Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 29-02-2012, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Różnica w stosunku do Pucharu Świata jest taka, że trasa Biegu Piastów przecina tory w dwóch miejscach, i nie chodzi wcale o miejsce, gdzie się wchodzi na Polanę Jakuszycką i gdzie są barierki, ale bliżej Szklarskiej Poręby.


Na podstawie danych na stronie Biegu Piastów doszukałem się, poza Polaną Jakuszycką, tylko jednego takiego miejsca - koło Walońskiego Kamienia (pkt nr 21). Oprócz tego, jak wynika z zamieszczonej tam mapki, trasa na 50 km przez około 0,5 km poniżej stacji w Jakuszycach biegnie po torowisku. Pytanie, czy nie można zmodyfikować trasy tak, aby nie kolidowała z torem kolejowym? Wystarczyłoby poprowadzić ją od Górnego Duktu Końskiej Jamy (pkt 19) przez Rozdroże pod Cichą Równią i dawną trasą "Bez Łaski" (wg punktów: 19 -> 22 -> 22a -> 20b -> 21b -> 21). W ten sposób cała trasa byłaby krótsza o ok. 2,5 km, ale tej długości dodatkową pętlę nietrudno wytyczyć po okolicznych drogach leśnych.

Swoją drogą dziwię się, że o takich rzeczach nie pomyślano podczas odbudowy Kolei Izerskiej.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

biegacz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 29-02-2012, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Masz rację, biegacz, BP to takie nieistotne przedsięwzięcie lokalne, w tym przypadku bus jest odpowiednim środkiem transportu, to prawda.

W trakcie zawodów z prawdziwego zdarzenia (PŚ) pociągi kursować jednak będą, więc nie ma się co martwić. Smile


Ale o co ci chodzi? Nie bys, tylko autobus, który zbiera ludzi z dołu Szklarskiej, a nie pociąg, który jest wygodny co najwyżej dla tych, którzy mieszkają w Białej Dolinie.
Puchar Świata to już był, dwa tygodnie temu.
Pociągi dojeżdżały tylko do Jakuszyc, dalej zwały śniegu i względy bezpieczeństwa.

krkonoš napisał/a:
Cytat:
Różnica w stosunku do Pucharu Świata jest taka, że trasa Biegu Piastów przecina tory w dwóch miejscach, i nie chodzi wcale o miejsce, gdzie się wchodzi na Polanę Jakuszycką i gdzie są barierki, ale bliżej Szklarskiej Poręby.


Na podstawie danych na stronie Biegu Piastów doszukałem się, poza Polaną Jakuszycką, tylko jednego takiego miejsca - koło Walońskiego Kamienia (pkt nr 21). Oprócz tego, jak wynika z zamieszczonej tam mapki, trasa na 50 km przez około 0,5 km poniżej stacji w Jakuszycach biegnie po torowisku. Pytanie, czy nie można zmodyfikować trasy tak, aby nie kolidowała z torem kolejowym? Wystarczyłoby poprowadzić ją od Górnego Duktu Końskiej Jamy (pkt 19) przez Rozdroże pod Cichą Równią i dawną trasą "Bez Łaski" (wg punktów: 19 -> 22 -> 22a -> 20b -> 21b -> 21). W ten sposób cała trasa byłaby krótsza o ok. 2,5 km, ale tej długości dodatkową pętlę nietrudno wytyczyć po okolicznych drogach leśnych.

Swoją drogą dziwię się, że o takich rzeczach nie pomyślano podczas odbudowy Kolei Izerskiej.


Tak, jak proponujesz oznaczałoby, że biegnący wolniej biegliby przez pewien odcinek pod prąd w stosunku do szybszych. Tam jest za wąsko (między rozdrożem a bez łaski), a poza tym przecina się kilka odcinków trasy. Bałagan i kolizje gotowe. A są jeszcze biegnacy na 26 km od 13.30.

Niestety, te 2,5 km nie jest tak łatwo wytyczyć, trasa biegu i tak mocno kluczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-02-2012, 20:01    Odpowiedz z cytatem

biegacz, kolejne zawody w ramach PS na Polanie za dwa lata Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 01-03-2012, 15:03    Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-03-2012, 18:09    Odpowiedz z cytatem

W związku z organizacją Biegu Piastów w Szklarskiej Porębie, od dnia 2 marca (piątek) do dnia 4 marca. (niedziela) do godziny 16:00, z powodu nieprzejezdności szlaku kolejowego, za wszystkie rozkładowe pociągi relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov / Kořenov i z powrotem zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Autobusy kursować będą z pominięciem przystanku Szklarska Poręba Huta.

Planowa organizacja ruchu przywrócona zostanie w niedzielę, 4 marca br., po godzinie 16.00. Pierwszym pociągiem, który będzie kursował zgodnie z rozkładem jazdy będzie poc. nr 25455 rel. Harrachov (odj. 16.54) - Szklarska Poręba Górna (przyj. 17.19).


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

biegacz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 05-03-2012, 16:18    Odpowiedz z cytatem

EN napisał/a:
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.


To jest rozwiązanie, ale jakoś nikt o nim nie pomyślał w PKP>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-03-2012, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Raczej w UMWD i KD-cji.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2012, 21:26   

Czy do nikogo nie dociera, że organizator Biegu Piastów wyraźnie nie zyczył sobie jakiegokolwiek ruchu pociągów podczas imprezy?
Powrót do góry

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 06-03-2012, 22:35    Odpowiedz z cytatem

morpheo do kogo "pijesz" ?

Pozwolę sobie zacytować mój post...

EN napisał/a:
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.


Przy obecnym stanie sytuacji (przecinanie się na jednym poziomie tras biegowych i torów) brak ruchu kolejowego podczas imprezy jest całkowicie uzasadniony i się z tym zgadzam. Podkreślam, PODCZAS imprezy. Zawodników musi ktoś/coś dowieźć i odwieźć. Wielu zapewne dojedzie prywatnymi samochodami. Część dowiezie PKS. Część mogłaby dojechać szynobusami - jest linia, trzeba korzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010

PostWysłany: 07-03-2012, 06:48    Odpowiedz z cytatem

morpheo, nie dociera, bo zdaje się że dorabiasz ideologię do faktów...
W ubiegłym roku jakoś się dało (choć 'specjalne' pociągi były porażką).
W tym roku trasa mogła przebiegać po torze, bo po doświadczeniach z PŚ łatwiej było zamknąć szlak na całym odcinku Szklarska Poręba Górna - Harrachov niż utargować dojazd pociągów (a raczej jednego pociągu, bo musiałby jechać w planie zwykłego rozkładu) do Jakuszyc.
To kolejna konsekwencja 'sukcesu' UMWD w organizacji ruchu na tej linii w bieżącym rozkładzie jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-03-2012, 09:48   

Dnia 13 lutego 2012 r. została zakończona ocena formalna wniosku o dofinansowanie projektu indywidualnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna”, złożonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji ul. Tragowa 74, 03-734 Warszawa do działania 3.2 „Transport i infrastruktura kolejowa”, Priorytet 3 „Rozwój Infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport)”.

Wniosek nie spełnił kluczowych kryteriów oceny formalnej zawartych w „Kryteriach wyboru operacji finansowych w ramach RPO WD” zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący RPO WD, w związku z powyższym został negatywnie oceniony.

http://rpo.dolnyslask.pl/index.php?id=1033

Podobnie jak w przypadku linii do Kudowy, i ten wniosek przepadł.
Powrót do góry

TheTomistrz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sty 2012
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 15-03-2012, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Czyli ma się rozumieć, że z remontu nici, bo nie wiem skąd w takim razie wezmą pieniądze. A jak nie nie będzie remontu to chyba możemy się liczyć z bliskim zamknięciem linii 311.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-03-2012, 22:06    Odpowiedz z cytatem

To by było bez sensu. Odbudowany odcinek Szklarska - Harrachov nie miałby mieć połączenia z Jelenią? Tym bardziej, że od Jeleniej do Szklarskiej jest drut.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-03-2012, 08:33    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam się że remont się odbędzie ale będzie to remont made in PLK czyli wymiana co czwartego podkładu celem utrzymania szlakowej 20 km/h

Jaskółki ćwierkają że podobną kosmetykę ma przejść lwówecka i pytanie czy odbędzie się to przy okazji zamknięć torowych na cześć remontów mostów w 2013 czy może w innym terminie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 16-03-2012, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Przydało by się chociaż na 40 podciągnąć na obu liniach... Ciekawe, czy i kiedy na stacjach w Cieplicach, Sobieszowie i Piechowicach zrobią chociaż rozjazdy, które rozwalają płynność jazdy na dole...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 78 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl