W zeszłym tygodniu rozmawiałem z toromistrzem właściwym dla linii nr 311 - według jego mniemania wykonawca powinien podjąć się prac w bieżącym tygodniu.
A może sprawa ma się tak, że grzebią gdzieś w ciemnej leśnej głuszy, z dala od stacji w Piechowicach - i stąd wynika to, iż nic nie wiemy na temat prac
Na serio to niezły obciach. W weekend spadnie pierwszy śnieg, chłopaki , o ile w ogóle przybędą, niebawem spakują manatki i wrócą na tereny nizinne.
Wykonawca się nie pojawia ale za to wydaje mi się, że czas kiedy nie kursują pociągi do Szklarskiej wykorzystuje PLK do bieżących prac na odcinku dolnym tej linii (tj. do Piechowic). Dosyć często po 311 kursują drezyny, a ostatnio niedaleko od stacji w Jeleniej majstrowali coś przy trakcji.
Zarząd województwa dolnośląskiego przyznał firmie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dofinansowanie do dwóch strategicznych dla regionu inwestycji, dzięki którym Dolny Śląsk zyska zmodernizowane, dostępne również dla osób niepełnosprawnych połączenia w atrakcyjnych turystycznie rejonach: w Kotlinie Kłodzkiej i na trasie Jelenia Góra – Szklarska Poręba....
Wykonawca modernizacji odcinka Jelenia Góra - Szklarska Poręba wybrany
Wrocławski oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK udzielił konsorcjum firm Pol-Aqua oraz Vias y Construccione z Hiszpanii zamówienia na modernizację linii kolejowej 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Kontrakt opiewa na kwotę ponad 32 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na realizację zamówienia 34 mln 234 tys. 783 zł brutto. Zwycięskie konsorcjum zaoferowało mniej prawie dwa mln mniej – 32 mln 349 tys. 24 zł brutto. Była to najtańsza z dziewięciu ofert złożonych w tym przetargu.
Modernizacja linii kolejowej nastąpi przede wszystkim na odcinku Piechowice- Szklarska Poręba Górna, gdzie dojdzie do kompleksowej wymiany 12,3 km nawierzchni kolejowej wraz z odwodnieniem, oraz robót przy systemie sterowania ruchem kolejowym. Oprócz tego, stacjach Piechowice w torze nr 1 i Szklarska Poręba Górna w torze nr 1 i 2 dojdzie do wymiany w sumie 6 rozjazdów, kilku innych obiektów inżynieryjnych, i naprawy nawierzchni 6 przejazdów. Projekt przewiduje dostosowanie peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi na stacjach Piechowice- peron 1 oraz Szklarska Poręba Górna - peron 1 i 2.
Są spore opóźnienia w remoncie linii kolejowej Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Ponadto, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, pociągi nie wrócą na tę trasę na zimę. – Część torowiska jest rozebrana – mówi Zbigniew Gzik, zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PLK we Wrocławiu.
– Remont miał rozpocząć się w październiku, tymczaserm na trasie nadal nic się nie dzieje – zaalarmował nas jeden z Czytelników. Pociągi przestały tam jeździć z początkiem października. – Mogły spokojnie jeździć jeszcze przed dwa miesiące – uważa internauta, który przysłał do nas maila.
– Fakt, że jest opóźnienie, ale prace już się rozpoczęły – zapewnia Zbigniew Gzik. – Rozpoczął się remont toru, lada moment rozpocznie się wycinka drzew. Wykonawca jest na etapie uzyskiwania pozwoleń na tę wycinkę.
Wiele będzie zależało od pogody. Jeżeli nie będzie ostrej zimy, prace będą kontynuowane. Zapewnił, że termin zakończenia tej inwestycji – 30 sierpnia 2013 roku, nie jest zagrożony. - Myślę, że pociągi wrócą na trasę już wcześniej, kiedy będą prowadzone prace okołotorowe – mówi. - Na pewno będą kursowały od września.
Tymczasem wicemarszałek Jerzy Łużniak jest przekonany, że pociągi wrócą na tę trasę na okres zimowy, od połowy grudnia. Takie zresztą były pierwotne zapewnienia władz samorządowych województwa. Okazuje się jednak, że tak nie będzie. – Nie ma takiej możliwości, bo tor jest rozebrany – mówi Zbigniew Gzik. – Pytaliśmy przewoźników, czy od grudnia mamy tam przywrócić ruch i oni stwierdzili, że nie ma takiej potrzeby.
– Umowa była inna – mówi wicemarszałek Łużniak. - Mieli tak zorganizować prace, żeby na okres zimowy, kiedy będzie przerwa w pracach, pociągi wróciły.
Dodał, że zainterweniuje w tej sprawie.
PKP nie zapewniło komunikacji zastępczej na tej trasie. Pasażerowie odbługiwani są przez jeleniogórski PKS. Autobusy podjeżdżają pod dworzec PKP w Jeleniej Górze.
Remont linii nr 311 na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna o wartości blisko 30 milionów złotych realizuje dość egzotyczne konsorcjum firm Pol-Aqua i hiszpańska Vias. Pierwsza nie ma doświadczenia w budowie torowisk, specjalizuje się w budownictwie drogowym. Co prawda Hiszpanie budują tory, ale robią to u siebie.
Zadanie zakłada remont torowiska, wycinkę drzew a także remont dwóch peronów na stacji Szklarska Poręba Górna i jednego na stacji Piechowice.
Bzdury piszą,nic na trasie nie było robione,dzisiaj do Piechowic przyjechał skład towarowy z miałem do Papierni WEPA,pociągi powinny jezdzić przez całą zimę do Piechowic i dalek KKZ z pominięciem Górzyńca i Szklarskiej Poręby Dolnej
Prace przy remoncie rozpoczęte! W okresie zimowym (w zależności od warunków pogodowych) ma zostać przeprowadzona rozbiórka nawierzchni i wycinka drzew. Na 10 grudnia zdjęte było kilkaset metrów toru w przekopie pomiędzy Szklarską Porębą Średnią i Górną do przejazdu drogowego w Średniej.
Po odkręceniu szyn przewożone są one koparką dwudrogową na przystanek Szklarska Poręba Średnia, następnie zwykła koparka wyrywa podkłady, które układane są w stosy i składowane również na przystanku
Przy dworcu Piechowice obok wiaty przystankowej MZK postawili ogromną tablice informacyjną białą o remoncie linii 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Czy ma ktoś jakieś info ze szlaku lub foty.pzdr
Skubi, Szklarska odwiedzilem akurat dzisiaj, postep prac jest raczej mierny - na Dolnej tor nadal w komplecie, do tego miejsca zdemontowano tylko lubki, prowadnice (gajcowke) i przytwierdzenia, zrywke toru przeprowadzono do tej pory od Sredniej w kier. Dolnej na odcinku o dlugosci kilkuset metrow.
A propos czeskiego odcinka linii to fajnie byłoby, gdyby udało się skrócić czas jazdy z Tanvaldu do Liberca. Blisko godzina jazdy na pokonanie 27 km plus jeszcze pół godziny na 12 km z Tanvaldu do Harrachova - to strasznie dużo, nawet jak na polskie standardy przy zdekapitalizowanym torowisku. Jadąc pociągiem z Jeleniej Góry, jestem w stanie dotrzeć rano do Liberca godzinę wcześniej przez Zgorzelec, Görlitz i Zittau (w tym przechodząc 3,5 km na piechotę ze Zgorzelca do Görlitz) niż jadąc przez Szklarską Porębę i Tanvald.
To taka uwaga w kontekście planowanych bezpośrednich pociągów z Jeleniej Góry do Liberca.
A kiedy będzie remont? Wiem, że linię już od jakiegoś czasu remontują etapami, czego wizualnym efektem są m.in. stalowe podkłady w kształcie litery "Y" w kilku miejscach.
Ciekaw jestem, czy dałoby się tam puścić naprzemiennie składy tradycyjnie zatrzymujące się na każdej stacji i przyśpieszone, zatrzymujące się tylko na najważniejszych stacjach? Bez tego raczej trudno mówić o jakimś poważniejszym przyśpieszeniu na tej linii, ze względu na gęsto rozmieszczone przystanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum