Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 17-06-2014, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Na konferencji w Bolesławcu Pan Zieliński Sekretarz miasta Bolesławiec, który jest odpowiedzialny w Euroregionie Nysa za kolej powiedział jasno, że linia E-30 została z tego projektu w śmieszny sposób wykluczona.

Czy możesz podać szczegóły tego śmiesznego sposobu wykluczenia?
Światowid napisał/a:
...pociągi Wrocław- Berlin muszą jechać jako zwykłe pośpieszne międzynarodowe, tak jak obecnie Wrocław- Drezno.

Cały czas o takie połączenia (IR lub RE) walczy południowa część lubuskiego. Dobrze, że w części dolnośląskiej powoli zaczyna dojrzewać ta koncepcja, a nie "wizja pendolino" ze stacjami Wrocław - Legnica - Bolesławiec - Berlin. Chociaż wykorzystamy po polskiej stronie całą zmodernizowaną E30, z dużą prędkością nadkładając km (w dodatku elektrykiem), to po stronie niemieckiej trzeba zrobić dokładnie to samo. Po drugiej stronie Nysy znowu trzeba z dużą prędkością nadrobić km jeśli nie chcemy zmieniać lokomotywy i też trzeba ominąć kolejne ważne miasta pomiędzy Legnicą i Berlinem. Skutkiem jazdy przez Horkę będzie żenująca - czyli bez zmian - oferta połączeń. Tak naprawdę połowa linii E30 bez połączeń "berlińskich" przetrwa i będzie oblężona jeszcze bardziej, bo obsługuje ona tak jak A4 całe południowe Niemicy, a nie północne i środkowe (Berlin) tak jak A18.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-06-2014, 23:59    Odpowiedz z cytatem

sZakOOu napisał/a:
Podawano tu mityczne obłożenie wagonów, jakie miałoby być po zastosowaniu się do rad tutejszego bolesławiecko-zgorzeleckiego lobby.

O proszę, odezwało się tutejsze żarsko-żagańskie lobby. Merytoryka na poziomie dzieci w piaskownicy: oddajcie nam nasze wiaderko, grabki i łopatkę!

Wbijcie sobie wreszcie do swoich głów, że siatkę połączeń międzynarodowych ustala PKP Intercity w porozumieniu z zagranicznym partnerem i rządowym płatnikiem dotującym połączenia, a nie jakieś mityczne lobby związane z takim czy innym miastem powiatowym.

Jeśli ktoś ma jakieś fobie, kompleksy na punkcie linii zgorzeleckiej to do piaskownicy a nie na poważne forum kolejowe!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 18-06-2014, 14:12    Odpowiedz z cytatem

melocot

A skąd ja niby mam znać szczegóły? Pisze tylko to co wiem na dzień dzisiejszy. A na dzień dzisiejszy sytuacja jest taka, że w połączeniach Wrocław- Berlin brana jest pod uwagę linia 273, a nie E-30 czy linia przez Żagań, Żary. Wyremontowana za 2,5 mld linia kolejowa jest celowo omijana przez Polski rząd a zwłaszcza przedstawicieli MI i PKP IC od wielu lat i widać to gołym okiem. Brak połączeń dalekobieżnych międzywojewódzkich jest na to skutecznym przykładem. Po to się modernizuje linie, aby mogły po niej jeździć pociągi dalekobieżne. Podziękujmy za to wszystkim, którzy rządzą w tym wielkim syfie, jakim jest PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-06-2014, 16:37    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Po to się modernizuje linie, aby mogły po niej jeździć pociągi dalekobieżne.

Mocno bym z tym polemizował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-08-2014, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Od nowego rozkładu jazdy koniec pociągu "Wawel".

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53544/nowy_rozklad_intercity_bydgoszcz_leszno_gliwice_straca_eic_do_warszawy.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OrientExpress Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 22 Lis 2013

PostWysłany: 15-08-2014, 00:11    Odpowiedz z cytatem

No i jest to bardzo -wg mnie- optymistyczna wiadomość...Smile Dosyć już wyrzucania publicznych pieniędzy (w tym moich!), na finansowanie od dawna mocno nierentownego pociągu, którym podróżuje około 20 - 30 osób... do i ze stolicy obcego przecież państwa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-12-2014, 15:06    Odpowiedz z cytatem

Dziś ostatni kurs EC Wawel z Wrocławia do Berlina.

Dokładnie o 12.12 w ostatni kurs z Wrocławia do Berlina wyruszy pociąg EC „Wawel”. W nowym rozkładzie jazdy 2014/15 skład ten już nie wyjedzie na tory a jedyne kolejowe bezpośrednie połączenie Wrocławia z Berlinem zostanie zlikwidowane.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22410/Dzis-ostatni-kurs-EC-Wawel-z-Wroclawia-do-Berlina.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-02-2015, 23:55    Odpowiedz z cytatem


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 26-02-2015, 09:56    Odpowiedz z cytatem

(...) - W związku z ograniczonym limitem środków w budżecie państwa w 2015 r. na dofinansowanie międzywojewódzkich i międzynarodowych pasażerskich przewozów kolejowych oraz koniecznością zmniejszenia liczby pociągów dofinansowanych z budżetu państwa w ramach umów o świadczenie usług publicznych, redukcją objęte zostały m.in. przewozy wykonywane na trasach Poznań - Frankfurt nad Odrą i Wrocław - Berlin/Hamburg - powiedział rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Piotr Popa.

Według rzecznika MIR pociąg kursujący w relacji Wrocław Główny - Berlin Hbf/Hamburg Hbf - Wrocław Główny "cechował się wysokimi kosztami funkcjonowania oraz niską frekwencją podróżnych".
(...) W przyszłości, po poprawie parametrów infrastruktury kolejowej, planuje się realizację połączenia Kraków/Katowice/Wrocław - Berlin przez Zielona Górę - zapowiedział Popa.

Więcej: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17484323,Mniej_polaczen_kolejowych_Niemcy_Polska_z_powodu_braku.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-08-2015, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Połączenie Berlin - Wrocław powróci w 2016?

Nie tylko w kwestii powrotu połączeń Drezno - Wrocław są czynione starania. Jak podała „Berliner Zeitung” („Gazeta Berlińska”), planowane jest także przywrócenie połaczeń Berlin - Wrocław.

- Chcemy ponownie połączyć koleją Berlin i Wrocław. Pracujemy nad tym i mam nadzieję, że uda się to osiągnąć - oznajmiła gazecie Kathrin Schneider, minister infrastruktury Brandenburgii. - Koleżanki i koledzy są za zbadaniem warunków przywrócenia na szyny pary pociągów regionalnych w 2016 roku, łączących Berlin i Brandenburg z Wrocławiem. - dodała polityk SPD w wywiadzie.

Pociąg regionalny oznacza, że będzie on musiał być dotowany ze środków samorządów. Do tej pory ani lubuski, ani dolnośląski urząd marszałkowski nie wspominał o możliwości powrotu tego połączenia jako pociągu regionalnego. Aspiracji za to nie ukrywają sami Niemcy. Arvid Kämmerer z Deutsche Bahn powiedział Gazecie Berlińskiej, że z badań wynika iż podróż przez Forst trwałaby 4,5 godziny, co przy dobrej ofercie taryfowej mogłoby to być atrakcyjne.

Więcej:
http://kolejoweluzyce.eu/aktualnosci/354-polaczenie-berlin-wroclaw-powroci-w-2016

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 19-08-2015, 08:17    Odpowiedz z cytatem

No ciekawe. To, że temat jest "polityczny" i są punkty do zdobycia po obu stronach granicy jest pewnym źródłem nadziei. ALE. Czas 4,5 h jest nadal mało atrakcyjny, nawet przy dobrej taryfie regionalnej. PB i ICBusy jeżdżą 4:15, kilka razy dziennie, a ceny są dobre.
Brandenburgia upiera się na jazdę przez Forst, ale infrastruktura po polskiej stronie jest tam w rozsypce (i nic nie zapowiada poprawy). Moim zdaniem sensowniejsze byłoby puszczenie RE przez Cottbus, Horkę, Görlitz, no ale to już polityczny kłopot, bo trzeba gadać z Saksonią, no i co na to Forściacy…
Ogólnie, jakoś nie wierzę, że to się uda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 19-08-2015, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Weźcie pod uwagę że za dwa miesiące w Polsce są wybory, więc takich obiecanek cacanek będzie sporo. Od grudnia nie ruszy to na pewno bo za mało czasu na wszystkie formalności i ustalenia, chyba że mówimy o grudniu 2016 to tak. Za długo siedzę w tych ich obiecankach żeby wierzyć w takie wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 19-08-2015, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Wybory nieraz już drastycznie przyśpieszyły różne procedury Wink

Nacisk co ciekawe jest głównie z Niemiec, a tam do wyborów daleko. Likwidacja Wawela została przez południową Brandenburgię odebrana trochę jak policzek, to było ich jedyne "okienko na świat" (przede wszystkim świat zachodni, szybko i bezpośrednio do Berlina i Hamburga), teraz mają tylko Regio z przesiadkami. Coś jak nasz Zgorzelec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 19-08-2015, 09:48    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Brandenburgia upiera się na jazdę przez Forst, ale infrastruktura po polskiej stronie jest tam w rozsypce (i nic nie zapowiada poprawy). Moim zdaniem sensowniejsze byłoby puszczenie RE przez Cottbus, Horkę, Görlitz, no ale to już polityczny kłopot, bo trzeba gadać z Saksonią, no i co na to Forściacy…
Ogólnie, jakoś nie wierzę, że to się uda.


Nie przesadzałbym z tą rozsypką infrastruktury, swojego czasu Wawel jeździł 275 i 14 szału nie było, ale dało się. Swoją drogą to jest zapowiedź poprawy zarówno 275 jak i 14 na tym odcinku bo władze lubuskiego i dolnośląskiego coś powoli robią w tym kierunku, ale nawet jak zostanie to przekute w konkretne działania to musi jeszcze upłynąć trochę czasu. Mam tylko nadzieję, że nie skończy się na gadaniu. Puszczanie Wawela przez Goerlitz to moim zdaniem niepotrzebne wydłużanie trasy tego pociągu, tak jak swojego czasu przeciągnięto jego trasę do Węglińca i dopiero dalej na Żary. Najkrótszy wariant jest przez 275 i 14 i reaktywacja pociągu powinna uwzględniać tą właśnie trasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 19-08-2015, 10:00    Odpowiedz z cytatem

@kysiek2 hm, jeśli średnia szlakowa 60 to dla Ciebie nie jest "rozpadająca się infrastruktura", to co nią jest? Szlakowa 20? Sorry, ale szanse na rewitalkę 275 i 14 w najbliższych latach są znikome, ponieważ te inwestycje wypadły z list podstawowych. To są peryferyjne linie z punktu widzenia zarówno Dolnego Śląska jak i Lubuskiego. Jest dużo więcej pilniejszych inwestycji. Jeśli się nie załapią na tą perspektywę budżegową UE (a się nie załapią), to w następnej tym bardziej będzie trudniej. Nie miałbym tu żadnych przesadnych oczekiwań, niestety.

Nie sugeruję powrotu "Wawela" - przy braku elektryfikacji z obu stron to bez sensu, niezależnie od trasy. Ale gdyby puścili RE przez Horkę i Goerlitz, to spokojnie czas jazdy Ber-Wro byłby poniżej 4h, a potoki pasażerskie też dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl