Wysłany: 24-04-2014, 23:03 ZAWIESZONE KURSY DO JAKUSZYC
Uprzejmie informujemy, że od dnia 01 maja 2014 r. zostają zawieszone kursy Jelenia Góra-Jakuszyce na odcinku Szklarska Poręba "Krokus"- Jakuszyce. Wszystkie autobusy do i z Szklarskiej Poręby wyjeżdżąjące z Jeleniaj Góry z dworca autobusowego będą kończyły i zaczynały trasę w Szklarskiej Porębie na przystanku Szklarska Poręba "Krokus".
Pociągiem do Szklarskiej na majówkę - powrót gratis!
Od 1 do 4 maja, podczas długiego weekendu majowego, na odcinku Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra w pociągach Kolei Dolnośląskich obowiązywać będzie oferta specjalna. Pasażerowie, którzy dojadą z nami do Szklarskiej Poręby Górnej, będą mogli w tych dniach wrócić z tym samym biletem bezpłatnie. Warunkiem jest zgłoszenie się do konduktora po specjalną pieczątkę, upoważniającą do bezpłatnego powrotu.
W KD chyba mają mieszkańców za idiotów, jeśli myślą, że tego rodzaju promocja na 1 pociąg przez 4 świąteczne dni spopularyzuje to połączenie wśród miejscowej ludności, wbrew absurdalnemu rozkładowi jazdy i zupełnie nieprzyjaznej taryfie. Przypomina się sytuacja z pierwszego dnia kursowania pociągów po remoncie linii, gdy do pierwszego, darmowego Impulsa nie zmieścili się wszyscy chętni, a w kolejnych dniach pociągi świeciły pustką.
Teraz też pewnie wielu mieszkańców Kotliny Jeleniogórskiej skorzysta z okazji i wybierze się na półdarmową wycieczkę do Szklarskiej (pomimo że akurat dla mieszkańców okolic Jeleniej Góry godziny kursowania Impulsa są najmniej użyteczne).
Co się stało dzisiaj "Śnieżce"? Koło godz. 15:00 Infopasażer pokazywał +70 min. opóźnienia, tymczasem widziałem ją w Cieplicach dopiero przed 18:00, jak jechała do Szklarskiej, co oznacza, że do mety doczłapała gdzieś tak z +180 min. Wczoraj "Kamieńczyk" +130, dzisiaj "Śnieżka" +180...
Jak informuje spółka Przewozy Regionalne na odcinku nastąpiło podmycie torów na stacji Piechowice oraz toru szlakowego pomiędzy Piechowicami i Szklarską Porębą Górną. W związku z tym do odwołania za wszystkie pociągi, kursujące tą trasą, uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna.
Zgodnie z informacjami od zarządcy infrastruktury, w pierwszej kolejności przywrócona ma zostać przejezdność stacji Piechowice, dzięki czemu pociągi będą mogłby kończyć na niej bieg i skrócony zostanie odcinek obsługiwany komunikacją zastępczą (do odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Górna). Ze względu na brak możliwości dojazdu drogą kołową, autobusy zastępcze kursują z pominięciem przystanku Górzyniec.
rynek-kolejowy.pl
Byłem na stacji w Piechowicach o 16.00 i wszystko jest w porządku,nie ma uszkodzeń.Komunikacja zastępcza dalej prowadzona jest na całej trasie Jel.G-Szkl.P.G
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu ogłasza przetarg na modernizację regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna - etap I.
Całość przedmiotu Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
Realizację robót przewidzianych na lata 2014 - 2015, polegających na:
- modernizacji peronów na stacjach Piechowice (peron 2) oraz Jelenia Góra Zachodnia (perony nr 1 i 2) wraz z robotami towarzyszącymi,
- wymianie nawierzchni kolejowej na stacji Piechowice (tor nr 3 i 5) wraz z regulacją sieci trakcyjnej i robotami towarzyszącymi,
- wymianie 8 szt. rozjazdów na stacji Piechowice,
- modernizacji odwodnienia,
- modernizacji oświetlenia peronów wraz z zabudową małej architektury,
- przebudowy przepustu w km 13,230,
- modernizacji wiaty na peronie nr 1 w stacji Jelenia Góra Zachodnia,
- przebudowę urządzeń i instalacji w branży srk, telekomunikacja, sieć trakcyjna, elektroenergetyka,
- usuwaniu kolizji.
Termin wykonania: 8 miesięcy od daty podpisania umowy.
Że zrobią Piechowice to w porzo. Ale Zachodnia to trochę ni w pięć, ni w dziewięć, bo tam przez perony głównie wiatr przelatywał. Sobieszów i Cieplice bardziej potrzebują remontu, by w końcu zlikwidować tam te 20-30 na rozjazdach.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
"Ruch na dworcu w Jeleniej Górze-Cieplicach nie jest duży. To nie dziwi. Podróżni oczekujący na pociąg nie mają tutaj gdzie usiąść, gdzie się schować w razie deszczu. Dawny budynek dworca pełni teraz zupełnie inne funkcje. PKP przekonuje, że sytuacja za jakiś czas się poprawi.
Można stać zwyczajnie, można się oprzeć o barierkę, o ścianę, albo płot, można przykucnąć, można przyjść z trójnogim składanym krzesełkiem - takie są możliwości oczekiwania na pociąg na cieplickim dworcu. PKP nie zadbało o najzwyklejsze ławki. Nie ma też nawet skromnej wiaty, aby schować się w razie deszczu..."
Schować się przed deszczem na 311 można tylko na stacjach i przystankach Jelenia Góra Zachodnia (choć stan tego zadaszenia pozostawia sporo do życzenia), Jelenia Góra Orle, Piechowice Dolne, Szklarska Poręba Górna, Szklarska Poręba Huta i Szklarska Poręba Jakuszyce (jak o czymś zapomniałem, to poprawić). A bilet poza stacją Jelenia Góra tylko u drużyny konduktorskiej...... Durny automat w Piechowicach i SPG mógłby załatwić sprawę...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum