Różnica w stosunku do Pucharu Świata jest taka, że trasa Biegu Piastów przecina tory w dwóch miejscach, i nie chodzi wcale o miejsce, gdzie się wchodzi na Polanę Jakuszycką i gdzie są barierki, ale bliżej Szklarskiej Poręby.
Na podstawie danych na stronie Biegu Piastów doszukałem się, poza Polaną Jakuszycką, tylko jednego takiego miejsca - koło Walońskiego Kamienia (pkt nr 21). Oprócz tego, jak wynika z zamieszczonej tam mapki, trasa na 50 km przez około 0,5 km poniżej stacji w Jakuszycach biegnie po torowisku. Pytanie, czy nie można zmodyfikować trasy tak, aby nie kolidowała z torem kolejowym? Wystarczyłoby poprowadzić ją od Górnego Duktu Końskiej Jamy (pkt 19) przez Rozdroże pod Cichą Równią i dawną trasą "Bez Łaski" (wg punktów: 19 -> 22 -> 22a -> 20b -> 21b -> 21). W ten sposób cała trasa byłaby krótsza o ok. 2,5 km, ale tej długości dodatkową pętlę nietrudno wytyczyć po okolicznych drogach leśnych.
Swoją drogą dziwię się, że o takich rzeczach nie pomyślano podczas odbudowy Kolei Izerskiej.
Masz rację, biegacz, BP to takie nieistotne przedsięwzięcie lokalne, w tym przypadku bus jest odpowiednim środkiem transportu, to prawda.
W trakcie zawodów z prawdziwego zdarzenia (PŚ) pociągi kursować jednak będą, więc nie ma się co martwić.
Ale o co ci chodzi? Nie bys, tylko autobus, który zbiera ludzi z dołu Szklarskiej, a nie pociąg, który jest wygodny co najwyżej dla tych, którzy mieszkają w Białej Dolinie.
Puchar Świata to już był, dwa tygodnie temu.
Pociągi dojeżdżały tylko do Jakuszyc, dalej zwały śniegu i względy bezpieczeństwa.
krkonoš napisał/a:
Cytat:
Różnica w stosunku do Pucharu Świata jest taka, że trasa Biegu Piastów przecina tory w dwóch miejscach, i nie chodzi wcale o miejsce, gdzie się wchodzi na Polanę Jakuszycką i gdzie są barierki, ale bliżej Szklarskiej Poręby.
Na podstawie danych na stronie Biegu Piastów doszukałem się, poza Polaną Jakuszycką, tylko jednego takiego miejsca - koło Walońskiego Kamienia (pkt nr 21). Oprócz tego, jak wynika z zamieszczonej tam mapki, trasa na 50 km przez około 0,5 km poniżej stacji w Jakuszycach biegnie po torowisku. Pytanie, czy nie można zmodyfikować trasy tak, aby nie kolidowała z torem kolejowym? Wystarczyłoby poprowadzić ją od Górnego Duktu Końskiej Jamy (pkt 19) przez Rozdroże pod Cichą Równią i dawną trasą "Bez Łaski" (wg punktów: 19 -> 22 -> 22a -> 20b -> 21b -> 21). W ten sposób cała trasa byłaby krótsza o ok. 2,5 km, ale tej długości dodatkową pętlę nietrudno wytyczyć po okolicznych drogach leśnych.
Swoją drogą dziwię się, że o takich rzeczach nie pomyślano podczas odbudowy Kolei Izerskiej.
Tak, jak proponujesz oznaczałoby, że biegnący wolniej biegliby przez pewien odcinek pod prąd w stosunku do szybszych. Tam jest za wąsko (między rozdrożem a bez łaski), a poza tym przecina się kilka odcinków trasy. Bałagan i kolizje gotowe. A są jeszcze biegnacy na 26 km od 13.30.
Niestety, te 2,5 km nie jest tak łatwo wytyczyć, trasa biegu i tak mocno kluczy.
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.
W związku z organizacją Biegu Piastów w Szklarskiej Porębie, od dnia 2 marca (piątek) do dnia 4 marca. (niedziela) do godziny 16:00, z powodu nieprzejezdności szlaku kolejowego, za wszystkie rozkładowe pociągi relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov / Kořenov i z powrotem zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
Autobusy kursować będą z pominięciem przystanku Szklarska Poręba Huta.
Planowa organizacja ruchu przywrócona zostanie w niedzielę, 4 marca br., po godzinie 16.00. Pierwszym pociągiem, który będzie kursował zgodnie z rozkładem jazdy będzie poc. nr 25455 rel. Harrachov (odj. 16.54) - Szklarska Poręba Górna (przyj. 17.19).
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.
To jest rozwiązanie, ale jakoś nikt o nim nie pomyślał w PKP>
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu.
Przy obecnym stanie sytuacji (przecinanie się na jednym poziomie tras biegowych i torów) brak ruchu kolejowego podczas imprezy jest całkowicie uzasadniony i się z tym zgadzam. Podkreślam, PODCZAS imprezy. Zawodników musi ktoś/coś dowieźć i odwieźć. Wielu zapewne dojedzie prywatnymi samochodami. Część dowiezie PKS. Część mogłaby dojechać szynobusami - jest linia, trzeba korzystać.
morpheo, nie dociera, bo zdaje się że dorabiasz ideologię do faktów...
W ubiegłym roku jakoś się dało (choć 'specjalne' pociągi były porażką).
W tym roku trasa mogła przebiegać po torze, bo po doświadczeniach z PŚ łatwiej było zamknąć szlak na całym odcinku Szklarska Poręba Górna - Harrachov niż utargować dojazd pociągów (a raczej jednego pociągu, bo musiałby jechać w planie zwykłego rozkładu) do Jakuszyc.
To kolejna konsekwencja 'sukcesu' UMWD w organizacji ruchu na tej linii w bieżącym rozkładzie jazdy.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2012, 09:48
Dnia 13 lutego 2012 r. została zakończona ocena formalna wniosku o dofinansowanie projektu indywidualnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna”, złożonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji ul. Tragowa 74, 03-734 Warszawa do działania 3.2 „Transport i infrastruktura kolejowa”, Priorytet 3 „Rozwój Infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport)”.
Wniosek nie spełnił kluczowych kryteriów oceny formalnej zawartych w „Kryteriach wyboru operacji finansowych w ramach RPO WD” zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący RPO WD, w związku z powyższym został negatywnie oceniony.
Czyli ma się rozumieć, że z remontu nici, bo nie wiem skąd w takim razie wezmą pieniądze. A jak nie nie będzie remontu to chyba możemy się liczyć z bliskim zamknięciem linii 311.
To by było bez sensu. Odbudowany odcinek Szklarska - Harrachov nie miałby mieć połączenia z Jelenią? Tym bardziej, że od Jeleniej do Szklarskiej jest drut.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Podejrzewam się że remont się odbędzie ale będzie to remont made in PLK czyli wymiana co czwartego podkładu celem utrzymania szlakowej 20 km/h
Jaskółki ćwierkają że podobną kosmetykę ma przejść lwówecka i pytanie czy odbędzie się to przy okazji zamknięć torowych na cześć remontów mostów w 2013 czy może w innym terminie
Przydało by się chociaż na 40 podciągnąć na obu liniach... Ciekawe, czy i kiedy na stacjach w Cieplicach, Sobieszowie i Piechowicach zrobią chociaż rozjazdy, które rozwalają płynność jazdy na dole...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum