Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 11-05-2013, 09:00    Odpowiedz z cytatem

dziadekJacek To pierwsze zdjęcie to raczej z JG Sobieszów jest a nie Piechowic Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 11-06-2013, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Prace na trasie Piechowice - Szklarska Poręba Górna idą pełną parą. Dzisiaj mieliśmy pierwszy dzień bez deszczu i słoneczny , a więc ekipy na kilku odcinkach pracowały jak widziałem nawet do ok. godz. 20-21. W Piechowicach rozkopali całą stację,zerwany peron 1,na odcinku Górzyniec -Piechowice leży nowy tor.W Piechowicach dwie bazy z zapleczem, ruch samochodów ciężarowych z budowy duży,coś się dzieje,mieszkańcy zdziwieni :)Tunel w Szklarskiej Porębie Dolnej przejechałem skuterem Smile

[ Dodano: 11-06-2013, 22:42 ]
cd

DSC00279.JPG
Piechowice
Plik ściągnięto 46 raz(y) 62.09 KB

DSC00278.JPG
Piechowice , zerwany peron 1
Plik ściągnięto 34 raz(y) 80.13 KB

DSC00276.JPG
Piechowice
Plik ściągnięto 24 raz(y) 79.5 KB

DSC00274.JPG
Piechowice , rozładunek i wywóz podtorza na szlak
Plik ściągnięto 31 raz(y) 60.21 KB

DSC00273.JPG
Piechowice
Plik ściągnięto 54 raz(y) 94.01 KB

DSC00270.JPG
Tunel Szkl.P.D.
Plik ściągnięto 44 raz(y) 87.68 KB

DSC00272.JPG
Szkl.Por.Dolna przejazd skuterem przez tunel
Plik ściągnięto 20 raz(y) 30.47 KB

DSC00270.JPG
Szklarska P.D.Tunel
Plik ściągnięto 12 raz(y) 87.68 KB

DSC00268.JPG
Szkl.P.D.-Górzyniec
Plik ściągnięto 21 raz(y) 92.05 KB

DSC00267.JPG
Szkl.P.Dolna
Plik ściągnięto 26 raz(y) 88.83 KB

DSC00264.JPG
Szkl.Por.Dolna
Plik ściągnięto 27 raz(y) 91.41 KB

DSC00263.JPG
Szkl.P.Dolna
Plik ściągnięto 31 raz(y) 89.3 KB

DSC00259.JPG
Górzyniec
Plik ściągnięto 29 raz(y) 114.22 KB

DSC00262.JPG
Piechowice-Górzyniec
Plik ściągnięto 59 raz(y) 95.7 KB

DSC00261.JPG
Piechowice-Górzyniec
Plik ściągnięto 58 raz(y) 66.51 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 18-06-2013, 20:43    Odpowiedz z cytatem

Zelektryfikują odcinek linii kolejowej

Wszystko wskazuje, że za kilka lat podróżni będą mogli dojechać pociągiem elektrycznym ze Szklarskiej Poręby aż do granicy z Czechami.

- Przymierzamy się do tego, by w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020 uwzględnić w zadaniach elektryfikację odcinka ze Szklarskiej Poręby Górnej do granicy państwa - powiedział Jerzy Łużniak, wicemarszałek dolnośląski.

W efekcie pociągi elektryczne jadące z Wrocławia będą mogły dojechać bezpośrednio do Jakuszyc. To znakomita wiadomość zwłaszcza dla turystów, którzy w weekendy tłumnie korzystają z tej linii i wybierają się na Polanę Jakuszycką na narty bądź w Góry Izerskie np. na rower. Nie będą musieli przesiadać się w Szklarskiej Porębie Górnej na inny środek transportu.

Wstępnie oszacowano już koszt takiej inwestycji. - Jeżeli nie trzeba będzie budować podstacji energetycznej, będzie to kosztowało około 9 milionów złotych - mówi J. Łużniak. - Wariant ze stacją jest droższy, ale po wstępnych rozmowach z PKP PLK wygląda na to, że nie będzie potrzeby jej budowy.

http://www.nj24.pl/article/zelektryfikuja-odcinek-linii-kolejowej


***
Nie wiem, czy to dobry pomysł. Z jednej strony można będzie obsługiwać EZT-ami całą trasę od Wrocławia aż do Jakuszyc, a może nawet Harrachova, z drugiej strony czy jest sens elektryfikować ten odcinek, skoro po czeskiej stronie linia jest niezelektryfikowana? Może lepiej dogadać się z Českimi dráhami, żeby oni puścili swoje składy bezpośrednio z Liberca do Szklarskiej Poręby, ale nie na dotychczasowych zasadach, gdzie pierwszy pociąg ze Szklarskiej do Harachova przez większość tygodnia jest dopiero przed 11:00, a ostatni z powrotem już po 18:00.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 18-06-2013, 20:57    Odpowiedz z cytatem

OK, takie rozwiązanie daje możliwość wydłużenia kursów pociągów dalekobieżnych do Jakuszyc, co nie jest, wbrew pozorom, pomysłem z natury chybionym. Z drugiej strony wydłużenia odcinka zeelektryfikowanego tylko do granicy państwa nie można uzasadnić w żaden sposób - po pierwsze czeski zarządca infrastruktury nie planuje elektryfikacji odcinka po stronie czeskiej (np. do Kořenova), po drugie organizator przewozów liczy na obiegi Liberec - SPG oraz SPG - Wrocław Gł.
Zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-06-2013, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Poza tym wtedy do Jakuszyc albo będą musiały jeździć wyłącznie EZT, albo w Szklarskiej Górnej do pociągu będą musiały wsiadać kurczaki, a kto wie czy i nie dzięcioły. Tam mimo toru mijankowego nastawni ani obsługi przecież nie ma.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 19-06-2013, 01:27    Odpowiedz z cytatem

Co do kurczaków to jeszcze bym się zgodził, że musiałyby dojeżdżać, ale dzięcioły spokojnie doleciałyby na własnych skrzydłach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 19-06-2013, 01:54    Odpowiedz z cytatem

krkonos, wydaje mi się, że młotek na plecach dzięciołów byłby za dużym balastem do wzbicia się w powietrze Smile
A tak serio to chyba kumasz, że to żargonowe określenia na pracowników w kamizelkach odblaskowych i rewidentów hamulców. Smile

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 19-06-2013, 03:04    Odpowiedz z cytatem

Młotki mogłyby zabrać ze sobą kurczaki Smile

Domyśliłem się tylko tyle, że nie chodzi o prawdziwe kurczaki i prawdziwe dzięcioły Wink
Chodziło właśnie o to, żebyś to wyjaśnił dla takich jak ja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 26-06-2013, 22:35    Odpowiedz z cytatem

http://www.tpszp.pl/index.php/component/content/article/1-aktualnoci-/127-granit-i-tiry.html

Podobno inwestor zainteresowany jest wykorzystaniem towarowych przewozów kolejowych. Postaram się dowiedzieć coś więcej na temat budowy bocznicy na Hucie (o tym jednak autor artykułu milczy Smile ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 26-06-2013, 23:02    Odpowiedz z cytatem

To by była rozsądna decyzja. Tylko czy ta linia jest przystosowana do przewozów towarowych?

Petrik, 7. lipca jest organizowana impreza 111 lat zubački, w trakcie której była pierwotnie zapowiadana możliwość uruchomienia pociągów specjalnych do Szklarskiej Poręby. Teraz widzę, że ich nie ma w programie. Wiesz może coś na ten temat? Były podejmowane jakieś starania przez stronę czeską?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 26-06-2013, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Pod względem nacisku osiowego jak najbardziej (na całej trasie 196 kN/oś). Koniecznością byłaby budowa rampy, dodatkowego toru/dodatkowych torów na Hucie, w rachubę wchodziłaby chyba bocznica (nie dodatkowe tory stacyjne) z urządzeniami SRK (wykolejnica). Of course trzeba byłoby zastanowić się nad wpływem na środowisko naturalne...

Były, i to przeze mnie, tylko nie damy rady zmieścić się z pociągiem retro o odpowiedniej długości przy peronie tymczasowym na Górnej. W lipcu rezygnujemy z wyjazdu do SPG, po prostu krótki pociąg generuje zbyt duże straty finansowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 26-06-2013, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Nie damy rady zmieścić się z pociągiem retro o odpowiedniej długości przy peronie tymczasowym na Górnej.

Rozumiem, faktycznie zapomniałem o tym remoncie. Już myślałem, że znowu Polacy coś zawalili Wink
Szkoda, że nie dało się pojechać przynajmniej do Jakuszyc, przy dwóch lokach z jednej i drugiej strony nie byłoby chyba żadnych problemów.

A jeszcze takie pytanie przy okazji: Czytałem coś na K-report, że Czesi mogliby obsługiwać Kolej Izerską swoimi Stadlerami przynajmniej do Szklarskiej Poręby Górnej, ale Polacy nie chcą wpuścić tych jednostek. Prawda to? Są jakieś konkretne powody?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 26-06-2013, 23:40    Odpowiedz z cytatem

Dojazd do Jakuszyc nic nie daje - za duzo zachodu bez specjalnego efektu. Skoro mamy zmagac sie z polskim przewoznikiem (tak, to nie blad leksykalny - wola wspolpracy "partnera" jest nikla, zorganizowanie przejazdow w zeszlym roku to w duzym stopniu wynik osobistego wstawiennictwa Marszalka Wojewodztwa Dolnoslaskiego) i skladac wniosek do UTK, to wole sensowne kursy na calym odcinku.

Jezeli chodzi o Stadlery, to temat jest obszerniejszy i bardziej skomplikowany, niz uwazasz. Wcale nie chodzi o to, iz "Polacy nie chca wpuscic jednostek"... Jednak tego tematu nie bede poruszal tutaj i o tej porze Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2013, 00:00    Odpowiedz z cytatem

No cóż, mam nadzieję, że przynajmniej w przyszłym roku uda się zorganizować te pociągi, bo w sierpniu też nie ma chyba co na to liczyć. Fajnie byłoby, gdyby taka impreza organizowana przy współpracy obu samorządów stała się coroczną tradycją, na wzór tej z ubiegłego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 11-07-2013, 18:29    Odpowiedz z cytatem

W Jakuszycach wreszcie wybudowano oswietlenie peronu Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 84 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl