Spokojnie, KE powinna w tym miesiacu podjac decyzje ws. realokacji 1,2 mld euro w ramach POIiS (oraz innych programow UE). Nowak stwierdzil, ze w przypadku negatywnej oceny tej operacji przez KE PLK-a da rade wylozyc te kase na inwestycje kolejowe jeszcze bedziemy mieli KDP do Szklarskiej
Wniosek nie spełnił kluczowych kryteriów oceny formalnej zawartych w „Kryteriach wyboru operacji finansowych w ramach RPO WD” zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący i w związku z powyższym nie mógł zostać oceniony inaczej. Ujęto w nim błędnie min. modernizacje całej infrastruktury peronowej , tymczasem kryteria dofinansowania dopuszczają modernizację jedynie w zakresie wyeliminowania barier dla osób niepełnosprawnych. Ta ocena zachwiała nie tylko wiarą w to, ze linia do Szklarskiej Poręby zostanie kiedykolwiek wyremontowana aby w końcu płynnie połączyć się z należącym do Urzędu Marszałkowskiego odcinkiem Kolei Izerskiej. Oberwało się także Marcinowi Zawile, prezydentowi Jeleniej Góry i forsowanej przez niego od czasu przedwyborczego koncepcji Jeleniogórskiej Kolei Miejskiej. Szybka Kolej Miejska, a później - Jeleniogórska Kolej Miejska, miała połączyć regularną komunikacją szynobusową centrum Jeleniej Góry z Cieplicami, Sobieszowem, Piechowicami i Szklarską Porębą. W późniejszych fazach pociągi miałyby dojeżdżać nawet do miejscowości w Czechach
Jak podaje portal zubacka.cz, w dniach 6-8 lipca zaplanowano obchody 110-lecia Kolei Izerskiej, wraz z przejazdem pociągu specjalnego do Szklarskiej Poręby (jeśli dobrze zrozumiałem - motoraka M240.056). Więcej o imprezach na zubačce w tym roku: http://www.zubacka.cz/aktualne/20120327_nostalgicke_jizdy_v_roce_2012/index.htm
Całe szczęście. Zwłaszcza odcinek Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia rozpaczliwie woła o remont... Ja się nie dziwię, że mimo drutu elektryki jadą tylko na Karkonoszach (a i tak dziwne, że siódemki ten podjazd jakoś znoszą, bo trzymanie 20 km/h na tym odcinku, a co za tym idzie przez tych kilka kilometrów brak możliwości zamknięcia szeregu to zabójstwo dla oporów, nie wspominając o tym, że w kilku miejscach pod górę trzeba jechać na wybiegu, a potem znów szarpnąć skład, skutkiem czego opory dostają jeszcze mocniej; taką torturę bez szwanku znosiła EM10, bo ta oporów nie ma).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Od 28 kwietnia do 31 maja zostaną prowadzone czasowe zmiany w rozkładzie jazdy na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Zmiany będą dotyczyć pociągu nr 66211, którego czas odjazdu z Jeleniej Góry (obecnie 10:37) zostanie przesunięty o 15 minut.
Raczej tak. Ta zmiana nie jest jakaś nadzwyczajna, została już wcześniej przewidziana w RJ. Od 1 czerwca Karkonosze będą już jechać wcześniej do Szklarskiej, więc ta zmiana obowiązuje tylko do końca maja.
Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba- Harrachov" został wybrany przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego oraz władze Kraju Libereckiego do "Konkursu na Najbardziej Inspirujący Projekt" organizowanego przez Wspólny Sekretariat Techniczny Programu w Ołomuńcu. Głosowanie zostanie zakończone dnia 30.04.2012.
Wzięcie udział uw głosowaniu to szansa na wygranie pobytu z wyżywieniem i noclegami oraz przedmiotów promocyjnych. Głosować i komentować można tutaj.
Przydało by się chociaż na 40 podciągnąć na obu liniach... Ciekawe, czy i kiedy na stacjach w Cieplicach, Sobieszowie i Piechowicach zrobią chociaż rozjazdy, które rozwalają płynność jazdy na dole...
Modernizacja linii kolejowej relacji Jelenia Góra - Szklarska Poręba
W dniu 4 maja 2012 r. Wojewoda Dolnośląski zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę inwestycji pn.: "Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 relacji Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna". Przebudowa Stacji Jelenia Góra Zachodnia od km 1,050 do km 1,200.
W tym roku przypada 110. rocznica uruchomienia Kolei Izerskiej – linii kolejowej położonej najwyżej w Polsce. W spotkaniu organizacyjnym uroczyste obchody tego jubileuszu uczestniczył wicemarszałek Jerzy Łużniak.
Kolei Izerska to malowniczo położona linia kolejowa łącząca Jelenią Górę z Harrachovem. Centralne uroczystości obchodów jubileuszu będą miały miejsce w dniach 6-8 lipca w Szklarskiej Porębie. W ciągu tych trzech dni planowane jest szereg niespodzianek dla miłośników kolei i wszystkich pozostałych, którzy zechcą wziąć udział w tym wydarzeniu.
Główną atrakcją uroczystości będzie wystawa pojazdów szynowych oraz sprzętu kolejowego służącego do technicznej obsługi tego rodzaju transportu. Dodatkowo planowane jest: przejazdy zabytkowego parowozu z pociągiem, wystawę modeli kolejowych oraz pierwszą w Polsce prezentację sprowadzonej z Drezna dużej makiety linii kolejowej na 311 – dawnej Zuckenbahn.
Oprócz atrakcji związanych z koleją zaplanowane zostały również: festyn na terenie przyległym do Dworca Kolejowego Szklarska Poręba Górna, wycieczki z przewodnikiem po Szlarskiej Porębie, koncerty, a także prezentacje gmin leżących na trasie linii kolejowej. Ostatniego dnia uroczystych obchodów przewidziane jest odsłonięcie w Szklarskiej Porębie- Jakuszycach kwarcowego głazu, ozdobionego motywem lokomotywy retro i informacją o najwyżej położonym nad poziomem morza przystanku kolejowym w Polsce.
Już dziś serdecznie zapraszamy do Szklarskiej Poręby w dniach 6-8 lipca!
Jeszcze żeby z tej okazji wycięto trochę krzaków pomiędzy Szklarską Porębą Dolną a Górną... Linię kolejową do Szklarskiej śmiało można zaliczyć do najpiękniejszych widokowo w Polsce (dużo piękniejsza niż przereklamowany odcinek ze Szklarskiej Poręby Górnej do Harrachova). Tylko te krzaki...
Jako przykład niech posłuży krótki odcinek pomiędzy ul. Piastowską i Waryńskiego w Szklarskiej Porębie, gdzie w ubiegłym roku wycięto trochę krzaczorów i od razu pojawiły się przepiękne widoki - zarówno z okien pociągu, jak i z okolicznych stoków (np. spod sanatorium IZER-MED) na wspinające się do góry na tle Śnieżnych Kotłów składy:
W tym roku przypada 110. rocznica uruchomienia Kolei Izerskiej, czyli linii kolejowej położonej najwyżej w Polsce, która łączy Jelenią Górę z Harrachovem. – Jesteśmy dumni z posiadania tak wspaniałego zabytku kolejowego, dlatego też na początku wakacji w Szklarskiej Porębie organizujemy uroczyste obchody pod hasłem „Święto Kolei Dolnośląskiej – 110. rocznica Kolei Izerskiej” – powiedział Grzegorz Sokoliński, burmistrz Szklarskiej Poręby.
- Kolej Izerska uruchomiona został w 1902 r., lecz niestety od 1958 r. popadała w ruinę. W 2010 r. udało się wyremontować odcinek ze Szklarskiej Poręby do czeskiego Korenova. W przyszłym roku planowany jest remont odcinka z Jeleniej Góry do Szklarskiej, który ma kosztować ok. 28 mln zł, a środki te będą pochodzić z budżetów: Polskich Linii Kolejowych i Urzędu Marszałkowskiego – dodał Grzegorz Sokoliński.
W spotkaniu organizacyjnym dotyczącym uroczystych obchodów jubileuszu uczestniczył wicemarszałek Jerzy Łużniak, który nadzoruje i wspiera plany remontowe Kolei Izerskiej. Obchody jubileuszu będą trwać od 6 do 8 lipca, a główną atrakcją będzie wystawa pojazdów szynowych oraz sprzętu kolejowego służącego do technicznej obsługi tego rodzaju transport. Zaplanowane są również przejazdy zabytkowego parowozu z pociągiem na linii Korenov - Szklarska Poręba - Korenov, wystawa modeli kolejowych oraz dużej makiety linii kolejowej, ponadto wystawa „Historia Kolei Izerskiej na starej fotografii”.
7 lipca odbędzie się także festyn na terenie przyległym do Dworca Kolejowego Szklarska Poręba Górna, wycieczki z przewodnikiem po Szklarskiej Porębie, koncerty oraz prezentacje gmin leżących na trasie linii kolejowej. Ostatniego dnia uroczystych obchodów czyli 8 lipca przewidziane jest odsłonięcie w Szklarskiej Porębie- Jakuszycach kwarcowego głazu, ozdobionego motywem lokomotywy retro i informacją o najwyżej położonym nad poziomem morza przystanku kolejowym w Polsce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum