Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 02-12-2013, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
krkonoš, ja bym tego Impulsa do Szklarskiej Poręby puścił przez Legnicę - Węgliniec - Lubań. Na tej trasie lepiej można zagospodarować skład.

Pirat, wtedy w zasadzie rezygnujemy z turystów w relacji Wrocław - Szklarska Poręba, gdyż nikt z Wrocławia nie będzie jechał przez Węgliniec. A jako takie właśnie turystyczne połączenie zostało ono chyba pomyślane...

Jerry napisał/a:
krkonoš, a zapłacisz za te dodatkowe kursy?

Jerry, nie chodzi o dodatkowe kursy, tylko kursy KD zamiast PR.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 02-12-2013, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe.

Wracając do tematu wiaduktu, przytoczę moje wypociny.

Moim zdaniem należy więc zajrzeć do ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 1985 r. nr 14 poz. 60).

Wedle tejże ustawy, a ściślej jej art. 4 pkt 2 pod pojęciem droga należy rozumieć budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną do prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym.

Drogowym obiektem inżnynierskim jest m.in., zgodnie z art. 4 pkt 12, drogowy obiekt mostowy czym z kolei jest, wedle pkt 13 tegoże artykułu budowla przeznaczona do przeprowadzenia drogi, samodzielnego ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego, szlaku wędrówek zwierząt dziko żyjących lub innego rodzaju komunikacji nad przeszkodą terenową, w szczególności: most, wiadukt, estakada, kładka.

Właścicielem drogi jest ex lege tylko i wyłącznie podmiot określony w ustawie - zgodnie z art. 2a tejże ustawy droga gminna stanowi własność właściwego samorządu gminy.

Akt notarialny jest niepotrzebny, albowiem właścicielem drogi stosownej kategorii jest zawsze podmiot (dobra, o ile ustawa nie stanowi inaczej - a tu raczej nie stanowi) wymieniony w art. 2a ustawy.

Jeżeli więc drogę zaliczono, zgodnie z art. 7 ustawy (a może nawet wedle prawa uchylonego przez ustawę - posiadam tylko tekst ujednolicony ustawy, więc nie mam dostępu do pierwotnego brzmienia), do kategorii dróg gminnych, to sprawa wydaje się całkiem klarowna... Gwoli ścisłości przytoczę też wyrok Sądu Najwyższego RP z dnia 21 września 2011 r., sygn. akt I CSK 719/10, a konkretnie fragment uzasadnienia: "Za takim stanowiskiem przemawia z jednej strony ściśle ograniczony krąg podmiotów, które mogą być właścicielami dróg publicznych, wynikający z przepisów art. 2a ust. 1 i 2 powołanej wyżej ustawy, po myśli których drogi krajowe stanowią własność Skarbu Państwa, a drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne – własność właściwego samorządu województwa, powiatu lub gminy. Z drugiej strony natomiast wskazuje na to niekwestionowany w doktrynie i orzecznictwie pogląd, zgodnie z którym z dniem wejścia w życie w/w przepisów (tj. z dniem 1 stycznia 1999 r.) własność wszystkich dróg publicznych, które w tym dniu nie należały do wymienionych w nich podmiotów, przeszła z mocy prawa (ex lege) na rzecz tychże podmiotów (np. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 27 czerwca 2001 r. sygn. akt II CKN 601/00, OSNC 2002, nr 2, poz. 27 i wyrok Sądu Najwyższego z dnia 8 lipca 2004 r. sygn. akt IV CK 520/03, OSNC 2005, nr 7 – 8, poz. 130; zob. ponadto art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną – Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zm.)."

I uwaga - zgodnie z art. 28 ust. 2 pkt 1 ustawy do zarządów kolei należy również konserwacja znajdującej się nad skrajnią kolejową dolnej części konstrukcji wiaduktów drogowych, łącznie z urządzeniami zabezpieczającymi.

Plus wychodzę z założenia, że ustawa jest ustawą szczególną w stosunku do KC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

robert72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2007
Skąd: Szklarska Poręba

PostWysłany: 03-12-2013, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z przepisami Ustawy o Drogach Publicznych wiadukt jest tego czyja droga biegnie po wiadukcie. W tym przypadku nie są to wiadukty kolejowe bo górą biegnie droga gminna. Rzecz w tym, że wykonawca wiaduktów nigdy nie sporządził ich formalnego przekazania gminie więc są one własnością wykonawcy wiaduktów. Takich wiaduktów w Polsce jest sporo.
- Okazuje się, że gdy Niemcy budowali linię, musieli postawić wiadukty, by tory nie przecinały istniejących już wtedy dróg. Są to konstrukcje kolejowe - twierdzi burmistrz Rudolf. No czyli wiadukt jest niemiecki to Deutsche Bahn powinny go wyremontować Razz Razz Razz

[ Dodano: 04-12-2013, 10:33 ]
Błąd burmistrza Piechowic jest przyczyną zamieszania wokół rozpadającego się wiaduktu. Przed planowanym remontem trasy kolejowej burmistrz Piechowic powiadomił PKP Polskie Linie Kolejowe o tym, że wiadukt drogowy nad torami łączący ulice 1 Maja i Piastowską należy do gminy. Dlatego też kolej nie uwzględniła go w planie niezbędnych prac. Obie strony wiedziały, że wyłączony z ruchu wiadukt jest w złym stanie technicznym, ale gmina Piechowice nie znalazła pieniędzy na jego remont. We wtorek na spotkaniu zainteresowanych stron w urzędzie wojewódzkim ustalono, że skoro stary wiadukt formalnie nie należy do nikogo, jego zabezpieczeniem zajmie się PKP SA. Urząd marszałkowski nie wycofał się z finansowania prac. Pociągi mają wrócić na trasę od stycznia. Jeżeli jednak konieczna okaże się rozbiórka, będzie to oznaczać dłuższe zawieszenie połączenia kolejowego. W najbliższych dniach PKP zleci ponowną ekspertyzę obiektu, która zadecyduje o dalszych losach linii nr 311.

Spółka PKP PLK nie ukrywa, że gdyby nie została wprowadzona w błąd, obecnego pata udałoby się uniknąć. - Gmina Piechowice od 2011 r. występowała w korespondencji z nami jako właściciel wiaduktu drogowego i zapewniała nas, że zajmie się jego remontem. Dopiero teraz stwierdziła, że akt własności obiektu nie istnieje - tłumaczy rzecznik spółki Mirosław Siemieniec.

Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,15067170,Piechowice__wiadukt_przejmie_PKP__Od_stycznia_wroca.html#ixzz2mUuWHqMz

[ Dodano: 04-12-2013, 10:48 ]
Czyli "czeski" błąd burmistrza Piechowic Cool

[ Dodano: 04-12-2013, 11:02 ]
wiecej na www.tpszp.pl

_________________
www.tpszp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 04-12-2013, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Raczej "kretyński" i robienie za "osła", byle nie wydać złotówki na remont. Mentalność Kalego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-12-2013, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Przez wiadukt w Piechowicach trzeba będzie zwracać unijną dotację?

„Wiadomości” TVP poinformowały, iż nie jest wykluczone, że z powodu zamknięcia linii do Szklarskiej Poręby w wyniku problemów z wiaduktem, trzeba będzie zwracać unijną dotację, która została wykorzystana przy remoncie trasy. Dolnośląski samorząd zaprzecza.

Więcej TUTAJ


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 07-12-2013, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Piechowice , Sobota 7.12.13 14.55
Impuls do Wrocławia oraz ,,Kamieńczyk" do Poznania na Czeskiej lokomotywie i 5 wagonach , moje zdziwienie było wielkie dlaczego na stacji nie było lubuskiego szynobusu do Zielonej Góry ????!!! Ma ktoś jakieś info co jest grane ... ?

DSC00390.JPG
Piechowice 7.12.13
Plik ściągnięto 16 raz(y) 82.25 KB

DSC00389.JPG
Piechowice 7.12.13
Plik ściągnięto 22 raz(y) 72.69 KB

DSC00388.JPG
Piechowice 7.12.13
Plik ściągnięto 20 raz(y) 89.65 KB

DSC00387.JPG
Piechowice 7.12.13
Plik ściągnięto 21 raz(y) 92.97 KB

DSC00386.JPG
Impuls i Kamieńczyk . Piechowice 7.12.13
Plik ściągnięto 36 raz(y) 88.67 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 07-12-2013, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Szynobus z Zielonej kończy po prostu bieg w Jeleniej Górze bo w Piechowicach nie ma dla niego miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 07-12-2013, 17:48    Odpowiedz z cytatem

Jakoś tydzień temu stał i znałazło się miejsce Very Happy A dokładnie stał przed Impulsem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 07-12-2013, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Takie tłumy jadą do Piechowic, że nie mogą się pasażerowie przesiąść do innego pociągu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 07-12-2013, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Tłumy, nie tłumy, skoro pociąg jest w rozkładzie, to ma jechać tam, dokąd ma podaną relację, a nie kończyć ot tak sobie kurs kilka stacji wcześniej. Pewnie żadnej komunikacji zastępczej nie zorganizowano? A co byłoby w sytuacji, gdyby ktoś (np. student) zaplanował sobie dzisiaj przejazd z Piechowic do Zielonej Góry pociągiem, przychodzi na stację, a tam pociąga niet? Typowo polska praktyka i nieodpowiedzialność, potem dziwimy się, że pociągi nie są u nas środkiem transportu godnym zaufania. Szynobus bez problemu zmieściłby się w Piechowicach.

Jak rozumiem, niedziela poprzedniego weekendu to był ostatni dzień, kiedy można było zobaczyć lubuski szynobus na linii do Szklarskiej? Chyba że np. jutro dla odmiany sobie pojedzie, w następną sobotę nie pojedzie, a potem to już będzie nowy rozkład jazdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 11-12-2013, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Piechowice: Niedługo ekspertyza nt. stanu wiaduktu.

Do końca przyszłego tygodnia ma być gotowa ekspertyza stanu technicznego wiaduktu w Piechowicach, który w listopadzie zatrzymał ruch pociągów na trasie do Szklarskiej Poręby.
Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że według ustaleń, które miały miejsce po spotkaniu zainteresowanych stron w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim, ekspertyzę stanu technicznego wykona do końca przyszłego tygodnia PKP SA. Za ekspertyzę zapłaci Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. – Celem działań jest jak najszybsze przywrócenie ruchu na linii kolejowej. PLK wg posiadanych możliwości będzie wspierało prace umożliwiające powrót pociągów na trasę Jelenia Góra-Szklarska Poręba – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Mirosław Siemieniec.
- Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, na pisma wysyłane do władz Piechowic, otrzymywał deklaracje naprawy obiektu. Nie było podstaw do wątpienia w dobrą wolę i zgodne z prawem postępowanie, tzn. zabezpieczenie obiektu. Listopadowa informacja burmistrza Piechowic, po działaniach Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, że wiadukt nie ma właściciela, była zaskoczeniem – mówi Siemieniec.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49822/piechowice_niedlugo_ekspertyza_nt_stanu_wiaduktu.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czarny_lotos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Gru 2013
Skąd: Auslandia

PostWysłany: 12-12-2013, 13:47    Odpowiedz z cytatem

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,87947,15120187,S8_coraz_dluzsza__a_Warszawa_coraz_blizej_droga_ekspresowa.html#LokWrocTxt

S8 coraz dłuższa. Kolejne 45 km ekspresówki do Warszawy zostaną oddane do użytku do końca bieżącego roku.

Przepraszam za umieszczanie nagłówku w niewłaściwym temacie ale nawiązuje do połączenia TLK Karkonosze. Coraz ciężej pociągom jest konkurować z autobusami. Połączenie autokarowe Szklarska-Jelenia-Wrocław-Warszawa puszczane w okresie letnim z możliwością rezerwacji przez internet może nie pozostawić kolei za dużo klientów. Nie sądzę, że skrócenie czasu przejazdu DK8 po wybudowaniu tego odcinka ekspresówki to jest jakiś przełom, ale nawet po remoncie całego odcinka Szklarska- Jelenia i Jelenia - Wrocław gdzie bardzo poprawiły się warunki i czas przejazdu będzie ciężko przekonać ludzi do transportu szynowego.
Jest to tylko moje osobiste odczucie, mowię, z gory że o frekwencji wiem tyle co przeczytam na tym forum.
Skupiłem się w tym poście do oferty ludzi z Warszawy którzy chcą dojechać wypoczać w karkonoszach. Są po drodze inne miejscowości o które zahacza pociąg, bilet Jelenia-Warszawa za 67 zł nie jest tak odstraszający, niektórym przysługuje zniżka. Kamieńczyk jak czytam też cieszy sie dużą popularnością. Ale dużo większy nacisk rząd kładzie na drogi, nie chcę z tego robić dyskusji politycznych, ale uważam, że kolej musi coś ludziom konkretnego zaoferować. Pamiętam o promocji w przypadku zamówienia biletu z tygodniowym wyprzedzeniem o 15 procent zniżki (!!). Czyli ze stu zl robi się 85. Kibicuję, żeby Jelenia miała jak najwięcej polączeń w głąb kraju a sezonowe przedłużanie do Szklarki, możliwość kupienia także biletu do Karpacza na busa już np: w Łodzi i rozreklamowanie tego może przynieść korzyść.

_________________
Coco jumbo i do przodu to moje hasło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-12-2013, 15:30    Odpowiedz z cytatem

13 stycznia pociągi mają wrócić na trasę do Szklarskiej Poręby

Ogłoszony został przetarg na zabezpieczenie wiaduktów drogowych w Piechowicach, przez których zły stan techniczny wstrzymano w listopadzie kursowanie pociągów do Szklarskiej Poręby. Prace mają się zakończyć do 12 stycznia.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50069/13_stycznia_pociagi_maja_wrocic_na_trase_do_szklarskiej_poreby.htm

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 27-12-2013, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj tj.26.12 jechałem pociągiem Harrachov-Szkl.P.G o 14.01 , między Jakuszycami a Szkl.P.Hutą przewaliło się drzewo na tory.Maszynista użył piły spalinowej i po sprawie , chcieliśmy pomuc ale szybko uporał się sam.

DSC00409.JPG
Nowa wiata w Piechowicach
Plik ściągnięto 81 raz(y) 74.76 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-12-2013, 02:00    Odpowiedz z cytatem

Zwiększa się szansa na powrót pociągów do Szklarskiej Poręby w styczniu

W przetargu na zabezpieczenie wiaduktów drogowych w Piechowicach, przez których zły stan techniczny wstrzymano w listopadzie kursowanie pociągów do Szklarskiej Poręby, wpłynęła jedna oferta. Otwarcie ofert odbyło się w piątek.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 97 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl