Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Zakaz wjazdu dla pociągów pasażerskich?
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 15:56   Zakaz wjazdu dla pociągów pasażerskich? Odpowiedz z cytatem

Czy na polskiej sieci kolejowej wyznaczone zostaną ciągi, na których pociągi pasażerskie będą niemile widziane?

Na polskiej sieci kolejowej mają zostać wytyczone ciągi, które będą modernizowane pod kątem ruchu towarowego. Ponadto ruch cargo na takich liniach ma cieszyć się preferencjami przy przydzielaniu tras.

„Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.” – wieloletni dokument planistyczny – zakłada specjalizację linii kolejowych, w wyniku której część ciągów ma zostać zadedykowana ruchowi towarowemu. Pociągom cargo ma zostać zadedykowana między innymi „Nadodrzanka”, czyli linia Wrocław – Zielona Góra – Szczecin.

Wówczas ciąg Wrocław – Poznań – Szczecin obsługiwałby głównie ruch pasażerski. Korytarze towarowe mają powstać także na takich liniach jak Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław, Łowicz – Łódź, Poznań – Ostrów Wielkopolski – Katowice, Wrocław – Jelcz-Laskowice – Opole – Strzelce Opolskie – Gliwice czy Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz – Zduńska Wola – Katowice.

Wskutek specjalizacji ciągów kolejowych dla ruchu towarowego wiele nawet dużych miast – jak Głogów, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Racibórz, Sieradz, Zduńska Wola czy Zielona Góra – wraz z przebiegającymi przez nie liniami kolejowymi, może zostać zepchniętych na margines sieci połączeń pasażerskich. Według masterplanu dla kolei, linie dedykowane ruchowi towarowemu będą bowiem pod kątem tego ruchu modernizowane, ale ponadto ruch cargo na tych liniach ma cieszyć się preferencjami przy przydzielaniu tras.

Plan stworzenia korytarzy towarowych zawarty jest również w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy. „W ramach korytarza towarowego należy z należytym pierwszeństwem traktować kolejowy ruch towarowy” – czytamy w unijnym rozporządzeniu. Dokument Unii Europejskiej zakłada wytyczenie przez Polskę następujących korytarzy towarowych: Gdynia – Katowice – Ostrawa oraz Berlin – Warszawa – Terespol. Obydwa europejskie korytarze mają powstać do końca 2015 r.

źródło: Z Biegiem Szyn

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Kolejne pekapiarsko-betonowe "mondrości".

Cytat:
Wskutek specjalizacji ciągów kolejowych dla ruchu towarowego wiele nawet dużych miast – jak Głogów, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Racibórz, Sieradz, Zduńska Wola czy Zielona Góra – wraz z przebiegającymi przez nie liniami kolejowymi, może zostać zepchniętych na margines sieci połączeń pasażerskich.

To byłby jakiś absurd!

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 05-05-2011, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Patologia normalnie...

Odcinek Łowicz- Łódź? Przecież w tym roku modernizują go do przywrócenia ruchu pasażerskiego...

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 05-05-2011, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Ja proponuje jeszcze podzielenie PKP PLK na Pasażerską i Towarową. Dodatkowe stołki już czekają.
Niech jeszcze CMK przywróconą do ruchu towarowego w jakim celu została zbudowana.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 05-05-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz – Zduńska Wola – Katowice.

Czyżby starą węglówką znowu jeździł węgiel. A przy okazji Gdynia-Kościerzyna miała zostać trasą podmiejską.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 05-05-2011, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Co oni chcą zrobić z "Nadodrzanką" I "Węglówką" zamiast modernizować te linie, to chcą oddać je do ruchu towarowego , czy oni na głowę poupadali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 22:49   

O kur*wa! Shocked

Pierwszy raz nie cieszę się z tego, że Bytom został w czymś uwzględniony. Poznań - Ostrów Wlkp. - Katowice i węglówka... Nie podoba mi się ten pomysł!
Powrót do góry

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 05-05-2011, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Do tego Opole-Gliwice przez Strzelce chyba ich poj***ło. Ich myślenie to modernizować linie ze 120 na 160 , a resztę zaorać. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-05-2011, 00:25    Odpowiedz z cytatem

Wiecie co, jeszcze trochę i będzie tak, że kolei w Polsce w ogóle nie będzie. Jeden problem z głowy, wszystko samochodami... A że drogi zdewastowane to najlepiej niech to będą jak za czasów podróży na koniach leśne dukty... Do tego niestety nieuchronnie zmierza Polska! Takie jest bowiem podejście Grabarczyka (nie nazwę go ministrem ani nawet panem- do takich tytułów trzeba coś sobą prezentować, a jego decyzje i wypowiedzi to wielka żenada i jeszcze większa chamówa, zatem traktuję go tak, jak on nas).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 06-05-2011, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe co ten "minister" bierze i od kogo,że takie bzdurne pomysły do głowy mu przychodzą.Jak on sobie wyobraża komunikację między Wrocławiem i Zieloną Górą,albo Ostrowem Wlkp i Poznaniem tylko autobusami i samochodami osobowymi.Autostrad tam ten miłośnik samochodów nie przewiduje.Albo jak herr minister wyobraża sobie dziesiątki autobusów które miałyby kursować z Gdyni w kierunku Kościerzyny,gdy linia ta,na odcinku Gdynia-Kościerzyna wg planów ma być niejako koleją podmiejską,a wg jego szalonego pomysłu, ma być zamknięta dla ruchu pasażerskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 09-05-2011, 00:00    Odpowiedz z cytatem

Jakby się uprzeć, to na odcinku Wrocław- Zielona Góra nadodrzankę da się ominąć- przez Legnicę, Żagań i Żary... Tyle że to wydłuża trasę, a do tego wszystko na szynobusach... Bo na drucie objechać się da tylko odcinek Wrocław- Głogów (przez Legnicę i Lubin Górniczy). Co tylko potwierdza absolutny bezsens planu towarowej nadodrzanki.

[ Dodano: 09-05-2011, 00:27 ]
Pomijam już fakt, że jakoś czarno widzę puszczanie przez Żagań i Żary pociągów TLK d. Ślązak i IR Ślązak, tym bardziej że ten drugi jedzie na ED72. Z drugiej strony Żagań po raz pierwszy od wielu lat w miarę przystępne połączenia do innych miejscowości niż Legnica i Zielona Góra.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 09-05-2011, 00:48    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, teraz to ześ napisał Smile

Pomyśl, że najwiekszy potok na Odrzance przynosi: Zielona Góra, Bytom Odrzański, Głogów, Ścinawa, Wołów i Brzeg Dolny w relacjach REGIO, natomiast dalekobieznych Zielona Góra, Nowa Sól, Głogów i Ścinawa (tu ludzie z Lubinia busem przyjeżdżają na TLK).

To nie przejdzie, nie ma szans - Minister na siłe próbuje coś upchnąć, byle mieć z tego premie "bo coś wymyślił"?

To nie Ameryka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 09-05-2011, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy pierwszą część doczytałeś do końca, że takie objazdy są bezsensowne choćby ze względu na konieczność jazdy na dieslu na odcinku Legnica-Żagań- Zielona Góra. Ja wiem, że Żary, Żagań i Legnica nie wygenerują takiego potoku jak Nowa Sól, Głogów i Rudna, przynajmniej nie na początku. Rzuciłem to hasło o objeździe, żeby pokazać pewien bezsens.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-05-2011, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie ludzie to jest tak absurdalne i głupie że na 100% nie wejdzie . A Wy się tym jaracie jakby to miało nadejść już jutro. Oni zza biurek nie wiedzą jak wygląda niewyremontowana linia bez druta jak choćby dolnośląski odcinek Lini Żar-Legnica itp .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-05-2011, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Preferencje mogą sobie być, ale przecież nie powinno to wykluczać również ruchu pasażerskiego na tych liniach. Rzeczywiście istnieje potrzeba zwiększenia szybkości przejazdu pociągów towarowych, ale nie za bardzo wiem w czym składy pasażerskie miałyby przeszkadzać. Ok niech nawet towarówki mają tam preferencje, ale bez pasażerów te linie padną. Dlatego jakoś nie wierzę w te brednie, na to ani samorządy ani sami pasażerowie się nie zgodzą.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl