Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Prezes PKP PLK jeździ po prośbie
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2011, 05:40   Prezes PKP PLK jeździ po prośbie Odpowiedz z cytatem

W 80 dni dookoła Polski

Kolejowy prezes z pompą jeździ po prośbie.

Prezes Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański, ten, co zawiaduje torami w całej Polsce i porusza lub nie porusza po nich pociągami, sam jeździ pociągami w miarę regularnie. Podróżuje w ramach programu realizowanego przez PKP PLK o nazwie "Cykl spotkań Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe SA z władzami samorządowymi", co tłumaczy się tym, że prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zbigniew Szafrański podjął inicjatywę spotkań z władzami samorządowymi wszystkich miast wojewódzkich w Polsce, bo w ten sposób pragnie zainteresować regionalnych działaczy problemami związanymi z zarządzaniem infrastrukturą kolejową na obszarze poszczególnych regionów kraju. Prezes liczy na merytoryczną wymianę poglądów, a poprzez rzetelną obustronną dyskusję na osiągnięcie porozumienia w kwestii dalszego rozwoju i finansowania infrastruktury kolejowej w kierunkach zgodnych z ekonomicznymi i społecznymi oczekiwaniami województw. Prezes wizytował już Opole, Katowice, Wrocław, Zieloną Górę, Bydgoszcz, Poznań, Szczecin. Wszędzie mówił, że jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Jak to na kolei.

1.
Pod koniec kwietnia prezes przyjechał do Gdańska. Ponieważ jestem żywotnie zainteresowany kwestią dalszego rozwoju infrastruktury kolejowej w kierunku zgodnym z moim społecznym oczekiwaniem, zainteresowałem się wizytą prezesa, od którego zależy moje jeżdżenie koleją. Do Gdańska z Warszawy pociąg jedzie, bagatela, 6 godzin z ogonkiem. Prezes wyznał, że jechało mu się dobrze, miał czas przejrzeć "papiery". Razem z prezesem przyjechało 11 osób delegacji. Niektóre z prezesem koleją, niektóre samochodem z "centrali". Prezes z delegacją zajęli pokoje w hotelu Scandic o bardzo przyzwoitym czterogwiazdkowym poziomie. Lokalizacja przy dworcu PKP sprawia, że jest to bardzo wygodna baza dla osób planujących krótkie i intensywne pobyty, jak wizyta prezesa Szafrańskiego.

2.
Spotkanie z regionalnymi działaczami miało się odbyć w sali konferencyjnej hotelu, aby zaoszczędzić prezesowi chodzenia do odległego o 300 m budynku tzw. Północnej Dyrekcji Okręgu Kolei Państwowych. W budynku PDOKP także jest duża i nowoczesna sala konferencyjna, no, ale nie ma tam wytwornego wyszynku. Prezes wcześniej zlecił podległemu sobie miejscowemu oddziałowi Zakładowi Linii Kolejowych zapewnienie udziału posłów na Sejm RP, przedstawicieli władz samorządowych i państwowych. Jakieś niemoty w tym zakładzie jednak muszą pracować. Z Urzędu Marszałkowskiego przybył zaledwie członek zarządu Ryszard Świlski, urzędnik de facto niezbyt ważny w regionalnej tali politycznej. Z prezydentów miast nie było nikogo. Nie przybył nawet mało znany poseł Stanisław Lamczyk z Somonina na Kaszubach, zabiegający u prezesa Szafrańskiego o wskrzeszenie linii kolejowej z Gdyni do Kartuz. Dlatego też do zaplanowanego uroczystego obiadu z prezesem trzeba było brać kogo popadnie z łapanki, skoro głównych stołowników zabrakło. Trudno się dziwić irytacji prezesa. Zwłaszcza że za "zabezpieczenie" jego wizyty miejscowy Zakład Linii Kolejowych musiał wybecelować prawie 20 tys. zł. A to w końcu grosz publiczny. A grosz do grosza, wiadomo...

3.
Dlatego być może prezes nie bez cienia satysfakcji ogłosił, że podróżujących przez Trójmiasto czekają utrudnienia związane z modernizacją linii E-65, czas przejazdu na trasie z Gdyni do Warszawy i innych miast wydłuży się przez to o mniej więcej 30 minut, czyli przekroczy kolejny magiczny pułap 7 godzin, niektóre pociągi będą kończyły bieg w Tczewie, a niektóre w ogóle będą odwołane. Olali go, niech mają za swoje? Ja również odczułem satysfakcję, słuchając prezesa. Gdy jeżdżę modernizowanym ze środków Unii Europejskiej paneuropejskim korytarzem transportowym łączącym regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad Adriatykiem na odcinku E-65 z Gdańska do Warszawy, zawsze powiadam współpasażerom: cieszcie się i radujcie, że pociąg dzisiaj jedzie tylko 6 godzin z ogonkiem, wkrótce będzie jeździł ponad 7. Nikt mi do tej pory nie wierzył. Najwyraźniej napotykałem na swej kolejowej drodze samych ludzi małej wiary. A przecież powiedziane jest: błogosławieni, którzy nie słyszeli prezesa Szafrańskiego, a uwierzyli.

4.
Prezes Szafrański z Gdańska odjechał pociągiem przez Tczew i Kutno do Warszawy. Po drodze wziął udział w uroczystym otwarciu wiaduktu w Miłobądzu koło Tczewa. Jest to dopiero pierwszy z ponad 100 wiaduktów, które mają powstać między Warszawą i Trójmiastem na wzmiankowanym paneuropejskim korytarzu transportowym E-65. Wiadukt oddano do użytku co najmniej z 5-miesięcznym opóźnieniem, dlatego też wstęgę przecinało z prezesem Szafrańskim 5 osób: po jednej za każdy miesiąc opóźnienia. Przy okazji budowy wiaduktu wykonawca - inna spółka kolejowa PKP Energetyka - zniszczył drogę, więc póki jej nie naprawią (trwają rozmowy, kto ma to zrobić i za czyje pieniądze), w ciągu kilku tygodni/miesięcy/lat wiadukt będzie lśnił nieużywaną nowością. Całość robót na tzw. odcinku LCS Tczew oddana będzie ok. 15 grudnia 2011 r. - równo 12 miesięcy po terminie. Spodziewać się więc należy, że wstęgę z prezesem przecinać będzie 12 osób. Całość trasy kolejowej z Gdyni do Warszawy będzie oddana, miejmy nadzieję, w 2015 r. A zaczęto ją modernizować w 2005 r.

5.
Z 20 mld zł unijnych dotacji na infrastrukturę kolejową na lata 2007-2013 przeznaczonych dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na koniec 2010 r. wykorzystano 3,5 mld zł (podajemy za portalem Dlugpubliczny.org.pl). Ponieważ kasy wszędzie jest mało, Cezary Grabarczyk, minister od dróg i kolei, jednym ruchem długopisu obciął jeszcze w zeszłym roku Polskim Liniom Kolejowym szmal na inwestycje o 7 mld zł. No i dlatego prezes Szafrański rozpoczął peregrynację po marszałkach poszczególnych województw z prostym mesydżem: dajcie wy szmal na remonty torów albo je zamkniemy i wcale pociągi nie będą do was dojeżdżać. A opóźnienia w inwestycjach są, bo muszą być, czego chyba Grabarczyk nie rozumie: zimy są zimne, a lata gorące. Trudno trafić na temperaturę odpowiednią do prowadzenia robót modernizacyjnych.

Waldemar Kuchanny

źródło: Tygodnik "NIE"

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 13-05-2011, 13:01    Odpowiedz z cytatem

:]
Dobrze się czyta :]

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Haffuferbahn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2010
Skąd: Elbląg

PostWysłany: 13-05-2011, 20:15    Odpowiedz z cytatem

urban prawde ci powie...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Morfeusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-05-2011, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Haffuferbahn napisał/a:
urban prawde ci powie...
Ja tam nie czekam na kryzys bo już nadszedł.puki co śmigam na gazie. Martwi mnie co innego. K O R K I . Te sparaliżują wcześniej czy później ruch samochodowy w dużych aglomeracjach. Katowice moje miasto .i z północy na północ jedzie się min. 1,5 godz z dwiema przesiadkami autobusami (przebudowa dworca) Pociąg jeździł 30 minut do centrum.Jest źle bo linie kolejowe powinny być priorytetem transportowym państwa. A twa era likwidacji. To się zemści.

_________________
Praca ubogaca? (ponoć)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl