Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 09-10-2013, 23:35    Odpowiedz z cytatem

Krkonoš - nie pamietam dokladnie, jednak mozliwe, ze pomylilem kolej linowa z linia elektroenergetyczna Smile
Odbudowa toru nr 2 w Jakuszycach raczej nie wchodzi w rachube zwlaszcza z tytulu prawa wlasnosci Stowarzyszenia Bieg Piastow do dzialek przylegajacych do terenu p. o. Mozliwe jednak, iz w zwiazku z rozbudowa Jakuszyc teren ten okaze sie byc dla stowarzyszenia lub gminy nieprzydatny (skoro skoncentruja sie na rozbudowie istniejacego kompleksu zlokalizowanego tuz za obrebem p. o. w kierunku gr. panstwa)...
No coz, zobaczymy, czy w koncu uruchomia kopalnie, w 1999 r. poziom wydobycia osiagnal 88 tys. t (ok. 4,5 tys. samochodow ciezarowych Question ). Norma masy pociagu towarowego na odc. Jakuszyce - Jelenia Gora to w zaleznosci od pojazdu trakcyjnego ok. 1000-1300 t (moj szacunek - prosze o ewent. sprecyzowanie).
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 10-10-2013, 00:00    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Krzysiu, owszem, bez podrasowania infry by sie nie obeszlo...

Podrasowania? Przecież tam nie ma ani kawałka stacji, nadającego się do załadunku 1300 ton kruszywa dziennie. Jedyne sensowne wyjście, to wybudowanie nowego terminala załadunkowego w Jakuszycach lub Czerwonym Kamieniu - ale bez budowy bocznicy się nie obędzie.

kubanowy napisał/a:
Szklarska Poręba Górna ma tor, rampę oraz plac ładunkowy.

Byłeś tam kiedyś? Puknij się w głowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 10-10-2013, 00:05    Odpowiedz z cytatem

No cóż, Stowarzyszeniu Bieg Piastów zależy na drodze na Izerskie Garby, właścicielowi kopalni mogłoby zależeć na rozbudowie stacji w Jakuszycach. Myślę, że mogliby się dogadać Wink
Właściciel kamieniołomu mimo to raczej nie zrezygnowałby z odśnieżania w zimie potrzebnej mu drogi na Izerskie Garby, ale w przypadku drogi doliną Kamiennej, po której również prowadzą narciarskie trasy biegowe, już tak.

Na marginesie, jeśli wznowią wydobycie, może przy okazji zostanie wyremontowany Dolny Dukt Końskiej Jamy, gdzie na niektórych fragmentach jest więcej dziur niż asfaltu. Na czym zyskaliby rowerzyści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-10-2013, 11:40   

W dniach 12 -13 09.2013 został podpisany List Intencyjny w sprawie odbudowy linii kolejowej oraz stworzenia w oparciu o tę linię kompleksu sieci scieżek rowerowych.
http://www.swieradowzdroj.pl/admin/files/list_intencyjny_1.pdf

DSC_0085.JPG
Plik ściągnięto 34 raz(y) 196.75 KB

Powrót do góry

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 10-10-2013, 17:31    Odpowiedz z cytatem

kaja805 napisał/a:
W dniach 12 -13 09.2013 został podpisany List Intencyjny w sprawie odbudowy linii kolejowej oraz stworzenia w oparciu o tę linię kompleksu sieci scieżek rowerowych.
http://www.swieradowzdroj.pl/admin/files/list_intencyjny_1.pdf


Powiedz mi bo mnie to zaciekawiło, jaki jest udział powiatu złotoryjskiego w tym wszystkim? Mam nadzieję, że nie podtrzymywanie pomysłu budowy ścieżki rowerowej na linii kolejowej ; )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 11-10-2013, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Może ktoś się orientuje: czy po zakończeniu remontu linii do Szklarskiej, a przed rozpoczęciem rozkładowego ruchu są planowane jakieś testowe kursy pociągów? Między innymi Impulsa, który też ma docierać do Szklarskiej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 12-10-2013, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Pociągi wrócą na trasę do Szklarskiej Poręby
Na odcinku linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba od grudnia 2012 r. trwa modernizacja. Jej celem jest istotna poprawa infrastruktury, co przełoży się na wyższy komfort podróży. Roboty idą zgodnie z planem i w tym roku na trasę powinny wrócić pociągi. Jeśli nie będzie niespodziewanych utrudnień, pierwsze składy pojada jeszcze w listopadzie. Bezpośrednio do Szklarskiej Poręby dojadą nimi pasażerowie z Warszawy, Olsztyna, Poznania i Wrocławia – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Źródło

Przy okazji mam prośbę do administratorów/moderatorów czy nie dało by się wydzielić postów dotyczących linii nr 336 do odpowiedniego dla nich tematu bo na chwilę obecną w tym temacie jest lekki "miszmasz". Smile
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010

PostWysłany: 12-10-2013, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Dołączam się do prośby - drodzy Administratorzy, nazwijcie ten temat po prostu "Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov", podobnie jak inne linie na tym Forum , a nie 'Kolej Izerska' - bo to określenie jest średnio poprawne (a gdy używane dla całej linii po prostu błędne), choć na pewno cool, trendy i bardzo medialne (i 'pismakowo' treściwe - mniej więcej jak 'dolnośląskie pendolino' w odniesieniu do 31WE)
Stąd wpisy kolegów ze Świeradowa, którzy muszą się teraz ratować 'Koleją Gór Izerskich', więc nie dziwota ze trafili pod podobny adres.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-10-2013, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Na stronie Przewozów Regionalnych znalazłem tabelę, według której pociągi z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby mają wrócić od 16 listopada. Ktoś wie, ile w tym prawdy?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 17-10-2013, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Pociągi do Szklarskiej Poręby na pewno ruszą 16 listopada. Chętnie będę korzystał z moją dziewczyną i znajomymi na weekendowe wypady do Szklarskiej.Szkoda tylko że od grudnia nie będzie już Zielonej Góry,pojezdzi tylko kilka weekendów.Za to cieszą Wrocław,Poznań i Olsztyn,miła niespodzianka Śnieżka do Warszawy i Karkonosze do Lublina przez Warszawe. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 17-10-2013, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie, jak będzie wyglądało skomunikowanie w Szklarskiej Porębie Górnej z pociągami do Czech. Z tego, co pamiętam, prawie wszystkie pociągi do Szklarskiej to będą pociągi dalekobieżne - najbliżej z Wrocławia (ewentualnie w niektóre dni z Wałbrzycha). A ponieważ z Wrocławia pociągi lubią się spóźniać, nie wiem, czy skomunikowania w Szklarskiej będą zachowywane, gdyż to rozwalałoby rozkład dalej po czeskiej stronie. Tak więc może okazać się, że te dłuższe relacje wyjdą bokiem mieszkańcom regionu jeleniogórskiego, którzy przecież w największej liczbie korzystają z Kolei Izerskiej (poza turystami przebywającymi aktualnie w Szklarskiej Porębie).

Oby nie trzeba było jeździć do Szklarskiej nadal PKS-em (te jeżdżą dość punktualnie), żeby tam przesiadać się na pociąg.

Co do Zielonej Góry, to jeśli będzie jeździć dłużej niż do grudnia, sądzę, że spokojnie mógłby dojeżdżać do Jakuszyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 18-10-2013, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Według moich propozycji dla rozwiązań połączeń w kraju żaden pociąg spoza województwa dolnośląskiego nie powinien docierać do Szklarskiej Poręby Górnej lub Jakuszyc. Reszta Polski jak chce dojechać do wymienionych stacji to obowiązkowo przesiada się na skomunikowane pociągi we Wrocławiu Głównym. Ta zasada powinna obowiązywać w całym kraju. Jak wybieram pociąg intergerionalny to wysiadam na głównej stacji tego regionu i przesiadam się na pociąg lokalny (w tym przypadku pociąg dolnośląski). Pociągi międzyregionalne nie powinny się zatrzymywać na żadnych stacjach nie węzłowych (przesiadkowych) i średnia prędkość nie powinna spadać poniżej 120 km/h. Jeżeli ktoś mieszka w "pipidówce" i nawet widzi z okna pędzącego pociągu interegionalnego miejsce docelowe swojej podróży to jedzie nim do stacji przesaidkowej i tam wsiada w pociąg regionalny by spowrotem dojechać na wcześniej przejechany przystanek w miejscu docelowym podróży. Problem w tym że pociągi na przeważającej liczbie linii wleką się z prędkościami, które pasażer analizuje pod względem, czy aby nie opłaca się wyskoczyć z pociągu na stacji docelowej.
...ot kolej. Smile

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bmwm5thebest Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Cze 2012
Skąd: Gajówka k. Gryfowa

PostWysłany: 19-10-2013, 13:14    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o pociąg Zielona Góra - Szklarska Poręba G. to nie wiem czy będzie dużo odważnych ludzi jechać 5 godzin w szynobusie...226 km. Według Google Maps samochodem tą podróż odbywa się w 2 godziny 40 min.
Po pierwsze powinni poprawić stan infrastruktury żeby było chociaż te 4 i pół godziny a po drugie to potrzeby jest szynobus z lepszymi siedzeniami albo skład wagonowy.

_________________
Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 19-10-2013, 15:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
albo skład wagonowy

Tak, Specjalnie dla szanownego kolegi puszczą ciężki spalinowóz i kilka zdeklasowanych jedynek, albo 4 sekcyjną bipę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 19-10-2013, 17:16    Odpowiedz z cytatem

Gdyby jechał przez Wykroty byłoby pół godziny krócej. To trochę taki Tour de Pologne w łużyckim wydaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 87 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl