Panowie, spokojnie, to tylko dyskusja... podam więc szczegóły dot. zamiarów i planów organizatorów transportu publicznego w Województwie Dolnośląskim i Libereckim kraju.
Koncepcja połączeń Wrocław Gł. - SPG po stronie polskiej to wedle Urzędu Marszałkowskiego stan docelowy. Oczywiście dalszy rozwój jest uwarunkowany niczym innym jak stanem infrastruktury - okazuje się, że dużym błędem była (tymczasowa) likwidacja mijanki w Szklarskiej Porębie Dolnej. Podobno nawet IZ Wałbrzych zajął się sprawą, liczy na ujęcie jej odbudowy w ramach remontu odc. Jelenia Góra - Piechowice (dostosowanie infrastruktury do Vmax=80 km/h, i to na całym odcinku). Zobaczymy, czy nie dojdzie nawet do (w zależności od okresu karencji...) pewnych zmian w samej SPG - okazuje się, że wraz z odbudową linii SPG - Harrachov i uruchomieniem przewozów tamże nie starczy krawędzi peronowych (od nowego rozkładu szykuje się niezły cyrk z manewrami w SPG). Odnośnie SPG to na razie tylko gdybanie, jednak istnieje w miarę sensowne rozwiązanie (tor nr 4 musiałby zostać torem głównym dodatkowym, na razie jest tylko torem bocznym + dobudowa krawędzi, ale to w tym przypadku najmniejszy problem).
Elektryfikacja linii do Jakuszyc to moim zdaniem tylko szum medialny bez realnego pokrycia, rozmawiałem na ten temat z władzami lokalnymi na odpowiednim szczeblu Województwo jednak rozważa uruchomienie mijanki w Jakuszycach (na tych samych zasadach jak w przypadku Szklarskiej Por. Dolnej - zdalne sterowanie).
Organizator przewozów w Libereckim kraju (i nie tylko, wraz z nim podmiot zamawiający usługi publiczne) marzy o pociągach bezpośrednich w takcie 2 h (oczywiście w zależności od sezonu nawet 1 h) rel. Liberec - SPG. Problem jednak tkwi w tym, iż sam przewoźnik (w tym przypadku České dráhy, a.s.) nie wyraża najmniejszego zainteresowania taką opcją i liczy na to, że Stadlery nadal będą kończyć bieg w Kořenovie bądź Harrachovie. Jako ciekawostkę dodam, że w 2015 r. zaplanowana jest odbudowa mijanki w Harrachovie.
Sądzę, że Liberec nie będzie w stanie wynegocjować przedłużenia kursów Stadlerów do SPG i przynajmniej w horyzoncie 2020 r. nic nie ulegnie zmianie.
Czy ktoś posiada info dot. udziału transportu kolejowego w ramach organizacji zawodów PŚ w Jakuszycach?
KrzysiekKG, jasne, ma - przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach czeskiego odpowiednika POIiŚ.
Trutnov - Teplice nad Metují się też załapie, Královec raczej nie.
Ostatnio zmieniony przez Petrik dnia 10-11-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz
Flanker, jasne, ma - przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach czeskiego odpowiednika POIiŚ.
Trutnov - Teplice nad Metují się też załapie, Královec raczej nie.
A czy w internecie jest coś więcej napisane na ten temat? Jakieś przetargi, specyfikacja jak u nas
na stronie zamówień PLK, gdzie można praktycznie wszystkiego się dowiedzieć o inwestycjach?
Niestety, stosownego obwieszczenia na stronie zarządcy infrastruktury (Správa železniční dopravní cesty, státní organizace) już nie ma... W razie potrzeby należy szukać informacji nt. inwestycji pt. Revitalizace trati Trutnov - Teplice nad Metují ...
Flanker, to forum przegląda dużo osób, w dużej części pewnie zgadzających się też z Twoimi opiniami. Ale proszę, odrobinę więcej kultury z Twojej strony i naprawdę lepiej by się to czytało. Bo to, że ktoś ma inne zdanie, czy mniejszą wiedzę nie oznacza, że jest gorszy, czy, że można go obrażać. A tego chyba nie rozumiesz. Bo choć popieram sporą część Twoich wypowiedzi, naprawde niedobrze mi się robi od różnych epitetów padających przy okazji. Innym pewnie też.
ufoludek tyle że jakbyś przeczytał całość tej obszernej dyskusji to wiedziałbyś że krkonoš bagatelizuje w sposób ironiczny i pobłażliwy argumenty innych, wprowadza w błąd, manipulując faktami (a propo jazd pod drutem szynobusów na podanych przez niego trasach). No ale jak już zaczął atakować i urządzać sobie jakieś osobiste wycieczki, bo trafił na kogoś kto nie zgadza się z nim i potrafi wytknąć mu jego błędy oraz manipulację faktami no to nie ma się co dziwić, że postanowiłem sobie trochę poironizować z tego osobnika Próbuje też wmawiać mi rzeczy które nie padły z moich ust, więc humorystycznie do tego podszedłem
Jeśli ktoś tylko i wyłącznie narzeka, jest święcie przekonany o swojej nieomylności i słuszności, jest całkowicie wyprany z poczucia humoru i dystansu do siebie i pewnych spraw (traktowanie na poważnie pewnych metafor i skakanie mi do gardła po tym), wprowadza ludzi w błąd, wmawia innym słowa które z ich ust nie padły i spłyca/bagatelizuje czyjeś argumenty samemu nie mając żadnych poza ciągłym narzekaniem, a do tego nie potrafi merytorycznie prowadzić dyskursu z kimś kto się z nim nie zgadza i ma odmienne zdanie, plus do tego go lekceważy to nie ma się co dziwić że takiego osobnika tak się traktuje
Ja sobie tego z palca nie wyssałem - proszę dokładnie przeczytać całą dyskusję (wiem wiem dużo tego ) od deski do deski, tam wszystko jest podane na tacy
Oj, Flanker, Flanker... Ty zdaje się zupełnie nie rozumiesz, że w dyskusji można krytykować, ale argumenty, a nie osobę rozmówcy. Poczytaj sobie o argumentach ad personam i dlaczego nie należy ich stosować - to absolutna podstawa kulturalnej dyskusji. Niewątpliwie z korzyścią też dla meritum.
Panowie, dajcie sobie spokój z OT.
Odnośnie rozkładu - krkonoš, na pewno zostanie opublikowany tymczasowy RJ na okres modernizacji, i to wedle decyzji kolejowego organu administracyjnego , jakim jest Drážní úřad. Liczę na KKA na odc. Tanvald - Harrachov (z wyjątkiem pociągów rel. Kořenov - SPG).
Wstępny termin okresowego zawieszenia ruchu st. Tanvald: 20 lipca - 31 października 2014 r.
Petrik, o to mi właśnie chodziło. Cieszę się, że doczekałem się odpowiedzi, bo już myślałem, że zgadzasz się z Flankerem (w temacie opóźnień po czeskiej stronie)
Czyli żadnych opóźnień nie będzie zgodnie z obowiązującym rozkładem. Jakoś w Czechach da się ułożyć nowy rozkład na czas remontu, w Polsce - nie zawsze (vide notoryczne spóźnienia na linii Wrocław - Jelenia Góra, o których pisał Flanker). Osobiście nie sądzę, żeby czas przejazdu KKA był dłuższy niż pociągu, ze względu na bardzo niską średnią prędkość pociągów na trasie Liberec - Harrachov. Zdarzało mi się korzystać kilkakrotnie z KKA na tej linii i albo autobus przyjeżdżał do 10 minut szybciej niż pociąg (na odcinku Tanvald - Smržovka), albo w tym samym czasie +/- 2-3 minuty (Tanvald - Kořenov).
krkonoš ujmę to tak - powiedzmy że tego co wyżej nie było, zapomnijmy o tych niesnaskach, wrzućmy na luz zacznijmy merytorycznie rozmawiać. Myślę, że będzie to bardziej owocne i produktywne niż jakieś napinki jak do tej pory. Wyciągam rękę, nie gryzę, jak Ty zareagujesz to już tylko zależy od Ciebie.
Wracając do przedmiotu dyskusji. Z własnych obserwacji jeżdżąc na 274 w obie strony - wyłapanie 10-20 minut to pikuś. Jeśli skład ma jakieś rezerwy ponakładane to nadrobi, ale wielokrotnie łapałem takie opóźnienia.
Tak a propo efektu domina - tegoroczne lato, linia Lębork - Łeba. Wyjeżdżałem z Łeby po południu i czekałem na opóźnione 20-30 minut regio. Wcześniej jakoś koło południa odprowadziłem kolegów na wcześniejszy skład który dokładnie tyle samo był opóźniony. W rozmowie z dyżurnym w Lęborku mi powiedział, że tak to tutaj wygląda - skład złapie plecy, bo np. czeka na spóźnioną TLKę i potem już wszystko do końca dnia jest poopóźniane na tej trasie, bo zadziałał efekt domina.
Fakt i tutaj się z Tobą zgodzę - takie rezerwy w przypadku gdy wszystko będzie jeździć planowo będą do bani i ludzie będą więdnąć na stacji z nudów, a najpewniej zrezygnują z pociągu i pojadą PKSem. Jednak doskonale wszyscy wiemy, że remonty są i u nas i w Czechach. Poza tym naszym kolejom pojęcie "punktualność" nawet gdy nie ma remontów na trasie jest tak dalekie jak Przewozom Regionalnym posiadanie młodych drużyn konduktorskich - czyli science fiction Śmiało możemy założyć że będą opóźnienia.
Myślę zatem, że nie bez powodu zrobiono taki RJ. Na wypadek wszelkich opóźnień i różnych cudów żeby nie rozsypać całego RJ i mieć rezerwy czasowe. Jeśli się okaże że aż tak tragicznie nie jest z tymi opóźnieniami - przy pierwszej korekcie skorygują czasowo RJ i będzie git.
Jeśli zaś chodzi o sens 311ki w ruchu aglomeracyjnym dla mieszkańców by móc dojeżdżać do JG to tutaj jest to już sprawą nieco dyskusyjną. Jeśli widzisz w tym problem, chciałbyś to zmienić pisz do UMWD, zrób jakąś akcje, petycje czy ankiety o więcej połączeń, zrób wywiad środowiskowy wśród mieszkańców, spróbuj w sposób czynny na to wszystko wpłynąć. Masz taką możliwość i pełne do tego prawo. Wiadomo - sam nie masz głosu przebicia działając w pojedynkę, ale wciągnij w to samorządowców, media lokalne i społeczeństwo, a wtedy już UMWD będzie musiało się z tym liczyć i dokonać zmian by zadowolić pasażerów.
Myślę, że jeśli mieszkańcom będzie zależeć na kolei i nie będzie im pasować obecny RJ to sami zabiorą głos w tej sprawie, także trzeba poczekać na reakcję ludu.
[ Dodano: 10-11-2013, 21:33 ] Petrik zajrzyj do skrzynki z wiadomościami, wysłałem Ci PW żeby nie robić tutaj OT.
Krkonoš - uwaga, rozkład jazdy na czas remontu nie gwarantuje uniknięcia zjawiska, jakim jest opóźnienie Ze względu na fakt, że modernizacja będzie dotyczyć całego odcinka wraz z linią Smržovka - Josefův důl, to problemy z dotrzymaniem RJ na pewno wystąpią... Zobaczymy.
Flanker - wiem i wiem coś na temat, jednak napiszę później, by dostarczyć ci jak najwięcej informacji
Flanker, do merytorycznej dyskusji zawsze jestem chętny. Więc chyba OT się opłacił. Mam nadzieję, z korzyścią nie tylko dla mnie i także na przyszłość.
Co do notorycznych opóźnień wynikających z remontu, to tak jak już pisałem - wolę nowy rozkład jazdy na czas remontu, uwzględniający zmiany w czasach przejazdu, niż nieoficjalne uwzględnianie tych różnic w rozkładzie, na zasadzie, że pociąg "może" się spóźnić. Choćby przez bardzo negatywny wydźwięk propagandowy takich działań - ludzie przesiadają się przecież także na inne środki transportu niż pociąg, spóźniają w ten sposób do pracy, czy też od razu rezygnują z podróży pociągiem, widząc dużą "dziurę" w rozkładzie. Negatywnych konsekwencji takich działań jest zresztą dużo więcej, trudno o tym teraz w tym miejscu pisać. Generalnie: transparentność się opłaca.
Jeśli chodzi o ankiety, petycje etc., to ja osobiście nie zamierzam się tym bawić, z wielu różnych powodów. Poruszyłem temat na forum, reszta wyjdzie w praniu. Na pewno inna będzie opinia publiczna po jakimś czasie funkcjonowania połączenia niż teraz. Jak mieszkańcy będą potrzebować lepiej dopasowanych pociągów - podniosą się głosy podobne do mojego, jak nie - to znaczy, że mój protest też będzie zbyteczny. Tak więc z Twoim ostatnim zdaniem całkowicie się zgadzam.
Petrik zatem czekam z niecierpliwością, bo moje "podwórko" mnie mocno interesuje Ostatnio się rozbrykali z tymi towarami - po długiej przerwie od miesiąca jakoś jeżdżą regularnie 2 razy w tygodniu. No i z resztą też z mojego ostatniego wypadu do Lubawki wrzucałem tutaj zdjęcia, bo udało mi się wreszcie "upolować" te składy, również też wrzucałem zdjęcia z Kralovca No ale EOT, reszta na ten temat w wątku o Trutnovie
Wracając do tematu do tego co napisał Petrik, czyli a propo opóźnień po stronie czeskiej potwierdzają się moje obawy i dlaczego zatem nałożono takie rezerwy czasowe pomiędzy składami w Szklarskiej. Myślę, że dobrze zrobiono, bo tym samym będzie można uniknąć efektu domina.
@Petrik: Oczywiście że gwarancji punktualności nigdy nie ma. Ale generalnie nowy rozkład tworzy się po to, żeby opóźnień nie było. Choć w takich sytuacjach zawsze warto być czujnym, ja na pewno uwzględnię Twoje informacje w planach wakacyjnych
krkonoš co do uwzględniania remontów w RJ to tak było na 274 w 2012 roku. Znaczna większość składów miała potężne rezerwy ponakładane (Kamieńczyk swego czasu miał 3h z hakiem!), choć mogły szybciej jechać. Jednak PLK wolała nie ryzykować i dzięki temu wszystko jeździło na ogół punktualnie. Myślę że w tym roku UMWD zaczęło kłaść nacisk za wszelką cenę by ten RJ jak najlepiej wyglądał i żeby przyciągnąć ludzi atrakcyjnym czasem przejazdu. Jednak trzeba było jakoś uwzględnić ewentualne opóźnienia przy remontach, stąd właśnie te odstępy w skomunikowaniu składów w SPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum