Zwróciło moją uwagę, że w wakacyjnym rozkładzie jazdy (zmiana obowiązująca od 14.06 do 31.08) ostatni pociąg KD z Wrocławia do Szklarskiej Poręby ("Rudawy") nie będzie jeździł w soboty. Jest to pociąg skomunikowany z ostatnim wakacyjnym pociągiem ze Szklarskiej Poręby do Harrachova, a sobota jest zwykle najdogodniejszym dniem tygodnia na wycieczki w góry. Czechom chcącym udać się pociągiem na polską stronę trochę dalej niż do Szklarskiej Poręby można tylko współczuć.
Czy ktoś może wie, jaka jest przyczyna, że pociąg ten nie będzie jeździł tylko w soboty (do tej pory jeździł przez cały tydzień)?
O powrotny pociąg KD ze Szklarskiej Poręby do Jeleniej Góry, skomunikowany z ostatnim przyjeżdżającym pociągiem z Harrachova, nie będę już się dopraszał. PKS "Tour" Jelenia Góra wyjątkowo uruchamia w te wakacje kurs ze Szklarskiej Poręby do Jeleniej Góry o godz. 20:50, idealnie skomunikowany z przyjeżdżającym pociągiem z Harrachova (trzeba tylko przejść z dworca kolejowego na przystanek PKS - ok. 10 minut spacerkiem w dół). KD z UMWD olały sprawę; jak często bywa w takich przypadkach, zyska przewoźnik autobusowy.
Czy ktoś może wie, jaka jest przyczyna, że pociąg ten nie będzie jeździł tylko w soboty (do tej pory jeździł przez cały tydzień)?.
Pociąg ten wraca rano jako pierwszy pociąg w kierunku JG. Widać ktoś uznał, że w niedzielę rano ten pociąg się nie przyda. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Tłum turystów i mieszkańców zgromadzony na dworcu w Szklarskiej Porębie czekał w niedzielę (30.08) na przyjazd specjalnego pociągu turystycznego "Liczyrzepa" z Wrocławia, prowadzonego przez zabytkową lokomtywę parową. Pasjonaci kolejnictwa długo wytężali wzrok i słuch, czekając w upale, na przyjazd pociągu turystycznego. Z utęsknieniem wypatrywano czy gdzieś ponad drzewami nie pojawią się kłęby parowozowego dymu. Peron co rusz obiegały gorączkowe informacje o tym gdzie pociąg się w danej chwili znajduje. Jednak dopiero 2 godziny po planowym czasie przyjazdu z oddali dobiegł przeciągły, tak charekterystyczny gwizd parowozu. Chwilę potem na dworzec spektakularnie wtoczył się pociąg specjalny prowadzony przez spowitą kłębami dymu lokomotywę. Kto doczekał przyjazdu, ten na widok dyszczącej parą maszyny szybko wybaczył jej takie spóźnienie.
Wysłany: 11-09-2015, 11:43 Wiaduktów nie trzeba rozbierać.
Tak orzekł Sąd Administracyjny w Warszawie w sprawie wiaduktów w Piechowicach, prowadzących nad linią kolejową Jelenia Góra - Szklarska Poręba. To jednak nie kończy tematu. – Czekamy jeszcze na decyzję, do kogo należą te obiekty – mówi burmistrz Witold Rudolf.
Sieć połączeń obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie powiększy się o trasę do czeskiego Harrachova. Zmieni się także przewoźnik po drugiej stronie granicy, dzięki czemu pociągi ze Szklarskiej Poręby dojadą bezpośrednio do Liberca.
Cześć,
jak wygląda przejezdność ze Szklarskiej do Harrachova? Na stronie czeskiej widnieje autobusowa komunikacja zastępcza. Ktoś z obeznanych mógłby dać konkretne info.
Pozdrawiam
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Tydzień temu jechałem do Jakuszyc. Tam przy samym peronie stał autobus z kartką Jakuszyce - Kořenov. Większość została, parę osób się przesiadło a pusty skład z obsługą odjechał w stonę Harrachova.
Cześć,
jak wygląda przejezdność ze Szklarskiej do Harrachova? Na stronie czeskiej widnieje autobusowa komunikacja zastępcza. Ktoś z obeznanych mógłby dać konkretne info.
Pozdrawiam
Obecnie motoraki jeżdżą w relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov i tam kończą bieg. Natomiast do Kořenova kursuje komunikacja zastępcza od przystanku Szklarska Poręba Jakuszyce (nie zajeżdża pod stację w Harrachovie, zatrzymuje się jednak w centrum miejscowości na przystanku Harrachov-Sklárna).
Tak będzie do 26 października.
W okresie 27 października - 19 listopada komunikacja zastępcza będzie kursować na całym odcinku Szklarska Poręba Górna - Kořenov (z pominięciem Szklarskiej Poręby Huty i stacji w Harrachovie), a motoraki nie będą kursować w ogóle.
Od 20 listopada wszystko wróci do normy i motoraki powrócą do stałych relacji Szklarska Poręba Górna - Harrachov - Kořenov.
We wtorek 27.10 tabor GW Train Regio (2x810 + Btax) na czas remontu stacji Harrachov przejedzie przez Jelenią Górę do Kralovca - po raz pierwszy po całej linii 311. Rozkład jazdy: Harrachov 6.35 - SP Górna 7.00/7.20 - Piechowice 7.41/7.54 - JG Sobieszów 8.00 - JG Zachodnia 8.10 - Jelenia Góra 8.15
Nerozumiem zupelnie. Bede cos Královec - Lubawka - Jelenia Góra - Harrachov? i nastempna ciekawostka cialy odczinek Liberec - Tanvald juz jest kierowany z Liberca. Na stacjach niema diezurnych trudna sprawa duzo ludzi bez praci.
Nie było tam czasem jednej zwrotnicy i "żeberka" wcześniej. W 2012 się tam raz przejechałem motorakiem 810 z dzieciakami w listopadzie i tak mi się jakoś wydaje, że tam był drugi tor.
http://dolny-slask.org.pl/750984,foto.html?idEntity=535205
Była krótka mijanka na łuku, współcześnie odcięta od Korenova (od dołu zdjęcia), drugi tor (ponad 150m) był na mijance Nowy Świat dolny-slask.org.pl/535203,Mijanka_Ladownia_Nowy_Swiat_dawna.html
Był tam jeszcze trzeci tor i czwarty ślepy zakończony koziołkiem. Tam mogły się mijać składy towarowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum