Autobusowa komunikacja zastępcza do Harrachova w dniach 07-08 stycznia br.
Ze względów technicznych w dniach 07-08 stycznia br. za jedną parę pociągów na odcinku Szklarska Poręba Górna - Harrachov zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
Autobusowa komunikacja zastępcza obsługiwać będzie następujące połączenia w dniach 07-08 stycznia br.:
1. nr 25460 rel. Szklarska Poręba Górna (odj. 08:36) - Harrachov (przyj. 09:05)
2. nr 25463 rel. Harrachov (odj. 10:55) - Szklarska Poręba Górna (przyj. 11:21).
Autobusy kursować będą z pominięciem przystanku Szklarska Poręba Huta.
Od 27 grudnia 2011 w regularnym ruchu pasażerskim na czeskim odcinku Kolei Izerskiej pojawiły się pierwsze dwa nowoczesne, szwajcarskie pojazdy szynowe Stadler Regio-Shutle RS1 serii 840 . Docelowo na trasie z Liberca do Harrachova będzie się poruszać 16 tych niskopodłogowych pojazdów.
W samych ciepłych słowach o nowych maszynach opowiada Jindřich Berounský, od początku lat 90-tych zaangażowany w ideę przywrócenia polsko-czeskiej Kolei Izerskiej, wieloletni zawiadowca stacji w Korenovie i Jabloncu nad Nisou, dziś także radny Jablonca.
Berounský podkreśla, że składy napędzane są dwoma niezależnymi silnikami. W przypadku awarii jednego z nich, pociąg może bez przeszkód kontynuować podróż. Ponadto silniki są umieszczone pod kabinami maszynistów, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają powodowanego przez nie hałasu. Wozy mają napęd na wszystkie cztery osie, więc bez problemu poradzą sobie na najbardziej stromym odcinku trasy z Tanvaldu do Harrachova.
Pojazdy zachwycają elegancją i nowoczesnymi rozwiązaniami. Przestrzeń pasażerska jest bezprzedziałowa, po środku jest cześć niskopodłogowa z miejscami dla osób niepełnosprawnych. Pod oknami znajdują się gniazda elektryczne, dzięki czemu można bezproblemowo posługiwać się osobistymi urządzeniami elektronicznymi.
Charakterystyczną cechą są jeszcze szerokie drzwi otwierane w systemie Soft Touch oraz okna w kształcie trapezu. Kilka "dysfunkcyjnych rozwiązań" wytknął jednak Jaroslav Smištík, miłośnik kolei z Tanvaldu, zwracając uwagę na śliskie podłogi - brak maty. Sceptycznie ocenia on też zastosowany system sortowania odpadów w pojazdach. W jednym pojemniku są bowiem trzy otwory na rożne rodzaje pozostawianych przez podróżnych śmieci.
Każdy z szynobusów otrzyma swoje imię. Pierwszy ochrzczono „Nisa”, pozostałe otrzymają nazwy od miast kraju libereckiego.
Te pociągi to był fajny folklor, ale właśnie taka ekonomia zabiła inne lokalne linie (patrz: Karpacz)
Po remoncie 274 i 311 najlepsza opcją były Regio na EZT - ale tu dużo zależy od tego czy Wielkopolska będzie miała tabor i była chętna na reaktywację Kamieńczyka/Szrenicy/Szklarki w pełnej relacji - jak to dawniej bywało.
Co do lokalek, opcja-marzenie to EZT z bateryjkami - ładowanie do Szklarskiej a dalej jazda w trybie aku.
Rozwiązanie działa skutecznie w innych krajach, może w nowym rzucie programów unijnych po 2014 uda się coś przemycić Chociaż remont linii w opcji max zakładał prostowanie tunelu, LCS i nowy tabor, a skończy się na generalce dla torowiska i to tylko od Piechowic
Z SIWZ - Opcja modernizacyjna 2 : "Ze względu na konieczność doprowadzenia skrajni tunelów do zgodności z nowymi normatywami (oraz poprawą geometrii torów gdyż tunel znajduje się w łuku) - konieczne jest przebudowanie tunelu."
Obmurówka tunelu i tak nadaje się do generalnego remontu, więc był pomysł żeby wykorzystać do do podkucia tunelu tu i ówdzie.
Tu nie chodzi (do końca) o promienie łuków, ale o krzywe przejściowe i przechyłki - no chyba że mój aku-EZT będzie miał jeszcze wychylne pudło
W Polsce to nic nie jest pewne Ale opcja minimum nie jest aż taka zła - Dolna stanie się znów mijanką, wszystkie stacje od Piechowic dostaną nowe szerokie i wysokie perony, oświetlenie i nagłośnienie no i prędkość szlakowa wzrośnie do sensownych wartości, a wszystko przy realnych pieniądzach (wspomniana Opcja modernizacyjna 2 zamykała się kwotą 235 mln PLN - dla porównania rewitalizacja z 2010 kosztowała razem około 16 mln).
Odcinek do Piechowic będzie pewnie zrobiony w ramach projektu SKM, stąd podział remontu 311 na 2 zadania. Podejrzewam że na SKM Jelenia będzie się starała o fundusze z programów UE 2014-2020, więc z tego punktu widzenia temat też jest bardziej wykonalny.
We wtorek, 24 stycznia br., odwołane będą wszystkie pociągi relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov / Kořenov i z powrotem. Za odwołane kursy uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Autobusy zastępcze kursować będą z pominięciem przystanku osobowego Szklarska Poręba Huta.
Wstrzymanie ruchu jest spowodowanie koniecznością usunięcia nadmiaru śniegu na linii 311.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum