Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 30-06-2017, 20:33    Odpowiedz z cytatem

Popieram przedmówców. Koleje Dolnośląskie powinny z założenia przede wszystkim służyć mieszkańcom Dolnego Śląska (i bliskiego pogranicza).

Jeśli chcą jeździć do Berlina? - OK, ale niech uruchomią to połączenia na zasadzie komercyjnej (bez dotacji z UMWD). Jeśli będzie się samo finansowało - proszę bardzo. Tabor niech zarabia na siebie. Mogą nawet miejscówki wprowadzić na ten pociąg.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-06-2017, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Koleje Dolnośląskie zamierzają jeździć na trasie krajowej Wrocław Główny – Żary – granica państwa w ramach relacji międzynarodowej Wrocław Główny – Berlin-Lichtenberg – Wrocław Główny. Przewoźnik zaprezentował także planowany rozkład jazdy pociągów wraz z terminami kursowania.

Tutaj szczegóły:

https://utk.gov.pl/download/1/38735/DRRKWR7172920174WersjajawnawnioskuKDdopublikacji.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 30-06-2017, 22:19    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
Jeśli chcą jeździć do Berlina? - OK, ale niech uruchomią to połączenia na zasadzie komercyjnej (bez dotacji z UMWD). Jeśli będzie się samo finansowało - proszę bardzo. Tabor niech zarabia na siebie. Mogą nawet miejscówki wprowadzić na ten pociąg.

Nie byłabym tak radykalna. Pociągi do Berlina powinny jeździć tak jak jeżdżą do Drezna, tzn. kursują jako osobowe (przyspieszone) i w normalnej taryfie na odcinku krajowym. Wszyscy by na tym skorzystali, szczególnie mieszkańcy Tuplic, Żar, Żagania, Małomic, Modłej, Rokitek, którzy mają słabe skomunikowanie z Wrocławiem. Tu nawet jeden dodatkowy pociąg znacząco poprawiłby ofertę. A tak będzie kontynuacja weekendowego „Pociągu do kultury” dla Niemców, który nadal będzie niedostępny w komunikacji krajowej. W sumie nie ma się czym podniecać. Im Westen nichts Neues.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-06-2017, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Niemcy skorzystają sobie z dogodnego godzinowo i bardzo taniego (jak na niemieckie warunki) pociągu, a Polacy obejdą się smakiem.

I korzystają. Z tego co widziałem to ten pociąg ma duże obłożenie. W soboty na starówce jest mnóstwo Niemców, starych i młodych. We Wrocławiu mają tanie knajpy i spokój na ulicach. W Berlinie wiadomo - drożyzna i pełno muzułmanów.

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 01-07-2017, 01:15    Odpowiedz z cytatem

Exclamation "Bilety według specjalnej oferty taryfowej uprawniają do nieodpłatnego przejazdu komunikacją miejską na terenie Wrocławia. Bilety w relacji do Wrocławia obowiązują w każdy weekend podróży (do niedzieli do godziny 24:00). Bilety w relacji do Berlina obowiązują w dniu odjazdu cały dzień (do godziny 24:00)" Exclamation Exclamation Exclamation

No po przeczytaniu tego to się we mnie zagotowało, czyli mam rozumieć że Niemiec kupując bilet ma przez weekend darmową komunikację we Wrocławiu bo jest taki biedny i go nie stać na MPK, a Polak wybierający się do Berlina nie ma możliwości podróżowania komunikacją miejską - dodajmy w Berlinie piekielnie drogą. I o ile dopóki za połączenia te jeszcze płacą Niemcy to to rozumiem, tak nie godzę się aby za pieniądze z moich podatków fundować Niemcom jeszcze darmową komunikację .... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Bo jeśli ma być to finansowane wspólnie przez obie strony to nie ma mowy żeby to połączenie wyglądało tak jak to zaproponowało KD.

No i chętnie poznałbym grupę docelową planowanej usługi którą KD skrupulatnie utajniło - da się to jakoś uzyskać?

Mam nadzieję że Pan to czyta Panie Rachwalski i zareaguje Pan na to w jakiś sposób - może na przykład jeszcze raz przemyślając JAK PRZYDATNE BĘDZIE TO POŁĄCZENIE DLA NAS MIESZKAŃCÓW DOLNEGO ŚLĄSKA W TAKIEJ FORMIE W JAKIEJ ZOSTAŁO ONO WŁAŚNIE PRZEDSTAWIONE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-07-2017, 05:23   

Noema napisał/a:
Nie byłabym tak radykalna. Pociągi do Berlina powinny jeździć tak jak jeżdżą do Drezna, tzn. kursują jako osobowe (przyspieszone) i w normalnej taryfie na odcinku krajowym. Wszyscy by na tym skorzystali, szczególnie mieszkańcy Tuplic, Żar, Żagania, Małomic, Modłej, Rokitek, którzy mają słabe skomunikowanie z Wrocławiem. Tu nawet jeden dodatkowy pociąg znacząco poprawiłby ofertę. A tak będzie kontynuacja weekendowego „Pociągu do kultury” dla Niemców, który nadal będzie niedostępny w komunikacji krajowej. W sumie nie ma się czym podniecać. Im Westen nichts Neues.

Też uważam, że taki pociąg powinien być dostępny w komunikacji krajowej. Jeśli boją się zbyt dużego obłożenia na odcinku krajowym, to niech wprowadzą obowiązkowe miejscówki. Niemcy i tak zwykle kupują bilety z wyprzedzeniem, więc miejsca sobie zagwarantują. Nie rozumiem idei eksterytorialnych pociągów z miejscami do siedzenia. Obostrzenia co do relacji krajowych w pociągach sypialnych przecinających pół Europy to są zrozumiałe, ale w pociągu, który jedzie na tak krótkiej trasie to jakiś absurd. Nawet EC Warszawa Berlin czy Gdynia Berlin zatrzymuje się na pomniejszych stacjach i jest normalna taryfa umożliwiająca takie przejazdy. Tanio to może nie jest, ale nie raz korzystałem, bo nie było innego połączenia pod ręką. Lepszy drogi pociąg, niż żaden ...
Powrót do góry

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-07-2017, 10:08    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze codziennie. Zdrowo myślący przewoźnik jeżeli widzi że coś ma duży popyt w weekendy to znosi terminy kursowania a codziennego połączenia Wrocław- Berlin brakuje. Po drugie dostępność w komunikacji krajowej. W tym celu powinni uruchomić dwie pary połączeń po jednej rano i po południu i z Wrocławia i z Berlina. Po trzecie jako osobowy na odcinku Wrocław- Forst z taryfą jak w pociągu drezdeńskim. Frekwencja murowana.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-07-2017, 21:12    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
ale niech uruchomią to połączenia na zasadzie komercyjnej (bez dotacji z UMWD).

Przecież UMWD do tych pociągów nie dopłaca. Już to, że KD złożyły wniosek o "Przyznanie otwartego dostępu w kolejowych przewozach pasażerskich na trasie krajowej" oznacza, że pociąg jest komercyjny i nie ma na niego żadnych dotacji. Dlatego obowiązują w tych pociągach specjalne bilety i nie są dostępne w komunikacji krajowej. Tak jak "Pociąg do Kultury", tak samo te pociągi uruchamiają sobie Niemcy, a KD są jedynie operatorem po stronie polskiej. Gdyby Niemcy zechcieliby się dołożyć do codziennych połączeń (pomijam kwestie techniczne i jazdę SZT na zelektryfikowanym odcinku Cottbus - Berlin), to takie pociągi zapewne by jeździły. Ale jak widać Niemcom zależy jedynie, bo niemieccy turyści jeździli sobie do Polski na piwo, a skoro sami za to płacą, a Polacy jeszcze mogą na tym zarobić, to nie za bardzo rozumiem tego oburzenia przedmówców.

Oczywiście powyższe nie zmienia, że podobnie jak do Drezna ze 3 codziennie pary do Berlina by się przydały, a jeśli kwestie techniczne byłyby już nie do przeskoczenia, to chociaż do Cottbus na przesiadkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 02-07-2017, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Matko... ale dlaczego znów żadnej specjalnej taryfy dla stacji pośrednich. Nikt nie pojedzie za 160zł z Żar czy Legnicy na weekend do Berlina skoro autem już taniej wychodzi.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-07-2017, 18:25    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Przecież UMWD do tych pociągów nie dopłaca. Już to, że KD złożyły wniosek o "Przyznanie otwartego dostępu w kolejowych przewozach pasażerskich na trasie krajowej" oznacza, że pociąg jest komercyjny i nie ma na niego żadnych dotacji.

Mam w związku z tym pytanie. Kto płaci wynagrodzenia KD-owskiej obsłudze tego pociągu (maszyniści, konduktorzy, serwis sprzątający), składki ZUS od tych wynagrodzeń, za dostęp do torów i za zapowiedzi megafonowe na polskich dworcach? KD czy DB Regio? A skoro płacą KD to skąd biorą na to pieniądze? Z dotacji UMWD czyli z naszych podatków, czy wyłącznie z zysków ze sprzedaży biletów na ten konkretny pociąg, którymi trzeba dzielić się z Niemcami? I ostatnie pytanie. Skoro jest to pociąg komercyjny to ile KD na nim zarabiają, po odliczeniu wyżej wymienionych kosztów? Jeśli w ogóle coś zarabiają...

Same KD wymownie milczą na ten temat, a gdyby to był świetny interes to z pewnością pochwaliłby się, skoro na Facebooku chwalą się każdą pierdołą, od miski z wodą dla psa poczynając... No i idąc za ciosem KD uruchomiłyby więcej pociągów komercyjnych, tym razem z myślą o Polakach, a nie tylko ten jeden "eksterytorialny" (bak dostępności w komunikacji krajowej) i praktycznie nur für Deutsche.

Nie nadążam za kolejarską logiką, dlatego będę wdzięczny za rzeczowe ustosunkowanie się do moich uwag. Zaznaczam, że ciemnoty sobie wcisnąć nie dam, bo na finansach i biznesie się znam - od 10 lat kieruję własną spółką z o.o. Na państwowym/samorządowym zawodowo nigdy nie żerowałem!

Na forum zagląda prezes Rachwalski. Może zabierze głos w tej sprawie i zaspokoi moją ciekawość? Chcę tylko wiedzieć, czy polski podatnik nie finansuje weekendowego pociągu dla Niemców z Berlina, którzy chcą się zabawić we Wrocławiu.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2017, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
Mam w związku z tym pytanie. Kto płaci wynagrodzenia KD-owskiej obsłudze tego pociągu (maszyniści, konduktorzy, serwis sprzątający), składki ZUS od tych wynagrodzeń, za dostęp do torów i za zapowiedzi megafonowe na polskich dworcach? KD czy DB Regio? A skoro płacą KD to skąd biorą na to pieniądze? Z dotacji UMWD czyli z naszych podatków, czy wyłącznie z zysków ze sprzedaży biletów na ten konkretny pociąg, którymi trzeba dzielić się z Niemcami? I ostatnie pytanie. Skoro jest to pociąg komercyjny to ile KD na nim zarabiają, po odliczeniu wyżej wymienionych kosztów? Jeśli w ogóle coś zarabiają...

To jest identyczna sytuacja jak niegdyś z pociągami interRegio, które swego czasu uruchamiały Przewozy Regionalne. Maszyniści, konduktorzy, serwis, itd. i tak są zatrudnieni w spółce, więc i tak trzeba im zapłacić pensje (nie sądzę, by specjalnie zatrudniano np. maszynistę do obsługi dwóch par pociągów w tygodniu). Pozostaje dostęp do torów i inne opłaty związane z obsługą, a także tabor, ale być może Niemcy udostępniają SZT nieodpłatnie (w końcu to ich pociąg). Być może za całość płaci strona niemiecka, być może nie, ale otwarty dostęp do torów oznacza, że dopłat ze strony samorządu województwa na ten pociąg nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2017, 22:06    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, porównanie nietrafione, bo pociągi interREGIO woziły Polaków, a "Pociąg do kultury" wozi Niemców. Argument, że "i tak trzeba im zapłacić pensje" jest idiotyczny, bo nie zmienia to faktu, że polska obsługa pociągu dla Niemców jest utrzymywana przez KD, czyli przez polskich podatników. Oczekuję zatem konkretnej informacji: czy KD na tym pociągu zarabiają, wychodzą na zero, czy też dokładają do tego interesu? Płacę podatki, które idą również na KD i nie życzę sobie, żeby bogaci Niemcy wozili swoje tyłki do Wrocławia za moje ciężko zarobione pieniądze.

Nie drążyłbym tematu, gdyby pociąg Wrocław - Berlin był dostępny dla Polaków w komunikacji krajowej, w normalnej taryfie. Chcą Niemcy eksterytorialnego pociągu to niech utrzymują także polską załogę pociągu i ponoszą opłaty za dostęp do infrastruktury PLK. W tej chwili wszystkie koszty po polskiej stronie ponoszą KD, czyli UMWD, czyli podatnicy. Skoro celowej dotacji nie ma to KD muszą finansować ten pociąg z dotacji przeznaczonej na pociągi regionalne (oczywiście przy założeniu, że wpływy z biletów na "Pociąg do kultury" pomniejszone o VAT i "działkę" dla DB są niewystarczające).

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.


Ostatnio zmieniony przez Ralny dnia 03-07-2017, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2017, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
porównanie nietrafione, bo pociągi interREGIO woziły Polaków, a "Pociąg do kultury" wozi Niemców. Argument, że "i tak trzeba im zapłacić pensje" jest idiotyczny, bo nie zmienia to faktu, że polska obsługa pociągu dla Niemców jest utrzymywana przez KD, czyli przez polskich podatników.

A jakie to ma znaczenie? Jak pociąg przynosi straty, zwiększając zadłużenie spółki, ale wozi Polaków, to można patrzeć przez palce, ale jak wozi Niemców, to jest skandal? Nie przekonuje mnie takie rozumowanie. Tak samo sprawa obsługi pociągów. Pensje są kosztami stałymi, które KD i tak ponoszą, bez względu przy jakim pociągu ta obsługa będzie pracować.
Ralny napisał/a:
W tej chwili wszystkie koszty po polskiej stronie ponoszą KD, czyli UMWD, czyli podatnicy. Skoro celowej dotacji nie ma to KD muszą finansować ten pociąg z dotacji przeznaczonej na pociągi regionalne (oczywiście przy założeniu, że wpływy z biletów na "Pociąg do kultury" pomniejszone o VAT są niewystarczające)

Tego dokładnie nie wiemy, bo nie znamy umowy pomiędzy DB a KD.Bez tej wiedzy dalsza dyskusja jest niestety bezcelowa.


Ostatnio zmieniony przez bystrzak2000 dnia 03-07-2017, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2017, 22:49    Odpowiedz z cytatem

bystrzak napisał/a:
Absurdalny argument. Pensje pracowników to są koszty stałe, bez znaczenia czy ci pracownicy obsługują taki, czy inny pociąg, czy mają w tym momencie czas wolny.

Koszty stałe to jedno, a ilość etatów to drugie. Pracownicza obsada "Pociągu do kultury" generuje jakąś część etatów. Gdyby nie ten pociąg, KD mogłyby finalnie zatrudnić jednego maszynistę mniej, jednego konduktora mniej. Spadłyby koszty stałe, KD miałyby większy zysk (przy założeniu, że nic na tym pociągu nie zarabiają).

Wytłumaczę to inaczej... Załóżmy, że masz firmę sprzątającą i zatrudniasz pewną liczbę sprzątaczek. Chcę skorzystać z usług twojej firmy. Przysyłasz do mojego domu jedną sprzątaczkę na 4 godziny dwa razy w tygodniu. Ja za to nic nie płacę, ty nic na mnie nie zarabiasz. Ty się irytujesz. Ja argumentuję, że przecież i tak masz koszty stałe, że i tak musisz zapłacić pensję... Co Ty na to?

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2017, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
Koszty stałe to jedno, a ilość etatów to drugie. Pracownicza obsada "Pociągu do kultury" generuje jakąś część etatów. Gdyby nie ten pociąg, KD mogłyby finalnie zatrudnić jednego maszynistę mniej, jednego konduktora mniej. Spadłyby koszty stałe, KD miałyby większy zysk (przy założeniu, że nic na tym pociągu nie zarabiają).

W teorii jest to możliwe, ale niestety nie jesteśmy tego w stanie sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl