Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-01-2012, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Autobusowa komunikacja zastępcza do Harrachova w dniach 07-08 stycznia br.

Ze względów technicznych w dniach 07-08 stycznia br. za jedną parę pociągów na odcinku Szklarska Poręba Górna - Harrachov zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Autobusowa komunikacja zastępcza obsługiwać będzie następujące połączenia w dniach 07-08 stycznia br.:
1. nr 25460 rel. Szklarska Poręba Górna (odj. 08:36) - Harrachov (przyj. 09:05)
2. nr 25463 rel. Harrachov (odj. 10:55) - Szklarska Poręba Górna (przyj. 11:21).

Autobusy kursować będą z pominięciem przystanku Szklarska Poręba Huta.


Przepraszamy za utrudnienia w podróżowaniu.


źródło: Przewozy Regionalne
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 04-01-2012, 23:57    Odpowiedz z cytatem

Czy posiadacie informację z jakiego powodu organizowana będzie komunikacja zastępcza,wiadomo że z technicznego ... i nic więcej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 12-01-2012, 01:17    Odpowiedz z cytatem

Szynobusy Stadlera w Górach Izerskich

Od 27 grudnia 2011 w regularnym ruchu pasażerskim na czeskim odcinku Kolei Izerskiej pojawiły się pierwsze dwa nowoczesne, szwajcarskie pojazdy szynowe Stadler Regio-Shutle RS1 serii 840 . Docelowo na trasie z Liberca do Harrachova będzie się poruszać 16 tych niskopodłogowych pojazdów.

W samych ciepłych słowach o nowych maszynach opowiada Jindřich Berounský, od początku lat 90-tych zaangażowany w ideę przywrócenia polsko-czeskiej Kolei Izerskiej, wieloletni zawiadowca stacji w Korenovie i Jabloncu nad Nisou, dziś także radny Jablonca.

Berounský podkreśla, że składy napędzane są dwoma niezależnymi silnikami. W przypadku awarii jednego z nich, pociąg może bez przeszkód kontynuować podróż. Ponadto silniki są umieszczone pod kabinami maszynistów, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają powodowanego przez nie hałasu. Wozy mają napęd na wszystkie cztery osie, więc bez problemu poradzą sobie na najbardziej stromym odcinku trasy z Tanvaldu do Harrachova.

Pojazdy zachwycają elegancją i nowoczesnymi rozwiązaniami. Przestrzeń pasażerska jest bezprzedziałowa, po środku jest cześć niskopodłogowa z miejscami dla osób niepełnosprawnych. Pod oknami znajdują się gniazda elektryczne, dzięki czemu można bezproblemowo posługiwać się osobistymi urządzeniami elektronicznymi.

Charakterystyczną cechą są jeszcze szerokie drzwi otwierane w systemie Soft Touch oraz okna w kształcie trapezu. Kilka "dysfunkcyjnych rozwiązań" wytknął jednak Jaroslav Smištík, miłośnik kolei z Tanvaldu, zwracając uwagę na śliskie podłogi - brak maty. Sceptycznie ocenia on też zastosowany system sortowania odpadów w pojazdach. W jednym pojemniku są bowiem trzy otwory na rożne rodzaje pozostawianych przez podróżnych śmieci.

Każdy z szynobusów otrzyma swoje imię. Pierwszy ochrzczono „Nisa”, pozostałe otrzymają nazwy od miast kraju libereckiego.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/6498/Szynobusy-Stadlera-w-Gorach-Izerskich.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 15-01-2012, 22:49    Odpowiedz z cytatem

W tym tygodniu pojawil sie w Jakuszycach kombajn PSE-A, zdjec niestety nie posiadam.

Jutro wieczorem powinien dotrzec do SPG pociag zlozony z SM42 i blizej nieokreslonych wagonow gospodarczych.

[ Dodano: 18-01-2012, 19:05 ]
Poprawka - w SPG pojawila sie SM30, cztery wagony gospodarcze i WM15. Cel - naprawa przepustu kolo Czerwonego Potoku.

Niestety SM30 juz sobie pojechala z powrotem do bazy, jednak powinna wrocic za ok. 2 tygodnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 21-01-2012, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Fajne wspomnienia. Czy kiedyś składy wagonowe ponownie zawitają w Szklarskiej Porębie oprócz Inter City Question Exclamation

Pociag1.jpg
Ostatni dzień kursowania składów wagonowych sp.Przewozy Regionalne na trasie Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna
Plik ściągnięto 31 raz(y) 80.23 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 21-01-2012, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Szklarska Poręba Jakuszyce 21 stycznia 2012 r.
SM42-1108 z 411-S

IMG_0489.JPG
Plik ściągnięto 104 raz(y) 171.94 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 22-01-2012, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Ja tam nie widzę opłacalności składów wagonowych z JG. Bardziej EZT, które zresztą latami tam jeździły i problemów nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010

PostWysłany: 22-01-2012, 13:28    Odpowiedz z cytatem

Te pociągi to był fajny folklor, ale właśnie taka ekonomia zabiła inne lokalne linie (patrz: Karpacz)
Po remoncie 274 i 311 najlepsza opcją były Regio na EZT - ale tu dużo zależy od tego czy Wielkopolska będzie miała tabor i była chętna na reaktywację Kamieńczyka/Szrenicy/Szklarki w pełnej relacji - jak to dawniej bywało.
Co do lokalek, opcja-marzenie to EZT z bateryjkami - ładowanie do Szklarskiej a dalej jazda w trybie aku.
Rozwiązanie działa skutecznie w innych krajach, może w nowym rzucie programów unijnych po 2014 uda się coś przemycić Smile Chociaż remont linii w opcji max zakładał prostowanie tunelu, LCS i nowy tabor, a skończy się na generalce dla torowiska i to tylko od Piechowic Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 23-01-2012, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, że cytuję przedmówcę, ale chciałem wyróżnić fragment.

Olf napisał/a:
Chociaż remont linii w opcji max zakładał prostowanie tunelu, LCS i nowy tabor, a skończy się na generalce dla torowiska i to tylko od Piechowic Sad


Ta opcja "minimum", to już przesądzone ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 23-01-2012, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Na czym miałoby polegać to prostowanie tunelu? Na kuciu drugiego? Jaki sens by to miało, skoro na linii jest wiele ostrzejszych zakrętów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010

PostWysłany: 23-01-2012, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Z SIWZ - Opcja modernizacyjna 2 : "Ze względu na konieczność doprowadzenia skrajni tunelów do zgodności z nowymi normatywami (oraz poprawą geometrii torów gdyż tunel znajduje się w łuku) - konieczne jest przebudowanie tunelu."
Obmurówka tunelu i tak nadaje się do generalnego remontu, więc był pomysł żeby wykorzystać do do podkucia tunelu tu i ówdzie.
Tu nie chodzi (do końca) o promienie łuków, ale o krzywe przejściowe i przechyłki - no chyba że mój aku-EZT będzie miał jeszcze wychylne pudło Smile

W Polsce to nic nie jest pewne Wink Ale opcja minimum nie jest aż taka zła - Dolna stanie się znów mijanką, wszystkie stacje od Piechowic dostaną nowe szerokie i wysokie perony, oświetlenie i nagłośnienie no i prędkość szlakowa wzrośnie do sensownych wartości, a wszystko przy realnych pieniądzach (wspomniana Opcja modernizacyjna 2 zamykała się kwotą 235 mln PLN - dla porównania rewitalizacja z 2010 kosztowała razem około 16 mln).
Odcinek do Piechowic będzie pewnie zrobiony w ramach projektu SKM, stąd podział remontu 311 na 2 zadania. Podejrzewam że na SKM Jelenia będzie się starała o fundusze z programów UE 2014-2020, więc z tego punktu widzenia temat też jest bardziej wykonalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 23-01-2012, 22:35    Odpowiedz z cytatem

Taa... SKM Mr. Green Ale Zawiła rzekł Zawiła ma problem. Ja już mu załatwię kampanię, jak nie spełni obietnic Śmiech

A nie wiesz co ze stacjami Sobieszów czy Cieplice ? Czy tam też coś wyremontują ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-01-2012, 11:50    Odpowiedz z cytatem

We wtorek, 24 stycznia br., odwołane będą wszystkie pociągi relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov / Kořenov i z powrotem. Za odwołane kursy uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Autobusy zastępcze kursować będą z pominięciem przystanku osobowego Szklarska Poręba Huta.

Wstrzymanie ruchu jest spowodowanie koniecznością usunięcia nadmiaru śniegu na linii 311.

źródło: UMWD

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 24-01-2012, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Pirat, na szlaku aktualnie szaleje PSE-A, powinna wiec nastapic poprawa warunkow eksploatacyjnych do czasu kolejnej gwaltownej sniezycy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 25-01-2012, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Na profilu "Kolej Dolny Śląsk" na Facebook'u można zobaczyć fajne fotki z zasypanej Szklarskiej i Jakuszyc w trakcie odśnieżania... Polecam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 75 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl