Rozklad-pkp.pl pokazuje pociągi na trasie Jelenia G-Szkl.P.G. od 20.10.13 , wczesniej pokazywał od 1.09.13. Moim zdaniem ciężko chyba będzie z grudniem ... . Jak uważacie ??
Ten termin na wrzesień od początku był nierealny... Obecnie grudzień też czarno widzę. Stacja w Piechowicach dalej rozkopana. W weekend trochę się pokręcę po tej linii to jakąś relację zdam i foty wrzucę.
Od pewnego czasu nie było mnie na szlaku, więc pytam - most na Małej Kamiennej ukończony? ZTCW zerwano tor nr 3 w Szklarskiej Porębie Górnej, trwa budowa peronów...
Nie wiecie przypadkiem, czy zainstalowano oświetlenie peronu na p. o. Szklarska Poręba Huta?
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2013, 19:13
Nowa wiadomości związana z Koleja Gór Izerskich- Świeradów Zdrój-Mirsk-Pobiedna-Jindrichovice
Wysłany: 26-09-2013, 22:14 Kończy się remont torowiska do Szklarskiej Poręby
Trasę z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej już wkrótce pociągi pokonają w niespełna 50 min. Ponadto na stacji Szklarska Poręba Górna składy z kierunku Jeleniej Góry mają być skomunikowane z szynobusami do Harrachova i Korenova, skąd można dalej jechać np. do Pragi.
- Zakres prac modernizacyjnych, realizowanych obecnie na regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, obejmuje kompleksową przebudowę ponad 12 km torów oraz wymianę rozjazdów pomiędzy stacjami: Piechowice i Szklarska Poręba Górna. Na tym odcinku remontowane są również obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Standard obsługi podróżnych poprawi przebudowa peronów. Stacje Piechowice i Szklarska Poręba Górna będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dodaje kilka fotek ze stacji Piechowice 29.09.13 niestety z telefonu . Rozkład jazdy ważny od 20.10.13 z pociągami kursującymi od 16.11.13 powieszony jest na oknie stacji , natomiast nowa gablota świeci pustką . Moim zdaniem stacja dobrze zrobiona , przejscie na tor 2 dobrze zrobione,tylko peron 2 strasznie wygląda,czy go dokończą ??
I tak trzeba jakoś dowieźć kwarc do kolei, a Dolny Dukt Końskiej Jamy + Szklarska Droga to w zasadzie jedyna droga. Chyba żeby wybudować towarową kolejkę linową od dawnego zakładu przeróbczego przy Czerwonym Potoku, ale mam wątpliwości, czy inwestor byłby do tego skłonny.
Krzysiu, owszem, bez podrasowania infry by sie nie obeszlo. SPG jest w zasadzie slabo wyposazona, infrastruktura towarowa jest przestarzala (vide tory nr 4 i 8), w dodatku celem powinna byc eliminacja ciezkiego transportu kolowego w miescie.
Krkonos - racja, kolejka taka, ujeta nawet w niektorych mapach turystycznych, istniala w przeszlosci .
Sadze, ze w miaresensownym rozwiazaniem bylby powrot bsz. Czerwony Potok - gmina od lat czyni starania w zakresie zbycia arealu dawnego zakladu...
Pzdr
Petrik, mógłbyś podać namiar na mapy, na których była zaznaczona ta kolejka? Pisząc poprzedni komentarz, też coś mi świtało o istniejącej tu niegdyś towarowej kolejce linowej, ale po namyśle doszedłem do wniosku, że to jednak nie mogła być prawda, a źródła, w których mogłem to wyczytać, były raczej mało rzetelne. Mapy topograficzne potwierdzają jedynie istnienie linii energetycznej, łączącej w linii prostej zakład przy Czerwonym Potoku i kamieniołom Stanisław na Izerskich Garbach.
Jeśli chodzi o powrót ładowni Czerwony Potok, to wymagałaby ona albo budowy wspomnianej kolejki, albo utwardzenia drogi gruntowej z Jakuszyc doliną Kamiennej. W obu przypadkach wydaje mi się, że prostszym i tańszym (a w drugim przypadku na pewno też bardziej ekologicznym) rozwiązaniem byłoby przystosowanie stacji w Jakuszycach do załadunku kruszywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum