Przecież z Harachova można dojechać spokojnie kolejami CD do Liberca po co tam angażują Viamont tylko chaos będzie .
[ Dodano: 22-12-2011, 12:54 ]
PS.Niech zrobią dobry rozkład po naszej stronie taki żeby ludzie chcieli jeździć a nie 4 ogryyzki ,którymi nikt nie będzie kursowł.
Pomysł jak najbardziej dobry (z bezpośrednich pociągów ludzie jednak dużo chętniej korzystają niż z przesiadek), choć skomunikowanie z pociągami do Drezna w Libercu nie ma według mnie większego sensu. Kto będzie jechał ponad 5 godzin do Drezna przez Liberec, jak przez Zgorzelec można dojechać w nieco ponad 3 godz.?
Warto byłoby rozważyć też inny kierunek bezpośrednio połączenia - do Turnova (połączenie J.G. z bardzo atrakcyjnym turystycznie Czeskim Rajem).
Pomysł dojazdu do Liberca jak najbardziej popieram. To Drezno to raczej żart. Przez Zgorzelec szybciej.
[ Dodano: 22-12-2011, 15:44 ] Do Szklarskiej Poręby zaczęły dojeżdżać pociągi
Od 21 grudnia transportem pasażerów zajęły się szynobusy marszałkowskiej spółki Koleje Dolnośląskie.
Dotychczas obsługiwała ją inna kolejowa firma - Przewozy Regionalne i do Szklarskiej Poręby zamiast pociągiem, można było dotrzeć jedynie autobusową komunikacją zastępczą.
- Nie mieliśmy taboru do obsługi tej linii - tłumaczy Andrzej Piech z Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
Na trasę Jelenia Góra - Szklarska Poręba można wypuszczać jedynie składy z napędem motorowym. Choć linia jest zelektryfikowana elektrowozy nie mogą tamtędy kursować z powodu wyeksploatowanych torów i licznych ograniczeń prędkości (odpowiedniej szybkości składu wymagają elektryczne silniki).
Dolnośląskie Koleje uruchomiły codziennie cztery pary pociągów. Pierwszy szynobus ze stacji Jelenia Góra odjeżdża o godzinie 7:25, kolejny 10:37, a następne o 14:55 i 18:53. Przejazd trwa nieco ponad godzinę. Ze Szklarskiej Poręby w stronę stolicy Karkonoszy można wyjechać o godzinie: 08.38, 13.31, 17.21 i 20.12. Kursują także pociągi w przeciwnym kierunku. Do Jakuszyc, Harrachova i Korenova turystów wozi czeski motoraczek.
Komunikacja kolejowa pomiędzy Jelenią Górą a Szklarską Porębą ma być utrzymana do marca przyszłego roku. Później szynobusy znów zastąpią autobusy, bo linia kolejowa będzie remontowana do końca roku. Polskie Linie Kolejowe wymienią tory pomiędzy Szklarską Porębą a Piechowicami. Na odcinku do Jeleniej Góry będą wzmacniane jedynie połączenia szyn. Jego kapitalny remont zaplanowano w drugim etapie. Nie wiadomo jednak kiedy będzie on realizowany, bo nie ma pieniędzy.
skoro piszą że elektrowozy nie mogą tam jeździć, to jak jest organizowany przejazd TLK Karkonosze w tym roku? zmieniają loka na spalinowego w Jeleniej Górze czy może każą się w autobus przesiadać? pls bardzo o odpowiedź
Do Szklarskiej jezdzi elektrowóz . W drugi dzień świąt wybrałem się na wycieczkę do Liberca z Jeleniej Góry . Jestem pod wielkim wrażeniem frekwencji i organizacji trasy . SA 134 KD z Jeleniej G.10.40 do Szklarskiej P.G frekwencja na trasie 70% , duża wymiana pasażerów m in. w JG Cieplicach,Piechowicach Dln. , Piechowicach , Szkl.P.Dln. , w Szkl.P.Grn. przesiadka na motoraka 810 frekwencja 80% , w Hucie dosiada 6osób , w Jakuszycach wysiada 15 osób reszta jedzie do Harrachova , kilka osób na przesiadkę do Liberca reszta wyrusza do miasta i bufetu . Pociąg Harrachov - Liberec też dobra frekwencja do Liberca 90% . Z Liberca także na start 90 % . Do Harrachova na 16.50 dojeżdża ok. 15 osób przesiadają się z nami na motoraka o 16.53 do Szkl.P.G, frekwencja 60% , W Jakuszycach wsiada 10 osób . Przesiadka w Szkl.P.G. na SA135 KD do Jel.G. frekwncja ok.90 % , na trasie duża wymiana podróżnych Szkl.P.Dln,Średnia,Piechowice,Cieplice , Jelenia Zach. Jechałem na Euro Region Nysa , wrażenia pozytywne . Polecam przejażdżkę . Konduktorzy mili, pytali gdzie jedziemy . Najlepsze w czechach są przystanki na żądanie ,śmiesznie to wygląda .
Most w km 33,627 (pod Czerwonym Potokiem - przeslo nowka, fugowanie przyczolkow w ramach remontu itp.) jest od trzech miesiecy objety ograniczeniem predkosci do 30 km/h. Stacja w SPG codziennie drukuje na kopy rozkazow "O" - ustawienie sierzantow jest uzasadnione, uwaga, zlym stanem technicznym mostu... Mam nadzieje, ze inwestor wystapi do wykonawcy ze stosownymi roszczeniami, gdyz nie sadze, ze za taki stan rzeczy wykonawca odpowiedzialnosci nie ponosi, choc nie ukrywam, ze i tak moze byc - i wtedy wszystko zalezy od PLK-i W lipcu wiec mozemy miec Vmax 10 km/h, ewent. KKA
Frekwencja w 810 niezla, dzisiejszy kurs o 16.55 z Harrachova pow. 100 proc.
Dzisiejszy KD 66249 SA 135 relacji Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna na stacji Piechowice frekwencja 40 %.
Dorzucam fotki z Piechowic . Zubacka.cz zawiesiła fajne tablice na stacjach , foto poniżej.
[ Dodano: 31-12-2011, 17:34 ]
...
[ Dodano: 31-12-2011, 18:39 ]
Od pewnego czasu zauważyłem że coraz więcej ludzi jezdzi pociągami z Piechowic do Szklarskiej,Jeleniej jak i do Czech.Starsi mieszkańcy Szklarskiej Poręby Dolnej przyjeżdżają pociągiem na zakupy do Piechowic ponieważ są tu 3 supermarkety ,dużo prywatnych sklepów ,poczta itd. które znajdują się blisko siebie,a w Szklarskiej jest tylko 1 supermarket i żeby załatwić kilka spraw trzeba się sporo nachodzić.
Ciesze sie, ze tablice sie podobaja, ich opracowanie (z mojej strony tekst i wykonczenie, kolega natomiast zajal sie szata graficzna) zajelo troche czasu. Wlasnie zastanawiam sie nad ich ewentualna modyfikacja wzgledem wandaloodpornosci... Tak na marginesie poludniowy kurs KD jechal ze Szkl. P. Dln. do Szkl. P. Grn. niecale 60 min.
Tablice super, przydałyby się takie aż do Jeleniej Góry . Też obawiam się, że długo nie wytrzymają w polskich warunkach i być może co jakiś czas, niestety, będziecie musieli stawiać nowe.
Przy okazji interesuje mnie, skąd braliście wysokości stacji kolejowych? Na przykład najdokładniejsza polska mapa topograficzna (w skali 1:10 000) podaje wysokość stacji w Jakuszycach na 887,4 m n.p.m. Nie jest to oczywiście żadne czepianie się z mojej strony, bo 1,4 m to różnica minimalna, ale od pewnego czasu interesuje mnie dokładna wysokość najwyżej położonego przystanku kolejowego w Polsce, a różne źródła podają trochę różniące się dane. 886 m n.p.m. mierzy Przełęcz Szklarska w Jakuszycach, a wiadomo, że stacja nie leży na samej przełęczy.
Krkonoš, z danych w archiwum naszej spółki. Jeżeli jednak występują wg Ciebie jakieś nieścisłości, to zapraszam do współpracy - też nam zależy na jak najbardziej precyzyjnych danych.
Petrik, jeżeli mogę albo będę mógł w czymś pomóc, zawsze jestem do usług w miarę własnych możliwości. Teraz, nawigując po ww. mapie, zauważyłem także niewielkie rozbieżności co do wysokości kilku innych stacji. Oczywiście nie jestem w stanie ocenić, kto ma rację, nie wiedząc, z jakich wy konkretnie źródeł korzystaliście. Choć nie ukrywam, że wiedza ta przydałaby mi się do zaspokojenia przede wszystkim własnej ciekawości. Póki co, polecam ku uwadze wspomnianą mapę jako jedno ze źródeł, nie zaręczając przy tym, że podane tam wysokości są jedynie słuszne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum