanek w Mydlnikach bliżej osiedla i postój na Łobzowie. Nie widzę przeciwskazań, dla których mieszkańcy Krakowa nie mogliby skorzystać z pociągu, tacy mieszkańcy Mydlnik z chęcią skorzystaliby z szynobusa, gdyby im zbudować nowy przystanek blisko osiedla na linii 118. Taryfa jest zawyżona trochę niestety.
nie myl Chabówka-Nowy Sącz z Nowy Targiem! wróć się do podstawówki na naukę geografii!! co do niepopularnych relacji i dywagacji o przekonaniu do tego marszałka - popatrz na warminsko-mazurskie i zobacz co tam uruchomili: Elbląg-Braniewo, oraz Szczytno-Pisz-Ełk. Mało kursów,ale są. Dało się?dało
Po pierwsze Forum nie jest od obrażania innych użytkowników. Co do nauki geografii to po porstu przeliterowałem się i zamiast Nowy Sącz wpisałem Nowy Targ, a edycja postu wygasa po 60 minuatch.
Po drugie nie podrówuj Warmińsko - Mazurskiego do Małopolskiego, bo każde województwo ma inną specyfikację regionalnych linii kolejowch.
Po trzecie, aby jeździć i do Balic, i do Nowego Sącza i do Szczucina, a co za tym idzie zapewnić wszystkim zrównoważony transport kolejowy należy mieć odpowiednią liczbą szynobusów (w tym wypadku spalinowych), a Małopolska tyle nie posiada. W stronach z których pochodzę Warmińsko - Mazurskie jest ich 11, a więc może je efektywnie wykorztać.
Odnośnie twoich pretensji co do Małopolskiego PR to winą obarczyć należy także marszałkam bo to on jest ustawowym organizatorem kolejowych przewozów pasażeskich w twoim, moim, waszym województwie i od niego zależne jest wszystko. To on akceptuje lub dorzuca rozkłady jazdy, zamyka, rekatywuje linie kolejowe itp itp. Tyle w tym temacie.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-04-2011, 06:28
Cytat:
Exismus, nie myl Chabówka-Nowy Sącz z Nowy Targiem! wróć się do podstawówki na naukę geografii!!
Wszyscy użytkownicy zrozumieli o co chodziło Eximusowi tylko ty musiałeś go zaatakować.
Cytat:
popatrz na warminsko-mazurskie i zobacz co tam uruchomili: Elbląg-Braniewo, oraz Szczytno-Pisz-Ełk. Mało kursów,ale są
Co tam że nie są wcale konkurencją dla nikogo z takim rozkładem ale no przecież jeżdzą.
Wolę już milion razy szynobusy z 10 gośćmi z zagranicy na Balice niż szynobusy z 30 kolejarzami na Nowy Sącz - Chabówka. Lepiej dopłacić coś niż pchać je w ręce dostawczaków śmierci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum