Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Lokomotywy serii ET42
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-05-2011, 12:51   Lokomotywy serii ET42

Wychodzi na to, że ET42 nie trafią jednak do CM Polsilver: http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-943
Przejdź na dół

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 20-06-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

ET42-027 już z naniesionymi numerami EVN i wymienionymi nakłądkami na pantografy
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1007

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

puscifer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2009
Skąd: śląsk

PostWysłany: 20-06-2011, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Nie! To nie może być prawda! zamiast iść do przodu czyli kupować Dragony to Cargo wydobywa jakieś relikty z czeluści przeszłości. Sad

Nie krzycz tyle. Post moderowany
@mk1992.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 20-06-2011, 12:35    Odpowiedz z cytatem

ET42 to wcale nie takie złe maszyny. Lepiej mieć je, niż jeździć siódemkami. ET42 to odpowiednik jamnika. Nadaje się do prowadzenia składów pona 4000 ton, a tego to i Dragon nie ruszy tak łatwo.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
4350760

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 20-06-2011, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Chłopie jakie relikty przeszłości ?? W Rosji się za pomocą VL10 i VL11 na bazie którego jest ET42 a także odpowiednika na napięcie AC czyli VL 80, wozi się towary na odległości kilku tysięcy kilometrów, w każdych warunkach pogodowych. To nie ekspresy tylko przewozy towarowe i do ciągnięcia towarów nie potrzeba nie wiadomo jakiej techniki. Potrzebna jest jedynie by wjechać do Niemiec jednak 2-systemowości Dragon także nie ma. A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc. Cargo nie kupi Dragonów bo ma pełno dobrych loków które wystarczają w zupełności do ciągnięcia towarów i nic nie zmieni to że ty chcesz sobie oglądać kosmicznie wyglądające aerodynamiczne pudełka lokomotyw. Ja wolę oglądać stare dobre wiadra PKP, a Cargo nie będzie wywalać pieniędzy skoro ma dobry tabor. Uruchomienie ET42 to jedna z lepszych wiadomości bo szkoda by było aby tak dobre maszyny jak ET42 się zmarnowały. Natomiast o nową polską myśł techniczną się nie martw, prywatni którym brakuje loków ją kupią.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 21-06-2011, 13:30    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc.


Dokładnie TO. Nowsza jest też od ET22, bo ten w prostej linii wywodzi się z EU07. Dodatkowo w ET42 można połączyć wszystkie osiem silników w szereg i jechać powolutku po zdemolowanych bocznicach bez grzania oporników trakcyjnych. Bardzo lubię tę serię, cieszę się, że nie będę miał z nią styczności przy porannym goleniu Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6855748

lxd2bartek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2010
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 21-06-2011, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Może jak Koleje Żelazne kupią PKP CARGO to będą znów śmigaćSmileSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
7744738

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22-06-2011, 00:49    Odpowiedz z cytatem

To przyjemne jest słuchając ulubiona Metallicę czytać,że są jeszcze dobrzy ludzie doceniający tamtą technikę.Tamtą nie znaczy starą.Rosjanie zawsze poza mistrzostwem w kopiowaniu byli też mistrzami praktyczności.Klucz "francuski" używany na ziemi był też na orbicie,a amerykanie za miliony tworzyli inne konstrukcje.Na marginesie wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.Sorry za dygresję ! Tak mi się wydaje za stroną www.parovoz.com że te wzorce do stworzenia ET42 to nie VL tylko WŁ10,WŁ11 itd. Jeśli się mylę to bez urazy błąd literowy z mojej ignorancji.W każdym razie jak siedzę na tamtej stronie (multum zdjęć kolejowych nieprzebrane z wielu dziedzin polecam to całe tygodnie przeglądania !!!) to tak wychodzi że tamte wzorce ET42 jeżdżą zmodernizowane zwłaszcza w zakresie kabin i elektroniki.W ogóle jak się przyjrzeć RŻD (odpowiednik PKP) czy przykładowo kolejom Kazachstanu to mu jesteśmy naprawdę w głębokim średniowieczu.Tamte ET42 to był przejaw nowoczesności i praktyczności w Polsce podobnie jak kiedyś mordowane obecnie EU06 SadSadSad Jak już kolega Grygus słusznie zauważył ET42 w razie potrzeby wyjątkowo trudnego rozruchu ciężkiego składu na niekorzystnym profilu i w trudnych warunkach atmosferycznych maszynista miał pozycje jezdną 8 !!! silników w szereg co umożliwiało płynny łagodny rozruch bez popychu czy groźby rozerwania składu.Poza tym o ile pamiętam to te maszynki miały/mają możliwość odłączania silników z pulpitu bez potrzeby rozblokowywania szafy WN itp..W sumie super lokomotywy i zdaje się lubiane też przez maszynistów.Mnie w Krakowie zawsze żal d. ściskał że one były tu tylko rzadkimi gośćmi Sad W tym maraźmie to dobrze że jeszcze popracują ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 22-06-2011, 01:07    Odpowiedz z cytatem

Tak na prawdę to nie są ani WŁ11 ani VL11 tylko ВЛ11. Tłumaczyć na nasz alfabet można różnie, ja znam Rosyjską stronę gdzie jest VL po kliknięciu w "English Version" dlatego tak napisałem. Zresztą akurat to zupełnie jest mało istotne, grunt że będą jeździć porządne loki zamiast EU07 (Które dobre jest do osobówek i można by je porzyczać PR-om a nie ciągnąć towary nimi). Może też dlatego je ruszają z krzaków, że dużo byków czeka naprawa główna albo krzaki.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22-06-2011, 01:20    Odpowiedz z cytatem

Snajper o rany napisałem żeby "bez urazy" !!! Poza tym super że ktoś dał podpis żeby One jeździły.U mnie sporadycznie je widziałem koło "szopy" w Prokocimiu i mieszkam w bloku kolejowym,sporo mechaników ale nikt nic nie wie.Dawniej jak tu ktos dotarł to spał w noclegowni.Potem brał Maszynke i wracał w swoje strony...Cierpliwie szukam jakiejś literatury może kiedyś się uda...Pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 14-07-2011, 17:11    Odpowiedz z cytatem

O 13:30 Karsznice opuścił ET42-050 kierując się do Tarnowskich Gór

http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1019

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lxd2bartek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2010
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 14-07-2011, 21:14    Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=sRlFD2JQvio
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
7744738

Olo4271 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 25-01-2012, 00:24    Odpowiedz z cytatem

ET42-038 złapana z towarem w okolicach Kędzierzyna

_________________
Zapraszam na mój kanał na YT:
http://www.youtube.com/user/Olo4271
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
13290791

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-01-2012, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Orion napisał/a:
wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.


Silnik główny jest z EMD-GM F40PH. Z tego co wiem to był przekładany do lokomotyw, które teraz mają oznaczenie M62M. Wózki nie mogą być z prostego powodu, amerykańskie F-unity od czasu EMC FT aż do współczesnych F59PHI (wyłączając EMD FP45, F40C itp) mają wózki 4-osiowe podczas, gdy "gagariny" mają 6-osiowie.

Przepraszam za ten OT po czasie, ale czytając zauważyłem tą informację i postanowiłem sprostować. Pogłębiam wiedzę w zakresie lokomotyw amerykańskich dzięki znajomościom z bardzo wieloma osobami ze środowiska "kolejowego" (maszyniści, konduktorzy, itp) spółek Canadian Pacific, BNSF Railway, Norfolk Southern (stąd mój nick NS).

Odnośnie ET42: Bardzo dobrze, że je uruchamiają w czasach, gdy PKP Cargo musi odstawiać ET22 ze względu na wiek i za małe możliwości finansowe by je poddać gruntownej modernizacji.
Z resztą ja na miejscu Cargo bym pokasował wszystkie ET22 od 003 do 599.
Od numeru 600 do 1183 jest jeszcze kilkaset sztuk + te co już mają moderny. Taki park taborowy + dwuczłonowe ET41 i ET42 w zupełności wystarczy.
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dual Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2011
Skąd: Łazy

PostWysłany: 25-01-2012, 23:32    Odpowiedz z cytatem

NS napisał/a:
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.


W dniu 30 stycznia minie dokładnie 3 lata od ukończenia cięcia 101-ki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
2397924
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl